Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Te laag bloedsuiker?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Te laag bloedsuiker?

Bericht  Suus vr 24 jun 2011 - 1:56

Ik had vorige week een gezondheidscheck, deze werd door studenten gedaan, en hierbij werd onder andere mijn bloedsuiker gemeten. De waarde was 2,4, vrij laag dus. Maar omdat ik net gesport had was dat niet erg zeiden ze.
Nu was het alweer een uur geleden dat ik gesport had en daarna had ik nog een boterham gegeten. Is die waarde dan niet veel te laag? Ik begreep dat hij eigenlijk tussen de 4 en 8 had moeten zitten.

Nu hoorde ik ook dat een enkele meting niet zo veel zegt, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Ik heb heel vaak het gevoel dat ik 'moet' eten, en ik eet dan ook elke twee uur wel iets. Als ik niet op tijd eet, word ik chagerijnig, ga trillen en voel me heel slapjes. Zou dan mijn bloedsuiker te laag kunnen zijn? En is dit iets om mee naar de huisarts te gaan of is dat overdreven?

Alvast bedankt voor het lezen smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Rush vr 24 jun 2011 - 1:59

Ja dan is de kans groot dat je bloedsuikerspiegel vaak te laag is. Een test kan nooit kwaad.

Ik heb zoiets op de middelbare school gehad, maar toen bleek ik heel verkeerd te eten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Suus vr 24 jun 2011 - 2:10

Bedankt voor je reactie smile
Dan ga ik misschien toch maar eens langs de huisarts volgende week...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 2:11

Eens met Rush.

Ik heb zelf dat mijn lichaam teveel insuline aanmaakt waardoor ik een schommelende bloedsuikerspiegel heb. Ik moet ook heel erg opletten met wat ik eet en vooral wanneer. Als ik te lang niets eet dan ga ik ook trillen en voel me slap, net als jij soms ervaart.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Pussycat vr 24 jun 2011 - 2:29

De huisarts die gaat daar echt niks aan doen hoor. Weet je hoeveel mensen zo nu en dan een lage bloedsuiker hebben?
De dokter zal waarschijnlijk zeggen dat je gewoon regelmatiger moet eten (om de 2 uur bijvoorbeeld) en dan iets nemen wat goed vult. Dus geen koekjes/snoepjes/chips maar groente/fruit/o.i.d.

Het is een beetje lastig om vaak een lage bloedsuiker te hebben, maar kan verder geen kwaad. Gewoon goed eten dus.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Suus vr 24 jun 2011 - 2:34

Bedankt voor jullie reacties!

En nee, ik heb geen flauw idee hoeveel mensen last hebben van een lage bloedsuiker :P
Maar er is niets aan te doen dus? Eten doe ik al om de twee uur en meestal brood, groente of fruit als tussendoortjes, nauwelijks koekjes, snoepjes of chips.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Pussycat vr 24 jun 2011 - 2:47

Haha ik ook niet hoor, maar een heleboel dat weet ik wel Wink
Jawel regelmatig eten dus... en zo min mogelijk suiker, want als je suiker gehalte plots snel stijgt dan daalt hij net zo hard weer.
Dus om je suikergehalte stabiel te houden zou je zo min mogelijk suiker moeten eten. En ook oppassen met fruit dus of altijd in combinatie eten met bijvoorbeeld een boterham, want daar zitten langzame koolhydraten in.

Dit is misschien wel leuk om te lezen als je er meer over wilt weten http://www.glycemische-index.com/


Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Rush vr 24 jun 2011 - 2:49

Ik at dus inderdaad te veel 'snelle' suikers, waardoor m`n suikerspiegel heel erg schommelde.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Suus vr 24 jun 2011 - 2:52

Ik ga die website binnenkort eens bekijken, ik moet er nu vandoor! smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 2:56

Zo min mogelijk suiker werkt bij mij niet. Ik heb ruim twee jaar suikervrij gegeten maar de last bleef. Ik eet nu wel suiker maar wel met mate. De ene dag heb ik meer nodig dan de andere. Je moet het dus zelf een beetje gaan aanvoelen welke producten voor jou het beste werken, waar jij je beter van gaat voelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 2:58

Ik heb dat ook. Ik eet om de 1,5 uur in ieder geval iets. En vooral langzame suikers, zoals bijv brood. Snoep ed zorgen ervoor dat je suikerspiegel heel snel omhoog gaat, maar ook weer heel laag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 3:03

Voor de mensen die er ook last van hebben, eten jullie ook voor dat je gaat slapen nog iets?
Ik eet standaard voor ik ga slapen iets van brood, een cracker of beschuit. Anders kom ik de nacht niet fatsoenlijk door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Pussycat vr 24 jun 2011 - 3:05

@ megara dat doe ik ook hoor anders wordt ik s'nachts wakker met een rommelende maag. Een appel voor het slapen gaan werkt dan het beste.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 3:15

Ja doe ik ook. Ik heb een tijdje een homeopathisch middel gehad dat je alvleesklier stimuleert. Ik ben me toen echt veel beter gaan voelen. Daarvoor was ik echt heel vaak duizelig en sliep ik slecht snachts. Dat is nu weg. Maar ik eet nog altijd voordat ik naar bed ga.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 3:25

Goed en vooral regelmatig eten is het belangrijkste, een huisarts zal er niks aan doen, je hooguit naar een dieetiste sturen.

Suikers in snoep, koek, zoetigheid, fruit, frisdrank ed zorgen voor een snelle stijging.
Koolhydraten in brood, aardappels, pasta enz voor een langzamere en langere stijging.

Goed opletten welke combinaties je eet is dus belangrijk. Van zoetigheid krijg je ff een opkikker, maar dat zakt snel weer af.

En gewoon zorgen dat je altijd iets van Dextro in je tas heb, als je dan last heb van een lage bloedsuiker is tie met een paar dextro zo weer op peil. Alleen moet je daarna wel iets van een boterham, banaan oid eten om m op pijl te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 10:43

Ik zou dat niet te snel doen, zo'n Dextro nemen. Dat zijn namelijk hele snelle suikers, maar daar schop je de boel ook weer mee in de war zeg maar. Je kunt beter gewoon een banaan of een appel eten. Of iets van een boterham. Dan voel je je ook snel weer wat beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 10:45

James schreef:Ik zou dat niet te snel doen, zo'n Dextro nemen. Dat zijn namelijk hele snelle suikers, maar daar schop je de boel ook weer mee in de war zeg maar. Je kunt beter gewoon een banaan of een appel eten. Of iets van een boterham. Dan voel je je ook snel weer wat beter.
Dextro moet je ook altijd icm langzame koolhydraten. Maar als je echt te laag zit en gaat zweten, trillen (hypo) enz is dextro de snelste manier om te voorkomen dat je gaat flauwvallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Pussycat za 25 jun 2011 - 17:34

Ja je moet er wel verstandig mee omgaan natuurlijk... Maar ben het wel eens met james, want op die manier hoeft je lichaam minder hard te werken. En een normaal persoon valt echt niet zó snel flauw. Je moet gewoon normaal eten dan heb je ook nergens meer last van. (hier zit een ervaringsdeskundige)
Maar goed het is wel prettig om altijd dextro of iets te eten bij je te hebben natuurlijk mocht je plotseling een naar gevoel krijgen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te laag bloedsuiker? Empty Re: Te laag bloedsuiker?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum