Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Internet en het buitenland?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Internet en het buitenland?  Empty Internet en het buitenland?

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:33

Hoi,

Mijn broer en zijn vriendin zijn drie weken in het buitenland. Lekker naar de zon. Maar nu zie ik ze beiden te pas en te onpas online komen. Vooral mijn broer op MSN, terwijl ik weet dat hij dat nog amper tot niet gebruikt. Mijn schoonzusje post wat foto's op Facebook (van die extreem jaloersmakende foto's Internet en het buitenland?  394967 ). Nu weet ik niet hoe het werkt met internetgebruik in andere landen. Maar ik had hier weleens gelezen dat mensen niet doorhadden dat ze moesten betalen voor het gebruik van internet in het buitenland en dat ze veel, honderden euro's, moesten betalen achteraf.

Dus nu vroeg ik me af; Moet ik mijn broer waarschuwen? Of zijn er ook abonnementen voor internet in het buitenland. Sjees, ik ben veel te lang (lees 11 jaar) niet op vakantie geweest. Dus heb er totaal geen verstand van, haha. Maar zou het zo zonde vinden als ze er achteraf een zure gedachte aan de vakantie aan overhouden.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Internet en het buitenland?  Empty Re: Internet en het buitenland?

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:33

Hebben ze geen laptop bij zich waarmee ze op internet kunnen daar, of via een internetcafé?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:35

Pippa schreef:Hebben ze geen laptop bij zich waarmee ze op internet kunnen daar, of via een internetcafé?

Dat zou inderdaad ook nog een optie zijn. Laptop hebben ze niet. Dus dan zou het een internetcafé kunnen zijn.

Ik zie dat mijn schoonzusje via haar mobiel post op FB. Dus daarom ging ik ook uit van mobielinternetten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:36

Ik heb dat vorig jaar ook gedaan, maar op plekken waar ik draadloos internet had, in bv. een eetcafé of lunchroom, dus dan koste het mij uiteindelijk niks smile Dus misschien kunnen ze op wifi daar ergens, met hun mobiel.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:44

Wat stom, nooit aan gedacht. Nu ben ik er weer rustiger op.

Maar het geld zijn ze al kwijt. Ze zijn vandaag beroofd. Internet en het buitenland?  394967

Gast
Gast

Bericht  Arwyn do 10 mei 2012 - 5:54

Restaurant met WIFI kan inderdaad en als ze een nieuw abonnement hebben, kan het ook zijn dat ze dagen 'gratis' internet in het buitenland hebben. Mijn vriend heeft volgens mij 30 dagen per jaar dat hij in het buitenland kan internetten en dat dat dan van zijn gewoon databundel af gaat zeg maar.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:54

O nee, dat meen je niet. Waar zitten ze?

Gast
Gast

Bericht  Winegum do 10 mei 2012 - 5:57

Je kunt inderdaad vaak maandbundels aanzetten voor als je op vakantie gaat. Of in je hotel of waar je ook zit wifi erbij hebben, wat regelmatig ook gratis is.

Ik neem aan dat ze zelf wel weten dat het veel geld kost als ze gewoon met hun telefoon internetten via het normale netwerk.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:58

Ik zou ze een smsje sturen met de vraag of ze op wifi zitten ofzo. Maar goed, er zijn tegenwoordig erg veel manieren dus om in het buitenland te internetten op je telefoon, zonder dat het je wat kost. Zo kon ik op wifi in het hostel/ bij mijn familie toen ik in het buitenland was. Als je twijfelt of je broer en zijn vriendin dit doen kan het nooit kwaad om het na te vragen.

Gast
Gast

Pippa schreef:O nee, dat meen je niet. Waar zitten ze?

Weet je dat ze me dat honderd keer hebben verteld, maar dat ik het ook honderd keer weer ben vergeten. Embarassed Geen idee dus in welk land ze zitten. Volgens de broer van mijn schoonzus zitten ze in ieder geval in een land waar zij als rijk worden beschouwd. Maar op FB staat dat ze vandaag zijn beroofd van hun geld en het nu maar beter hebben opgeborgen. Dus hoe en wat weet ik verder ook niet. Wel zonde...

Gast
Gast

Maura schreef:Wat stom, nooit aan gedacht. Nu ben ik er weer rustiger op.

Maar het geld zijn ze al kwijt. Ze zijn vandaag beroofd. Internet en het buitenland?  394967

Wat erg zeg! Lees dit nu pas. Zijn ze zelf wel ongedeerd?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 6:01

Zusje schreef:
Maura schreef:Wat stom, nooit aan gedacht. Nu ben ik er weer rustiger op.

Wat erg zeg! Lees dit nu pas. Zijn ze zelf wel ongedeerd?

Ze zijn gewoon ongedeerd hoor. Ze hebben gewoon een fout gemaakt en ze kunnen er om lachen. Mijn broer lijkt gewoon in niets op mij, haha. Dat is zijn geluk. :P

Gast
Gast

Bericht  Marin do 10 mei 2012 - 6:12

Oh bah wat naar dat ze zijn beroofd. Wel fijn dat ze zelf nog veilig zijn.

Weet je toevallig welke provider ze hebben? Bij T Mobile kan je tegenwoordig niet meer op 3G zonder eerst een buitenland pakket te kopen, voor een bepaald bedrag. Pas als je dat gekocht hebt, kan je weer online. Je koopt dan internet voor een aantal MB (je hebt verschillende pakketten) en als je 80% verbruikt hebt, geeft ie dat aan. Forummen kost heel veel MB (dan kan je maar een minuutje internetten ofzo), maar Facebook status uploaden bijvoorbeeld kost amper MB's en dat kan je met zo'n pakket dus best vaak doen.

En heel veel restaurants hebben WIFI tegenwoordig inderdaad. Erg handig. Ik ben altijd heel erg blij als een restaurant dat heeft.

Als ze als 'rijke Westerlingen' worden beschouwd is het misschien ook slim om niet zo met die telefoons te koop te lopen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Winegum do 10 mei 2012 - 6:14

Hoe kun je nou een fout maken door dat je door je eigen schuld beroofd bent?
Het is en blijft hun eigendom, ook al hangt het uit je broekzak, andere mensen moeten daar wel van af blijven.

Ik hoop dat het niet al te veel was dan..

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 6:17

Ik dacht dat mijn broer en schoonzus misschien ietwat ontwetend waren m.b.t. het gebruik van internet in het buitenland. Inmiddels contact gehad en het blijkt dat ze WIFI hebben in het hotel. En voor de rest de telefoon niet gebruiken. En ik ben nog vergeten om te vragen waar hij nu eigenlijk zit. Internet en het buitenland?  394967

Gast
Gast

Bericht  Marin do 10 mei 2012 - 6:21

Nou dat is fijn in elk geval, dan hebben ze niet nog een verrassing naderhand. Een beroving lijkt me al erg genoeg.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: