Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

+9
Bruintje Beer
Caresses
Nana
Darius
Flip Fluitketel
PapillonRose
Inge
Susan
Jasmine
13 plaatsers

Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Jasmine ma 30 mei 2011 - 7:57

De titel zegt het al: wie heeft er ervaring met het krijgen van twee kinderen binnen anderhalf jaar.

Ik (Pingwin op het oude Yes-forum) ben 21 september 2010 bevallen van onze dochter Jasmijn. Wat haar betreft heb ik niks te klagen. Ze is een ontzettend vrolijk meisje en ontwikkelt zich volgens het boekje.

Nu ben ik er anderhalve week geleden achter gekomen dat ik alweer zwanger ben. Hartstikke leuk natuurlijk, en nog een kindje is super welkom, maar ik ben toch nog steeds flink de weg kwijt. Deze zwangerschap is nl. totaal niet gepland en dus volkomen onverwacht. Ik was net 3 weken eerder met de pil gestopt, omdat ik ontzettend last had van bijwerkingen. (Extreem prikkelbaar, moe, gedeprimeerd, veel bloedverlies etc.) Dan maar even geen pil dachten we.

En nu blijk ik dus zwanger te zijn. Hoogstwaarschijnlijk dwars door de pil heen, want qua timing klopt het niet met moment van stoppen. 9 juni heb ik mijn eerste echo, dus dan weet ik meer, ook hoe ver ik ben. Maar nu zit er straks in het 'gunstigste' geval 17 maanden tussen beide kindjes. In het 'ongunstigste' geval is dit maar 15 maanden.

Laat ik voorop stellen dat dit kindje ontzettend welkom is en dat ik met de zwangerschap zelf ontzettend blij ben. Ik prijs me ook echt gelukkig dat ik zonder problemen zwanger raak, want dat dat niet altijd vanzelfsprekend is, blijkt wel uit sommige van jullie verhalen. Toch kan ik niet ontkennen dat ik er ergens ook wel een klein beetje tegen op zie en me serieus afvraag wat mij te wachten staat...
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Susan ma 30 mei 2011 - 8:08

Geen ervaring, wel gefeliciteerd met je dochter en je tweede zwangerschap. Ik denk persoonlijk dat het de eerste periode weliswaar pittig is, maar later juist erg leuk omdat ze in leeftijd erg dicht bij elkaar zitten en veel aan elkaar kunnen hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Inge ma 30 mei 2011 - 8:12

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Zelf geen ervaring, maar een collega van mij was 3 maanden na de geboorte van haar 1e zwanger van de 2e. Wat ik van haar begreep was het aan het begin best pittig
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  PapillonRose ma 30 mei 2011 - 8:13

Allereerst: gefeliciteerd! Kan me wel voorstellen dat het even 'schrikken' is, als je het niet gepland hebt is het natuurlijk wel even gek om erachter te komen. Ervaring heb ik ook niet. Denk wel dat het pittig zal zijn, maar aan de andere kant lijkt het me ook juist wel weer handig dat je nog redelijk gewend bent aan een baby en uiteindelijk ben je wel weer sneller uit de luiers en dergelijke dan mensen waarbij er langer tussen de kindjes zit.

Heel veel geluk in elk geval!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Flip Fluitketel ma 30 mei 2011 - 8:17

Ik heb er geen ervaring mee maar in ieder geval....Gefeliciteerd! Het eerste moment zal het vast schrikken zijn geweest....De eerste periode na de bevalling zal denk ik pittig zijn. Maar ik denk dat je er op een gegeven moment ook wel je draai in vindt. Ook is het wel leuk voor jullie dochter dat ze broertje of zusje heeft die niet zo verschilt in leeftijd met haar!


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op ma 30 mei 2011 - 8:24; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Darius ma 30 mei 2011 - 8:21

Gefeliciteerd!

Hier zit er 2 jaar en 1 week tussen mijn zoons. Als ik terugkijk op het laatste jaar denk ik dat het weinig verschil had gemaakt of er nu 24 maanden of 16 maanden tussen had gezeten. Misschien zelfs wel makkelijker, 9 maanden geleden wilde L.aurens nog gewoon in de wandelwagen zitten en nu echt niet meer, en moet ik erachter aanvangen!

Edit: ik vind het trouwens wel weer even 'terug naar af'. We hadden het zo goed voor elkaar met La.urens, lekker weer de avond voor onszelf, een goed ritme e.d. en Pe.pijn gooit wat dat betreft weer roet in het eten. En daar heb ik me natuurlijk op ingesteld, maar volgens mij is minder leeftijdsverschil niet per se zwaarder dan het leeftijdsverschil dat ik nu heb.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Nana ma 30 mei 2011 - 8:29

Gefeliciteerd met deze zwangerschap! Ik begrijp dat het even schrikken was...

Tussen mijn kindjes zit 19 maanden en ik moet zeggen dat ik het heel goed te doen vind. Het is wel druk maar dat was het denk ook geweest als mijn zoontje ouder was geweest. Heb je gerichte vragen of wil je gewoon wat ervaringen horen?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Caresses ma 30 mei 2011 - 8:33

Gefeliciteerd!
Logisch dat je er tegenop kijkt. Lijkt me best zwaar worden (geen erving mee), maar ja zal vast allemaal ook wel goed komen. En wat voor mij ook al geschreven: je zit dan wel in het ritme, dus misschien is het na die tijd juist wel lekker, maar dat je eerst even echt het begin moet doorkomen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 8:40

Gefeliciteerd!

Ik denk dat het nu in het begin best pittig is, maar dat je er later alleen maar blij mee bent.
Kunnen ze toch samen op stap e.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Bruintje Beer ma 30 mei 2011 - 9:19

Oh ik kan me helemaal in jouw gevoel meevoelen. Ik ben toen onze dochter 9/10 maanden was ook ongeplamd zwanger geworden. En dacht ik hoe gaan we dit doen. Helaas werd dit een miskraam maar toch. Nu zo°it er 22/23 maanden tussen.

Denk dat het wel pittig zal worden voor je maar hangt denk ik ook van je kind af hoe zelfstandig die is.
Mijn dochter kon lopen met 11 maanden en 2 weken en liep vrij zelfstandig met 17 maanden.

In ieder geval gefeliciteerd!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 18:45

Gefeliciteerd,

Hier zit er op 1 dag na precies 1,5 jaar tussen beide kinderen.

Ik moet zeggen dat ik de eerste weken best zwaar vond, mijn zoon kon wel al zelf lopen en was op zich heel makkelijk,maar mijn dochter was de eerste tijd niets anders aan het doen dan eten, slapen en huilen, veel huilen, 9 uur op een dag...

Toen dat huilen eenmaal over was ( we zijn naar een osteopaat gegaan ) vond ik het op zich wel allemaal meevallen. Je bent natuurlijk wel overal wat meer tijd voor kwijt en je moet wat meer dingen regelen en meenemen maar goed dat hou je sowieso of er nou 1,5 jaar of 4 jaar tussenzit.

Dus ja op zich is het goed te doen
smile

En laat het gewoon allemaal op je afkomen, want niemand kan je vertellen hoe dit uitpakt, het kan soms wat zwaar zijn, maar het kan ook allemaal vanaf het begin of aan heel goed gaan. Dus mijn enige tip is, maak je niet te druk, laat het op je af komen , dan komt het vanzelf wel goed !!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 18:51

Ten eerste gefeliciteerd! Hier zit nog geen jaar tussen Mas en Amé, en soms is het druk vooral als je weg moet en dat is mijn geval dan Lise naar school brengen, Lise naar dansles en zwemles brengen. Dan loopt het vaak niet zoals je wil.
Maar thuis heb ik er eigenlijk weinig last van, ja af en toe willen ze allebei aandacht, maar dan moeten ze gewoon delen, ik kan nou eenmaal niet heksen.
Amé heeft een tijd lopen modderen en 2 keer een ziekenhuisopname gehad.

Laat het gewoon op je afkomen en kijk hoe het gaat, want je rolt er vanzelf wel in en komt er steeds meer ritme in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Mamasapje ma 30 mei 2011 - 20:05

Hier schelen de dames 15 mnd. Ik vond het zeker de eerste 3 maanden superzwaar. M. kon nog niet zelfstandig lopen en I. was een huilbaby. Als je die omstandigheden niet hebt, valt het denk ik wel mee! Ik vind het nu iig heerlijk dat ze zo weinig schelen en ze spelen zo leuk met elkaar.

Ik vond weer een baby 3 jaar na de 2e eigenlijk veel zwaarder! Terug in de luiers, voedingspatronen, rust, regelmaat etc Wink
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  liesje ma 30 mei 2011 - 21:06

Yasmine schreef:De titel zegt het al: wie heeft er ervaring met het krijgen van twee kinderen binnen anderhalf jaar.

Ik (Pingwin op het oude Yes-forum) ben 21 september 2010 bevallen van onze dochter Jasmijn. Wat haar betreft heb ik niks te klagen. Ze is een ontzettend vrolijk meisje en ontwikkelt zich volgens het boekje.

Nu ben ik er anderhalve week geleden achter gekomen dat ik alweer zwanger ben. Hartstikke leuk natuurlijk, en nog een kindje is super welkom, maar ik ben toch nog steeds flink de weg kwijt. Deze zwangerschap is nl. totaal niet gepland en dus volkomen onverwacht. Ik was net 3 weken eerder met de pil gestopt, omdat ik ontzettend last had van bijwerkingen. (Extreem prikkelbaar, moe, gedeprimeerd, veel bloedverlies etc.) Dan maar even geen pil dachten we.

En nu blijk ik dus zwanger te zijn. Hoogstwaarschijnlijk dwars door de pil heen, want qua timing klopt het niet met moment van stoppen. 9 juni heb ik mijn eerste echo, dus dan weet ik meer, ook hoe ver ik ben. Maar nu zit er straks in het 'gunstigste' geval 17 maanden tussen beide kindjes. In het 'ongunstigste' geval is dit maar 15 maanden.

Laat ik voorop stellen dat dit kindje ontzettend welkom is en dat ik met de zwangerschap zelf ontzettend blij ben. Ik prijs me ook echt gelukkig dat ik zonder problemen zwanger raak, want dat dat niet altijd vanzelfsprekend is, blijkt wel uit sommige van jullie verhalen. Toch kan ik niet ontkennen dat ik er ergens ook wel een klein beetje tegen op zie en me serieus afvraag wat mij te wachten staat...

hoi Yasmine,

ik heb een beetje hetzelfde meegemaakt als jij. ons meisje is 17 september 2010 geboren en nu bijna 11 weken zwanger van nr 2 ik moest heel erg wennen en voelde me heel vervelend ik had een beetje een gevoel van wat moet ik hier nu mee. kan ik dit wel enzo. nu eindelijk begin ik een beetje het leuk te vinden. maar heb nog wel mn momentjes dat het moeilijk is. ik kan je gevoel heel erg begrijpen maar het komt vanzelf wel goed met je gevoel. heel veel veel succes met de eerste echo en ook gefeliciteerd met je zwangerschap

gr liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Coccinelle ma 30 mei 2011 - 21:08

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik snap dat het schrikken is en je zal vast je draai moeten vinden met 2 kleintjes in het begin, maar dat zal vast helemaal goedkomen. Mijn vriend en zijn zus schelen 15mnd en volgens mijn schoonmoeder hadden ze heel veel aan elkaar toen ze klein waren.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Zininzon ma 30 mei 2011 - 22:36

Bij mijn buren zat er 13 maanden tussen de 1e en de 2e.
Mijn buurvrouw heeft zich de eerste jaren volledig op het moederschap gestort, dat kon financieel ook. Wat zij heel lastig vond, was dat de schema's van beide kindjes zo verschilden. Eigenlijk heb je maar weinig momenten voor jezelf. Nu kreeg zij veel hulp van familie, die wat in het huishouden deden zodat zij met de kindjes bezig kon zijn.
Toen de jongste naar school ging, heeft ze zich om laten scholen en is ze weer gaan werken.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Jasmine ma 30 mei 2011 - 23:42

Bedankt voor jullie felicitaties en reacties!

Ik ben er ook absoluut van overtuigd dat het goed gaat komen, is het niet linksom, dan wel rechtsom. En het zal allemaal wel op zijn pootjes terecht komen.

Voor ons is het grootste voordeel dat ze straks wel lekker kort op elkaar zitten, dat ze echt wat aan elkaar hebben.

We wachten gewoon de eerste echo af, dan weten we meer.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Susan ma 30 mei 2011 - 23:50

Zininzon schreef:Bij mijn buren zat er 13 maanden tussen de 1e en de 2e.
Mijn buurvrouw heeft zich de eerste jaren volledig op het moederschap gestort, dat kon financieel ook. Wat zij heel lastig vond, was dat de schema's van beide kindjes zo verschilden. Eigenlijk heb je maar weinig momenten voor jezelf. Nu kreeg zij veel hulp van familie, die wat in het huishouden deden zodat zij met de kindjes bezig kon zijn.
Toen de jongste naar school ging, heeft ze zich om laten scholen en is ze weer gaan werken.

Dat was hier in het begin ook wel, ja. Yrsa sliep in die periode vaak van 9 tot 11 en van 14 tot 16 en Ezra sliep van 12 tot 14. Yrsa heeft in die tijd wel heel veel in de draagdoek en in de wagen geslapen, anders kwam ik overdag de deur niet meer uit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 0:18

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd!
Ik denk dat het sowieso heel erg aan het karakter en (slaap-) gedrag van je kinderen ligt, of het zwaar is of niet.

Mijn zus had tussen beiden 15 maand zitten, de eerste 3 maanden toen de kleine man vooral nog veel sliep waren heel makkelijk en goed om te wennen aan een tweede kindje, daarna werd het wel erg pittig omdat ze beiden moeilijk sliepen (zit in de familie denk ik laughcry ) waardoor de nachten alles behalve prettig waren, maar overdag was alles goed te doen. Mijn moeder of ik nam de kinderen overdag vaak eventjes mee zodat mijn zus even bij kon slapen.
Toen ook de kleine man begin te spelen werd het juist vrij makkelijk, omdat zij hem niet altijd hoefde te amuseren, dat kon zijn zus ook heel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 0:55

Ik had eigenlijk al snel voor beide kinderen een zelfde ritme, dat heb ik er zelf zo ingebracht, en dat werkte gelukkig ook. Hier zit er 1,5 jaar tussen, en ik legde de oudste 's middags op bed, en de jongste ging toen ook. Zo had ik tijd voor mezelf, kon dan wat in huis doen en even lekker rustig tijd voormezelf nemen.

Nu bij de tweeling doe ik dat weer net zo. Ik ga bijna elke morgen even de deur uit, ze slapen wel in de wagen of de maxicosi. 's Middags ga ik niet meer weg, dan liggen ze in bed, en de 2e ligt dan ook in bed.

Deze tijd heb ik ook echt wel nodig, anders kom ik niet aan het huishouden toe, maar ook niet aan mezelf. Ik spreek dan ook nooit wat in de middag af, want als ze alledrie uit bed komen, moet ik er eerst 2 voeden, en dan is het al weer tijd om het eten klaar te maken. (wat ik meestal al wel voorbereid heb)
Het is druk zo, maar ik vind het allemaal nog wel te doen tot nu toe. Scheelt wel dat we echt 4 makkelijke kinderen hebben. Eigenlijk nooit geen doorgebroken nachten of huildagen. De tweeling heeft nog wel een nachtvoeding, maar die melden zich, ik geef ze beide wat, en 3 kwartier later slapen ze beide weer, zonder huilen. Daar heb ik dus ook echt geen klagen over, als ik dat hier soms zo lees.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen* Empty Re: 2 kindjes binnen anderhalf jaar *ervaringen*

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum