Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

+10
Dora
Vancity_girl
sheila123
Bruintje Beer
maiadebij
Thunder
Liadan
Pussycat
Susan
Annemie
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Annemie do 21 jul 2011 - 8:38

Wij zitten over een 2e kindje na te denken, maar nou hoor ik van mensen om me heen dat we nog beter een tijd kunnen wachten, want kindjes zo snel na elkaar is ontzettend zwaar..
Zijn hier meiden die 2 kindjes vlak na elkaar hebben (binnen 2 jaar tijd) en vinden jullie het zwaar? Had je achteraf liever langer gewacht? Of ben je blij dat ze snel na elkaar zijn gekomen?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Susan do 21 jul 2011 - 8:41

Ik denk dat het allebei voor- en nadelen heeft. Bij een klein leeftijdsverschil is de kans groot dat je er een tijdje twee in de luiers hebt en twee kindjes hebt die nog veel dingen niet zelf kunnen, bij een groot leeftijdsverschil ben je al gewend aan de zelfstandigheid van je oudste en valt het soms extra zwaar om opeens weer gebroken nachten te hebben en alle zorgtaken die je niet meer gewend was weer op je te moeten nemen.

Ik zou gewoon kijken naar wat je zelf een leuk leeftijdsverschil vindt en daar vanuit gaan, en niet teveel luisteren naar mensen in je omgeving, die hebben toch altijd commentaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Pussycat do 21 jul 2011 - 8:43

Susan schreef: en niet teveel luisteren naar mensen in je omgeving, die hebben toch altijd commentaar.

Precies!
Als jullie er klaar voor zijn, dan moeten jullie er gewoon lekker voor gaan. Het komt allemaal wel goed hoor.
Wij willen ook rond december/januari voor een tweede gaan Very Happy

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Liadan do 21 jul 2011 - 8:44

Eens met Susan.

Verder zou ik het denk ik wel een stuk zwaarder gevonden hebben om zwanger te zijn als de oudste nog niet zou kunnen lopen. Wij hebben bewust gewacht met proberen zwanger te worden totdat zij liep.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Thunder do 21 jul 2011 - 8:45

Eens met Susan.

Ik heb er ruim 3 jaar tussen zitten en vind het erg prettig zo.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Annemie do 21 jul 2011 - 8:47

[quote="Pussycat"]
Susan schreef: en niet teveel luisteren naar mensen in je omgeving, die hebben toch altijd commentaar.

Precies!
Als jullie er klaar voor zijn, dan moeten jullie er gewoon lekker voor gaan. Het komt allemaal wel goed hoor.
Wij willen ook rond december/januari voor een tweede gaan Very Happy [/quote

Dan heb je zo ook snel achter elkaar Pussycat, als het mag lukken natuurlijk. Ja idd, ik moet gewoon mijn gevoel volgen en het lijkt me erg leuk als er niet teveel leeftijdsverschil tussen zit. Wat Susan zegt, als er veel verschil in zit ben je het zelfstandige gewend en dan moet je er 's nachts weer de hele tijd uit. Heb het liever wat sneller achter elkaar allemaal "gehad".


Laatst aangepast door Annemie op do 21 jul 2011 - 8:48; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:47

Eens met Susan.

Bij ons zit er dadelijk 22 maanden tussen.
Voor hun vind ik dat erg leuk, H. kan zichzelf goed vermaken en wat voor mij erg belangrijk was, was dat H. kon lopen als ik zwanger zou zijn van de tweede.

Verder kan ik je nog niet zoveel vertellen omdat de baby natuurlijk nog niet geboren is.
Maar ik denk inderdaad dat voor wlek leeftijdsverschil wle iets te zeggen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Annemie do 21 jul 2011 - 8:50

Ja, ik wil ook sowieso wachten tot mijn zoontje kan lopen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:53

ik denk dat wiij rond zn 2de verjaardag weer voor gaan. Ik moet er nu nog niet aan denken, een kleintje erbij te hebben...gevoel dat ik die periode net achter de rug heb, terwijl het eigenlijk al een jaar geleden is.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Susan do 21 jul 2011 - 8:53

Hier schelen ze 23 maanden en ik moet soms, als het zwaar is, nog van bepaalde mensen horen dat we ze ook zo kort op elkaar hebben gekregen en waarom we niet wat langer hebben gewacht. Terwijl dat er in ons geval eigenlijk niks mee te maken heeft - maar daarnaast vind ik het sowieso heel raar om dat te zeggen, helemaal als het tweede kindje er al is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  maiadebij do 21 jul 2011 - 8:56

Bij ons is het verschil 20 maanden. De 2e zwangerschap was zwaarder, ik tilde N nog best veel natuurlijk ook al kon hij lopen, maar evengoed goed te doen. De eerste maanden vond ik ontzettend meevallen qua drukte. Nu is J mobiel, kruipt de hele kamer door, pakt N zijn speelgoed en N zit een beetje in de peuterpubertijd. Dus ja nu is het soms best even aanpoten, maar dat zal je met elk leeftijdsverschil wel hebben denk ik, voors en tegen.

Wat ik heel erg leuk vind is hoe ze op elkaar reageren. Ze zijn echt gek op elkaar, hoe klein ze ook zijn! Veel knuffelen, N die zijn krentebol deelt met J. Als J huilt brengt hij haar een speeltje enzo, dat is echt genieten!

Ik heb mijn gevoel gevolgd en niet teveel over de praktische dingen nagedacht, die lossen zich wel op. En ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Liadan do 21 jul 2011 - 8:56

Dat vind ik ook raar Susan, inderdaad helemaal als het 2e kindje er al is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Bruintje Beer do 21 jul 2011 - 9:01

Ik heb 2 kindjes in 22 maanden gekregen. En tot nu toe heb ik er geen spijt van. In het begin is het even aanpoten maar nu ik een beetje in het ritme zit vind ik het meevallen. S. totaal niet jaloers en moet zeggen dat ze super makkelijk is. Ze slaapt van 8 t/m 8. Scheelde wel dat ze al kon lopen met 11 maanden. Toen we wisten dat ik zwanger was hebben we haar gelijk trappen leren lopen omdat ik bij haar heel veel last had van mijn bekken. En dan zou ik haar de trap niet op kunnen dragen als dit weer het geval is.
Met D. hebben we het trouwens ook getroffen hoor. Want hij slaapt al door dus dat is ook mooi meegenomen.
Wij wilde bewust een klein leeftijdsverschil. Ik scheelde 6 jaar met mijn broer en 10 minuten met mijn zus en ik heb heel veel aan haar. Mijn man scheelt ook 2 jaar met zijn broertje

En net wat Susan zegt. Niet teveel naar anderen mensen luisteren die weten het altijd beter.
Het gaat om jouw gevoel!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 9:07

Ik vond het goed te doen. Hier zit er 1,5 jaar tussen de 1e 2, en 26 maanden tussen de 2e en nr 3 en 4.

Wij wilden dit heel graag, en ben blij dat het zo gegaan is. Ik vind het heerlijk zo. Het is heus wel eens zwaar, zeker met de tweeling, de oudste moest nog 4 worden toen ze geboren waren, maar het loopt hier gelukkig allemaal op rolletjes tot nu toe.

De oudste kon al een half jaar lopen toen de 2e werd geboren, dat was idd wel lekker.
Maar toen ik zwanger was van de tweeling, kon nr 2 nog niet lopen. Hij liep pas toen ik al een paar maanden zwanger was, hij was toen ruim 1.5. Maar ook dat is goed gekomen.
Ik had alleen de pech dat hij een keer van de trap viel, en toen niet meer zelf naar benenden durfde. Ik moest hem dus weer tillen. Dat is zo gegaan tot ik 35 weken zwanger was van de tweeling, en eindelijk durfde hij weer, werd tijd ook, want toen kon ik het ook echt niet meer.

Ik zou ook niet teveel naar anderen luisteren,. Commentaar hebben ze toch altijd. Hier durven mensen zelfs te zeggen dat ik mijn man maar een zak patat moet voor houden als hij weer zin heeft, want ik moet nu maar eens rust krijgen..... Rolling Eyes Leuke opmerkingen...Not!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  sheila123 do 21 jul 2011 - 9:10

Mijn oudste dochter was 21 maanden toen mijn 2e dochter geboren werd. Ik zag er best een beetje tegenop maar het is me echt tot nu toe 100% meegevallen. Het leeftijdsverschil vind ik super zo maar later had ook prima geweest. Ik had wel een zware zwangerschap omdat J. Pas met 17 maanden liep maar ook achteraf viel het mee. Wat ook scheelt is dat F. Een supermakkelijk kindje is en zo meeging in het ritme.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Pussycat do 21 jul 2011 - 9:16

Serieus mamarosa... waar bemoeien ze zich mee. Ook al zouden jullie er nog 10 willen! Laughing bij wijze van dan hoor. Haha hebben ze niks over te zeggen.
Ooow ik weet zeker dat wij ook commentaar gaan krijgen, maar dat kan me niks schelen.
Het lijkt me echt geweldig 2 kindjes in korte tijd.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 9:17

Pussycat schreef:Serieus mamarosa... waar bemoeien ze zich mee. Ook al zouden jullie er nog 10 willen! Laughing bij wijze van dan hoor. Haha hebben ze niks over te zeggen.
Ooow ik weet zeker dat wij ook commentaar gaan krijgen, maar dat kan me niks schelen.
Het lijkt me echt geweldig 2 kindjes in korte tijd.

Ik vind dat ook hondsbrutale opmerkingen hoor. Net of ik labiel ben en altijd maar klaar lig voor mijn man ofzo. Bah!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Liadan do 21 jul 2011 - 9:19

_MamaRosa_ schreef:
Ik zou ook niet teveel naar anderen luisteren,. Commentaar hebben ze toch altijd. Hier durven mensen zelfs te zeggen dat ik mijn man maar een zak patat moet voor houden als hij weer zin heeft, want ik moet nu maar eens rust krijgen..... Rolling Eyes Leuke opmerkingen...Not!
Nou ja, wat een belachelijke opmerking...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 9:20

_MamaRosa_ schreef:
Pussycat schreef:Serieus mamarosa... waar bemoeien ze zich mee. Ook al zouden jullie er nog 10 willen! Laughing bij wijze van dan hoor. Haha hebben ze niks over te zeggen.
Ooow ik weet zeker dat wij ook commentaar gaan krijgen, maar dat kan me niks schelen.
Het lijkt me echt geweldig 2 kindjes in korte tijd.

Ik vind dat ook hondsbrutale opmerkingen hoor. Net of ik labiel ben en altijd maar klaar lig voor mijn man ofzo. Bah!

ik weet niet wat ik dan zou doen...of stil vallen van verbazing of gigantisch uitvallen tegen die persoon.
Waar halen mensen het lef vandaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 9:24

Hier zit er 2 jaar en een maand tussen, en nee, ik vind het niet zwaar. Maar Flynn is dan ook een erg vrolijk en makkelijk kind die al doorsliep vanaf dat hij 2 maanden was. Als je zelf goed uitgerust bent, scheelt het al de helft vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Vancity_girl do 21 jul 2011 - 10:20

Pussycat schreef:
Susan schreef: en niet teveel luisteren naar mensen in je omgeving, die hebben toch altijd commentaar.

Precies!
Als jullie er klaar voor zijn, dan moeten jullie er gewoon lekker voor gaan. Het komt allemaal wel goed hoor.
Wij willen ook rond december/januari voor een tweede gaan Very Happy

Wat leuk, wij ( zoals het er nu uitziet) ook. Geen idee of we commentaar gaan krijgen maar daar trek ik me niets van aan, je kan het toch nooit goed doen.
Ik ben ook wel eens bang dat het misschien zwaar is, maar zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder hebben in 2 jaar tijd 2 kindjes gehad en die hebben het ook prima gered. Mijn moeder zegt dat je daar vanzelf wel in groeit als de tweede er eenmaal is. En dat denk ik ook wel, misschien is het wel eens zwaar maar ach. Tussen mij en mn zusje zit 7 jaar en dat was misschien wel zwaarder. Toen moest mn moeder voor een baby zorgen en had ze twee kindjes van 6 en 7 die naar school, vriendjes, sport ect moesten. Lijkt mij veel persoonlijk veel drukker.

@Mamarosa: wat een lompe opmerking!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Dora do 21 jul 2011 - 10:29

Tot nu toe bevalt het prima, met een verschil van iets minder dan 15 maanden.
Maarja, M.aaike is natuurlijk nog maar 2,5 weken oud.

Wij verwachten wel dat het pittig zal worden. Maar wij zagen het niet zitten dat straks A.nouk (bijna) uit de luiers is om er dan weer opnieuw mee te beginnen. Voor ons waren er meer voordelen dan nadelen om vlak achter elkaar kindjes hopen te mogen krijgen.
A.nouk is overigens pas op de dag dat M.aaike is geboren los gaan lopen, toen durfde ze pas zelf los te lopen (ze kon het al eerder, maar ze durfde niet).
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 17:44

_MamaRosa_ schreef:Ik zou ook niet teveel naar anderen luisteren,. Commentaar hebben ze toch altijd. Hier durven mensen zelfs te zeggen dat ik mijn man maar een zak patat moet voor houden als hij weer zin heeft, want ik moet nu maar eens rust krijgen..... Rolling Eyes Leuke opmerkingen...Not!
:shock:
Alsof jij het 'slachtoffer' bent ipv een geweldige mama met 4 heel erg gewenste kindjes...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 17:47

Die vraag heb ik trouwens ook al een paar keer gehad nu we gelijk 2 kinderen hebben, of wij het net zo gaan doen als mijn ouders (die hebben er 10)...
Ik zeg dan gewoon dat we voor een 11-tal gaan + een paar reserve spelers Twisted Evil

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Mamasapje do 21 jul 2011 - 18:06

Mamarosa: wat een rotopmerking zeg! Wat zeg jij dan?? Ik zou het echt niet kunnen laten om er op te reageren denk ik! Hier hebben we er 3 natuurlijk en zeggen ze vaak: Heerlijk zo'n compleet gezin of.. Jullie zitten ook niet stil.. of... Nu zijn jullie eindelijk wel klaar toch? ... of Je bent nog zo jong, geniet nog even meis...

Ik heb hier beide "keuzes" tussen 1 en 2 scheelt het 15 mnd , kort op elkaar, nr 1 kon nog niet los lopen toen de 2e werd geboren(nadeel)... Voordeel: ze hebben echt meer aan elkaar, (al geloof ik best dat dat niet altijd zo hoeft te zijn), hier zijn het de beste maatjes. Ze spelen samen, maken dezelfde soort tekeningen, muziek etc. Leren elkaar woordjes en letters. Ze zitten nagenoeg op dezelfde lijn en slapen bij elkaar op een kamer ( nu stapelbed) en willen ook absoluut niet gescheiden worden nog..
Tussen nr 2 en 3 zit op 1 maand na 3 jaar. Het voordeel hiervan vind ik dat de zussen bewust hun broertje als baby mee maken en lekker kunnen "helpen". Samen een luiertje doen, doekjes aangeven, helpen bij het in bad doen etc. Het nadeel: je bent uit de luiers, de weg naar zelfstandigheid wordt abrupt onderbroken en daar komt opeens weer een baby... Je wordt even terug gezet naar 0.

Als ik mag kiezen zou ik voor kort op elkaar gaan..... Daar zie ik zelf meer voordelen in en maar heel weinig nadelen ( en dat lopen lost zichzelf snel genoeg op:) ) I. was een maand en M. liep de hele kamer door. Dus was zonde geweest als ik me daardoor had laten tegenhouden.

Tussen nr 2 en 3 ben ik wel blij met wat meer adempauze:) Al vind ik 4 en 3 jaar eigenlijk teveel. Jaartje eerder was beter denk ik , maar ja. Sommige dingen heb je niet te plannen.

Ik wil zelf nog wel een 4e, mijn vriend is in de twijfelfase. Dus of die er komt weet ik niet. Dat zien we volgend jaar wel, dan beslissen we waarsch. Ik wil niet een al te groot verschil tussen nr 1 en nr 4 bijv. Ik ben zelf nr 1 en mijn zusje (nr3) schelen 6.5 jaar. Ik vond dat zelf altijd wat veel. Als kind heb ik niets aan haar gehad/ zij ook niet aan mij. Nu gaan we trouwens wel heel goed met elkaar om, maar dat is pas sinds ze uitgepuberd is en moeder is geworden ( ze is net 20 geworden, dus nog niet zo lang:P)


Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar?? Empty Re: 2 kindjes in 2 jaar tijd, is dat zwaar??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum