Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

+7
JD
Annie24
Flower_L
Susan
L!ND@
Coccinelle
PiP
11 plaatsers

Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  PiP vr 23 sep 2011 - 2:42

In principe gaan de kinderen bij ons op het kinderdagverblijf met 2 jaar naar de dreumes/peutergroep.
Ik heb er zelf al wel eens aan gedacht dat F hier eerder aan toe zou zijn, nu vermaakt ze zich opzich nog wel. Maar ze heeft totaal geen uitdaging en ze loopt met bijna alles ook voor in haar ontwikkeling(op het praten na). Ik vind het verschil ook zo groot, er zijn baby`s van 2,5 maand en kinderen van 2 jaar op 1 groep.
En poosje geleden had ik al wel eens gevraagd (2x bij verschillende leidsters) of kinderen echt pas met 2 jaar gaan of dat er ook per kind gekeken wordt. Maar nee, met precies 2 jaar gaan ze wennen.

Nu waren we vandaag op het kdv om foto`s te maken en waren we in gesprek met een leidster, een kindje van F haar groep die even oud is gaat eerdaags al naar de peuters omdat het met zijn verjaardag al druk genoeg is(Sinterklaas, verjaardag, kerst, nieuwjaar, vakantie), maar bij F is dit precies hetzelfde.

En omdat het jongetje weggaat, waar ze ook de dikste vrienden mee is, is er weer 1 minder van haar leeftijd. Dan blijft er 1 meisje over, maar die is er ook niet op alle dagen.

Aan de ene kant heb ik er nog geen problemen mee omdat ik niet zie dat ze het niet leuk vind. Ze vind alles vaak wel prima, speelt met iedereen en past zich snel aan. Maar aan de andere kant vind ik wel dat ze uitdaging moet hebben en dat heeft ze nu niet.

Alleen dan zit ik weer met volgende, kindjes van 4 jaar zijn natuurlijk ook weer heel anders, veel drukker en lomper.

Soms vind ik het wel eens jammer dat ik niet op een ander kdv ben gaan kijken, die buurt leek me niet zo. Ik ben wel op een ander kdv van die organisatie wezen kijken en degene die me een rondleiding gaf stelde nog voor om daar te kijken. Nu zitten de kindjes van een medeforumsters ook op dat kdv en volgens mij bevalt haar dat kdv juist heel goed en hebben ze daar 4 groepen ingedeeld per leeftijd. Dat zou mij nu echt perfect lijken...
Ik twijfel soms ook wel eens om daar heen te gaan, het ene moment ben ik wel tevreden over het huidige kdv, maar soms gebeurd er van alles tegelijk en dan weer niet. Er is een periode geweest dat de leidster kwamen en weer gingen, nu was het weer een periode goed en gaat weer een vaste leidster weg. Die is overgeplaatst naar een andere plaats...

Wat vinden jullie een mooie groepsindeling qua leeftijd en wat zouden jullie doen? Een gesprek aanvragen om het te hebben over een overplaatsing naar de peuters of het zo nog maar een paar maand laten?
En zou dit alles voor jullie een reden zijn om ook eens op de andere kdv te gaan informeren?

Volgens mij is het een warrig verhaal geworden, ik weet zelf gewoon niet zo goed wat ik ervan vind en wat ik moet doen.


PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Coccinelle vr 23 sep 2011 - 3:34

Lastig, ik weet niet wat in jouw geval zou doen. Je zou natuurlijk eens bij het andere kinderdagverblijf kunnen gaan kijken, misschien wordt de keus dan al wat makkelijker voor je.

S zit op een groep met kindjes van 0 tot 4, dit is tevens de enige groep hier op het kdv dus ook weinig keus. Maar ze heeft het er prima naar haar zin tussen al die leeftijden en gaat lekker haar gang. Als je een gezin hebt met meerdere kinderen komen wat grotere leeftijdsverschillen natuurlijk ook vaak voor. Wat ze hier wel doen is b.v. met de oudere kindjes in een ander lokaal gaan knutselen zodat de jongere lekker hun gang kunnen gaan tussen het speelgoed. De oudere kinderen gaan ook weleens naar de gymzaal (kdv zit hier in de basisschool) om zich uit te leven als het slecht weer is. Ze zijn dus niet de hele dag bij elkaar.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  L!ND@ vr 23 sep 2011 - 3:44

Hmmm, wel een beetje raar dat het jongetje nu al wel over mag. Dat is dan toch meten met twee maten of zeg ik dat nu verkeerd? scratch Ik denk dat zolang je dochter nergens "last" van heeft, het prima is zo. Alles heeft zo zijn voor- en nadelen. Mijn dochter zit bij een gastouder, waar momenteel eigenlijk niet echt kindjes zijn van haar leeftijd. Ja een paar jongentjes, maar die zijn net wat ouder en/of verder ontwikkeld, waardoor ze daar weinig aansluiting bij vind. Dat vind ik ook wel eens jammer, maar naar mijn idee maakt het haar weinig uit en vermaakt ze zich prima op haar eigen manier. Nu was er net een meisje waar ze wat meer mee op begon te gaan, maar die gaat zeer binnenkort over naar een kdv. Qua groepen en leeftijden (in jouw stukje) is dat dan natuurlijk wel verleidelijk denk ik. Soms lijkt me dat ook beter, maar daar kunnen natuurlijk ook nadelen aan zitten. Ik denk dat als ze het naar hun zin hebben en genoeg uitdaging hebben er niks aan de hand is. Waarom zou je dan overstappen naar een ander kdv waar ze weer overnieuw moet beginnen? Alleen omdat een ander het daar zo goed heeft of heb je er ook andere redenen voor? Daar zal je ook altijd weer dingen tegen komen die je minder leuk vindt. Beetje warrig misschien zo en ik heb niet echt een duidelijk antwoord voor je, maar misschien moet je het één eens tegen het ander afwegen?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  L!ND@ vr 23 sep 2011 - 3:46

Bij de gastouder worden de kinderen inderdaad ook wel eens gescheiden. Dan gaan de groten lekker ravotten op een kinderboerderij, zodat de kleintjes rustig kunnen spelen. Verschillende leeftijden heeft ook wel wat, ze kunnen ze leren van elkaar.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Susan vr 23 sep 2011 - 4:05

Het zou natuurlijk kunnen dat er een andere reden is om dat jongetje over te plaatsen, maar dat ze die reden niet aan de grote klok willen hangen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  PiP vr 23 sep 2011 - 7:31

Susan: De reden van dat jongetje was echt omdat het in die periode al zo druk is en het dan nog meer verandering was. De leidster gaf zelf al aan dat ik anders even naar het hoofdkantoor moest bellen over hoe en wat.

Ik heb het nooit hogerop gevraagd, maar alleen geinformeerd bij de gewone leidsters. Misschien dat het nooit eerder is voorgekomen.
Ik vroeg pas ook hoe ze omgingen met zindelijkheidstraining, dat wisten ze eigenlijk niet, het was nog nooit voorgekomen op de baby groep. Maar als ik daarmee begon dat gingen hun daar wel in mee.

Lind@ :De reden waarom ik voor een ander kdv zou kiezen is zeker niet alleen vanwege de goede ervaring van een ander, maar meer om het feit dat ze groepen per leeftijd hebben. Ze zou dan straks alleen bij kindjes van 2 jaar zitten en niet ook kinderen van 4 jaar. Wat me ook tegenstaat is de constante wisseling van het personeel. Het is een poos heel erg geweest, toen was er eindelijk weer vastigheid, plaatsen ze nu weer een vaste kracht over. Ik snap wel dat als ze leidsters teveel hebben er 1 weg moet of overgeplaatst wordt, maar laat ze dan ook geen nieuwe losse krachten aannemen. Ze werken heel veel met halfjaar contracten en switchen ook veel met de andere vestigingen.
Nu zal dit voor hun wel voordeliger zijn, maar ik vind dat er regelmaat op een kdv moet zijn. Ze heeft nu in die anderhalf jaar dat we daar zitten volgen smij wel 20 verschillende leidster gehad.

Het is echt niet zo dat ik het een verkeerd kdv vind hoor! Het spookt gewoon af en toe door mijn hoofd... En ik weet niet of ik er wat mee moet of het gewoon zo moet laten.
Ik denk anders dat ik gewoon eens een gesprek aan ga met de vestigingsleidster en anders kijk voor begin/half november, dan is ze 22/23 maand. Volgens mij is er qua leidsters op de peutergroep wel meer vastigheid.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Susan vr 23 sep 2011 - 7:38

Ik begreep uit je verhaal al wel dat dat de reden is die ze hebben opgegeven, maar wat ik bedoel is dat het ook kan zijn dat er een andere reden is waarvan de ouders niet willen dat die bekend wordt en dat ze daarom hebben afgesproken dat ze dit zeggen als er naar wordt gevraagd. In principe is het natuurlijk ook privé, dat jouw dochter niet naar die groep over mag is iets tussen jullie en het kinderdagverblijf, dat dat jongetje wel over mag is iets tussen die andere ouders en het kinderdagverblijf.

Maar goed, als er zo weinig stabiliteit is op dit kinderdagverblijf en je vindt de groepsindeling op dat andere kinderdagverblijf ook nog eens fijner, dan kan het nooit kwaad om daar eens te informeren. Ze moet straks toch wennen aan een nieuwe groep, en kennelijk moet ze ook heel vaak wennen aan nieuwe leidsters, dus dan is dit misschien wel het moment.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Flower_L vr 23 sep 2011 - 8:58

L. is 15 maanden, maar moet er nog niet aan denken, om hem over 3 maanden naar de andere groep over te zetten. Gelukkig zijn er veel leeftijdsgenootjes op de groep van L. Dus die gaan straks 'met zn allen' over.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Annie24 vr 23 sep 2011 - 9:12

Als ik het groep begrijp heeft dat andere kdv 4 groepen? 0-1, 1-2, 2-3 en 3-4 jaar? Ben je dan niet bang dat er teveel wisseling van kindjes zal zijn? Niet alle kindjes uit 1 groep zijn tegelijk jarig en het komen en gaan zal dus in hoog tempo gaan (althans, dat denk ik als er idd 4 groepen zijn in die leeftijdscategorie)

Y. zit in een groep van 0-4 jaar. Er zijn 4 van die groepen op het kdv waarbij alle lokalen uitkomen op een grote gang. Eigenlijk zitten de groepen alleen bij elkaar met eten/drinken en het openen van de dag 's morgens als iedereen er is. Verder hebben alle kindjes de mogelijkheid in een andere groep te gaan spelen of op de gang. Er worden activiteiten georganiseerd aan de hand van leeftijd en/of ontwikkeling. Als er een activiteit is voor kindjes van 3-4 jaar en er is een kindje van 2,5 die al wat voorloopt mag dat kindje ook mee doen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  JD vr 23 sep 2011 - 9:47

ik vind een groep van 0 tot 2 en 2 tot 4 echt niks.... net als verticale groepen. ik begrijp de opzet, de kleintjes kunnen van de groten leren, en de groters kunnen weer voor de kleintjs "zorgen" .... maar zoals t op mijn werk is vind ik t ideaal. wij hebben 3 groepen; een babygroep van 2 maanden tot gemiddeld anderhalf, een dreumesgroep van anderhalf tot 2,5 en een peutergroep van 2,5 tot 4....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 9:51

Ik werk op een babygroep van 0-2, en ik merk inderdaad wel dat sommige kinderen al eerder uitgespeeld zijn bij ons. Maar helaas is het niet te doen om kinderen eerder over te doen en wij zijn hier dna ook vrij consequent in. Plan-technisch is het niet makkelijk, en verder... hoe bepaal je wanneer het een kind eraan toe is, en het andere kind bijvoorbeeld niet? Vaak is het ook ene beeld wat de ouder heeft (niet dat ik daarmee wil zeggen dat ouders het pertinent verkeerd zien), maar is ons beeld uiteindelijk toch anders. Ook hebben wij meegemaakt, toen wij nog wél eens kinderen eerder overplaatsten naar ene andere groep, dat die kinderen dan op de peutergroep ook voor hun vierde jaar wee ruitgespeeld waren. Een eerder naar school is ook geen optie...

Wij proberen daarom meer uitdagende activiteiten op de groep te vinden zodat de oudsten niet tussen wal en het schip vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Printje vr 23 sep 2011 - 10:09

Ons zoontje was pas net een jaar toen hij al naar de dreumessen mocht. Officieel ligt de leeftijd rond 1,5 jaar maar de juffen vonden dat hij uitgespeeld was bij de baby's en ik kon dat ook echt beamen. op de dreumesgroep zat hij meteen op zijn plekje en krijgt hij de uitdagingen die hij nodig heeft.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  JD vr 23 sep 2011 - 10:25

@printje, wel fijn dat de leidsters er dan voor kunnen zorgen dat hij eerder doorstroomde....
helaas wordt de planning bij ons op het hoofdkantoor gedaan, wat wel eens erg irritant kan zijn. die mensen kennen tenslotte de kinderen niet, maar kijken alleen naar de leeftijd en de dagen waarop hij/zij komt....het is fijn als je per kind kunt bekijken wanneer hij/zij eraan toe is
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Printje vr 23 sep 2011 - 10:31

Ik was er ook erg blij mee, het leeftijdsverschil tussen ons ventje en de eerste die daaronder kwam was zeg maar iets van 4 mnd. Op die leeftijd erg veel, ik merkte meteen verchil toen hij op de dreumesgroep kwam, hij heeft er zelfs zijn grote liefde al gevonden hahahaha. Hij heeft er een vriendinnetje waar hij serieus volgens de leidsters de 2 dagen dat hij gaat ook echt fulltime mee speelt. Als ze tegen haar zeggen hey daar komt ..... aan loopt ze naar de deur en als ons mannetje haar ziet straalt hij al van oor tot oor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 18:37

Printje schreef:Ons zoontje was pas net een jaar toen hij al naar de dreumessen mocht. Officieel ligt de leeftijd rond 1,5 jaar maar de juffen vonden dat hij uitgespeeld was bij de baby's en ik kon dat ook echt beamen. op de dreumesgroep zat hij meteen op zijn plekje en krijgt hij de uitdagingen die hij nodig heeft.

Met onze dochter ging het ook zo, zij was 15/16 maanden toen ze naar de dreumessen ging, ze was er echt aan toe. Je zag haar echt opleven, ze deed absoluut niet onder voor de oudere kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Darius vr 23 sep 2011 - 18:49

Met 22 mnd was laurens er wel aan toe. Hij is met 23 mnd naar de 2-4 groep gegaan, omdat pepijn geboren zou worden rond zijn verjaardag. Ik vond het wel prettig dat hij dan alvast gewend zou zijn.

Misschien een idee voor F om per 1 nov over te gaan? Aan de andere kant, die kleintjes krijgen volgens mij nog niet zoveel mee van sinterklaas en kerst, dus zo druk zal die decembermaand nog niet zijn, denk ik.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  PiP di 11 okt 2011 - 9:28

Onze dochter gaat halverwege november wennen en als dat goed gaat (ik heb er alle vertrouwen in) gaat ze per 1 december over!
Was nog wel een gedoe, eerst gaven ze aan dat ze normaal per 1 januari zou gaan en ze maximaal een maand eerder overgaan naar de peuters. Dit zou dan 1 december zijn, maar dat leek ze niet verstandig ivm de feestdagen.
Ik heb aangegeven dat dat voor onze dochter waarschijnlijk niet uitmaakt omdat ze zich heel makkelijk aanpast.
We zouden het nog even aanzien en het er anders later weer overhebben.

Een halve week later hoorde ik dat haar vriendinnetje (ze speelt altijd met C het jongetje dat ook eerder overgaat ivm de feestdagen en L het vriendinnetje) ook al over was. Toen dacht ik echt, wat heeft ze dan nog op de babygroep?? Er is nog 1 jongetje van haar leeftijd, maar die is er maar 1 dag en daar speelt ze ook niet echt meer, daarna zit er 5 maanden tussen de oudste en onze dochter.

Donderdag zag ik toevallig de vestigingsleidster lopen en heb ik het haar gevraagd hoe of wat, dan heb ik meteen antwoord en gaat het niet via de leidsters. Nu bleek dat ze dus gewoon in november gaat wennen samen met het jongetje dat er maar 1 dag tegelijk met onze dochter is en 1 dec overgaat! Lekkere communicatie geweest naar mij dus. Dit had de vestigingsleidster al 2 weken terug (toen ik er dus over begonnen was) tegen een leidster gezegd. Alleen een andere leidster heeft mij dus weer gezegd dat ze gewoon 1 januari zou gaan...

Pff leker ingewikkeld verhaal Very Happy , maar het is dus opgelost!
Wat mij betreft had ik 1 november ook al fijn gevonden, maar dit vind ik ook prima. Ze gaan het halverwege november al opbouwen in 4 x.

Wat zouden jullie doen met de volgende situatie?

Ik heb straks 2 weken kerstvakantie samen met mijn man, onze dochter is dan net 3 weken over naar de peuters, ik was sowiezo van plan om haar 1x in de week te laten gaan, maar twijfel nu hoevaak ik haar moet laten gaan. Ik denk nu aan 2x, zodat er wel regelmaat blijft.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  moepie di 11 okt 2011 - 17:48

Pip; wat fijn dat ze toch eerder over kan! Zoals ik jou meisje ken is ze daar ook wel aan toe!! Lekker meer uitdaging.
Ik denk dat als je vakantie hebt ik haar 1x zou brengen in de week, zo is ze lekker bij jullie thuis maar blijft ze toch in die 2 weken het kdv bezoeken.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Darius di 11 okt 2011 - 20:55

PiP, wat betreft de kerstvakantie: Hier is het kdv gesloten tussen kerst en oud en nieuw, en zouden ze dus naar een andere locatie moeten. Ja dahaag! Dan blijft hij dus wel thuis.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  SarahKey di 11 okt 2011 - 21:58

Wat fijn dat ze toch eerder over kan.

En ik zou haar 1 keer per week brengen in de vakantie. Kun je zelf boodschappen oid doen of even het huis doen zo voor/na kerst en oud en nieuw etc.
Wij zitten trouwens ook 1 week dicht, is de enige week in het jaar.

Ons kindje gaat straks naar een 0-4 jaar groep dus zal hier geen ervaring in krijgen.


SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  PiP wo 12 okt 2011 - 6:05

Jeetje ik wist niet dat er ook kdv`s zijn die gewoon dichtgaan.
Wat moet je dan als ouder, als je gewoon moet werken?
Bij ons is het niet standaard dat we vrij zijn, ik neem dan zelf vrij omdat mijn man vrij is.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Darius wo 12 okt 2011 - 6:15

PiP schreef:Jeetje ik wist niet dat er ook kdv`s zijn die gewoon dichtgaan.
Wat moet je dan als ouder, als je gewoon moet werken?
Bij ons is het niet standaard dat we vrij zijn, ik neem dan zelf vrij omdat mijn man vrij is.

Hier op dorp zijn er drie kdv's, en twee daarvan gaan er dicht, alle kinderen moeten naar 1 kdv, omdat 'de ervaring leert dat veel ouders vrij zijn....'
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  moepie wo 12 okt 2011 - 6:17

Bij ons op het kdv (waar ik werk) zijn we tot nu toe ook altijd dicht geweest tussen kerst en oud en nieuw.
Er is onderzoek gedaan of er belangstelling was om open te zijn, die was er wel maar niet veel. Nu kunnen ouders zich opgeven of ze behoefte hebben aan opvang op die dagen, als er een volwaardige groep kan draaien (worden dus wel alle groepen op die dagen samengevoegd) dan gaan we open (voor de ouders die zich hebben opgegeven) Op dit moment hebben we een enkele aanmelding... dus ik denk dat we niet open gaan.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep? Empty Re: Met anderhalf of twee jaar naar de dreumes-peutergroep?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum