Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oververmoeid terug van KDV.

+4
ShallY
PiP
Tania
Pien
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. - Pagina 2 Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  loesje di 31 mei 2011 - 0:43

ik kies ook eerder voor een gastouder dat een kinderdag verblijf ivm de drukte. Mijn zoontje gaat standaard huilen als het te druk is. Hij gaat niet naar het kinderdag verblijf maar als hij 2 is gaat hij naar de peuterspeelzaal.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Oververmoeid terug van KDV. - Pagina 2 Empty Re: Oververmoeid terug van KDV.

Bericht  JD di 31 mei 2011 - 6:56

Tania schreef:
*Marietje* schreef:
Pien schreef:
*Marietje* schreef:
wat je zegt klopt, maar in elk dagverblijf is het anders, net als bij elke gastouder.
zo zijn er ook kleinschalige kinderdagverblijven, en dagverblijven die werken met een babygroep van 9 kindjes. een babygroep met 2 leidsters op 9 kindjes, of een gastouder alleen met 4 a 5 kindjes....komt ongeveer op hetzelfde neer.
ik vind dat niet op hetzelfde neer komen. die leidster veroorzaakt geen drukte/onrust, die kindjes wel. en 4 of 5 kindje tegenover 9 kindjes vind ik genoeg verschil! het is bijna het dubbele!

de gastouder waar wij onze dochter over een half jaar heen gaan brengen heeft gelukkig een groot huis, ze heeft 3 ruime slaapkamers én nog een grote zolder. mocht onze dochter behoefte hebben aan een "eigen slaapkamer" dan kan dat...

ik ben dat toch niet helemaal met je eens.... ja 9 kindjes zijn er meer, maar je staat met zn 2en dan he (en vaak nog een stagaire die zeker een extra handje is), dus dan is het toch ook 4 a 5 kindjes per leidster? hetzelfde als een gastouder dus....?
tuurlijk, als er van die 9 baby's 2 huilbaby's zijn is het drukker ja... maar ook dat kan bij een gastouder gebeuren.

Nou ja voor mijn zoontje maken die 4/5 kindje minder in een groep nu dus wel uit. Er zijn trouwens niet standaard 5 kinderen bij een gastouder. Er zijn heel veel gastouders die maar 1/2/3 kindjes opvangen. Bij mijn gastouder zijn vaak ook maar 3/4 kindjes

Ik snap dat jij vind dat kindjes het op een kdv net zo goed hebben, maar voor mijn zoontje is dat dus anders. Buiten dat ons kdv gewoon niet geweldig was, past deze vorm van opvang gewoon beter bij hem. Dat kan toch? Alle kindjes zijn nou eenmaal anders, er zijn ook vast kindjes waarbij het andersom is.

tuurlijk kan dat hoor, dat een gastouder beter bij jouw kindje past. alleen vind ik gewoon dat er veel verschillen zijn in gastouders, net zoals er veel verschillen zijn in kdvs...het is niet in elk kdv altijdm aar druk en onrustig... hangt ook af van heel veel factoren.
ik zou, door mijn eigen ervaring, juist niet voor een gastouder kiezen. diegene is de hele dag alleen met je kind, geen controle, wat als er iets met de gastouder gebeurd...? of wat als er iets met de kindjes gebeurd en ze moet ermee naar het ziekenhuis? ik vind het fijn dat er op een kdv een heel team is wat klaarstaat voor mijn kindje.
maar ik zeg ook eerlijk...ik heb genoeg kdvs gezien waar ze lang niet even leuk met de kids omgaan, en waar het inderdaad de hele dag chaos is, dus als ik de keuze zou hebben (en die heb ik straks gelukkig) gaat mijn kind ook niet naar een kdv...maar gewoon lekker 2 dagen naar oma, en later naar de psz
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum