Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop)

+5
Lynn_
Aziraphale
Beachgirl
xxjojootjexx
Lady4
9 plaatsers

Ga naar beneden

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Empty Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop)

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 9:03

Mijn fiets wordt slecht en nu heb ik de mogelijkheid om via mijn werk een fietsplan aan te gaan en zo een fiets aan te schaffen met behoorlijk wat belastingvoordeel. Ben me nu nog aan het oriënteren en ik denk dat ik de tarnsportfietsen toch wel erg mooi vind. Heb al een aantal mooie gezien, en eigenlijk vind ik de Gazelle Miss Grace toch wel de mooiste. Alleen jammer dat daar geen achterbagagedrager op zit, maar die zou misschien wel bestelbaar zijn.

Het enige nadeel is.. Ik ben terugtrapremmen gewend, heb één keer met handremmen gefietst en reed toen keihard door rood en belandde bijna onder een auto puur omdat ik de rem niet kon vinden. Als je terugtrappen gewend bent en nooit anders gedaan hebt, zijn handremmen misschien toch net iets teveel verandering, haha. Wil het dus graag bij terugtrap houden, maar die Gazelle is dus niet verkrijgbaar met een terugtrapremversie...

Nu heb ik vandaag een proefritje gemaakt op de Dutch ID, hij fietste erg lekker, maar ben verder nog niet helemaal overtuigd. Instap vind ik te hoog en verder vind ik 'm wel érg robuust.
Nu net op internet gekeken, eigenlijk lijkt de Cortina Transport me ook wel wat. Maar ik weet het niet...

Dus mijn vraag aan jullie: wie heeft er een tarbsportfiets mét terugtraprem (of een andere mooie, stevige fiets met terugtraprem) en welke hebben jullie dan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Empty Re: Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop)

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 9:19

Echt Heeemaaaa.

Gast
Gast

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Empty Re: Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop)

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 9:20

Reva schreef:Echt Heeemaaaa.
Kan niet in combi met 't fietsplan van m'n werk uit Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 9:23

Gelukkig niet, zijn kutfietsen haha. Maar ik vind de 3e het mooist. De tweede vind ik een beetje tja, wat is het woord, dommig denk ik. En dat hij zo hoog is lijkt mij heel onprettig met opstappen :shock:

Gast
Gast

Bericht  Lady4 za 22 jan 2011 - 9:35

Ik heb de Miss Grace en ben er echt heel blij mee. Hij fietst heerlijk en is heel hip, ik krijg er ook erg veel complimenten over. Handremmen went echt wel joh, kwestie van omschakelen. Je kunt inderdaad een bagagedrager bestellen, maar in principe heb je die niet nodig. Alles past echt in de mand. Ik was ook bang dat ik een bagagedrager zou missen maar dat is dus niet zo. Die fiets is wel echt mooier zonder hoor. En tegenwoordig in heel veel leuke kleuren. Ik heb de lichtblauwe maar vind de roze ook echt prachtig.

Ik lijk wel een vertegenwoordiger, haha!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  xxjojootjexx za 22 jan 2011 - 9:38

Ik zou gewoon een fiets kiezen die je mooi vindt en er dan daarna een mand en drager voorop zetten.. m.i. kan dat namelijk op elke willekeurige fiets.. Misschien dat je het lampje moet verplaatsen, maar dat lijkt mij ook het probleem niet..
Volgens mij voor zo'n 50 euro te koop bij Halford/Hema.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 10:15

Ik twijfel ook heel erg over de DutchID, als ik 'm neem dan is het omdat hij lekker rijdt, qua uiterlijk ben ik ook niet helemaal overtuigd. Hoewel ik 'm in de winkel mooier vind dan zo van het plaatje (daar hadden ze 'm in zwart-wit).

De Gazelle vind ik idd echt de mooiste, maar ik durf het echt niet aan met handremmen. Ben een enorme zenuwlijer in het verkeer en als ik dan ook nog eens de controle moet zien te krijgen en houden over handremmen, denk ik dat ik een uiterst gevaarlijke medeweggebruiker zou worden :P Ik denk dat ik eerst drie keer bijna een ongeluk moet krijgen voor ik de handremmen door heb.

Een willekeurige fiets kiezen en daar dan een voordrager opzetten kan, maar ik wil nu gewoon eens even een keertje echt een goede, stevige en mooie fiets kiezen, echt een fiets waravan ik een 'wow, dat is het'-gevoel heb, niet een bij elkaar gezocht hutselfrutseltje Wink Om het geld hoef ik het niet te laten, kan tot €749 gaan, dus daar moet ik best een fiets voor kunnen vinden.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl za 22 jan 2011 - 12:16

Ik heb een Giant Single 4 U Deluxe. Alleen is niet met terugtraprem.

Had altijd een opoefiets mét terugtraprem en vind handremmen echt zoveel relaxter!

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Single%204U%20deluxe%20LDS%20trendy%20hero

Maar je hebt ook de basic variant, die is wel met terugtraprem.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Aziraphale za 22 jan 2011 - 22:25

Ik heb de zwarte Sparta pickup, oude model uit 2007. Met krat voorop en achterdrager erbij. De Sparta heeft iig wel een terugtraprem en versnellingen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:41

Mimpie schreef:Ik heb een Giant Single 4 U Deluxe. Alleen is niet met terugtraprem.

Had altijd een opoefiets mét terugtraprem en vind handremmen echt zoveel relaxter!

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Single%204U%20deluxe%20LDS%20trendy%20hero

Oh Mimpie, die vind ik ook heel gaaf! Lijkt welnof alle fietsen die ik ècht mooi vind, alleen maar met handremmen te krijgen zijn...
Heb jij dan niet ontzettend moeten wennen aan de handremmen? Daar ben ik namelijk zo bang voor. Om naar m'n werk te fietsen moet ik bijvoorbeeld een brug over, de helling naar beneden daarna is supersteil met een tunnel aan het eind, ben als de dood dat ik met een noodvaart tegen de betonnen zijkant van die tunnel klap...

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ zo 23 jan 2011 - 0:16

Ik weet zeker dat ook jij kunt wennen aan handremmen. Eerst op een rustig stukje proberen en voordat je het weet gaat het automatisch!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Lady4 zo 23 jan 2011 - 0:18

Ooh Mimpie, die is ook mooi zeg! Wat zijn de fietsen van tegenwoordig leuk hè! Maple, ik denk echt dat je een te big deal maakt van die handremmen. Je kunt er in het begin heel beuwst mee oefenen en al snel weet je niet meer beter.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:15

Mijn vriend heeft er 1 van Sparta, rijdt echt perfect. Met terugtraprem.

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Sparta_Pick_Up_t_4b978c9a01e76_500x330

Dit is bijvoorbeeld een vrouwenmodel. Alleen dan in een andere kleur, maar mijn zusje heeft 'm in het zwart en dan niet zo'n rare stang, dus die zijn er wel.

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) PickUp_Ivoor-Rood_D

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:18

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Pick-up%20Black%20Dames%20110300

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Pick-up%20Fadedgreen%20dames%20110366

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Pick-up%20Camel%20Dames%20%20110362

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Pick-up%20Pastelblue%20dames%20110357

Gast
Gast

Bericht  Lady4 zo 23 jan 2011 - 2:21

Ik zag trouwens van de week een hele coole fiets in de fietsenstalling van mijn werk. Volgens mij was die zonder handremmen. Ik zal eens in de gaten houden of ik die fiets weer zie en dan even kijken welk merk en model het is. Hij was donkergrijs, houten kistje voorop en érg leuk.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Beachgirl zo 23 jan 2011 - 2:27

Maple schreef:
Mimpie schreef:Ik heb een Giant Single 4 U Deluxe. Alleen is niet met terugtraprem.

Oh Mimpie, die vind ik ook heel gaaf! Lijkt welnof alle fietsen die ik ècht mooi vind, alleen maar met handremmen te krijgen zijn...
Heb jij dan niet ontzettend moeten wennen aan de handremmen? Daar ben ik namelijk zo bang voor. Om naar m'n werk te fietsen moet ik bijvoorbeeld een brug over, de helling naar beneden daarna is supersteil met een tunnel aan het eind, ben als de dood dat ik met een noodvaart tegen de betonnen zijkant van die tunnel klap...

Viel reuze mee. Heb de eerste week gewoon constant gefietst met mijn handen op de handremmen, en er goed op gelet. Maar was er echt heel snel aan gewend.

Dit is de basic fiets, mét terugrtraprem en daar kun je ook heel simpel een transportrek op laten zetten met een gave mand of krat.

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Single4uBasicDamesBlueGlass2010
Je hebt em in verschillende kleuren.
Ik heb zelf wél een achterbankje, die heb ik op verzoek erop laten zetten. Die kunnen ze gewoon bestellen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Lady4 do 3 feb 2011 - 9:46

Ik heb de fiets vandaag eindelijk weer in de fietsenstalling gespot en hem even voor je bekeken. Het is de Oslo Trek de Luxe. Ik had me helaas vergist, hij is wel met handremmen. Hieronder de foto, ik moet erbij zeggen dat hij in echt veel mooier is.

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Bk8494_1
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Kabouter do 3 feb 2011 - 9:55

Ik heb die Cortina en hij is echt super!!!
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  Tsjip do 3 feb 2011 - 9:57

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Country%20Tour%20Electric%20Ivory%20dames%20110067
Deze wil ik graag! En ik denk dat ie er over een half jaartje ook wel komt! Mijn vriend kan dan met het fietsplan een nieuwe fiets uitzoeken en onze fietsenmaker past de rekening wat aan Wink

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 9:57

Lady: Dank je wel voor het kijken! Ik denk dat ik eruit ben, denk dat ik het toch op safe ga spelen en toch voor de terugtraprem ga. Ik denk dat ik voor de Cortina transporter 4U ga. Ga 'm zaterdag even in het echt bewonderen smile

Gast
Gast

Bericht  Joontjuh do 3 feb 2011 - 10:09

Waarom vraag je niet of de fietsenmaker in plaats van de handremmen er een terugtraprem opzet.
Ons oma had een mooie fiets gezien, maar met handremmen, dat was niks voor haar, nooit gehad en gewend.
De fietsenmaker zei toen zelf dat de handremmen vervangen konden worden voor een terugtraprem.
Kortom, probeer dat en misschien heb je toch je eerste keus in de fiets.
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755

http://www.jonisbadeendjes.nl

Bericht  SoCali do 3 feb 2011 - 10:16

Lady4 schreef:Ik heb de Miss Grace en ben er echt heel blij mee. Hij fietst heerlijk en is heel hip, ik krijg er ook erg veel complimenten over. Handremmen went echt wel joh, kwestie van omschakelen. Je kunt inderdaad een bagagedrager bestellen, maar in principe heb je die niet nodig. Alles past echt in de mand. Ik was ook bang dat ik een bagagedrager zou missen maar dat is dus niet zo. Die fiets is wel echt mooier zonder hoor. En tegenwoordig in heel veel leuke kleuren. Ik heb de lichtblauwe maar vind de roze ook echt prachtig.

Ik lijk wel een vertegenwoordiger, haha!

Ik heb de roze! Vind 'm helemaal geweldig! Heb ook nog een slinger met witte bloemetjes op mijn mand gemaakt. Hier rijd er ook nog 1 rond met bagagedrager maar dat vind ik echt niet mooi.

Ik moest er wel aan wennen dat ie wel zwaarder fietst dan gewone fietsen. Ik heb degene met 3 versnellingen maar zag laatst dat ze nu ook met 7 versnellingen verkrijgbaar zijn.

Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) Fietsw

SoCali
SoCali
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 412
Punten : 483
Registratiedatum : 29-01-11

Bericht  Lady4 do 3 feb 2011 - 10:18

Maple schreef:Lady: Dank je wel voor het kijken! Ik denk dat ik eruit ben, denk dat ik het toch op safe ga spelen en toch voor de terugtraprem ga. Ik denk dat ik voor de Cortina transporter 4U ga. Ga 'm zaterdag even in het echt bewonderen Ik zoek een transportfiets (dus met een mand voorop) 561177
Daar zag ik vanmiddag iemand op fietsen in de stad, legergroen, die was ook érg leuk!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 do 3 feb 2011 - 10:29

SoCali, cool! Ik was zo ongeveer de eerste hier in de stad die deze fiets had en nu zie ik ze steeds meer. Eigenlijk allemaal in het blauw en roze. Zag in de fietsenwinkel dat hij er nu ook in het wit is, die is misschien ook wel met zeven versnellingen dan. Van de week fietste ik twee tienermeisjes voorbij en die riepen me na: Mooie fiets mevrouw! Grappig, haha.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: