Vocht vasthouden
+3
Pussycat
Merai
Juul
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vocht vasthouden
Wat kan je daar het beste tegen/aan doen? Het is bij mij sowieso een probleem, en heb plaspillen gehad van mijn vorige huisarts, maar sinds ik terug ben van vakantie heb ik er heel erg last van. Mijn voeten/enkels groeien op tot maat olifant (kan ze dan niet meer helemaal buigen en strekken) en ik loop heel veel op het werk, dus dat helpt ook niet echt me. Maar sinds vandaag doen ook mijn knieen echt onwijs pijn, en die zijn helemaal opgezet en dik ook. Ik hou het al zoveel mogelijk omhoog, maar moet toch 6u per dag lopen, rennen, vliegen en staan op mijn werk! En het doet pijn
Gast- Gast
Re: Vocht vasthouden
Wat misschien helpt (en je waarschijnlijk ook al zult doen) is meer dan 2 liter vocht per dag drinken.
Waarschijnlijk doe je dat al, maar ik dacht ik geef toch maar de tip omdat ik niets anders weet
Waarschijnlijk doe je dat al, maar ik dacht ik geef toch maar de tip omdat ik niets anders weet
Juul- Fluisteraar
- Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
Ik drink zo'n 2/2.5 liter per dag, dus dat zal het niet zijn denk ik. En nog meer, dan moet ik helemaal vaak naar de WC haha.
Gast- Gast
En minder zout eten? Dat moest mijn moeder doen tijdens de zwangerschap omdat ze veel vocht vasthield. (Ging eigenlijk niet omdat ze al zoutarm at, toen moest ze zoutloos, vond ze een ramp )
Gast- Gast
Hmm volgens mij eet ik niet veel dingen met zout, ik voeg sowieso geen zout aan dingen toe, en koop (bijna) nooit uit een pakje.
Gast- Gast
Isabella schreef:Ik drink zo'n 2/2.5 liter per dag, dus dat zal het niet zijn denk ik. En nog meer, dan moet ik helemaal vaak naar de WC haha.
Dat is ook niet handig he veel op het toilet zitten
Ik dacht ook al dat je genoeg zou drinken.
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten....
Juul- Fluisteraar
Haha nee, vooral niet als je in een hotel met 14 verdiepingen werkt, dan kun je niet even naar de WC toe.
Gast- Gast
Groene thee drinken.
Veel bewegen.
Minderen met zout.
Uhh.. Dat is het enige dat ik weet wat eventueel helpt.
Ik heb er zelf ook last van als ik veel zit. Met name in mijn enkels en handen. Super irritant!
Lijstje van vochtafdrijvend voedsel:
Knoflook
Asperges
Bieten
Wortels
Selderij
Spruitjes
Komkommer
Uien
Sla
Radijs
Appelazijn
Tomaten
Veel bewegen.
Minderen met zout.
Uhh.. Dat is het enige dat ik weet wat eventueel helpt.
Ik heb er zelf ook last van als ik veel zit. Met name in mijn enkels en handen. Super irritant!
Lijstje van vochtafdrijvend voedsel:
Knoflook
Asperges
Bieten
Wortels
Selderij
Spruitjes
Komkommer
Uien
Sla
Radijs
Appelazijn
Tomaten
Gast- Gast
Herkenbaar, ik heb er ook altijd veel last van gehad maar de laatste tijd gaat het gelukkig wat beter. De enige tip die ik voor je heb, naast wat er hier al gepost is, is bewegen. Daarmee worden je afvalstoffen ook afgevoerd. Ik weet dat dat lastig is door je fibromyalgie maar het helpt wel. Wat ik zelf een tijdje heb gedaan is slenderen, dat zou misschien wel wat voor je kunnen zijn!
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Het gekke vind ik dan weer juist dat ik (veel) meer beweeg dan eerst. Ik fiets ruim 40 minuten per dag naar het werk, en loop van de 6u op mijn werk ruim 5u, dus ik beweeg wel. En het wordt nu juist erger En slenderen, wat is dat ook alweer precies?
Gast- Gast
Isabella schreef:Haha nee, vooral niet als je in een hotel met 14 verdiepingen werkt, dan kun je niet even naar de WC toe.
Uuhm nee dat schiet niet op nee haha..
Misschien inderdaad regelmatig de producten van het lijstje van youandi eten.
Juul- Fluisteraar
En je hebt geen ontstekingen in je enkels en/of knieeen? Heeft daar wel eens een arts naar gekeken?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Isabella schreef:Het gekke vind ik dan weer juist dat ik (veel) meer beweeg dan eerst. Ik fiets ruim 40 minuten per dag naar het werk, en loop van de 6u op mijn werk ruim 5u, dus ik beweeg wel. En het wordt nu juist erger En slenderen, wat is dat ook alweer precies?
http://www.slenderyou.nl/
Merai- Ratel
Pussycat schreef:En je hebt geen ontstekingen in je enkels en/of knieeen? Heeft daar wel eens een arts naar gekeken?
Nee, sinds ik hier woon (nog) niet. Als het zo blijft ga ik maandag, als ik vrij ben, er toch even over bellen.
Gast- Gast
Isabella schreef:Pussycat schreef:En je hebt geen ontstekingen in je enkels en/of knieeen? Heeft daar wel eens een arts naar gekeken?
Nee, sinds ik hier woon (nog) niet. Als het zo blijft ga ik maandag, als ik vrij ben, er toch even over bellen.
Hoe bedoel je sinds je daar woont?
Je hebt wel eerder ontstekingen eraan gehad dus? Want dan zou je juist je rust moeten nemen. Maar ja dan zal het altijd een gevoelig punt zijn dus... of wat je nog zou kunnen doen is inzwachtelen.
Pussycat- Ratel
Merai schreef:Isabella schreef:Het gekke vind ik dan weer juist dat ik (veel) meer beweeg dan eerst. Ik fiets ruim 40 minuten per dag naar het werk, en loop van de 6u op mijn werk ruim 5u, dus ik beweeg wel. En het wordt nu juist erger En slenderen, wat is dat ook alweer precies?
Thanks. Er zit er 1 vijf minuten van mijn werk vandaan.
Gast- Gast
Merai schreef:Isabella schreef:Het gekke vind ik dan weer juist dat ik (veel) meer beweeg dan eerst. Ik fiets ruim 40 minuten per dag naar het werk, en loop van de 6u op mijn werk ruim 5u, dus ik beweeg wel. En het wordt nu juist erger En slenderen, wat is dat ook alweer precies?
Klinkt wel leuk zeg dat slenderen Wel relaxed.
Pussycat- Ratel
Isabella schreef:Merai schreef:Isabella schreef:Het gekke vind ik dan weer juist dat ik (veel) meer beweeg dan eerst. Ik fiets ruim 40 minuten per dag naar het werk, en loop van de 6u op mijn werk ruim 5u, dus ik beweeg wel. En het wordt nu juist erger En slenderen, wat is dat ook alweer precies?
Thanks. Er zit er 1 vijf minuten van mijn werk vandaan.
Ik vind het echt heerlijk, en die laatste bank is heel goed voor de afvoer, plassen gegarandeerd
Merai- Ratel
Pussycat schreef:Merai schreef:Isabella schreef:Het gekke vind ik dan weer juist dat ik (veel) meer beweeg dan eerst. Ik fiets ruim 40 minuten per dag naar het werk, en loop van de 6u op mijn werk ruim 5u, dus ik beweeg wel. En het wordt nu juist erger En slenderen, wat is dat ook alweer precies?
Haha ja ik noem het altijd sporten voor luie mensen, maar dat gaat vooral voor mezelf op Ondertussen doe ik trouwens aquajoggen en aquabalance omdat ik toch wel echt verreweg de jongste was.
Merai- Ratel
Merai schreef:Pussycat schreef:Merai schreef:Isabella schreef:Het gekke vind ik dan weer juist dat ik (veel) meer beweeg dan eerst. Ik fiets ruim 40 minuten per dag naar het werk, en loop van de 6u op mijn werk ruim 5u, dus ik beweeg wel. En het wordt nu juist erger En slenderen, wat is dat ook alweer precies?
Haha ja ik noem het altijd sporten voor luie mensen, maar dat gaat vooral voor mezelf op Ondertussen doe ik trouwens aquajoggen en aquabalance omdat ik toch wel echt verreweg de jongste was.
Dat laatste zat ik ook over na te denken omdat ik in het water minder pijn heb.
Gast- Gast
Isabella schreef:Merai schreef:Pussycat schreef:Merai schreef:Isabella schreef:Het gekke vind ik dan weer juist dat ik (veel) meer beweeg dan eerst. Ik fiets ruim 40 minuten per dag naar het werk, en loop van de 6u op mijn werk ruim 5u, dus ik beweeg wel. En het wordt nu juist erger En slenderen, wat is dat ook alweer precies?
Dat laatste zat ik ook over na te denken omdat ik in het water minder pijn heb.
Dat is ook zeker een aanrader, wist niet of het kon voor je maar ik vind het zelf echt heerlijk! Ben echt nonsportief aangelegd maar ik vind het echt leuk! En heerlijk dat het in het water is, dat je al dat gezweet niet voelt (met de nadruk op voelt )
Merai- Ratel
Bij de Hema verkopen ze steunkousjes, die zien er gewoon uit als een dikke panty. Dat kan ook helpen als je die 's morgens aantrekt voor je opstaat, dan lopen je benen/ enkels niet zo vol.
Gast- Gast
Wat bij mij goed werkt is een stengel bleekselderij eten...
Nu door de zwangerschap heb ik er namelijk ook erg last van, drink sowieso 2liter water en dan nog 1glaasje cola light en vaak een kopje thee. Moet gemiddeld 2keer per uur naar de wc, sinds ik bleekselderij eet, moet ik echt vaker...
Verder helpt het bij mij ook goed om mijn voeten hoog te leggen, in ieder geval boven heuphoogte.
Nu door de zwangerschap heb ik er namelijk ook erg last van, drink sowieso 2liter water en dan nog 1glaasje cola light en vaak een kopje thee. Moet gemiddeld 2keer per uur naar de wc, sinds ik bleekselderij eet, moet ik echt vaker...
Verder helpt het bij mij ook goed om mijn voeten hoog te leggen, in ieder geval boven heuphoogte.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Is het echt alleen in je enkels/voeten? Of ook in je armen, handen etc?
Al wat hier bovenstaat zou je idd kunnen proberen. Maar als dat onvoldoende helpt zou ik terug gaan naar de huisarts hoor. Misschien kan er eens gekeken worden naar de oorzaak waarom je vocht vasthoudt?
En eventueel elastische kousen proberen? Wanneer het dus echt in je enkels/voeten zit?
Al wat hier bovenstaat zou je idd kunnen proberen. Maar als dat onvoldoende helpt zou ik terug gaan naar de huisarts hoor. Misschien kan er eens gekeken worden naar de oorzaak waarom je vocht vasthoudt?
En eventueel elastische kousen proberen? Wanneer het dus echt in je enkels/voeten zit?
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vocht vasthouden
» Vocht vasthouden
» Vocht vasthouden na de bevalling
» Gevoel vasthouden
» Vasthouden van een baby.
» Vocht vasthouden