Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontstoken tandvlees

+7
Lady Starstruck
Ella
Rush
Lady4
Minx
GreenGrass
Highway
11 plaatsers

Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Ontstoken tandvlees

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 11:47

Man, ik heb zo'n ontzettende last van ontstoken tandvlees. Als ik niks doe doet het pijn, maar als ik wat eet is het echt ondragelijk... Hebben jullie wat tips om de pijn te onderdrukken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Highway do 27 dec 2012 - 18:55

Poetsen met parodontax heeft mij veel geholpen, de ontsteking verdwijnt niet als sneeuw voor de zon maar is bij mij wel vlot verminderd en niet meer terug gekomen (poets er ook nog steeds mee). Qua eten..zachte dingen eten, niet heel koud/heel warm, geen beschuit etc want dat kan steken/prikken.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Gast do 27 dec 2012 - 18:59

Poetsen met Paradontax inderdaad en verder flossen! En dan niet alleen als je tandvlees al ontstoken is, maar daarna ook blijven doen. Met flossen voorkom je dat je tandvlees weer ontstoken raakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  GreenGrass do 27 dec 2012 - 19:53

Mijn moeder heeft dit ook... Advies van tandarts: paradontax en flossen.

Ik vind alleen die tandpasta megasmerig, jullie?
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Minx do 27 dec 2012 - 20:17

Parodontax is een weekje smerig daarna echt veel fijner. Ik ben weer aan een beugel begonnen door mijn tandvlees. En idd stoken en flossen helpt smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Lady4 do 27 dec 2012 - 21:10

Dagelijks rageren met ragertjes, flossen of tanden stoken en drie keer daags poetsen met paradontax (de groene is prima te doen). Het rageren is in het begin zeer pijnlijk, zeker ni je tandvlees zo opstoken is. Je zou het daarom eerst om de dag kunnen doen. Na verloop van tijd zul je merken dat het wel echt helpt.

Ik heb nooit tandvleesklachten gehad, maar bleek toch een ernstige paradontitis (tandvleesontsteking) te hebben. Hierdoor bleek mijn tandvlees zo teruggetrokken te zijn dat op sommige plekken mijn tanden bijna uit konden gaan vallen. Ik heb hiervoor een behandeling gehad bij de parodontoloog, van zo'n 1500 euro. Daarbij werd in drie sessies ónder mijn tandvlees alles gereinigd. Ik moet nog elk half jaar terugkomen voor controle en kleine reiniging, wat altijd best pijnlijk is. Het probleem is wel zo goed als verholpen door de behandeling en door thuis goed te poetsen en stoken.

Genoeg reden om er nu wat aan te gaan doen denk. Vraag bij je volgende tandartsbezoek of je tandarts een pocketmeting wil doen. Dit is de ruimte tussen je tanden. Teveel ruimte wijst op paradontitis en moet behandeld worden.

Ooh ja, en als je rookt: stoppen! Dit is echt zeer slecht voor de genezing van je tandvlees omdat de doorbloeding er ernstig door afgenomen wordt. Ik ben ook gestopt, mede daarvoor.


Laatst aangepast door Lady4 op do 27 dec 2012 - 21:12; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Rush do 27 dec 2012 - 21:12

Stoken en flossen inderdaad! Dat zal eerst ook bloeden, maar dan moet je doorzetten. Als het bloeden is gestopt, is je tandvlees al een stuk beter, maar niet stoppen met stoken dan!

Ik stook nu nog 1x per dag en mijn tandvlees is bijna weer helemaal goed! Ben er vorig jaar 3x voor naar de mondhygiënist geweest en dat is geen pretje. No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Ella do 27 dec 2012 - 22:20

Ik heb er heel veel last van gehad, maar niet meer sinds ik spoel met meridol
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Lady Starstruck vr 28 dec 2012 - 1:13

Spoelen met Listerine mondwater. En ik heb tijdens mijn ontstoken verstandskies met waterstofperoxide gespoeld. Misschien helpt het ook wel tegen ontstoken tandvlees. Je kan dit halen bij de apotheek/ drogist. Wel verdunnen met water. Je mag het niet puur spoelen.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  *Lookie* vr 28 dec 2012 - 1:25

Iedereen zegt het al, maar goed de tandrandjes (bij je tandvlees) poetsen, en flossen. Ik had ook beginnende paradontitis, zo bleek toen ik naar een nieuwe tandarts ging. Het i nu gelukkig erg verbeterd, maar daarvoor moest het eerst wel behandeld worden. En dus elke dag ook flossen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Lady Starstruck vr 28 dec 2012 - 1:32

Van flossen gaat mijn tandvlees soms nog meer pijn doen als voorheen lijkt het wel. Maar ik blijf trouw iedere dag flossen.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 3:06

Ik heb toen het advies gekregen om met speciale tandpasta te poetsen (Gingival of zo?), te flossen, ragertjes te gebruiken en te spoelen (die spoeling had ik van hetzelfde merk als de tandpasta). Het was flink ontstoken bij mij, bloedde in het begin ook flink met flossen en ragen, maar na een tijdje werd dat steeds minder en inmiddels ziet het er prima uit volgens de tandarts. Merk wel dat ik moet blijven flossen,ragen,spoelen, tandvlees wordt meteen gevoeliger als ik dat even niet doe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 10:46

Nou ik heb in elk geval paradontax gekocht. Flossen doe ik al geregeld, dat zal ik proberen wat vaker te doen. Met een rager of stoker kom ik echt niet tussen m'n tanden... Tussen mijn tanden zit echt heel weinig ruimte, ik kom er al amper tussen met een flosdraadje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  GreenGrass zo 30 dec 2012 - 20:06

Nyah schreef:Nou ik heb in elk geval paradontax gekocht. Flossen doe ik al geregeld, dat zal ik proberen wat vaker te doen. Met een rager of stoker kom ik echt niet tussen m'n tanden... Tussen mijn tanden zit echt heel weinig ruimte, ik kom er al amper tussen met een flosdraadje.

herkenbaar.. Mijn tanden staan ook heel dicht opeen. Met de dunste stokers van oral b kom ik er wel tussen! Veel anderen zijn te dik.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Caramba zo 30 dec 2012 - 20:20

Lady Starstruck schreef:Spoelen met Listerine mondwater. En ik heb tijdens mijn ontstoken verstandskies met waterstofperoxide gespoeld. Misschien helpt het ook wel tegen ontstoken tandvlees. Je kan dit halen bij de apotheek/ drogist. Wel verdunnen met water. Je mag het niet puur spoelen.

Mijn mondhygiëniste heeft afgeraden om te spoelen met listrine.
Iedere dag flossen en stoken, al komt ik bij 1 tand er niet tussen met een stoker en met draad gaat het ook moeilijk.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Lady1984 zo 30 dec 2012 - 20:58

Sneezy schreef:
Lady Starstruck schreef:Spoelen met Listerine mondwater. En ik heb tijdens mijn ontstoken verstandskies met waterstofperoxide gespoeld. Misschien helpt het ook wel tegen ontstoken tandvlees. Je kan dit halen bij de apotheek/ drogist. Wel verdunnen met water. Je mag het niet puur spoelen.

Mijn mondhygiëniste heeft afgeraden om te spoelen met listrine.
Iedere dag flossen en stoken, al komt ik bij 1 tand er niet tussen met een stoker en met draad gaat het ook moeilijk.

Mijn mondhygiënist was ook niet te spreken over listerine, de alcohol droogt het tandvlees uit. En inderdaad, goed stokeren en rageren. Als je er zelf moeite mee hebt kan je mondhygiënist vast advies geven wat je het beste kan gebruiken. Ik moet iedere dag stokeren, nu lukt me dat niet altijd helemaal, maar ik doe het veel vaker dan voorheen merk echt dat m'n tandvlees minder gevoelig is. Vooral 's avonds is het belangrijk. Je kan ook gewoon voor de tv aan de slag, ik merkte dat ik zelf 's avonds voor het slapengaan echt te moe was en het daardoor ook gewoon niet deed.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Linda zo 30 dec 2012 - 21:27

Ik heb tandenstokers van het merk gum gekocht, die zijn erg prettig! Nu met de zwangerschap heb ik ook steeds ontstoken tandvlees en adviseerde de tandarts om deze stokers te gebruiken, die verwijderen echt goed het vuil.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontstoken tandvlees Empty Re: Ontstoken tandvlees

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum