Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie wil meedenken(alleen op stedentrip)

+2
rapa nui
Prosecco
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wie wil meedenken(alleen op stedentrip) Empty Wie wil meedenken(alleen op stedentrip)

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 9:09

Ik heb in mijn hoofd om binnenkort op stedentrip te gaan.
Mijn relatie is na 4 jaar uit en in september wil ik weer naar school gaan.
Nu is de ideale tijd om te gaan(of iig tussen nu en half augustus Laughing )
Maar waar ga ik heen? Zelf zit ik nu te twijfelen tussen Parijs, Londen of Barcelona.

Ik moet eerlijk zeggen ik ben nog nooit in mijn eentje weggeweest dus ik vind het best wel eng.
Toch denk ik dat het juist wel goed voor me is om dit alleen te doen.
Ik ben best wel een watje(vervelende dingen in het verleden meegemaakt) dus voorwaarde is wel dat ik mij veilig moet voelen in de stad.

Wat zouden jullie mij aanraden? Ik ben sociaal niet heel sterk(qua contacten leggen)maar vind het niet erg om dingen alleen te doen. In Parijs zou ik graag het Louvre, de Eiffeltoren, Sacré Coeur en Arc de Triomph willen bekijken.
In Londen lijkt me de Towerbridge, de Big Ben en Buckingham Palace leuk om te zien. En in Barcelona kom ik niet verder dan het Gaudí museum en de Kathedraal van Barcelona.

Wie heeft nog meer tips voor Barcelona?
Welke stad zou jij kiezen en wrm?
Welke stad past het best bij mij denk je en wrm?
Heb je nog hoteltips voor 1 van deze steden?
Of heb je nog een suggestie voor een compleet andere stad?

Mijn budget is max 500euro inclusief alles(vlucht,hotel,eten en drinken en leuke dingen)
Dit zou dan voor 3of4 volle dagen zijn(hangt er een beetje vanaf hoe duur het wordt)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedenken(alleen op stedentrip) Empty Re: Wie wil meedenken(alleen op stedentrip)

Bericht  Prosecco vr 27 mei 2011 - 10:33

Op dit moment zou ik niet alleen naar Barcelona gaan omdat daar de protesten tegen de werkloosheid steeds zijn. Verder heb ik me daar nooit onveilig gevoeld (3 keer geweest). Ook in Londen heb ik me nooit onveilig gevoeld en dat was ook een leuke stad!
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedenken(alleen op stedentrip) Empty Re: Wie wil meedenken(alleen op stedentrip)

Bericht  rapa nui vr 27 mei 2011 - 21:51

Ik ben naar alle 3 de steden die je noemt een keer alleen geweest op stedentrip (Parijs meerdere keren en ook 2 x in Londen) en heb me in elke stad prima vermaakt. Er is in elke stad genoeg te doen, gewoon een reisgids kopen met bv ook wandelingen er in. Ik heb meestal niet echt uitgebreid contact met de mensen daar maar je praat natuurlijk best wel met iemand als je ergens zit.

Voordeel van in deze periode reizen is dat je lange avonden hebt dus ook alleen makkelijker ergens blijft rondlopen, buiten kunt blijven zitten etc. Van te voren kijken of er bepaalde evenemten zijn/voorstellingen etc zodat je 's avonds ook wat te doen hebt. In de winter vind ik het vaak lastiger om mezelf in zo'n stad te vermaken. Ik heb me in elke stad veilig gevoeld.

Ik heb altijd het idee dat Parijs het goedkoopst is alhoewel het misschien niet zo veel verschilt van Barcelona als je daar een goedkoop ticket voor kunt krijgen. In Londen heb je wel weer dat veel museums gratis zijn.

rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedenken(alleen op stedentrip) Empty Re: Wie wil meedenken(alleen op stedentrip)

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 21:56

Als ik alleen zou gaan zou ik kiezen voor Londen.

Je weet zeker dat iedereen echt goed Engels spreekt.. (niets ten nadelen van de Fransen en Spanjaarden :P ) en ik vind het persoonlijk de fijnste stad. Mensen zijn wel redelijk hetzelfde als hier in tegenstelling tot Barcelona waar echt een zuidelijke sfeer heerst. In Parijs ben ik nog nooit geweest dus daar kan ik niet over meepraten, maar ik spreek echt geen woord frans en doordat ik Parijs heel erg link met romantiek (en je relatie nog niet zolang voorbij is) zou mijn eigen voorkeur gaan naar Londen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedenken(alleen op stedentrip) Empty Re: Wie wil meedenken(alleen op stedentrip)

Bericht  Gast za 28 mei 2011 - 22:48

Wat leuk, dat je dit in je eentje gaat doen!
Zou ik ook wel willen!
Verder heb ik geen tips voor je, in alle 3 steden niet (of niet lang genoeg) geweest om er wat van te zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedenken(alleen op stedentrip) Empty Re: Wie wil meedenken(alleen op stedentrip)

Bericht  luisa za 28 mei 2011 - 23:33

Ik zou juist Barcelona kiezen. Parijs vind ik zelf niet zo leuk, maar goed dat is natuurlijk subjectief.
Londen heeft als voordeel dat je musea veelal gratis zijn, je hebt dus genoeg te doen (als je van musea houdt). Toch zou ik voor Barcelona gaan. Is ook genoeg te doen en te zien. Daarbij als je een dagje of middagje rustig aan wilt doen kan je lekker naar het strand. Ik zou me niet laten tegenhouden door de taal, ook in Barcelona of Parijs vind je genoeg mensen die goed engels spreken.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedenken(alleen op stedentrip) Empty Re: Wie wil meedenken(alleen op stedentrip)

Bericht  Carra zo 29 mei 2011 - 5:11

Ik zou Londen doen. Maar vooral omdat dat mijn persoonlijke voorkeur is.

Waar je ook heengaat, het is altijd goed om zoiets alleen te doen. Als je toch aanspraak wilt, kan ik je aanraden een hostel te boeken in plaats van een hotel. En dan een kamer met 6 bedden of zo. In Londen heb ik zo altijd mensen leren kennen met wie ik een dagje op stap kon. Of 's avonds in de kroeg een drankje drinken. Mensen zijn in hostels over het algemeen heel toegankelijk en het is makkelijk contact te leggen.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedenken(alleen op stedentrip) Empty Re: Wie wil meedenken(alleen op stedentrip)

Bericht  SuperGrover ma 30 mei 2011 - 5:15

Ik ben in alledrie geweest. Ik vond Londen het minst, vooral omdat het leven er erg duur is. Lekker shoppen is niet leuk met een minimaal budget, want je kunt eigenlijk niks kopen. Barcelona vond ik zelf erg leuk, en het is ook nog aan het strand. Dus met warm weer kun je altijd nog een duik nemen. Parijs vind ik ook mooi, vooral het Louvre heeft veel indruk op me gemaakt
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedenken(alleen op stedentrip) Empty Re: Wie wil meedenken(alleen op stedentrip)

Bericht  Middleme di 31 mei 2011 - 4:22

Ik heb op zich niet veel voorkeur, omdat ik Londen en Barcelona nog nooit gezien heb. Wel wil ik je meegeven om rekening te houden met de temperatuur in de steden in de zomer! Ik ben 3 jaar terug hartje zomer naar Parijs geweest en dat was echt heet, bijna 40 graden!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil meedenken(alleen op stedentrip) Empty Re: Wie wil meedenken(alleen op stedentrip)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum