Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juffen; wie wil er even meedenken?

Ga naar beneden

Juffen; wie wil er even meedenken? Empty Juffen; wie wil er even meedenken?

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 7:17

Aangezien ik alweer wat bezig ben met de voorbereidingen van het nieuwe schooljaar, wij mogen 13 augustus alweer dus een week eerder ga ik de klas weer inrichten heb ik even 2 vraagjes;

1) ik heb al sinds jaar en dag dezelfde naamplaatjes voor de kinderen (5 verschillende van Winnie the Pooh) nu wil ik eens iets anders, wie showt zijn naamkaartjes (voor kleuters)

2) Wij werken met namen voor de groepen 0,1, en 2, de groepen hebben ook allemaal een eigen kleur maar nu ben ik aan het twijfelen of ik daarmee door wil gaan omdat we toch werken vanuit eht Jenaplan wat inhoudt dat kinderen op eigen niveau werken, een groep 1 kind kan dus ook veel meedoen met groep 2 etc. Dit maakt het voor de kinderen soms onduidelijk. Daarnaast hebben we op school altijd de grens van groep 1 of 0 aangehouden op 1 oktober maar dit moest nu vd inspectie toch echt naar de officiële datum van 31 dec. Dat houdt in dat kinderen die van okt-nov-dec zijn allemaal officieel nog in 1 komen. Nu zijn vooral de kinderen uit nov. dec. de kinderen die dat vaak nog helemaal niet aankunnen en die ik zelf dan toch in groep 0 zet, maar ja dat weet je vantevoren natuurlijk niet en nu twijfel ik over de kleuren vd groepen. Want een kind uit nov. krijgt dan dus dezelfde kleur als groep 1 maar moet het schooljaar daarna nog een keer in groep 1 zitten en dat vind ik naar de kinderen toe onhandig.

Dus na een lang verhaal, hoe lossen jullie dat op? Werken jullie wel met kleuren? Ik wilde nu die groep okt-nov-dec. misschien dan twee kleurtjes geven,dat ze dus een beetje bij beiden groepen horen..


alvast bedankt!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum