Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

+3
Zonnetje
Caro
luisa
7 plaatsers

Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 6:11

Ik wil in oktober alleen een stedentrip maken. Nu zit ik te twijfelen waar ik naartoe wil.
Hoeft niet alleen binnen Europa.
Het liefst ga ik naar een bruisende stad met een 24 uursmentaliteit, veelzijdig,
en veilig voor een vrouw alleen.
Wie kan mij leuke tips geven?
Rome valt af, want daar ben ik al 2 x geweest. Verder sta ik overal open voor..
Kom maar op Very Happy

Edit: Oja, en een stukje historie kan ik ook wel heel erg waarderen.
Ik ga zelf alvast eens op internet speuren.


Laatst aangepast door Break Of Day op zo 17 jul 2011 - 6:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  luisa wo 6 jul 2011 - 7:31

Venetie, Florence of Barcelona. VInd ik alledrie mooie steden. Denk dat oktober een zeer geschikte maand is. De grootste drukte en warmte is voorbij, maar nog genoeg te doen en te beleven.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 20:50

luisa schreef:Venetie, Florence of Barcelona. VInd ik alledrie mooie steden. Denk dat oktober een zeer geschikte maand is. De grootste drukte en warmte is voorbij, maar nog genoeg te doen en te beleven.

Bedankt voor je reactie, ik neig zelf naar een Spaanstalige stad, omdat ik afgelopen winter een cursus Spaans heb gedaan en ik vind het leuk mijn Spaans weer op te halen. Dus Barcelona is zeker een optie.
Venetië ga ik waarschijnlijk volgend jaar met mijn vriend naartoe :P en Florence, daar hoor ik zowel positieve als negatieve verhalen over..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 22:22

Ik denk meteen aan New York, maar dat komt denk ik omdat ik daar zelf heel graag naar toe wil Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Caro wo 6 jul 2011 - 22:52

Barcelona, Madrid máár zeker ook Sevilla! Ik ben er in februari geweest en de stad heeft vanalles. Hij is ook weer niet te groot dat je overrompeld raakt, maar hij is mooi, lekker eten, lekkere temperatuur en qua cultuur is er ook genoeg te beleven.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 0:24

Yvaine schreef:Ik denk meteen aan New York, maar dat komt denk ik omdat ik daar zelf heel graag naar toe wil Wink

Ja, NY daar heb ik ook aan gedacht. Ik ben daar vorig jaar geweest met mijn moeder en broer. Het lijkt me wel super gaaf om eens een keer alleen naartoe te gaan, maar niet zo 'gauw' alweer..


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 0:25

Caro schreef:Barcelona, Madrid máár zeker ook Sevilla! Ik ben er in februari geweest en de stad heeft vanalles. Hij is ook weer niet te groot dat je overrompeld raakt, maar hij is mooi, lekker eten, lekkere temperatuur en qua cultuur is er ook genoeg te beleven.

Sevilla, dat is een interessante optie.. Bedankt voor je reactie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 0:53

Break Of Day schreef:
Yvaine schreef:Ik denk meteen aan New York, maar dat komt denk ik omdat ik daar zelf heel graag naar toe wil Wink

Ja, NY daar heb ik ook aan gedacht. Ik ben daar vorig jaar geweest met mijn moeder en broer. Het lijkt me wel super gaaf om eens een keer alleen naartoe te gaan, maar niet zo 'gauw' alweer..


Ah dat snap ik, dat zou ik dan ook niet doen.
Wel ver weg, maar heel leuk en spaanstalig: Buenos Aires

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:40

Ik heb me even verdiept in de suggesties die in dit forum zijn gegeven, en ik ga denk ik voor Sevilla..
Heb er enorm zin in!

Het is zo dat ik een groepsrondreis heb geboekt naar India in oktober, maar aangezien ik tot nu toe nog steeds de enige deelnemer ben ziet het er naar uit dat de reis niet doorgaat. Sad

Dus heb ik besloten dat als de reis definitief niet doorgaat, ik dus op stedentrip ga.. Naar Sevilla!

(en volgend jaar gaan mijn vriend en ik dan waarschijnlijk naar Indonesië Very Happy = plan b)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Zonnetje di 12 jul 2011 - 2:34

Goed plan! Sevilla is echt een van de mooiste steden waar ik ooit geweest ben. Ik ben er maar 1 dag geweest, vanuit onze vakantie in de Algarve, maar wat is het prachtig daar. Ik zou er graag nog eens teruggaan. Ik denk ook dat het daar in oktober heerlijk weer zal zijn. In augustus was het erg warm.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 2:49

zonnetje schreef:Goed plan! Sevilla is echt een van de mooiste steden waar ik ooit geweest ben. Ik ben er maar 1 dag geweest, vanuit onze vakantie in de Algarve, maar wat is het prachtig daar. Ik zou er graag nog eens teruggaan.

+1!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 23:23

Caro schreef:Barcelona, Madrid máár zeker ook Sevilla! Ik ben er in februari geweest en de stad heeft vanalles. Hij is ook weer niet te groot dat je overrompeld raakt, maar hij is mooi, lekker eten, lekkere temperatuur en qua cultuur is er ook genoeg te beleven.

Nog even over Sevilla, het staat nu vast dat ik daar heel graag heen wil en het lijkt mij ook erg mooi om het koninklijk Paleis (alcazar) te bekijken. Ben jij daar ook geweest? Zo ja, wat vond je er van?
En kun je me verder nog tips geven wat ik echt gezien móet hebben ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Caro wo 13 jul 2011 - 0:23

Break Of Day schreef:
Caro schreef:Barcelona, Madrid máár zeker ook Sevilla! Ik ben er in februari geweest en de stad heeft vanalles. Hij is ook weer niet te groot dat je overrompeld raakt, maar hij is mooi, lekker eten, lekkere temperatuur en qua cultuur is er ook genoeg te beleven.

Nog even over Sevilla, het staat nu vast dat ik daar heel graag heen wil en het lijkt mij ook erg mooi om het koninklijk Paleis (alcazar) te bekijken. Ben jij daar ook geweest? Zo ja, wat vond je er van?
En kun je me verder nog tips geven wat ik echt gezien móet hebben ?

Ja, daar ben ik ook geweest :-). Ik heb ook de grote cathedraal gedaan.. Ik was toen net 1 dag hersteld van 2,5 week flink ziek te zijn geweest van een nierontsteking dus ik was vooral blij als ik kon zitten en gewoon lekker van het weer kon genieten! Maar het paleis was wel mooi.. Ik zou er wel zo'n headsetje bij huren anders heb je geen flauw idee wat je aan het bekijken bent!

Als tip kan ik je meegeven dat je op zoek moet gaan naar een flamengo voorstelling. Het liefst geen show voor toeristen, maar gewoon, spontaan op straat.
Verder is er een barretje waar op iedere zaterdag om 12 uur 's avonds Maria wordt aanbeden. Dan is er een hele show omheen, met voornamelijk alleen de locals. Dat schijnt echt super te zijn. Maar omdat ik geen puf meer had, hebben we dat uiteindelijk niet meer gedaan. Mijn moeder weet wel de naam van het barretje uit haar hoofd, dus als je wil kan ik wel een keer vragen.

Wij hebben verder in echt een superhotel geslapen: Las Casas de la Juderia. De locatie was top, maar voornamelijk de aankleding van het hotel was écht heel apart. Het zijn allemaal losse huizen, die ze in de loop der tijd verbonden hebben met elkaar. Oa door ondergrondse gangen en een leuk binnenplein. Wij hebben voor drie nachten, tweepersoonskamer geloof ik iets van 350 euro betaald.

Je moet even goed kijken hoe je er komt. Dat is het enige nadeel aan Sevilla, er vliegen niet heel veel maatschappijen op. Wij zijn uiteindelijk vanaf Brussel met RyanAir gevlogen...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 0:25

San Sebastian schijnt ook heel gaaf te zijn...Daar willen wij nog eens heen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Caro wo 13 jul 2011 - 0:29

Ohh en wij hebben een dagtripje gemaakt naar Cordoba. Het stadje zelf is niet heel bijzonder, maar je kan daar de Mezquita bezoeken.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 8:49

Ik ben afgelopen zomer alleen op vakantie geweest naar Barcelona en Valencia. Vond het echt de meest geweldige vakantie die ik ooit heb gehad en vond Barcelona de leukste stad. Die is het meest levendig smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 21:02

appeltje schreef:Ik ben afgelopen zomer alleen op vakantie geweest naar Barcelona en Valencia. Vond het echt de meest geweldige vakantie die ik ooit heb gehad en vond Barcelona de leukste stad. Die is het meest levendig smile

Ik ben afgelopen lente in Valencia geweest en ik vond dat een geweldige stad. Barcelona ben ik nog nooit geweest, maar staat wel op mijn 'to-do' lijst... (die overigens heel lang is Wink ) Dus dat komt er vast ook nog wel eens van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 6:48

Ik heb mijn topictitel veranderd, ik ben namelijk het volgende van plan als mijn reis naar India niet doorgaat:
Ik vlieg naar Sevilla (vanaf eindhoven en weeze kan ik met Ryanair naar Sevilla vliegen).
Neem de trein naar Cadiz, blijf daar 1 of 2 nachten, en daarna nog een paar nachten in Sevilla in een pension of hotel, had ik maar bedacht..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Truus di 19 jul 2011 - 20:57

Ik woon op dit moment voor een paar maanden in de buurt van Cadiz, mocht je dus tips willen hebben, stuur me maar een berichtje!
Truus
Truus
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 38
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Fred za 23 jul 2011 - 8:10

Gibraltar ligt vast iets te ver af vanaf Cadiz anders zou dat nog een optie kunnen zijn om een dagtrip naar toe te maken. Echt de moeite waard vond ik dat die rots met de 'wilde bavianen', maar er is meer te zien dan dat. De Mainstreet daar kun je aardig winkelen al kun je beter betalen daar met engelse ponden dan euro's, want ze rekenen het niet echt eerlijk om volgens mij.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Niki za 23 jul 2011 - 23:50

Ik heb 5 maanden in Málaga gewoond en heb dus al die steden bezocht. Sevilla is inderdaad een erg mooie stad. Je kan daar van alles zien en het weer in oktober is erg lekker.
Cordoba zou ik niet echt heen gaan als je een korte tijd daar bent. Die Mezquita viel erg tegen en stad zelf is niet zo bijzonder.
Granada is ook een ontzettend geweldige stad. Ben al 3 keer geweest... Woooow, wat een heerlijke stad!! Very Happy Veel van Moorse invloeden, Alhambra, en om alleen daar heen te gaan is ook aan te raden.
Málaga is ook een leuke stad.
Ronda is ook een onwijs leuke gezellige stad!!
Damn.... Wat voel ik me echt thuis als ik in Andalusië aankom. Ik mis het!! Sad Om al die leuke stadjes te bezoeken heb je wel langer nodig.. Hahahaa

Cadiz wilde ik ook heen toen ik daar 5 maanden verbleef, maar is helaas niet van gekomen. Volgende keer wil ik zeker daarheen. Ben benieuwd naar je ervaringen!!

Veel plezier!!!
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Olijfje ma 3 jun 2013 - 3:31

Ik ga deze zomer naar Sevilla en ik was op internet aan het zoeken naar tips toen ik me dit topic herinnerde.

Caro ik ben heel benieuwd hoe die bar heette waar je het over had. En weet je of die avonden nog steeds worden gehouden?
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz! Empty Re: Alleen op stedentrip, naar Sevilla / Cadiz!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum