Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

klimop weghalen???

3 plaatsers

Ga naar beneden

klimop weghalen??? Empty klimop weghalen???

Bericht  duckie za 23 jul 2011 - 2:54

wij hebben in de tuin last van klimop. onze buren hebben een klimop tegen de schutting aan laten klimmen en die komt er aan onze kant ook doorheen, dat is aan 1 kant niet zo erg en we knippen hem zelf bij. maar nu aan de andere kant naast de garage en tussen het steegje groeit ook allemaal klimop, waarschijnlijk ook een deel ooit van de vorige bewoners... nu wil ik dit heel graag weghalen want het groeit zo meeeega snel.... iemand tips om dit weg te halen?? de wortels weghalen lukt bijna niet want die zitten op sommige plekken gewoon helemaal tussen de tegels. is er ook iets kind vriendelijks om ze weg te halen qua gif oid ivm onze kleine meid?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

klimop weghalen??? Empty Re: klimop weghalen???

Bericht  piene1983 za 23 jul 2011 - 5:40

Klimop is als onkruid... Wij hebben het ook weggehaald, was heel bang dat de muur aangetast zou zijn maar dat valt mee. De wortels zitten/zaten onder het terras en kregen we er ook niet uit, wij hebben een zomer lang elk groen blaadje dat opnieuw groeide aan het deel boven de grond verwijderd. Volgens een bevriende hovenier zou de plant zich zo uiteindelijk uit zijn krachten groeien. Bij 2 van de 3 exemplaren is dit gelukt en nu is er nog eentje die tierig aan het groeien is gegaan en wij zijn zo lui geweest om het niet direct bij te houden. Het kan dus wel, het vraagt alleen geduld en inzet.... Of er gif is zou ik niet weten eigenlijk. Ben wel benieuwd, zou hier ook niet gek zijn dan.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

klimop weghalen??? Empty Re: klimop weghalen???

Bericht  maiadebij za 23 jul 2011 - 9:01

ohja ik heb zooooo'n hekel aan die dingen! In ons vorige woning hadden de buren ook een klimop, die man was er zo trots op die besproeide dat ding ook nog eens elke week. Die groeide dus nog een tikje harder als ze normaal doen. Ik heb echt bij het bekijken van ons koophuis gelet op de tuin van de buren, het bracht mij echt veel te veel werk met zich mee!
Dus helaas geen tips voor je Sad

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

klimop weghalen??? Empty Re: klimop weghalen???

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum