Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer beginnen met zindelijk worden?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijk worden? Empty Wanneer beginnen met zindelijk worden?

Bericht  Bloempjuh23 do 26 mei 2011 - 2:07

Hallo dames!

Even een vraagje.. Mijn dochtertje is nu anderhalf en ik vroeg me af wanneer je begint met zindelijk laten worden. IK snap ook wel dat je niet van de 1 op de andere dag de luier af kan laten maar wat is een beetje het gemiddelde?

En hoe hebben jullie dat toen aangepakt?

liefs Bloempjuh

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijk worden? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijk worden?

Bericht  LMCurious do 26 mei 2011 - 2:19

Joris gaf al een tijd aan dat hij niet gepoept had maar dan deed hij het erna wel, dus dat voelde hij duidelijk. We vroegen hem eigenlijk elke dag gewoon even of hij op het potje wilde zitten of op de wc. Soms wilde hij dat wel, maar vaak ook niet. In het begin heeft hij een paar keer geplast op het potje en 2 keer gepoept (toevallig), later helemaal niet meer.
Dit is vanaf 22 maanden ongeveer volgens mij. Afgelopen jaar met pasen mooi weer in het badje buiten zonder luier en toen vroeg hij na een uurtje spelen om een luier. Vanaf dat moment hebben we hem elke keer op de wc gezet als hij om een luier vroeg. En eigenlijk heeft hij nauwelijks ongelukjes gehad de afgelopen weken. Alleen wil hij sinds 2 weken op de opvang niet meer plassen....dus dat zijn we nu aan eht bekijken waar het aan kan liggen.
maar als hij zelf nog neit zo duidelijk was geweest had ik waarschijnlijk gewacht en verder alleen potje en wc aan blijven bieden zeg maar. Ik denk dat het alleen werkt als kinderen er zelf klaar voor zijn.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Wanneer beginnen met zindelijk worden? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijk worden?

Bericht  Dolphinne do 26 mei 2011 - 2:19

Wij zijn gegeven moment begonnen met af en toe een keer op het potje zitten.
Meestal voordat hij onder de douche gaat. De ene keer wil hij wel en de andere keer heeft hij er geen zin in.

Tegenwoordig vraag ik het wel vaker aan hem of hij op het potje wil, maar daar zit niet echt een systeem ofzo in. Soms komen er alleen een paar druppels, soms een hele plas en soms ook wel eens een poepje.

Hij is nog niet zindelijk dus, maar van het zomer wil ik er meer actief mee bezig gaan. Hij voelt het wel regelmatig al aan. Dan raakt hij zijn luier aan en zegt, oh, plassen. En als hij gaat poepen gaat hij zich altijd eerst ergens verstoppen (op de gang, achter een kast/het gordijn etc.)
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 2:21

Wij hebben er bij de oudste gewoon een beetje naar gekeken wanneer ze er zelf aan toe was. We hebben het met 2 jaar geprobeerd, toen was het zomer en kon ze dus makkelijker zonder luier lopen, maar dat werd niks. Met 3 was ze ineens van de ene op de andere dag zindelijk. Eigenlijk vrijwel geen ongelukjes gehad.

Mijn zoontje is nu 27 maanden, en we gaan het bij hem ook proberen in de zomer. Ben benieuwd.

Gast
Gast

Bericht  Bloempjuh23 do 26 mei 2011 - 2:37

Bedankt voor jullie reactie!

Dan is 18 maanden nog hartstikke vroeg.
Ze geeft het alleen aan als we samen onder de douche staan.
Dan zegt ze mama?? kijk! en dan staat ze dus te plassen.

Het potje vind ze alleen interessant om mee rond te sjouwen.
Erop zitten vind ze een beetje eng. Dan kijkt ze altijd een beetje verschrikt.

Als ze straks iets duidelijker is qua communicatie dan zal het wel makkelijker gaan.

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 5:27

Ciske was er met anderhalf nog helemaal niet aan toe. Ik liet hem wem zonder luier lopen maar hij plaste gewoon steeds in zijn broek en het deed hem niets.

Na Janneman's geboorte ben ik vrij snel weer begonnen (toen was hij twee en een half) en binnen een week was hij overdag zindelijk en nu 3 maanden later is hij ook s' nachts zindelijk.

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwwitje do 26 mei 2011 - 6:31

Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:37; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 6:37

Mijn dochtertje kon met 22 maanden wel als we is geluk hadden op een potje plassen maar snapte niet waarom ze dat deed en ze had niet het besef dat ze dan vervolgens haar plas op moet houden. Dat besef heeft ze nu wel, ze wordt in september 3. Snachts doe ik haar nog wel een luier aan en ze vindt het eng om te poepen op de wc, dan wil ze 9 van de 10 keer dus ook een luier aan.

O ja, en heet jouw zoontje Janneman of Jan sunprinces?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 7:43

Tilima schreef:

Hij heet Janneman

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 7:45

Sunprincess schreef:
Tilima schreef:

Hij heet Janneman

Aha, ik dacht iedere keer van "waarom benoemt iedereen jullie kleintje toch bij zijn koosnaampje" maar hij heet écht zo! Bijzondere naam voor jullie mooie mannetje! Ik had hem nog nooit gehoord!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 7:53

Ook nooit van Janneman Robbinson gehoord van Winnie de Pooh? Very Happy

Maar ik vind 1,5 ook wel erg vroeg hoor! Mas is ook 1,5 nu maar hem zie ik nog niet zindelijk worden. Hij heeft het overigens wel door als hij plast en poept, want hij geeft het ook meteen aan.
Maar ik zie vanzelf wel hoe het loopt. Lise was met 2,5 jaar zindelijk, alleen heeft ze nog een tijdje een luier gevraagd om te poepen, want dat vond ze gewoon eng.
Ik heb overigens nooit een potje gebruikt, meteen op de wc.

Gast
Gast

Bericht  Filoria do 26 mei 2011 - 8:07

Kinderen kunnen heel goed zelf aangeven waar ze aan toe zijn of niet. Het enige wat jij kunt doen is de mogelijkheden laten zien: laat zien hoe de wc werkt, en dat je na het plassen je handen moet wassen etc. Op die manier wek je wel interesse voor het onderwerp.

Dwingen werkt alleen maar averechts. Het schijnt dat kinderen die vóór hun tweede zindelijk zijn gemaakt (dus echt doordat hun ouders ze steeds onder dwang op de wc zetten), vaak een terugval krijgen als ze ouder zijn.
Kinderen die er wat langer over doen voordat ze beginnen met zindelijk worden zijn - als de interesse er eenmaal is - wel snel zindelijk en blijven het dan ook.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: