Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

+2
Susan
Monte
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  Monte wo 25 mei 2011 - 8:10

2 weken terug ben ik thuisgekomen van vakantie en toen heb ik verkoudheid gekregen. Na een aantal dagen was het weg, maar vorige week was het weer terug(hoesten, keelpijn, benauwdheid). Nu gaat het eigenlijk weer goed en is het alweer bijna over. Maar sinds een paar dagen voel ik me heel licht in mijn hoofd. Mijn bloeddruk maar even gemeten en die was rond de 106/63, met een uitschieter van 100/57(was echt eenmalig). Wat zou dit kunnen zijn? en moet ik hier wat aan doen/is het erg? (mijn normale bloeddruk is altijd rond e 110/65, dus prima volgens mij).

Ik eet en drink trouwens zoals ik altijd heb gedaan.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Re: Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  Susan wo 25 mei 2011 - 8:11

Maar je bloeddrukmetingen verschillen toch niet zo erg van elkaar? Toen ik zwanger was werd mijn bloeddruk iedere keer gemeten en dan was het echt niet iedere keer exact gelijk, volgens mij is dat bij niemand.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Re: Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  Monte wo 25 mei 2011 - 8:24

Nee klopt, maar deze week was het allemaal onder 110/65( met ook veel keer 103/62) terwijl het normaal toch echt wel rond de 110/65 zit. Is dit ook niet een te lage bloeddruk, of is dit prima?(ik weet wel dat 120/80 ideaal is, maar weet niet of die van mij ook goed is)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Re: Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 8:29

Misschien wat raar, maar het leest voor mij weg alsof je gewoon last hebt van een ordinaire griep. Ik en velen met mij hebben hetzelfde gehad. Niet lekker voelen, er weer zijn, en weer niet lekker voelen. En nu nog is het niet helemaal weg. Maar als je wilt weten wat er aan de hand is, dan lijkt het me vooral raadzaam om een afspraak te maken bij de HA.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Re: Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  May wo 25 mei 2011 - 8:31

Klinkt inderdaad als een griepje dat nog een beetje doorsluimert. Met je bloeddruk is niks mis hoor smile
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Re: Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  Susan wo 25 mei 2011 - 8:33

Maar meet je andersl ook zo vaak je bloeddruk of is dat nu je je niet lekker voelt? Misschien zit je normaal ook wel regelmatig op 62 zonder dat je het weet. Het kan volgens mij geen kwaad hoor, en volgens mij is 62 een keurige onderdruk, ik zat ook meestal ergens tussen de 60 en 65. Heb ook wel eens een heel lage onderdruk gehad, rond de 50 geloof ik, maar volgens mij werd daar toen niks mee gedaan verder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Re: Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  Monte wo 25 mei 2011 - 8:51

Susan schreef:Maar meet je andersl ook zo vaak je bloeddruk of is dat nu je je niet lekker voelt? Misschien zit je normaal ook wel regelmatig op 62 zonder dat je het weet. Het kan volgens mij geen kwaad hoor, en volgens mij is 62 een keurige onderdruk, ik zat ook meestal ergens tussen de 60 en 65. Heb ook wel eens een heel lage onderdruk gehad, rond de 50 geloof ik, maar volgens mij werd daar toen niks mee gedaan verder.
Nee dat klopt dat ik niet zo vaak meet als ik me lekkerder voel. Ik zal eens kijken als alles weer normaal is, hoe ik me dan voel en of het lichte gevoel in m'n hoofd weg is. Maar wel fijn om te horen dat er met m'n bloeddruk niets mis is.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Re: Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  JustMeDaan wo 25 mei 2011 - 9:14

Bloeddruk is sowieso maar een momentopname.
Van die waardes van jou schrik ik niet hoor, ze verschillen echt niks van elkaar.
En van vaak achter elkaar meten zakt je bloeddruk.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Re: Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  Pien wo 25 mei 2011 - 20:24

mijn bloeddruk is altijd rond de 100/ 60. dat was voor mijn zwangerschap al en nu nog steeds... nu soms ook 100/ 65 maar volgens de vk was het goed en keurig voor de bevalling, en is het nu nog steeds prima!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Re: Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 21:57

Nee joh, met je rr is niets mis, de waarde's verschillen niet eens van elkaar en daarnaast is een rr ook maar een moment opname. Zo te horen heb je net als vele anderen last van een verkoudheid, doe een beetje rustig aan, neem wat extra vitamine en dan knap je vast weer op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Re: Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  SuperGrover do 26 mei 2011 - 0:30

Je bloeddruk is echt niet schrikbarend hoor. Inderdaad, het verschilt altijd, en bovendien hebben maar heel weinig mensen precies 120/80. Doe gewoon rustig aan, en maak jezelf ook niet gek met meten.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Re: Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 2:03

Ik heb ook wel eens lage bloeddrukken gehad maar de dokter kon er toen niets aan doen..

Ik moest rustig opstaan (voor de duizelingen) en kon bijv wat meer zout eten. (Ik at op dat moment bijna zoutvrij)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan dit zijn? (medisch vraagje) Empty Re: Wat kan dit zijn? (medisch vraagje)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum