Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Medisch secretaresse

+2
Makamba
Monte
6 plaatsers

Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Medisch secretaresse

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 6:42

Ik ben op het moment erg zoekende wat ik nou precies wil. In de Kinderopvang, waarin ik ben afgestudeerd, is op het moment bijna geen werk te vinden. Ik ben al een poos aan het nadenken over een thuisstudie en kom steeds weer uit bij Medisch Secretaresse, dit lijkt me erg interessant werk. Zijn er meiden die bekend zijn met dit beroep en weten of er (voldoende) werk in is?

Ik weet dat het altijd een gok blijft, maar heb al meerdere verkeerde keuzes gemaakt wat betreft opleidingen en beroepen dat ik de stap zetten om het te doen erg moeilijk vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Monte ma 27 feb 2012 - 6:46

Ik heb er ook naar zitten kijken, maar vind het voor mij echt te laag. Je bent geen doktersassistent, maar doet alleen het administratieve en secretariële werk, dus niet de medische handelingen. Ik weet niet welk niveau je bent afgestudeerd, maar ik zag dat het eind salaris van een MS op maximaal 2400 ligt(na jaren werkevaring), als beginner zul je dus rond de 1500-1600 euro bruto zitten. Niet dat salaris alles is, maar voor mij telt het wel enigszins mee.

Zou doktersassistent niets zijn voor jou? Dan heb je toch iets meer kansen om ook nog verder te groeien. Of leraar? bijv de pabo of middelbare school?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 6:55

Ik ben afgestudeerd op niveau 3, en dat is dit ook dus ik ga er ook niet echt op vooruit waarschijnlijk, volgens mij is MS ook op niveau 3. PABO wil ik niet, heb tijdelijk Onderwijsassistente gedaan en dat vond ik helemaal niks, ben toen ook overgestapt op Kinderopvang.

Doktersassistente twijfel ik over, trekt me op zich ook wel, maar ik weet het niet, MS spreekt me op de een of andere manier toch meer aan. Die medische handelingen die je als doktersassistente hebt hoeft voor mij niet zo. smile En doorgroeien, dat zou mooi zijn, maar ik ben 26, bijna 27, en wil gewoon lekker werken en niet veel meer studeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Monte ma 27 feb 2012 - 7:02

Ik dat geval zou ik er wel over na denken. Medisch secretaresse lijkt mij ook een leuk beroep, maar ik herken jouw gevoel wel als je zegt het niet te weten. Het lijkt nu leuk, maar in de praktijk kan het wel eens heel saai zijn. Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat je het heel leuk gaat vinden. Ik zou nog eens goed voor jezelf op een rijtje zetten waar je wilt werken en wat voor werk je graag wilt doen en wat je belangrijk vind(telt salaris mee of helemaal niet). En dan eens kijken welke opleiding erbij aansluiten. Een moeilijke keuze ik herken het helemaal(ik heb ook een tijd lang gedacht dat ik doktersassistent wilde worden, maar ik weet het nu nog steeds niet)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 7:10

Ja lastig he. Soms word ik er ook een beetje moedeloos van allemaal. Dacht met mijn SPW ook eindelijk een goede keus te maken, had een leuke baan op een KDV, tot het in 2012 ineens allemaal anders is geworden en ik mijn baan dus niet kon houden en nergens anders aangenomen word op het moment. Ik werk nu wel voor 40 uur, maar wil dit niet voor altijd doen. Salaris vind ik wel belangrijk, maar niet het belangrijkste. Alleen wat ik nu verdien is echt té weinig naar mijn zin, maar het is een goede tussenoplossing voor nu. Ik woon ook nog eens thuis en wil op mezelf wonen, dus wil gewoon een goede en leuke baan zodat ik dat ook kan realiseren. Moeilijk, moeilijk. Rolling Eyes

Baal soms ook van mezelf, dat ik 26 ben en nog thuis woon en nog steeds niet dé baan heb die ik graag wil. Onzin natuurlijk, er zullen meer mensen in hetzelfde schuitje zitten, maar het voelt een beetje alsof ik heb gefaald..

Succes met je beslissing nemen, hopelijk komen we er allebei (snel) uit wat we nou precies willen. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Monte ma 27 feb 2012 - 7:18

haha grappig ik zit in een zelfde soort situatie(nou ja niet echt grappig, maar toevallig). Ik ben docent, maar wil niet meer voor de klas(kan het niet aan) en woon ook nog thuis(ben bijna 24). En ook ik weet dus niet wat ik moet doen, het is zo moeilijk. Ik hoop inderdaad ook dat je eruit komt en weet wat je moet(en wilt) gaan doen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Makamba ma 27 feb 2012 - 7:22

Ik heb de cursus ervan gedaan, maar heb er geen baan in kunnen vinden (lang verhaal)! De cursus vond ik wel erg leuk, alleen de medische terminologie was behoorlijk pittig moet ik zeggen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Snoes ma 27 feb 2012 - 7:25

Ik heb de studie medisch secretaresse (oftewel, zoals het hier in België wordt benoemd: Medical Management Assistant) gevolgd. Hier is er niet zo veel werk in te vinden, al heb ik geluk er wel (vast) werk in gevonden te hebben. Ik heb altijd op g.ynaecologie gewerkt (de poli), en dat was echt een superfijne baan.

De opleiding vond ik wel behoorlijk pittig, heel veel medische terminologie en wij kregen ook heel veel medische anatomie en pathologie. Maar dat vond/vind ik wel heel erg interessant.

Wat Monte hier benoemt, over het salaris, dat zal dan ook wel weer verschillen met jullie. Ik ben begonnen met een brutosalaris van 2050 euro en nu (2,5 jaar later) heb ik een brutosalaris van 2400 euro. Het verdient in mijn geval dus absoluut niet slecht en ik vind het ook echt een hele fijne baan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 7:28

Makamba en Snoes, bedankt voor jullie reactie. Dat is iets om uit te zoeken, of er hier in de buurt werk in te vinden is. Zou zonde zijn als dat niet het geval is, al zou dat wel weer net iets voor mij zijn..

Snoes, hoe ben jij aan je baan gekomen, heb je kunnen blijven bij je stageplek?

En dat de opleiding pittig is vind ik geen probleem, SPW was dat namelijk helemaal niet en daar voelde ik me af en toe 'te goed', daar hoefde ik vrijwel niks voor te doen en vloog ik doorheen. En die medische termen lijken me juist reuze interessant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Snoes ma 27 feb 2012 - 7:40

Jaya schreef:

Snoes, hoe ben jij aan je baan gekomen, heb je kunnen blijven bij je stageplek?
Ik werk in een ziekenhuis en ik had er vakantiewerk gedaan (niet als medisch secretaresse weliswaar) in 2008. Toen ik een sollicitatiebrief stuurde, werd ik gelijk uitgenodigd en ik had de baan dus. Overigens heb ik wel best veel geluk gehad, ik ben namelijk begonnen op het medisch secretariaat, maar na 2 weken zochten ze dus iemand voor de poli van g.ynaecologie en daar ben ik dus ingerold. Overigens was ik wel blij dat ik niet meer op het medisch secretariaat werkte, want dat vond ik soms best wel saai, continu medische verslagen typen.

Ik vond overigens dat hele medische ook reuze interessant hoor!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 7:51

Wat fijn Snoes dat je er zo ingerold bent en dat je nu een vaste baan hebt Very Happy

Ik zal eens gaan oriënteren hier in de ziekenhuizen of er vraag naar is en dan kijken of ik de stap durf te zetten om te starten met de studie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Snoes di 28 feb 2012 - 4:36

Toen ik aan die studie begon (in 2006) was er enorm veel vraag naar medisch secretaressen in de omgeving. De scholen zeiden ons ook dat we hier gemakkelijk werk in zouden vinden, dat er een tekort was aan medisch secretaressen. Maar toen ik afstudeerde, was daar weinig meer van te merken. In 3 jaar tijd was er zoveel gereorganiseerd, dat er een pak minder medisch secretaressen nodig waren.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 4:42

Mijn zus heeft dit schooljaar in 1 jaar tijd de opleiding doktersassistent gedaan (niveau 4) in werken/leren vorm. Zij is ook 26 en heeft 2 kinderen.

Wie weet is het wat voor jou om zoiets te doen. Ze is in september begonnen en in juni klaar.

Ze doet dat trouwens via ROC A.SA in Almere en werk daarnaast bij de bloedbank.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 9:26

Dat zou inderdaad wel iets zijn Punk'd, werken/leren. Zal ook daar eens naar informeren hier in de buurt, zal dan moeten beginnen met een werk/stageplaats zien te vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Jade di 28 feb 2012 - 21:51

Ik heb de cursus ook gedaan, maar kan er geen werk in vinden.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  M@niek di 28 feb 2012 - 23:30

Je kunt beter voor de opleiding doktersassistente gaan. Daar is redelijk veel werk in te vinden, ook is dat voornamelijk veel medisch administratief werk.

Bij een leer/werk plaats moet je ook wel veel geluk hebben, deze liggen echt niet voor het oprapen. Stageplekken waarschijnlijk meer.

Ik heb zelf de opleiding doktersassistente in 1 jaar gedaan, prima te doen en had na een paar weken al een leuke baan.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Clapperdie di 28 feb 2012 - 23:31

Ik heb de opleiding directiesecretaresse/management assistente gedaan met als bijvak medisch secretaresse. Ik heb tijdens deze opleiding 3x stage gelopen waarvan 1x als medisch secretaresse.

Ik vond deze stage heel interessant maar heb er toch voor gekozen om het bedrijfsleven in te gaan. Mij lijkt medisch secretaresse leuk als ik zometeen de druk van het bedrijfsleven niet meer aan kan en het wat rustiger aan wil doen. Ik vond er namelijk niet heel veel uitdaging inzitten. Beetje routine werk.

- brieven uitwerken
- spreekuur inplannen/voorbereiden
- archief patienten bijhouden


Ik denk dat een functie als directiesecretaresse in een ziekenhuis mijn ultime baan is! Want het medische trekt me nog steeds heel erg!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Monte di 28 feb 2012 - 23:32

Jade schreef:Ik heb de cursus ook gedaan, maar kan er geen werk in vinden.
Het is toch een opleiding? Maar inderdaad ik zie ook zeer weinig vacatures staan voor medisch secretaresse en veel meer voor doktersassistent bijvoorbeeld.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 5:59

Dit maakt het alleen maar moeilijker, ik durf het helemaal niet zo goed als ik zoveel hoor dat er weinig werk in te vinden is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch secretaresse Empty Re: Medisch secretaresse

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum