Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes. Empty Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes.

Bericht  Toet zo 11 sep 2011 - 11:48

Afgelopen donderdag heb ik mijzelf per ongeluk gesneden met een mes, het ging aardig diep en omdat het na 3 uur nog bloeide zijn we even langs de huisartsenpost gereden. De wond is dichtgeplakt met zwaluwstaartjes en de arts vertelde dat deze 5-6 dagen moeten blijven zitten. Ik vroeg nog: 5 dagen? Zonder ze te 'verversen'? Ja, was zijn antwoord.

Nu zitten die dingen er dus 3 dagen op en ze zijn echt heel vies, in het begin alleen in het midden een klein stipje bloed maar nu zijn ze allemaal volledig bruin gekleurd. Ik vind het vies en vraag me af of het wel goed is, dat die snee ook 6 dagen niet meer schoongemaakt wordt? Ik kan er op internet weinig over vinden, dus misschien heeft iemand hier er verstand van?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes. Empty Re: Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes.

Bericht  Kaboutertje zo 11 sep 2011 - 12:16

toetje_ schreef:Afgelopen donderdag heb ik mijzelf per ongeluk gesneden met een mes, het ging aardig diep en omdat het na 3 uur nog bloeide laughcry zijn we even langs de huisartsenpost gereden. De wond is dichtgeplakt met zwaluwstaartjes en de arts vertelde dat deze 5-6 dagen moeten blijven zitten. Ik vroeg nog: 5 dagen? Zonder ze te 'verversen'? Ja, was zijn antwoord.

Nu zitten die dingen er dus 3 dagen op en ze zijn echt heel vies, in het begin alleen in het midden een klein stipje bloed maar nu zijn ze allemaal volledig bruin gekleurd. Ik vind het vies en vraag me af of het wel goed is, dat die snee ook 6 dagen niet meer schoongemaakt wordt? Ik kan er op internet weinig over vinden, dus misschien heeft iemand hier er verstand van?

Bloeide :P Ik zeg het zelf ook maar als je het zo ziet staan ziet het er toch vreemd uit :P

Ontopic: Ik denk persoonlijk dat als je ze ververst dat je de wond weer open maakt, en dat het genezingsproces hierdoor wel langer zal duren.. Maar snap wel dat je het vies begint te vinden.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes. Empty Re: Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes.

Bericht  Toet zo 11 sep 2011 - 12:29

Haha, het is dialect hè? Ik twijfelde er al over, maar toch niet goed dus.

Dat het dan langer duurt is logisch, omdat de zwaluwstaartjes de wond bij elkaar houden en als ik ze eraf al hij weer wat uit elkaar gaat. Maar zou nu de kans op een infectie/ontsteking niet groter zijn?

Een vriendin van me had pas moedervlekken weg laten halen, de hechtingen waren er te snel uitgehaald dus daarna moest het ook met zwaluwstaartjes vastgezet worden, deze moest ze twee keer per dag vervangen. Rolling Eyes
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes. Empty Re: Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes.

Bericht  Lady4 zo 11 sep 2011 - 15:30

Die hechtpleisters moet je wel laten zitten hiir, behalve als je echt ontstekingsverschijnselen krijgt. De hechtpleisters houden de wondranden bij elkaar en zorgen ervoor dat de wond kan dichtgroeien. Ga je zo er nu af halen, dan splijt de wond misschien weer open.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes. Empty Re: Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes.

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 16:44

toetje_ schreef:Haha, het is dialect hè? Ik twijfelde er al over, maar toch niet goed dus.

Bloemen bloeien, wonden bloeden. Het bloedde dus Wink. Verder zou ik Lady4 geloven, die heeft er verstand van :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes. Empty Re: Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes.

Bericht  Toet zo 11 sep 2011 - 23:23

Lady4 schreef:Die hechtpleisters moet je wel laten zitten hiir, behalve als je echt ontstekingsverschijnselen krijgt. De hechtpleisters houden de wondranden bij elkaar en zorgen ervoor dat de wond kan dichtgroeien. Ga je zo er nu af halen, dan splijt de wond misschien weer open.

Ik was al op een reactie van jou aan het hopen! En zo iets dacht ik idd ook al, dus ik ga het pas schoonmaken als ze er af mogen. Bedankt. smile
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes. Empty Re: Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes.

Bericht  Lady4 ma 12 sep 2011 - 10:06

toetje_ schreef:
Lady4 schreef:Die hechtpleisters moet je wel laten zitten hiir, behalve als je echt ontstekingsverschijnselen krijgt. De hechtpleisters houden de wondranden bij elkaar en zorgen ervoor dat de wond kan dichtgroeien. Ga je zo er nu af halen, dan splijt de wond misschien weer open.

Ik was al op een reactie van jou aan het hopen! En zo iets dacht ik idd ook al, dus ik ga het pas schoonmaken als ze er af mogen. Bedankt. smile
Haha, je had ook mogen pm-en hoor! Wink
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes. Empty Re: Medisch vraagje. Snijwond-zwaluwstaartjes.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum