Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

medisch dossier

+2
Susan
Shanna
6 plaatsers

Ga naar beneden

medisch dossier Empty medisch dossier

Bericht  Shanna wo 3 aug 2011 - 23:57

Twee weken geleden ben ik geopereerd aan mijn heup.Nu ben ik bij een fysiotherapeut onder behandeling. Volgens haar was de overdracht een beetje onduidelijk wat ze hadden gedaan bij de operatie. Ze heeft toen gebeld naar het ziekenhuis en navraag gedaan. Dat vind ik prima. Maar ze heeft ook gelijk maar mijn hele medisch dossier aangevraagd van al die jaren dat ik onder behandeling ben bij de orthopeed, zonder dat ik dit wist. Mag dit zomaar zonder mijn toestemming?

Shanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 68
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

medisch dossier Empty Re: medisch dossier

Bericht  Susan wo 3 aug 2011 - 23:59

Nee, volgens mij mag dat niet. Als het om Ezra gaat merk ik dat wij echt voor álles moeten tekenen, niemand mag zomaar informatie over hem opvragen zonder onze toestemming. Het lijkt mij dat dat overal geldt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Error do 4 aug 2011 - 0:00

De aanvraag mag ze wel doen, maar de orthopdeed of het ziekenhuis mag jouw gegevens alleen maar afstaan met jouw toestemming.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  May do 4 aug 2011 - 0:00

Ik moest een kopie van mijn ID aanleveren en tekenen toen mijn huidige oogarts, mijn dossier van mijn vorige oogarts wou opvragen.
Dus het lijkt me niet dat het zomaar mag.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sweety do 4 aug 2011 - 0:20

Dat was toch veranderd? Dat ze nu wel het medisch dossier mogen opvragen?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Error do 4 aug 2011 - 1:46

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-gebeurt-er-met-mijn-medische-gegevens.html
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Shanna do 4 aug 2011 - 2:46

Ik heb vanmiddag contact opgenomen met het ziekenhuis wat er nu precies verstuurd is. Volgens mijn fysio heeft zij het medisch dossier aangevraagd.
Gelukkig blijkt dit niet zo te zijn alleen een operatieverslag.( Vind het gek dat zij dit nodig heeft, want ze heeft vanuit het ziekenhuis een heel boekje meegekregen als behandelplan dat ze samen met mij moet uitvoeren. ) Uiteindelijk was dit ook fout want deze gegevens zou ik eerst maandag zelf in handen krijgen en dan mocht ik zelf beslissen of ik dit aan mijn fysio zou geven. Ze boden hier excuses aan. Gelukkig niet mijn dossier, zou ik vervelend vinden omdat ik nog maar 1 keer ben geweest en deze mevrouw dus helemaal niet ken..

Shanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 68
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Minx do 4 aug 2011 - 9:52

Nee mag niet, moet je zelf toestemming voor geven. Je moet zelfs toestemming geven voor het versturen van een brief naar de huisarts dat je bij die fysio onder behandeling bent als je rechtstreeks gaat.

Het operatie verslag kan handig zijn als er iets aan de hand is waarvan je het niet zeker weet. Maar verder als je een heel behandelplan mee krijgt snap ik het niet zo goed. Bij onduidelijkheden snap ik het maar het operatieverslag zegt mij in ieder geval vaak weinig. Staat zo veel in wat niet eens van toepassing is.

Je hele medisch dossier kan ze niet opvragen. Daar moet je echt zelf toestemming voor geven. Dus maak je daar maar niet druk over. Mocht ze het toch krijgen zitten er 2 personen goed fout.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud