Ethisch dilemma
+7
Toet
girli
Lady4
Jerry
Dennenappel
Atelier Madame
Cheesegirl
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ethisch dilemma
Ik ben druk bezig met de laatste onderdelen van mijn afstuderen. Nu is het zo dat ik een ethisch dilemma moet hebben waar ik de voors en tegens van moet beschrijven. Nou kan ik zelf echt geen ethisch dilemma bedenken, dus ik dacht misschien weten jullie iets.
Waar moet het over gaan?
- Ik volg de opleiding Sph, dus het moet iets te maken met hulpverlening.
- Het liefst over kinderen met een beperking
Waar moet het over gaan?
- Ik volg de opleiding Sph, dus het moet iets te maken met hulpverlening.
- Het liefst over kinderen met een beperking
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Re: Ethisch dilemma
Iets actueels mss? Bezuinigingen in de gehandicapten zorg oid.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Lijkt het je niet handig dat je je afstuderen zelf doet ipv een forum aan het werk te zetten?
Het lijkt me dat je zelf iets moet bedenken en zo moeilijk is het nou ook weer niet.
Het lijkt me dat je zelf iets moet bedenken en zo moeilijk is het nou ook weer niet.
Gast- Gast
Is dit voor je Synthese? Of ergens anders voor?
Daarin hadden wij o.a. als onderwerpen ontwikkelingen in de samenleving, professionalisering, methodisch handelen, etc. Ik heb even snel naar de mijne gekeken, maar echt een ethisch dilemma zit er niet tussen. In sommigen kan het wel in terug komen, maar dan erg op de achtergrond en dat lijkt mij niet goed.
Wellicht kun je iets met de kinderopvangcentra's doen qua onderzoeken, openheid, wanneer aangifte, wanneer openbaar maken. Ze willen nu trouwens de GGD-rapportages openbaar maken, nouja het CDA: http://www.nu.nl/politiek/2522837/cda-wil-kwaliteit-kinderopvang-openbaar.html
Of wellicht wat nu veel aanbod komt is de kwaliteit van het onderwijs, de PVV wil nu 5% van de leraren weg hebben per jaar, door middel van stemming door andere leraren en leerlingen. Daar heb je behoorlijk wat ethische kwesties inzitten.
Ik zal even de link zoeken: http://www.nationaleonderwijsgids.nl/anp/index.php?item_id=306&anp_id=5614
Verder kan je vaak veel stellingen en informatie uit je stage ervaringen halen.
Succes ermee!
Ik lees nu pas het stukje met kinderen met een beperking.
Daarin hadden wij o.a. als onderwerpen ontwikkelingen in de samenleving, professionalisering, methodisch handelen, etc. Ik heb even snel naar de mijne gekeken, maar echt een ethisch dilemma zit er niet tussen. In sommigen kan het wel in terug komen, maar dan erg op de achtergrond en dat lijkt mij niet goed.
Wellicht kun je iets met de kinderopvangcentra's doen qua onderzoeken, openheid, wanneer aangifte, wanneer openbaar maken. Ze willen nu trouwens de GGD-rapportages openbaar maken, nouja het CDA: http://www.nu.nl/politiek/2522837/cda-wil-kwaliteit-kinderopvang-openbaar.html
Of wellicht wat nu veel aanbod komt is de kwaliteit van het onderwijs, de PVV wil nu 5% van de leraren weg hebben per jaar, door middel van stemming door andere leraren en leerlingen. Daar heb je behoorlijk wat ethische kwesties inzitten.
Ik zal even de link zoeken: http://www.nationaleonderwijsgids.nl/anp/index.php?item_id=306&anp_id=5614
Verder kan je vaak veel stellingen en informatie uit je stage ervaringen halen.
Succes ermee!
Ik lees nu pas het stukje met kinderen met een beperking.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
moeten kinderen met een beperking naar speciaal onderwijs of moeten ze naar een 'gewone' school...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
- Verstandelijk gehandicapten en voortplanting. Gaat weleenswaar niet over kinderen, maar is wel een ethisch dilemma.
- Het wel of niet plaatsen van een verstandelijk gehandicapt kind op een reguliere basisschool.
- Vrijheidsbeperkende maatregelen om zelfverwondend gedrag of agressief gedrag naar anderen te voorkomen cq. beperken.
- Het wel of niet plaatsen van een verstandelijk gehandicapt kind op een reguliere basisschool.
- Vrijheidsbeperkende maatregelen om zelfverwondend gedrag of agressief gedrag naar anderen te voorkomen cq. beperken.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Dat zou volgens mij ook mooi combineren met die berichten over de scholen voor kinderen met epilepsie (toch?) die mogelijk dicht moetenJerry schreef:moeten kinderen met een beperking naar speciaal onderwijs of moeten ze naar een 'gewone' school...
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Persephone schreef:Lijkt het je niet handig dat je je afstuderen zelf doet ipv een forum aan het werk te zetten?
Inderdaad, ik snap dit soort topics ook nooit.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Je moet je research zelf doen. Duik een stel kranten en tijdschriften in, bedenk wat de voors en tegens kunnen zijn bij bepaalde (ethische) onderwerpen en pik de interessantste eruit.
Gast- Gast
Ik moet vrijwel hetzelfde doen voor mijn opleiding, en ja, we hebben het daar wel met klasgenoten over, over ideeen ofzo, of ik vraag mijn man eens, maar het op een forum gooien vind ik echt wel een beetje jammer.
Gast- Gast
Het staat opzich los van mijn afstuderen, het hoort bij een vak. Je hoeft niet persee iets zelf te bedenken, mag ook vanuit de media etc. Daarom dacht ik dat jullie misschien mee konden denken.Persephone schreef:Lijkt het je niet handig dat je je afstuderen zelf doet ipv een forum aan het werk te zetten?
Cheesegirl- Ratel
Carola589 schreef:Het staat opzich los van mijn afstuderen, het hoort bij een vak. Je hoeft niet persee iets zelf te bedenken, mag ook vanuit de media etc. Daarom dacht ik dat jullie misschien mee konden denken.Persephone schreef:Lijkt het je niet handig dat je je afstuderen zelf doet ipv een forum aan het werk te zetten?
Bij mij staat het ook los van afstuderen, het is bij mij ook voor een vak. Ik doe bijna dezelfde opleiding Maar dan nog vind ik het een beetje fout om anderen opties te laten aandragen. Dat is iets anders dan zelf de media in de gaten houden over wat er speelt. Je hoeft niet orgineel te zijn, maar je moet er wel zelf mee komen lijkt me. Als dat niet lukt dan snap je kennelijk het principe van een etisch dilemma niet, want zo heel moeilijk is dat niet, zeker niet in die sector.
Gast- Gast
Misschien heb ik mijn vraag aan jullie dan onjuist geformuleerd. Misschien bedoel ik meer of jullie voorbeelden hebben. Ik weet niet zo goed hoe ik mijn ethische dilemma moet verwoorden en of dit echt een ethisch dilemma is. Iedereen uit mijn klas heeft veel ervaring met jeugdzorg, daaruit hebben zij veel dillema´s kunnen vinden. Zelf heb ik veel ervaring met kinderen met een meervoudige beperking en ik heb het idee dat mijn dilemma´s dan niet zoveel voorstellen.
Het is dus dat ik misschien meer zocht naar voorbeelden, want ik wil zeker niet dat jullie het allemaal bedenken hoor! Nu ik bijna afgestudeerd ben zou ik dat toch zelf moeten weten.
Het is dus dat ik misschien meer zocht naar voorbeelden, want ik wil zeker niet dat jullie het allemaal bedenken hoor! Nu ik bijna afgestudeerd ben zou ik dat toch zelf moeten weten.
Cheesegirl- Ratel
Meisjes met een beperking moeten zodra ze ongesteld zijn aan de prikpil.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Pff, wat een gezeur om niks zeg.. Soms heb je gewoon dagen dat je totaal geen inspiratie hebt, dan is het toch fijn dat er mensen met je meedenken? Ik heb zelf ook de sph gedaan, maar heb geen verslag met zo`n kwestie moeten maken. Misschien nog iets van daklozen, dat zij verplicht ergens binnen moeten slapen in de winter, terwijl ze dat zelf niet willen.
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Het verdwijnen van de rugzakjes?
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Wat vind je nou eigenlijk van de ideeën die aangedragen worden? Want daar reageer je tot nu toe helemaal niet op.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik had nog geen tijd om uitgebreid te reageren, sorry. Er zitten wel goede dilemma's tussen. Heb iig wel wat voorbeelden hoe ik het zou kunnen doen. Ga er morgen mee aan de slag.Lady4 schreef:Wat vind je nou eigenlijk van de ideeën die aangedragen worden? Want daar reageer je tot nu toe helemaal niet op.
Bedankt voor het meedenken!
Cheesegirl- Ratel
Nog wat onderwerpen (voorbeelden van een powerpoint voor een essay over een ethisch dilemma wat ik moet schrijven)
Passend onderwijs
Bezuinigingen
Gedwongen anticonceptie
Gebruik van machtsmiddelen in de jeugdzorg
Voor en vroegschoolse educatie
Jongenspedagogiek
Mannen in de kinderopvang
Wapenvergunning minderjarigen
Gedwongen diëten voor kinderen
Passend onderwijs
Bezuinigingen
Gedwongen anticonceptie
Jongenspedagogiek
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
sonly schreef:Nog wat onderwerpen (voorbeelden van een powerpoint voor een essay over een ethisch dilemma wat ik moet schrijven)
Passend onderwijs
Bezuinigingen
Gedwongen anticonceptie
Jongenspedagogiek
Bedankt!
Als ik een passende gevonden heb laat ik het horen.
Cheesegirl- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: