Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peetoom,peettante

+5
Sjonno
LMCurious
Novalee
sabje
Floor
9 plaatsers

Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Peetoom,peettante

Bericht  Floor ma 23 mei 2011 - 23:25

Zijn er hier mensen die een peetoom/tante voor hun kindje hebben?
En heeft jullie kindje dan allebei, een peetoom en peettante of maar 1 van de 2?

Wij willen ons kindje laten dopen en willen (natuurlijk) graag een peetoom en peettante.
Nu hebben mijn man en ik allebei, een peetoom en peettante.
Ik wou eigenlijk graag mijn beste vriendin als peettante vragen voor ons kindje, maar zij heeft geen partner. Wat dan? Kan je alleen een peettante hebben of is dat vreemd?
Als peetoom kunnen we wel een vriend vragen, maar alle vrienden hebben een partner (en die partner wordt dan dus geen peettante van het kindje), dat is ook maar raar of niet.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 23:30

Da's juist helemaal niet raar. Bij ons in de familie tenminste wordt nooit een stel als peetoom en peettante uitgekozen, het gebruik is juist om dat niet te doen. Volgens mij omdat eerder deze mensen ook echt de kinderen zouden gaan opvoeden als de ouders iets zou overkomen en dan is er meer dan een 'back-up'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Floor ma 23 mei 2011 - 23:34

Maar dan zou ik dus naast mijn beste vriendin nog iemand 'moeten' vragen zeg je?
Dus niet alleen mijn beste vriendin als peettante.

(als we het nou eens gewoon simpel zouden doen en mijn broer en mijn schoonzus zouden kiezen... angel maar ik ben eigewijs en wil hun eigenlijk niet als peetouders)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 23:39

Bij ons in de familie is het ook nergens een koppel wat peetoom en peettante is. Mijn nichtje heeft zelfs 2 peettantes en geen peetoom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  sabje di 24 mei 2011 - 0:00

Wij hebben mijn broertje als peetoom. En het nichtje van mijn man als peettante. Wij hebben mijn schoonzus hier niet voor gevraagd.
Bij ons in de vriendengroep is er ook niemand die een koppel heeft.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Novalee di 24 mei 2011 - 0:15

Ik denk dat je gewoon moet kiezen wie je zelf wil en niet teveel stil staan bij wat hoort. Ik heb zelf dan toevallig wel een echtpaar als peetouders, maar een van mijn zussen heeft bijvoorbeeld een zus van m'n moeder als peettante en de inmiddels ex-man van een van haar andere zussen als peetoom. Terwijl de peettante ten tijde van de geboorte ook gewoon getrouwd was.

Zelf laten wij ons kindje niet dopen en we kiezen dan ook geen peetouders. Wel willen we waarschijnlijk mijn schoonzus en haar vriend vragen voogd te worden mocht er iets met ons gebeuren. Onze wens is dan ook dat zij ons kindje en eventuele toekomstige broertjes of zusjes ook echt in huis nemen. Maar dat moeten we eerst maar eens met ze overleggen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  LMCurious di 24 mei 2011 - 0:57

Bij ons thuis hebben we allemaal de tante in de ene familie en oom aan de andere tak van de familie. (dus zowel iemand van de vader als van de moeder). Zelf hebben we nagedacht of we dat wilden, omdat wij ook wel een speciale band hebben met onze peetouders. Maar wij wilden zelf onze kinderen niet dopen, en vroegen ons af wat dan de toegevoegde waarde is. Zoals iemand al aangaf het eventueel opvoeden van de kinderen als wij er neit meer zouden zijn, maar dan hoop ik toch heel hard dat ze samen blijven en ik zou niet beide kinderen dezelfde peetouders geven. Dus voor de voogdij dan is ook niet handig. Een vriendin gaf aan dat ze ook wel vaker 'suikeroom+tante' op geboortekaartjes had zien staan. Maar toen we daarover na gingen denken vonden we zelf dat elke ook en tante zelf maar moet bepalen in hoeverre ze echt suikeroom/tante zijn zonder een extra titel.
Overigens ook omdat ik 2 broers heb, en Dave alleen 1 zusje. Dus dan zou zij 2x suikertante worden en mijn broers beide 1x. (in ons geval van 2 kinderen). Want ik zou nooit een oom en tante kiezen die een stel zijn. Je weet nooit of ze uit elkaar gaan ofzo, en daar heb je zelf geen inbreng in. En ik weet ruzies komen ook binnen families voor, maar dan heb je dat zelf ook in de hand, een relatie tussen 2 anderen niet. Goede vrienden zou ik wel ook een optie vinden denk ik.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Floor di 24 mei 2011 - 1:11

bedankt voor jullie reacties.
maar ik lees dus wel bij iedereen (ongeacht of ze een stel kiezen of niet) dat het 2 mensen zijn.
Er is dus niemand die maar 1 peetouder heeft.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 1:16

Ik heb zelf maar één peetouder en mijn zus ook. Ik denk dat je beter één peetouder kan kiezen waar je volledig achter staat dan een tweede erbij omdat dat zo hoort, maar over wie je niet helemaal enthousiast bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Floor di 24 mei 2011 - 4:24

freakielief schreef:Ik heb zelf maar één peetouder en mijn zus ook. Ik denk dat je beter één peetouder kan kiezen waar je volledig achter staat dan een tweede erbij omdat dat zo hoort, maar over wie je niet helemaal enthousiast bent.

Bedankt!
het kan dus wel. Ben jij ook gedoopt?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Sjonno di 24 mei 2011 - 5:02

1 peetouder kan toch best?

Bij Rick zijn het mijn broertje en de zus van Chris

Bij Lisa onze schoonzus ( vrouw van mijn broertje ) en de beste vriend van Chris.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 5:09

Lily schreef:Bij ons in de familie is het ook nergens een koppel wat peetoom en peettante is. Mijn nichtje heeft zelfs 2 peettantes en geen peetoom.

bij onze familie zijn het juist wel koppels. Maar geen idee of er 'regels' zijn wat dit betreft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  blondje1313 di 24 mei 2011 - 5:18

Bij ons in de familie zijn het meestal geen koppels. Het is dan vaak iemand van vaders kant en iemand van moeders kant.
Waarschijnlijk kiezen wij voor mijn oudste broer en de zus van mijn man, ook geen koppel dus. Maar we hebben ze nog niet gevraagd en we weten ook niet hoe ze er over denken (zeker omdat we ook echt willen dopen).
Zelf zijn we peetoom en peettante van ons neefje, maar die is/wordt niet gedoopt.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 8:27

Als ik iemand zou willen vragen om voogd te worden mocht er iets met ons gebeuren, is het mijn zus. En tot nu toe heeft mijn zus nog geen partner, dus dan wordt het ook een peettante. Wij willen niet dopen ofzo, dus vandaar voogdij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 19:44

Bij mij in de familie is het net wat anderen ook al zeiden, bijv. een oom van mijn vaders kant en een tante van mijn moeders kant. Zelf hebben wij voor mijn broer en zijn vriendin gekozen als peetouders. Ook met de gedachte dat als ons iets zou overkomen, dat zij onze zoon zullen opvoeden. (hij wordt ook nog gedoopt over een paar maanden).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:24

S. wordt niet gedoopt dus die heeft ze ook niet. Zelf zijn mijn peetoom en peettante de jongste broer en zus van mijn moeder

Als S. wel werd gedoopt werden mijn tante (die ook mijn peettante is) en mijn schoonbroer peetoom en peettante

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  chipa wo 25 mei 2011 - 0:23

Ik ben gedoopt en mijn peter en meter zijn mijn oom en tante (die ik overigens bijna nooit spreek)
maar als voogd had ik vroeger een andere oom en tante, mocht er iets met mijn ouders gebeuren.
Peter en meter hoeven dus niet ook direct voogd te zijn.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 0:24

Floor schreef:
freakielief schreef:Ik heb zelf maar één peetouder en mijn zus ook. Ik denk dat je beter één peetouder kan kiezen waar je volledig achter staat dan een tweede erbij omdat dat zo hoort, maar over wie je niet helemaal enthousiast bent.

Bedankt!
het kan dus wel. Ben jij ook gedoopt?
Jep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Mikki wo 25 mei 2011 - 3:33

Mijn kinderen zijn beide niet gedoopt, maar hebben wel een peetoom en peettante. Mijn oudste heeft mijn zus en mijn mans broer, mijn jongste mijn beste vriendin en mijn mans beste vriend. Ook geen stellen dus, en bij mijn jongste niet eens familie.
Overigens krijgen mijn ouders de voogdij over mijn kinderen als er iets met ons gebeurd.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Teddyaapje wo 25 mei 2011 - 4:25

Mijn peetoom en peettante zijn geen partner van elkaar, het is de broer van mn vader en de schoonzus van mn moeder. Wij hebben voor T mijn broertje als peetoom en het zusje van mn vriend als peettante.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Floor wo 25 mei 2011 - 5:59

Allemaal bedankt!
Ik ga het rustig overleggen met mijn man. We komen er vast wel uit nu.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom,peettante Empty Re: Peetoom,peettante

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum