Peetoom/-tante
+3
Floor
Jade
sanne-84
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Peetoom/-tante
Wanneer je je kind laat dopen is het redelijk normaal om een peetoom en peettante te hebben. Kan dit ook wanneer je het kind niet laat dopen?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Peetoom/-tante
is het dan niet meer suikeroom/tante?
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
een peetoom/tante is toch niet officieel vast gelegd? Als jij een oom en tante aanwijst en die peetoom en peettante noemt, dan kan dat toch gewoon?
Gast- Gast
Ja dat kan. Je kunt het dan anders noemen maar je mag de personen ook gewoon peetoom peettante maken.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb werkelijk geen idee.
Ook al doop je je kind niet, kun je de peetoom wel op het geboortekaartje zetten?
En is er dan idd verschil met suikeroom? (want dat staat volgens mij nooit op een geboortekaartje)
Ook al doop je je kind niet, kun je de peetoom wel op het geboortekaartje zetten?
En is er dan idd verschil met suikeroom? (want dat staat volgens mij nooit op een geboortekaartje)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
suikeroom is meer een 'verwen'oom volgens mij.
Een bevriend stel heeft voor hun kindje wel peetoom en tante benoemd maar ze zijn niet gelovig en het kindje is niet gedoopt. De peetouders stonden ook op het geboortekaartje. Dus als jij dat wilt kan dat prima hoor.
Onze zoon heeft een peetoom en peettante maar hij is wel gedoopt. Ziijn peetouders stonden niet op het geboortekaartje omdat mijn man dat niet nodig vond.
Een bevriend stel heeft voor hun kindje wel peetoom en tante benoemd maar ze zijn niet gelovig en het kindje is niet gedoopt. De peetouders stonden ook op het geboortekaartje. Dus als jij dat wilt kan dat prima hoor.
Onze zoon heeft een peetoom en peettante maar hij is wel gedoopt. Ziijn peetouders stonden niet op het geboortekaartje omdat mijn man dat niet nodig vond.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Louise is niet gedoopt geweest (zou nogal hypocriet zijn gezien wij absoluut niet geloven), maar er staan wel een peter en meter op het geboortekaartje.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Wij hebben geen peetoom/tante voor R en ook dadelijk niet voor de baby. We geloven nergens in en hebben hem dus ook niet laten dopen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb 2 Petekindjes, ze zijn allebij niet gedoopt laat staan gelovig . Bij ons hier is het wel gewoonlijk om een peettante en peetoom te hebben van vroeger uit . Op het geboorte kaartje van mijn petekindjes stond * naam* heeft een streepje voor bij : * mijn naam* * naam ander peettante*.
Cato- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10
Hier niet gedoopt, maar wel een knuffeloom en een knuffeltante. Ook al laat jij niet dopen mag jij gerust iemand benoemen tot peetoom en peettante hoor. Daar ben je helemaal vrij in.
Lolly's- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: