Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peetoom opzoeken

+3
Prosecco
minoessepoes
Sjaantje
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 5:01

Misschien kunnen jullie me wel op weg helpen.
Ik ga van alles proberen en alle tips zijn welkom.

Ik heb een peetoom die ik nooit gekend heb. Ik mocht ook nooit weten van mijn ouders wie die man is.
Er hangt een heel verhaal om heen.
Maar nu ben ik bezig om mijn verleden in elkaar te puzzelen en daar hoort mijn peetoom bij.
Hij is ook een keer bij koffietijd geweest met mijn foto. Hoe en wat precies weet ik niet maar de mail naar koffietijd is al onderweg. Dit is het enige wat ik weet.

Maar hoe kan ik deze man nu vinden ???? Waar moet ik in hemelsnaam beginnen met zoeken ?
Ik heb geen contact met mijn ouders dus helaas kan ik daar al niet gaan vragen en vertellen doen ze me toch niet !

Hopelijk weten jullie iets wat ik kan doen !


Laatst aangepast door Nonnevot op do 14 apr 2011 - 5:30; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 5:03

Ik vind het een beetje een warrig verhaal eerlijk gezegd... Heb je geen goede band met je ouders? En waarom heeft je moeder het contact geblokt? En neem je de informatie uit een reading zo serieus? En heb je die aflevering van koffietijd zelf gezien>? Hoe weet je dat het jouw peetoom was? Nouja... ik snap het niet helemaal eigenlijk... Waarom is hij zo belangrijk voor je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 5:05

Ik snap dat het wat onduidelijk is. Maar ik kan hier niet het hele verhaal gaan neerzetten omdat het gewoon te lang is.

Misschien moet ik mijn openingspost aanpassen dan maar.
Het gaat mij erom "Hoe kan ik een persoon opzoeken !" En waar moet ik beginnen ????

En dit is enorm belangrijk voor mij. Waarom dat maakt niet uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 5:13

Het lijkt me dat het voor jou erg belangrijk is om de puzzel van je verleden compleet te krijgen en daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Met die mail naar Koffietijd ben je denk ik al goed op weg, kom je ook niet verder wanneer je zijn naam googelt?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 5:18

@Sjaantje: Er is nog geen reactie terug helaas. Ik weet dus echt helemaal niks van hem niet eens zijn naam dus. Anders zou het al wat makkelijker voor me zijn. Het is idd heel erg belangrijk voor me en misschien is hier wel iemand die weet waar ik zou moeten beginnen met zoeken ?? Kan het proberen toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 5:19

Heb je ook geen contact meer met andere familieleden? ooms/tantes/opas/omas?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 5:20

Ben je gedoopt in de kerk? Dan zou ik daar eens gaan informeren! *ineens ging er een lampje branden*
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 5:24

Nee helaas heb ik met de hele familie geen contact.

Ja nu toevallig heb ik eindelijk mij oom (de oudste) gevonden. Maar hij heeft ook al heel lang geen contact meer met zijn broers en zussen. Ik ben nu met zijn zoon aan het mailen !

Ik heb er al vaker na gevraagd maar ze wilde het me nooit vertellen en ik weet niet waarom.

@Sjaantje: Ja ik ben idd in een kerk gedoopt maar ik weet niet welke. Ik gok erop die bij ons in het dorp toen. Ik ga daar eens een mail naar sturen misschien kunnen ze wel wat opzoeken !!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 5:29

maar dat soort dingen zou je toch wel aan je vader of moeder kunnen vragen? Je mag toch wel weten waar je gedoopt bent?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 5:31

Dat ze het niet willen vertellen is al vervelend maar als ze dan ook nog niet willen vertellen waarom... vervelend! Hoop dat je door het mailen met de zoon van je oom (je neef dus?) een naam krijgt, dat googelt al een stuk makkelijker.
En succes met het mailen naar de kerk, hopelijk heb je de goeie kerk te pakken!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 5:31

Noa schreef:maar dat soort dingen zou je toch wel aan je vader of moeder kunnen vragen? Je mag toch wel weten waar je gedoopt bent?

Ik heb geen contact meer met hun. Ik wil ook geen contact meer en ook daar heb ik natuurlijk mijn redenen voor.
Zij zijn de gene die het verzwegen voor mij ! Dus ook nu zal ik van hun echt geen info erover krijgen.
Ik moet het doen met wat ik weet en dat is heel weinig helaas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  minoessepoes do 14 apr 2011 - 5:32

Ik dacht er inderdaad ook aan om contact op te nemen met de kerk. Waarschijnlijk hebben die het nog wel in archieven staan. Ik denk dat als je contact met ze opneemt ze waarschijnlijk ook wel weten in welke kerk je gedoopt bent en zo verder.

Heb je enig idee wanneer die meneer ongeveer bij koffietijd is geweest? Het is een hele kluif maar je kan afleveringen terug kijken toch, als je ongeveer weet welke maand enz die meneer daar is geweest dan zou je afleveringen door kunnen gaan spitten! Mocht je geen reactie krijgen.

Ken je verder niemand die eventueel een geboorte kaartje van je kan hebben? Mijn moeder bewaard bijvoorbeeld alle geboortekaartjes die ze krijgt, daar staan in veel gevallen ook de peetouders op. Maar misschien in jouw geval ook niet omdat ze last-minute nog een peetvader hebben gekozen.

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 5:42

Dank je voor het meedenken.

Zojuist heb ik de pastoor van de kerk een mail gestuurd. Hij zal vast wel weten hoe en waar ik moet zijn voor het opzoeken via de kerk.

Ik heb geen enkel idee wanneer hij bij koffietijd is geweest. Dus ik denk dat dat behoorlijk wat zoek werk word. Volgens mij is dat echt jaren geleden. Ik schat zo'n 20 jaar. Ik ben nu 25.

Helaas heeft niemand iets van mij. Geen foto's, geen geboortekaartje, geen geboorte boekje helemaal niks. Alles van mij is weg mijn moeder heeft alles weg gedaan.
Ik zou ook nog naar de gemeente kunnen gaan misschien staat daar wel wat geregistreerd !

Helaas was ik niet gewenst in het gezin en zodoende er ook niks van mij is. Daarom ben ik nu zelf opzoek naar alles !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 5:45

Gemeente zat ik ook aan te denken, maar weet niet of daar alleen je geboorte geregistreerd staat of ook info over peetouders? Maar goed, niet geschoten is altijd mis en misschien hebben ze daar anders weer andere ideeën voor je welke wegen je kunt bewandelen!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 5:45

Wat ontzettend verdrietig dat je niet gewenst was in je gezin... Je kunt inderdaad naar je gemeente gaan die kunnen misschien ook nog informatie geven en veel kerken zijn wel met elkaar verbonden. Ik weet niet of je weet welke godsdienst je ouders hebben/hadden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  minoessepoes do 14 apr 2011 - 5:53

[quote="Nonnevot"]

Ik heb geen enkel idee wanneer hij bij koffietijd is geweest. Dus ik denk dat dat behoorlijk wat zoek werk word. Volgens mij is dat echt jaren geleden. Ik schat zo'n 20 jaar. Ik ben nu 25.
quote]

Ow sorry, ik dacht dat je bedoelde dat hij bij het " nieuwe" koffietijd was geweest, maar dat was er vroeger natuurlijk ook al. Die kan je ook niet zomaar terug kijken en daar is inderdaad geen beginnen aan.

Vervelende situatie zeg, ik kan me voorstellen dat zoiets als een peetvader dan belangrijk voor je wordt om te vinden.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:07

Het is idd allemaal heel verdrietig. Maar ik vind hem wel.

Morgen ga ik naar de gemeente en ga ik daar proberen.
Ik ben terug aan het denken aan mijn kindertijd en mensen met wie er toen contact was. Misschien dat hun wel wat weten.
Het moet toch zeker te achterhalen zijn ????

Onze godsdienst is Katholiek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:09

Dan zou ik gewoon naar die kerk toestappen, of wat je nu al hebt gedaan een mail sturen. Zij hebben daar zeer waarschijnlijk archieven van aangelegd. Meestal worden die zaken binnen de kerk namelijk erg secuur bijgehouden. Ik denk dat je dus goede kans maakt om hem op die manier te achterhalen. Je hebt nu nog geen naam toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:12

Nee klopt ik weet geen naam idd.
Hopelijk krijg ik snel een mail terug !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 6:15

Weet je wel wanneer je (ongeveer) bent gedoopt?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:47

Nee helaas dat weet ik ook niet.

Maar er is een ontwikkeling.....
Ik heb geen contact meer met mijn ouders. Maar mijn vader heeft een hyves pagina. Ik heb al mijn moed verzamelt en hem een mail gestuurd en met reactie !!!!

In eerste instantie niet de antwoord op mijn vraag. Dus terug gemaild met nog een keer mijn vraag en ik heb een voornaam.
Volgens hem lag dat heel gevoelig en hij wilde in prive mail vertellen waarom en op die mail zit ik nu te wachten.

Ik weet inmiddels dat het een ex van mijn oma is. Poeh !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Sjaantje do 14 apr 2011 - 6:48

Very Happy Stukje bij beetje kom je steeds een stapje verder! Wat stoer dat je je vader zomaar een bericht gestuurd hebt!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 7:03

pfff ja met lood in mijn schoenen.

Ik heb een mail terug en een naam met achternaam.
Maar op de een of andere manier twijfel ik ??? ik weet niet waarom maar mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt.
Ik weet niet waarom ik hoop dat het wel klopt maar ik kom er nog wel achter.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 7:07

Wauw dat gaat goed!
Misschien is dit een volgende stap? http://www.voelspriet.nl/persoon/achternaam/stap2achternaam.htm

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 7:12

Dank je Noa ik ga meteen kijken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peetoom opzoeken Empty Re: Peetoom opzoeken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum