Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Empty Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 22:24

.

Laatst aangepast door Coco op ma 20 jun 2011 - 8:13; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Empty Re: Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Bericht  Annie24 za 21 mei 2011 - 22:32

Je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt. Als jij dus wil dat ze eerst aan elkaar wennen door een kort uitstapje naar de kinderboerderij en wat andere kleine bezoekjes/uitstapjes en ze daarna pas langer bij opa en oma blijven moet je dat zeker doen.

Y. ziet mijn ouders om het weekend. Ze wonen ook niet om de hoek. De vader van mijn vriend is alleen 1 dag na zijn geboorte geweest en daarna niet meer. Wij gaan ook niet naar hem omdat zijn huis verre van schoon is. Ik ga daar zelf niet eens naar het toilet en neem zelf niets te drinken, laat staan dat we Y. daar mee naartoe nemen. Mijn schoonmoeder is een verhaal appart. Die wil Y. het liefst voor haarzelf en hem elke dag zien. Daar hebben we inmiddels een stokje voor gestoken en die is nu een beetje gepikeerd. Ze komt nu alleen nog langs op de dagen dat het papa dag is en ik aan het werk ben en dan 1x in de 2 weken ofzo. *beetje lang verhaal verder*
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 22:43

ik zou wel graag willen dat mijn dochter op haar gemak is als ze alleen bij iemand is. Als ze iedere keer angstig is ofzo, dan zou ik haar daar niet alleen achter laten. Ze zitten nu ook wel in de leeftijd dat ze eenkennig kunnen zijn natuurlijk. Misschien kun je het zo afspreken dat je er eerst bij blijft tot de kinderen wat meer op hun gemak zijn en daarna weg gaan?

Edit: onze dochter ziet haar opa's en oma's sowieso elke week, vaak 1 tot 3 keer per week (beide kanten dus).

Laatst aangepast door Dromertje op za 21 mei 2011 - 23:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  loesje za 21 mei 2011 - 22:45

ik herken het alleen is het bij ons precies anders om bij mijn ouders gaat hij gelijk huilen en bij mijn schoonouders doet hij dat niet maarja die ziet hij ook vaker.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Monnie za 21 mei 2011 - 22:54

N.oah huilt ook altijd bij mijn schoonvader, niet leuk maar niks aan te doen. Ik zou N. niet snel achterlaten als hij niet op zijn gemak is. Aan de andere kant is het wel vaak zo dat als je zelf uit beeld bent, het vreemde ook snel over is omdat ze dan wel moeten. N. is nu nog steeds behoorlijk eenkennig, op het kdv is het op het moment dus altijd huilen als ik weg ga. Heel sneu, maar het huilen is altijd heel snel weer over. Je kan het natuurlijk eerst eens voor een uurtje proberen. Misschien gaat het wel heel goed.

N. ziet de opa's en oma's eens in de 2/3 weken.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 23:17

S. ziet mijn vader en mijn moeder 1 a 2 keer in de week. S. gaat ook 1x in de week een hele dag daar naar toe omdat ik moet werken. Mijn schoonmoeder ziet hij 1x per week. Dan komt ze een dagje hier in huis omdat ik dan ook moet werken. S. lacht echt tegen iedereen en vind al die aandacht wel leuk (al zijn het vreemden). Ik denk dat je kindjes moeten huilen omdat je schoonouders er misschien wat "donker" uit zien. En met donker bedoel ik dat ze onbewust wat strenger kijken omdat ze donkere ogen, haren etc hebben en dat maakt je meestal wel wat strenger. Ik zou ze gewoon meteen een hele dag naar je schoonouders brengen. Je zegt zelf dat ze het na een uurtje wel best vinden. Misschien moeten ze dan ook het eerste half uurtje bij je schoonouders een beetje met rust gelaten worden. Door ze bijv. met z'n tweetjes op een kleed te leggen in de woonkamer zodat ze de boel kunnen verkennen. En dat je schoonouders na een half uur langzaam naar ze toe kunnen komen en rustig contact met ze maken. Dat helpt meestal wel. Als S. naar mijn ouders gaat blijgt hij het eerste kwartier met z'n jasje in de maxi-cosi zitten en dan kijkt hij eerst lekker rond en daarna krijgt hij aandacht

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 23:22

He! Wat een vervelende situatie Sad In jou geval zou ik ze wel eerst wat meer aan elkaar laten wennen (als daar een mogelijkheid in is) voordat ik ze daar een hele dag naar toe zou brengen.

J. ziet mijn moeder en stiefvader 1x in de week/ 1 x in de 2 weken, ligt een beetje aan de tijd en rooster enz. En mijn vriend zn vader en moeder misschien 1x in de maand. Maar wij hebben geluk dat we een echte allemansvriend hebben, dus dit probleem is bij ons nooit voorgekomen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: