Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Curaçao

+4
Guus
Blond
Travelgurly
Sarah1985
8 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Curaçao - Pagina 2 Empty Re: Curaçao

Bericht  Blond di 24 mei 2011 - 0:35

Ik ga naar het Chogogo resort, 12 dagen. Mijn ouders hebben al eerder in het Livingstone resort gezeten, was erg mooi. Dat is naast het Jan Thielstrand, waar je gratis toegang tot krijgt. Als je liever een hotel hebt met een soort prive-strand kan je het beste naar het Marriot of het Hilton gaan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 0:41

Mijn ouders zijn 2x naar Chogogo geweest en dat was heel goed bevallen.
Een van die vakanties zat mijn tante tegelijkertijd met hun ook daar,maar dan in Livingstone wat iets luxer is en zij vond het goed.

Marriot, Hilton, Breezes ed vind ik echt te duur!

Ben je er eerder geweest in Curacoa? Jij zei dat een week te kort was, maar 12 dgn lijkt me dat ook zo.
Heb zonet even gekeken naar appartementen met alleen logies,maar ook met ontbijt en het is beide prijzig.
Voor hetzelfde bedrag ga ik all in naar Mexico, DR of Cuba.

Lekker lui voor ons, geen gesleep met geld en badlakens, eten, drinken etc haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 5:39

In vergelijking met de DR en Cuba is Curacao echt een land waar veel particuliere appartementen worden verhuurt.

Ik vond het aanbod van hotels op Curacao ook niet echt groot. (Maakte ons verder niet uit want wij wilde sowieso al naar een appartement).

Gast
Gast

Bericht  Blond di 24 mei 2011 - 22:15

Ik ben idd eerder op Curacao geweest, voor drie maanden (stage).

12 dagen vind ik ook te kort, maar anders werd het echt een te duur grapje en ik zit ook met het afronden van mijn studie en thesis.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 2:23

Punk'd schreef:In vergelijking met de DR en Cuba is Curacao echt een land waar veel particuliere appartementen worden verhuurt.

Ik vond het aanbod van hotels op Curacao ook niet echt groot. (Maakte ons verder niet uit want wij wilde sowieso al naar een appartement).

Klopt dat ze op Curacoa veel particulieren appartementen hebben.
Kennis van me ouders heeft op Chogogo resort appartementen.
Het voordeel van dat resort is dat er gratis een busje naar de supermarkt rijd.
Toch zal ik duurder uit zijn aangezien ik geen zin heb in koken.

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 wo 25 mei 2011 - 3:29

ben wel blij dat wij alleen maar tickets hoeven en geen hotel/appartement scheeld toch weer.

Iemand ook een idee waar de tickets goedkoop zijn
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Blond wo 25 mei 2011 - 22:28

Zowel Arke als KLM vliegen op Curacao.

Ik ben GEEN fan van Arke, zou liever meer geld uitgeven zodat ik met de KLM kon gaan. Dan heb je ook geen overstap kosten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 22:55

Overstapkosten? Ik moest niet overstappen toen ik erheen ging iig.
Arkelfy ben ik ook geen fan van, maar als de reis daarmee gevlogen word en dus goedkoper is ga ik echt niet meer betalen omdat ik dan met Martinair kan.

Wij hadden een paar jaar geleden een reis geboekt naar Mexico en we zouden toen met Martinair gaan dus ik was al tevreden daarover.
Kregen we zo 6 wkn van te voren bericht dat ze de vlucht voor de heenweg niet vol hadden gekregen en of we wilde kiezen tussen; 1= Ergens anders naartoe boeken, 2= zelfde reis met andere vertrekdata, 3= gehele reissom terug.

Dat laatste hebben we gekozen en ik heb elders geboekt voor iets meer dan € 400,00 (voor ons 2en) goedkoper. We vlogen met Arkefly, maar dat kan me niet bommen, we waren zoveel goedkoper uit en nu was het ook aantrekkelijker om cc te vliegen anders kwamen die kosten er ook bij.

Sindsdien ben ik erachter gekomen dat later boeken voordelen kan hebben aangezien het dan vaak goedkoper kan zijn en wij toch pas in september altijd gaan.

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 25 mei 2011 - 23:39

Oh haha nee je hebt idd geen overstap kosten.
scratch Zat zeker ergens anders mee in mijn hoofd.

Ik bedoelde dat je met KLM geen tussenlanding hebt op Aruba danwel Bonaire.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Guus wo 25 mei 2011 - 23:59

Punk'd schreef:
Caribbeanlover schreef:Vind jij. Er zijn zat mensen die daarheen gaan voor 1 week zo ook naar Mexico en de DR zulke mensen ben ik regelmatig tegen gekomen hoor. Het is maar net wat je wilt en van de jetlag hoeft niet iedereen last te hebben dat ligt er ook aan hoe laat je vertrekt en daar aankomt.

Tuurlijk vindt zij dat, anders zegt ze het niet nerd

pirat
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Guus do 26 mei 2011 - 0:02

_Chance schreef:Zowel Arke als KLM vliegen op Curacao.

Ik ben GEEN fan van Arke, zou liever meer geld uitgeven zodat ik met de KLM kon gaan. Dan heb je ook geen overstap kosten.

naast dat ik ook zeker geen fan ben van Arke (zijn vaak te laat, vallen uit, hebben koffer drama's enz... maar vooral toch echt de mensen die erin zitten laughcry )

is het verschil tussen KLM en Arke vaak zo minimaal (ligt aan het seizoen maar KLM heeft vaak goeie aanbiedingen) dat je dat verschil weer kwijt bent aan eten en drinken waar je op de Arke vlucht voor moet betalen. bij KLM zat ik altijd heeeeeerlijk aan de gin-tonic achter mn personal entertainment setje...

ik zou het wel weer weten smile

martinair vliegt ook nog even, die heeft wel fijne vliegtijden!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 1:34

Chance ik had een tussenlanding op Bonaire.

Goochempje is dat zo? Heb ik nooit zo op heb gelet. Ligt toch eraan waar je heen gaat?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 1:43

Ik ben met Arkefly naar Curacao gevolgen. Geen tussenlandingen heen en terug. (Op de heenweg ging hij eerst naar Curacao toen naar Aruba.. Op de terugweg kwam hij van Aruba.. dus helemaal goed voor ons)

Wij gingen stipt op tijd weg in Curacao.. Martinair zou eerder vertrekken en had 3 uur vertraging.. KLM is helemaal niet gevlogen die avond en ging pas de volgende dag :shock: .. Je had al die Nederlanders moeten zien die met Martinair en KLM vlogen.. Pff ik was zo blij dat wij gewoon op tijd vlogen.

Hier dus echt geen problemen met Arkefly.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 1:45

Even nog een toevoeging.. Het schijnt ook zo te zijn dat de Short Haul vluchten van Arkefly zo'n drama zijn.. Dat het bij de Long Haul wel meevalt.

Wij kregen ook gewoon te eten bij Arkefly.. (geen alcoholische drank. Ik weet niet of dat er bij KLM wel standaart bij zit?)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 1:48

Punk'd schreef:Even nog een toevoeging.. Het schijnt ook zo te zijn dat de Short Haul vluchten van Arkefly zo'n drama zijn.. Dat het bij de Long Haul wel meevalt.

Wij kregen ook gewoon te eten bij Arkefly.. (geen alcoholische drank. Ik weet niet of dat er bij KLM wel standaart bij zit?)

Wel drank bij CC iig.

Gast
Gast

Bericht  Guus do 26 mei 2011 - 3:13

ja je krijgt wel eten, en wat te drinken geloof ik...

maar bij de klm krijg je gewoon eigenlijk wat je wil, je kan dus ook tussendoor om drinken vragen, je krijgt ijsjes, yogurtjes, ijskoud water, extra nootjes... je wordt gewoon lekker verwend smile en op zo'n lange vlucht is dat entertainment system (waar je bij Arke geloof ik ook extra weer voor moet betalen) echt wel heel fijn!

KLM en martinair hebben ook wel eens problemen hoor naar Curacao, dat klopt... er is de hele tijd een bepaald toestel geweest van de KLM waar je niet mee wilde vliegen want daar was zo vaak wat mee, maar die is inmiddels eruit.

Maar hoewel het natuurlijk meestal goed gaat, is het op het eiland 'algemeen bekend' dat Arke vaker dan de andere problemen hebben. Ik heb daar toch wel een aantal keer gestaan op Hato dat er weer gemeuk was.

Ik heb een keer Arke gevlogen en dat was een ware hel, maar dat kwam door de mensen die erin zaten. Dus laat mij maar voortaan heel arrogant zijn en net iets meer betalen voor de rustige KLM Cool

Ohw, KLM heeft soms ook een tussenstop hoor, ligt eraan welke dag je boekt!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 3:33

haha Ohh dan heb ik geluk gehad :P

Ik heb toen met Arkefly gevlogen omdat het ticket inclusief alles 'maar' €480 was (1 week voor de kerstperiode). Bij KLM waren de prijzen toen echt een stukkie hoger Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 7:45

Ik zit nog altijd rond te kijken en Curacao lijkt me ook wel alleen is het zo duur ook als je een appartement neemt. Scheelt wel, want je hebt een eigen keuken en dat heb je niet in een hotel.
Zeker als je een hotel neemt met alleen logies eventueel met ontbijt moet je voor andere maaltijden wel buiten de deur eten.

Cuba trekt me niet,maar zag een nieuw Riu hotel in Varadero, ziet er goed uit. Dus wie weet.

Gast
Gast

Bericht  Niki zo 5 jun 2011 - 4:25

Mensen die een appartement zoeken op Curacao. Mijn vader verhuurd 2 mooie, goedkope appartementen voor max 4 personen en 1 studio voor vakantiegangers, stagiaires of mensen die tijdelijk op Curacao willen wonen.
Mocht je de website willen hebben om de foto´s, prijzen te bekijken stuur me dan een privé bericht.

Groetes Nicole
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Bericht  truestar ma 6 jun 2011 - 2:58

aniet schreef:Grote en Kleine Knip is weinig van over door de storm Thomas.

Daar was in maart al weinig meer van te zien, was al netjes opgeruimd!
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  truestar ma 6 jun 2011 - 3:04

Een week zou ik zelf persoonlijk te kort vinden. Wij zaten er 16 dagen en dat vond ik eigenlijk al te kort.

Persoonlijk zou ik ook niet meer met Arke Fly vliegen, wij zijn afgelopen maart met hun gevlogen maar volgend jaar gaan we gewoon met KLM.. Vooral de service op de terug vlucht vond ik erg slecht.

Verder vond ik de echt toeristische plekken niet zo, dus Jan Thielbaai enz.

De strandjes die ik wel erg leuk/mooi vond zijn:

Daaibooi
Lagun
Kleine en grote Knip

Bij lagun heb ik meerdere malen met snorkelen tussen schildpadden gezwommen, en ook kwamen daar iedere ochtend of avond een groep wilde dolfijnen langs.

Wil je veel van het eiland zien dan zou ik zeker een auto huren. Wij hebben het geluk dat mijn vader een autoverhuurbedrijf op Curacao heeft en we dus gewoon de beschikking over een auto hadden wanneer we maar wilde.
Verder is het gewoon een prachtig eiland
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 20:14

Niki schreef:Mensen die een appartement zoeken op Curacao. Mijn vader verhuurd 2 mooie, goedkope appartementen voor max 4 personen en 1 studio voor vakantiegangers, stagiaires of mensen die tijdelijk op Curacao willen wonen.
Mocht je de website willen hebben om de foto´s, prijzen te bekijken stuur me dan een privé bericht.

Groetes Nicole

Mogen toeristen niet in die appartementen?
Pm de site maar als je wilt ben benieuwd wat de kosten zijn en hoe het eruit ziet.
Zit het aan het strand? Heeft het een zwembad?

Gast
Gast

Bericht  willemijn01 ma 6 jun 2011 - 20:16

Is het zwemmen met dolfijnen erg duur?

Lijkt mij ook erg gaaf!

willemijn01
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 06-06-11

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 20:47

Truestar en Niki, dan kunnen jullie zeker voordeliger daarheen gaan?

Willemijn, waar verblijf jij?

Gast
Gast

Bericht  truestar di 7 jun 2011 - 2:36

Caribbeanlover schreef:Truestar en Niki, dan kunnen jullie zeker voordeliger daarheen gaan?

Willemijn, waar verblijf jij?

Ja mij kost het verblijf daar niks en de auto huren natuurlijk ook niet. Tickets krijgen we 1x per jaar van mijn vader, willen we vaker komen dan is dat voor eigen rekening. We zaten nu bij mijn vader in huis, maar dat zou ik volgende keer niet meer doen.
Er staan daar 50m verderop 2 hele leuke appertementjes die zo goed als direct aan zee liggen, met 2 slaapkamers en terras enz voor 350euro per week, dat zou ik een volgende keer als ik ga doen. Je hebt dan toch net meer privacy.

truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud