Curaçao
+4
Guus
Blond
Travelgurly
Sarah1985
8 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Curaçao
Zijn hier mensen wel eens naar Curaçao geweest. Wij gaan zoals het nu staat volgend jaar maart of april of mei erheen.
Vertel me er alles over
Vertel me er alles over
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Curaçao
hey, ik ben er vorig jaar geweest, onwijs leuk eiland en met een auto veel te doen!
Op mambo beach lekker reggeaton dansen, je kijkt je ogen uit.
Curaçao tips:
Aloë Vera Plantage : leuk om te zien, verschillende producten gemaakt met Aloe Vera, rondleiding hoe alles gemaakt wordt.
Struisvogel boerderij: Onwijs leuk! Zeker te weten doen!
Mambo Beach dinsdags : film avond! Lekker op het strand een film kijken op een groot scherm in een strandstoel.
Drijvende markt in Willemstad : leuk om een rondje te doen.
Hato grotten : natuurpark met rondleiding door de grotten.
Sea World : park met de mogelijkheid om met dolfijnen te zwemmen.
Vrijdag jan Thielbaai : dj/live muziek met BBQ en cocktails 2=1 aanbieding eind van de middag.
Mooie stranden:
Draaibooi
Porto Marie
Mambo Beach (italiaanse bol met ossenhaas of high tea!) / zondags BBQ met merengue muziek!
Jan Thielbaai
Restaurants:
Hook’s Hut - aan het strand lekker eten
Brakke Put Mei Mei – reserveren is aan te raden
Tinto – bij de Jan Thielbaai- reserveren is aan te raden
Zanzibar – bij de Jan Thielbaai – s’middags de zanziburger is heeeerlijk!
Cabana – bij Mambo beach- heerlijk sfeervol en lekker restaurant met op sommige dagen live muziek
Curaçao tips:
Aloë Vera Plantage : leuk om te zien, verschillende producten gemaakt met Aloe Vera, rondleiding hoe alles gemaakt wordt.
Mambo Beach dinsdags : film avond! Lekker op het strand een film kijken op een groot scherm in een strandstoel.
Vrijdag jan Thielbaai : dj/live muziek met BBQ en cocktails 2=1 aanbieding eind van de middag.
Mooie stranden:
Draaibooi
Porto Marie
Mambo Beach (italiaanse bol met ossenhaas of high tea!) / zondags BBQ met merengue muziek!
Jan Thielbaai
Restaurants:
Cabana – bij Mambo beach- heerlijk sfeervol en lekker restaurant met op sommige dagen live muziek
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Travelgurly schreef:hey, ik ben er vorig jaar geweest, onwijs leuk eiland en met een auto veel te doen!
Curaçao tips:
Mambo Beach dinsdags : film avond! Lekker op het strand een film kijken op een groot scherm in een strandstoel. Zorg wel dat je er op tijd bent, om nog een stoel te hebben..
Vrijdagavond Wet&Wild Happy Hour
Boka Table/Pistol (en nog eentje)
Zuchtstenen (op het westpunt)
Dagje naar Klein Curacao (smeer je wel goed in)
De Christoffelberg (Doe dit alleen als je een beetje conditie hebt, het is echt zwaar en er is geen echt pad. Ga ook zo vroeg mogelijk, rond 6 uur 's ochtends)
Mooie stranden:
Draaibooi
Porto Marie
Mambo Beach (italiaanse bol met ossenhaas of high tea!) / zondags BBQ met merengue muziek! --> Vond ik geen mooi strand, alleen leuk om te stappen..
Jan Thielbaai
Blauwbaai
Cas Abou
Playa Kalki
Grote en kleine Knip (en dan bij Janchies leguaan eten)
Restaurants:
Willeminia Cafe --> Lekker goedkoop
De Heeren --> ook reserveren
Het Italiaanse eettentje naast het Willemina Cafe, op dinsdag eet je voor 10 NAF een pizza
Kontiki Beach --> ook reserveren
Ik vul ff aan!
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
waar zit je?
en travel girly, foei foei, het is de dolphin academy, Sea World is in Florida
huur een auto, dat si stap 1, zonder is echt zonde van je vakantie!
ga naar het centrum van Willemstad (uberhaupt de aanrader) en aan de punda kant van de pondjesbrug (de kant van de handelskade) staat een rond stalletje met alle touristen informatie en folders die je nodig hebt!
wat voor types zijn jullie? actief/chill? cultuur/natuur? luxe/buget?
er zijn een aantal verhuur bedrijven die een wara-wara (tom tom) verhuren, erg handig want het scheelt een hoop tijd als je ergens in een keer naartoe kan rijden!
en travel girly, foei foei, het is de dolphin academy, Sea World is in Florida
huur een auto, dat si stap 1, zonder is echt zonde van je vakantie!
ga naar het centrum van Willemstad (uberhaupt de aanrader) en aan de punda kant van de pondjesbrug (de kant van de handelskade) staat een rond stalletje met alle touristen informatie en folders die je nodig hebt!
wat voor types zijn jullie? actief/chill? cultuur/natuur? luxe/buget?
er zijn een aantal verhuur bedrijven die een wara-wara (tom tom) verhuren, erg handig want het scheelt een hoop tijd als je ergens in een keer naartoe kan rijden!
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn er maar 1 dagje geweest vanwege een vertraging van 34u toen we naar Isla Margarita waren geweest.
Het enige dat ik je kan vertellen is dat het er prachtig mooi is.
Van mij had dat vliegtuig nog wel een paar dagen stuk mogen blijven
Had er graag meer van willen zien, maar nu is het niet meer te betalen als we met zijn drietjes gaan.
Het enige dat ik je kan vertellen is dat het er prachtig mooi is.
Van mij had dat vliegtuig nog wel een paar dagen stuk mogen blijven
Had er graag meer van willen zien, maar nu is het niet meer te betalen als we met zijn drietjes gaan.
Gast- Gast
Heb je al een auto gehuurd voor die periode? Wij hadden een super leuke suzuki samurai .. vond het echt heerlijke om een 'rag jeepje' te hebben. Hij was wel oud en goedkoop.. maar reed prima
Sowieso hebben wij elke dag wel gereden.. (vooral omdat wij alles ten westen van willemstad prachtig vonden, en dus altijd op die stranden te vinden waren.. draaibooibaai, porto marie, playa santa cruz, playa jeremi (daar hebben we een groep schildpadden gezien), grote en kleine knip..
Ik moet trouwens nog wel even toevoegen dat ik Jan Thiel baai echt niets vond. Okee de bedjes lagen lekker, maar ik miste echt het strand gevoel en het golven van het water.. (het is meer een plateau waar bedjes op staan)
Ik was samen met mijn vriend en wij zijn verder niet gaan stappen.. Ik kan je dus ook niets vertellen over mambo beach want daar ben ik nooit geweest
Brakkeput mei mei vond ik trouwens qua eten en sfeer erg gezellig. We hebben ook nog een paar keer bij cafe de tropen gegeten. Ik vond het goed en lekker eten voor kleine prijsjes!
Sowieso hebben wij elke dag wel gereden.. (vooral omdat wij alles ten westen van willemstad prachtig vonden, en dus altijd op die stranden te vinden waren.. draaibooibaai, porto marie, playa santa cruz, playa jeremi (daar hebben we een groep schildpadden gezien), grote en kleine knip..
Ik moet trouwens nog wel even toevoegen dat ik Jan Thiel baai echt niets vond. Okee de bedjes lagen lekker, maar ik miste echt het strand gevoel en het golven van het water.. (het is meer een plateau waar bedjes op staan)
Ik was samen met mijn vriend en wij zijn verder niet gaan stappen.. Ik kan je dus ook niets vertellen over mambo beach want daar ben ik nooit geweest
Brakkeput mei mei vond ik trouwens qua eten en sfeer erg gezellig. We hebben ook nog een paar keer bij cafe de tropen gegeten. Ik vond het goed en lekker eten voor kleine prijsjes!
Gast- Gast
Punk'd schreef:Heb je al een auto gehuurd voor die periode? Wij hadden een super leuke suzuki samurai .. vond het echt heerlijke om een 'rag jeepje' te hebben. Hij was wel oud en goedkoop.. maar reed prima
daar werk ik nogsteeds voor erg leuk! en Cas Abou is het mooiste strand (kijk maar naar de kraslot reclame )
Guus- Kletskop
Wat leukk Ohh ja Cas Abou helemaal vergeten!!
Al blijf ik toch kleine knip het schattigste vinden .. Nou ja ik ben wel een beetje oneerlijk.. Ik was daar met mijn vriend terwijl er niemand anders was..
Al blijf ik toch kleine knip het schattigste vinden .. Nou ja ik ben wel een beetje oneerlijk.. Ik was daar met mijn vriend terwijl er niemand anders was..
Gast- Gast
Ik vind Blauwbaai het mooiste Mega goede herinneringen aan toen ik daar voor het eerst kwam. Cas Abou is ook lovely, maar daar zitten in de zee van die kleine, onzichtbare prikvisjes (of zoiets).
Oh ja, en ga duiken!! Al doe je alleen maar een introduik, het is zo mooi daar.
En inderdaad een auto huren. Wij hebben een Toyota Rav4 gehuurd, een goede terreinwagen (bij BudgetCar).
Oh ja, en ga duiken!! Al doe je alleen maar een introduik, het is zo mooi daar.
En inderdaad een auto huren. Wij hebben een Toyota Rav4 gehuurd, een goede terreinwagen (bij BudgetCar).
Blond- Lady Post-a-lot
Mambo beach vond ik ook niet veel aan. Het strand/zee is niet gezellig dmv die zandzakken. Verder stelt het niet veel voor en is het niet eens zo groot.
Cas abou is idd mooi en absoluut niet te vergelijken met MB. Toendertijd moest ik zelf entreegeld betalen om alleen maar op MB te komen! Echt absurd!
Mijn ouders zijn er 2x geweest en verbleven in Chogogo resort, heel erg bekend bij nederlanders en prima te doen.
Dacht trouwens waar je met dolfijnen kan zwemmen Seaaquarium heette of is dat wat anders?
Cas abou is idd mooi en absoluut niet te vergelijken met MB. Toendertijd moest ik zelf entreegeld betalen om alleen maar op MB te komen! Echt absurd!
Mijn ouders zijn er 2x geweest en verbleven in Chogogo resort, heel erg bekend bij nederlanders en prima te doen.
Dacht trouwens waar je met dolfijnen kan zwemmen Seaaquarium heette of is dat wat anders?
Gast- Gast
haha tsja BlueBay is cker mooi, maar daar heb ik dan weer persoonlijk minder goeie herinneringen aan... (mijn vriend werkte daar en ik ben hier volgens mij wel eens uitgeweid (ij?) over hoe hij behandeld werd daar...) maar dat lag aan mensen in NL dus daar merk je helemaal niks van als je daar bent hoor
de bedjes liggen er lekkerder en er is meer schaduw, en er woont een schildpad in de baai! moet je wachten tot een uurtje of 5-6 dan komt hij de baai in zwemmen en is bijna elke dag te zien.
Cas Abou is veel groter, het water is helderder en die prikvisjes haha tsja die zitten heel veel bij Jan Thiel (die paar keer dat ik er geweest ben dan want ik vind het daar maar niks) en bij Cas Abou bij het trappetje van het vlot (ik heb heb ze tenminste nergens anders gevoeld)
bij Kalki kan je mooi snorkelen!
ok, een 'trap er niet in' tip: iedereen roept dat je bij Jaanchies het lekkerste Kriools kan eten... hij heeft dan misschien gekookte leguaan (al verdenk ik hem ervan dat hij er kip bij gooit haha) maar die mand heeft geen geschreven kaart om een reden, hij zet touristen zwaar af!
Je kan beter naar Dokterstuin of plasa Bieu (weet even niet of ik het goed schrijf maar geen zin om het op te zoeken) gaan, veel goedkoper en lekkerder!
de floating market vind ik overrated, maar als je er toch bent leuk om langs te lopen...
de aller-aller lekkerste Batido's haal je bij het kleine stallte naast de parkeerplaats van Otrobanda (vlakbij de pondjesbrug) doe jezelf een plezier en neem er zo een (en niet intrappen want Island Oasis is aanmaak limonade en geen fruit shake!!! dat krijg je bij alle nl tenten) want ze zijn zo goddelijk lekker! en geniet er voor mij ook een beetje van
de bedjes liggen er lekkerder en er is meer schaduw, en er woont een schildpad in de baai! moet je wachten tot een uurtje of 5-6 dan komt hij de baai in zwemmen en is bijna elke dag te zien.
Cas Abou is veel groter, het water is helderder en die prikvisjes haha tsja die zitten heel veel bij Jan Thiel (die paar keer dat ik er geweest ben dan want ik vind het daar maar niks) en bij Cas Abou bij het trappetje van het vlot (ik heb heb ze tenminste nergens anders gevoeld)
ok, een 'trap er niet in' tip: iedereen roept dat je bij Jaanchies het lekkerste Kriools kan eten... hij heeft dan misschien gekookte leguaan (al verdenk ik hem ervan dat hij er kip bij gooit haha) maar die mand heeft geen geschreven kaart om een reden, hij zet touristen zwaar af!
Je kan beter naar Dokterstuin of plasa Bieu (weet even niet of ik het goed schrijf maar geen zin om het op te zoeken) gaan, veel goedkoper en lekkerder!
de floating market vind ik overrated, maar als je er toch bent leuk om langs te lopen...
de aller-aller lekkerste Batido's haal je bij het kleine stallte naast de parkeerplaats van Otrobanda (vlakbij de pondjesbrug) doe jezelf een plezier en neem er zo een (en niet intrappen want Island Oasis is aanmaak limonade en geen fruit shake!!! dat krijg je bij alle nl tenten) want ze zijn zo goddelijk lekker! en geniet er voor mij ook een beetje van
Guus- Kletskop
Ik heb even vluchtig gelezen en wat ik zo begrijp dat ze getraind zijn om naar buiten te gaan en zichzelf in de oceaan te vermaken.
Maar ik zie afgesloten stukken. Betekend dat dan dat ze over die stenen springen ofzo of eronderdoor zwemmen zodat ze in de vrije natuur kunnen zwemmen?
Dat ze uit zichzelf terug komen omdat ze daar eten krijgen?
Of zitten ze altijd in gevangenschap?
Zo ja, dan gaat dat stukje hierboven op.
Ze hebben grote bassins dat wel, maar ja het blijft onnatuurlijk.
Maar ik zie afgesloten stukken. Betekend dat dan dat ze over die stenen springen ofzo of eronderdoor zwemmen zodat ze in de vrije natuur kunnen zwemmen?
Dat ze uit zichzelf terug komen omdat ze daar eten krijgen?
Of zitten ze altijd in gevangenschap?
Zo ja, dan gaat dat stukje hierboven op.
Ze hebben grote bassins dat wel, maar ja het blijft onnatuurlijk.
Gast- Gast
de dolphin academy is bij het seaquarium
Eeuhm nee ze zitten in principe vast in de baaien (die qua water wel in directe verbinding staan met de zee) en mogen dus niet gaan en staan waar ze willen.
Wel worden ze meeerdere malen per week met de boot mee naar buiten de baai genomen (dit kan alleen als er geen wilde dolfijnen in de buurt zijn, die zijn namelijk niet zo aardig tegen elkaar) en dan komen ze altijd uit zichzelf mee terug.
het blijft onnatuurlijk, maar als je dan met dolfijnen gaat zwemmen kan het het beste, er wordt goed voor ze gezorgd vind ik en hebben het beter dan in vele andere situaties!
Eeuhm nee ze zitten in principe vast in de baaien (die qua water wel in directe verbinding staan met de zee) en mogen dus niet gaan en staan waar ze willen.
Wel worden ze meeerdere malen per week met de boot mee naar buiten de baai genomen (dit kan alleen als er geen wilde dolfijnen in de buurt zijn, die zijn namelijk niet zo aardig tegen elkaar) en dan komen ze altijd uit zichzelf mee terug.
het blijft onnatuurlijk, maar als je dan met dolfijnen gaat zwemmen kan het het beste, er wordt goed voor ze gezorgd vind ik en hebben het beter dan in vele andere situaties!
Guus- Kletskop
Goochempie schreef:haha tsja BlueBay is cker mooi, maar daar heb ik dan weer persoonlijk minder goeie herinneringen aan... (mijn vriend werkte daar en ik ben hier volgens mij wel eens uitgeweid (ij?) over hoe hij behandeld werd daar...) maar dat lag aan mensen in NL dus daar merk je helemaal niks van als je daar bent hoor
Jaaah hoe kon ik dat vergeten!!! Heerlijkkkkk!! Zelfs mijn vriend was om en die is niet echt een fruitfanaat
Ohhh ik heb echt zin om weer naar Curacao te gaan..
Gast- Gast
Goochempie schreef:de dolphin academy is bij het seaquarium
Zoals het op de site staat is het alsof ze er zelf uit kunnen. Beetje misleidend.Het ziet er idd goed uit en toch zou ik het nooit meer doen omdat het eigenlijk zielig en onnatuurlijk is.
Gast- Gast
al heel wat reacties zal ze vanavond even rustig lezen. Wij hoeven iig geen hotel of appartement. Alleen maar een ticket.
Wat is trouwens het handigste om te gaan een week of 10 dagen
Wat is trouwens het handigste om te gaan een week of 10 dagen
Sarah1985- Ratel
Ik persoonlijk vind een week of 10 dagen altijd te kort, dus daar kan ik niet goed over oordelen. Wij zijn 4 weken geweest. (maar goed dat moet maar net kunnen met werk, verbijf, financieel etc)
Gast- Gast
nou 4 weken kunnen wij echt niet weg. Man heeft eigen bedrijf en niet werken is geen geld dus week 1,5 kan net dan.
Sarah1985- Ratel
ik zou dan zeker voor 10 dagen gaan, met de vliegtijd en een jetleg is een weekje echt te kort!
Guus- Kletskop
Vind jij. Er zijn zat mensen die daarheen gaan voor 1 week zo ook naar Mexico en de DR zulke mensen ben ik regelmatig tegen gekomen hoor. Het is maar net wat je wilt en van de jetlag hoeft niet iedereen last te hebben dat ligt er ook aan hoe laat je vertrekt en daar aankomt.
Gast- Gast
Grote en Kleine Knip is weinig van over door de storm Thomas.
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Caribbeanlover schreef:Vind jij. Er zijn zat mensen die daarheen gaan voor 1 week zo ook naar Mexico en de DR zulke mensen ben ik regelmatig tegen gekomen hoor. Het is maar net wat je wilt en van de jetlag hoeft niet iedereen last te hebben dat ligt er ook aan hoe laat je vertrekt en daar aankomt.
Tuurlijk vindt zij dat, anders zegt ze het niet
Gast- Gast
Een week is echt te kort vind ik. Zelfs na drie maanden wilde ik nog wel eventjes blijven
Zou dan zeker voor 10 dagen gaan.
Zou dan zeker voor 10 dagen gaan.
Blond- Lady Post-a-lot
Chance, waar verblijf jij daar? Hoe lang ook alweer?
Ik zit nl dagelijks een beetje te zoeken waar we heen kunnen gaan en Curacao gaan lijkt me ook wel wat.
Ik ben er al eens geweest, maar mijn man niet.
Toen verbleef ik in het plaza hotel van v/d Valk, was oke, maar ligging was niet super omdat ik aan het strand wil zitten.
Ze hadden een ''privestrand'' en dat was het Mambobeach dus niet speciaal van v/d Valk omdat er ook gasten van andere hotels kwamen.
Bovendien vond ik het heel raar dat je entree moest betalen en we gingen elke dag dus dat tikt wel aan.
Ook wilde we een ligbed huren en dan is het al helemaal prijzig elke dag.
Ik zit nl dagelijks een beetje te zoeken waar we heen kunnen gaan en Curacao gaan lijkt me ook wel wat.
Ik ben er al eens geweest, maar mijn man niet.
Toen verbleef ik in het plaza hotel van v/d Valk, was oke, maar ligging was niet super omdat ik aan het strand wil zitten.
Ze hadden een ''privestrand'' en dat was het Mambobeach dus niet speciaal van v/d Valk omdat er ook gasten van andere hotels kwamen.
Bovendien vond ik het heel raar dat je entree moest betalen en we gingen elke dag dus dat tikt wel aan.
Ook wilde we een ligbed huren en dan is het al helemaal prijzig elke dag.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Curacao
» Aruba, Bonaire, Curaçao
» Tips verblijf Curacao
» (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR
» New Chiks --> Brabantse meiden op Curacao
» Aruba, Bonaire, Curaçao
» Tips verblijf Curacao
» (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR
» New Chiks --> Brabantse meiden op Curacao