Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aruba, Bonaire, Curaçao

+6
Niki
Minx
duckie
Blond
Paper Crown
KOL
10 plaatsers

Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  KOL wo 12 sep 2012 - 0:57

Wie is al eens op vakantie geweest naar een van bovenstaande eilanden?
Hoe is het bevallen en wat kun je er nog ondernemen als je voor een strandvakantie gaat?
Oh en met welke organisatie zijn jullie geweest en wat kostte het ongeveer?
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  Paper Crown wo 12 sep 2012 - 1:08

KOL schreef:Wie is al eens op vakantie geweest naar een van bovenstaande eilanden?
Hoe is het bevallen en wat kun je er nog ondernemen als je voor een strandvakantie gaat?
Oh en met welke organisatie zijn jullie geweest en wat kostte het ongeveer?

Ik ben naar Aruba geweest. 13 dagen all incl naar Riu Palace in hoogseizoen kostte in 2009 voor 2 personen €4700.-
Ik vond Aruba persoonlijk erg leuk! 's morgens hingen we op het strand en 's avonds kon je naar Oranjestad waar je best leuk kan shoppen. We zijn ook erg leuk uitgeweest naar Mambo waar we lekker salsa gedanst hebben en naar Senior Frogs
Aruba, Bonaire, Curaçao Img647728465
Aruba, Bonaire, Curaçao Img647728711
Baby beach aruba, erg leuk voor een dagje!
Aruba, Bonaire, Curaçao Img647737079
Aruba, Bonaire, Curaçao Img647736909
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 2:06

Ik zit nu op Aruba. Oh PC, dat Riu Palace hotel vind ik zooo lelijk aan de buitenkant haha!

Je kan veel doen op Aruba, maar het is wel duur hier. Je kan een dag vullen met een jeeptocht naar Conchi (natural pool), en naar de grotten en naar wat stranden aan de ruige kust van Aruba. Baby beach is een aanrader hoewel het vroeger wel mooier was om te snorkelen daar.

Je hebt wat winkels in de stad (op dit moment wordt er een tram aangelegd en is de main street een beetje doods) maar het zijn wel veel óf hele dure winkels a la luis vuiton e.d. of toeristenwinkeltjes. Er zijn een paar winkels die ergens tussenin zitten zoals Benetton/Mango/Levi's.
Langs de high rise hotels heb je ook een winkelcentrum en daarnaast vindt het stappen een beetje plaats.

Op woensdagavond is er Ladies Night bij Confession en dan mogen vrouwen tussen 8 en 10 gratis cocktails drinken. Op de Pelican pier kun je salsalessen volgen (volgens mij gratis maar dat weet ik niet zeker).
Aruba is heel erg gericht op Amerika en Amerikaanse toeristen. Curaçao is wat meer gericht op Nederland. Bonaire weet ik niet zo goed meer, maar daar is het vooral erg rustig (iig rustiger dan de andere eilanden) en je kan daar heel mooi snorkelen/duiken! Aruba heeft vooral lange stranden en Curacao heeft meer baaien. Op Curacao kun je met dolfijnen zwemmen, op Aruba niet.

Met 1,5 week Aruba heb je het denk ik wel gezien hier. Een dag bestaat vaak uit een half dagje strand en een half dagje iets anders doen omdat een hele dag in de zon liggen vaak te warm is maar je kunt het natuurlijk invullen zoals je zelf wilt.

Wij zijn zonder organisatie gegaan en hebben een huis gehuurd. Wij zitten hier 3 weken, ook om oude vrienden op te zoeken, dus zo worden de dagen een beetje gevuld. Zouden we hier geen vrienden hebben dan was ik me na 1,5 week wel gaan gaan vervelen.

Je kunt op http://www.arubamatch.com eventueel kijken of er een huisje te huur is. Dat kan goedkoper zijn dan een hotel.

Als je een beetje mobiel wilt zijn is het wel aan te raden een auto te huren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  Blond wo 12 sep 2012 - 2:17

Ik ben 3x op Curacao geweest. De eerste keer zelfs voor 3 maanden (stage). Keren daarna heb ik op Chogogo resort gezeten, wat een prima bungalowpark is. Erg mooi aangelegd, vriendelijk personeel, en je krijgt gratis toegang tot Jan Thiel Playa.

Curacao is niet zo duur, tenminste, vind ik niet. Eten doe je daar voor 1/3 of voor 1/2 van de prijs die je in NL betaald (ligt natuurlijk aan naar welk restaurant je gaat). Eten bij strandtentjes zijn vaak wat duurder, maar je kan ook gewoon een tosti nemen en dat kost je echt de kop niet.

Je kan genoeg doen:
- Christoffelpark met de Christoffelberg
- Zwemmen met dolfijnen
- Duiken (je haalt je PADI er behoorlijk goedkoop)
- Shete Boka
- Struisvogelfarm
- Stranden als Blue Bay, Port Marie en Cas Abou

Ik zou wel echt adviseren om met KLM te vliegen en niet met Arke. Arke is misschien goedkoper in eerste instantie, maar uiteindelijk niet. Bij Arke betaal je extra voor online inchecken (11 euro enkele reis!), eten en drinken, tv kijken en je hebt een tussenstop (met pech zowel heen als terug).
Ik was de tweede vakantie 900 euro kwijt voor 12 dagen (begin juni 2011), en de derde keer 1200 euro voor 10 dagen (februari 2012, hoogseizoen ivm carnaval).

Misschien ga ik volgend jaar april/mei/juni weer naar Curacao met 3 vriendinnen Aruba, Bonaire, Curaçao 281626781
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  duckie wo 12 sep 2012 - 2:38

wij zijn in 2008 op alle 3 de eilanden gweest... We zijn wezen eiland hoppen dan ben je geloof ik 4 tot 5 dagen op 1 eiland en dan vlieg je door... Dit was erg leuk zo hebben we van alle eilanden wat gezien... Prijs weet ik niet meer precies en ik geloof dat we met arke gingen. In 2010 zij we nog terug geweest naar aruba (om te trouwen) en toen gingen we 8 dagen en toen zate we ook in het RIU hotel... Voor een weekje is het leuk, als het veel langer is zou ik op een gegeven moment denk ik wel zat zijn...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  Paper Crown wo 12 sep 2012 - 2:48

Confusion schreef:Ik zit nu op Aruba. Oh PC, dat Riu Palace hotel vind ik zooo lelijk aan de buitenkant haha!
Ja ik ook maar het was wel echt een heel goed hotel, met heerlijk eten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  Minx wo 12 sep 2012 - 4:55

Ik ben zelf naar Curaçao geweest. Kosten van ticket en overnachting waren bij elkaar 620 euro voor twee weken. We sliepen in een soort van studentenhuis dus moesten wel zelf lakens ed mee nemen maar dekens heb je daar toch niet nodig. Verder vond ik het eiland niet heel mooi maar de stranden wel. Echt een heerlijke zonvakantie gehad, we hebben gedoken wat ik erg mooi vond. Met dolfijnen gezwommen. En verder het eiland verkent. Zou het zeker aanraden smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  Niki wo 12 sep 2012 - 5:59

Curacao is zoals gezegd meer gericht op Nederlanders en Aruba op Amerikanen. Bonaire is wat rustiger en ik vind het ook erg gericht op duikers.

Wat niet genoemd is, maar wat onwijs gaaf is om te zien op Curacao is de blauwe kamer.. Als je goed kan zwemmen, zou ik er zeker heen gaan.

Aruba, Bonaire, Curaçao Blue%20Room%20-%20kopie.JPG?0

Ook ik vind Curacao wat uit eten betreft onwijs goedkoop!! Aruba is wat dat betreft een stuk duurder.

Mocht je interesse hebben, mijn vader verhuurd mooie en betaalbare appartementen/studio op Curacao. Je kan me dan een PM opsturen voor de website. Vaak hebben we nederlandse gasten en ze zijn erg tevreden.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  iloverocknroll1984 wo 12 sep 2012 - 8:36

Hi, ik ben van plan om in maart naar Curacao te gaan, kan ik je evt. ook een pm sturen Niki? Die blauwe kamer ziet er trouwens supergaaf uit!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  Niki wo 12 sep 2012 - 8:44

Ja, hoor... Geen probleem!
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  KOL wo 12 sep 2012 - 18:59

Bedankt voor jullie reacties. De vakantie wordt van het weekend besproken, dus daarna weet ik naar welk land we gaan Wink
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 19:38

Ik ben 4 weken naar Curacao geweest in december 2009/januari 2010. Was echt een geweldige vakantie. Wij hebben alles toen los geboekt begin juni en waren dus ook erg goedkoop uit.

Ticket was 580 via Arkefly (wij vlogen trouwens rechtstreeks heen en terug, en hoefde geen geld te betalen voor online inchecken en eten.. Alleen €10 voor de tv). Maar misschien is dat nu veranderd. En daarnaast hadden de KLM en Martinair (die toen nog vloog) beide een dikke vertraging en wij vlogen optijd Laughing Haha. Hier vol lof over arkefly dus.

En we hadden een los appartement geboek was €32,- per nacht kosste (per appartement, niet per persoon).

De auto was ook een goedkope barrel maar een geweldig karretje. Suzuki jeepje :cheering:

Dus wij waren klaar voor €1100 per persoon voor 4 weken.


We hebben trouwens ook onze paddy gehaald in 3 dagen bij de duikschool op Porto Marie voor €150 euro Very Happy

Verder vonden wij rondrijden gewoon erg leuk.

We zijn naar het Christoffelpark geweest, westpunt (gegeten bij jaanchies :P ), naar heel veel verschillende strandjes (Ik was echt verliefd op santa cruz), duiken bij Portomarie, een paar keer naar Punda en Otrabanda, struisvogelfarm en aloevera plantage. We zijn ook nog naar het noorden gereden maar dat was echt eng haha. Door allemaal kuilen, allemaal troep langs de weg.. dooie honden.. Kwamen we bij een oud hutje waar surfers bij elkaar waren. En een paar oude huisjes met zwervers. Brr haha dat raad ik je dus niet aan. Maar zoals je hoort zijn we gewoon gaan rijden en kijken waar we uitkwamen.

Ohja op Mambo ben ik trouwens in 4 weken tijd niet geweest :P (Wij waren toch meer van de kleine romantische standjes).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  minoessepoes wo 12 sep 2012 - 21:09

Wij zijn begin november naar Curacao geweest, op aanraden van vrienden van ons die daar wonen hebben we in een appartement op dit resort gezeten: http://www.morenaresort.com/

In totaal waren wij voor 12 dagen 749.25 euro kwijt voor het appartement en de vlucht.

Ik vond het echt een heerlijke vakantie, lekker even naar de zon terwijl het hier rotweer was, ik heb daar met veel plezier gesnorkeld en heel veel vissen gezien wat ik echt geweldig vond, de sfeer op het eiland is heel relaxt.

Wij zijn veel met de auto weg geweest met die vrienden van ons, o.a. wezen barbecuen op Daaibooi en bij de dolfijnen in het sea-aquarium in het water geweest omdat zij daar werkte, de overige tripjes (naar Willemstad) hebben we gewoon met de lijnbus gedaan, dat ging prima en wij hebben dus ook geen auto gehuurd.

De boodschappen vond ik er wel vrij prijzig, we zijn bij de AH geweest en nog bij een andere supermarkt, uit eten was bijna even duur. Ik heb wel echt goed en lekker gegeten daar.

Alles bij elkaar was het voor ons echt een relaxt vakantie, zijn we lekker uigerust en hebben we het er echt heel fijn gehad! Ik vind het zeker een aanrader!!!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  Lady4 wo 12 sep 2012 - 22:30

Ik ben in mei naar Curacao geweest en vond het een geweldige vakantie. Chogogo Resort is niet heel erg duur maar wel een mooi aangelegd resort. Naast Jan Thiel Baai, waar je heerlijk kunt zonnen en lekker kunt chillen bij Zanzibar. Je kunt daar echt fantastisch lekker eten bij Tinto.

Verder vond ik Daaibooi en Blue Bay de allermooiste strandjes die ik ooit heb gezien. Ook Kleine en Grote knip zijn de moeite waard. Mambo Beach werd verbouwd, daar heb ik weinig van gezien, maar we zijn wel een avond gezellig wezen stappen daar.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  Blond do 13 sep 2012 - 2:09

Je moet ook niet naar Mambo Beach gaan voor het strand, dat is idd leuk om te stappen, maar niet om te liggen. Het is aangelegd, de zee is daar niet mooi en je hebt nauwelijks palmbomen om in de schaduw te liggen, mocht je dat willen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  Sweet Sylvana do 13 sep 2012 - 2:12

I LOVE ARUBA! Ik heb een tijd op Curacao en op Aruba gewoond en vond Aruba echt leuker!! Ik vond de stranden veeeel mooier!

Sweet Sylvana
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 213
Punten : 241
Registratiedatum : 04-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aruba, Bonaire, Curaçao Empty Re: Aruba, Bonaire, Curaçao

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum