Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tips en trucs mbt 2e kindje

+4
xxjojootjexx
Nana
Susan
Darius
8 plaatsers

Ga naar beneden

tips en trucs mbt 2e kindje Empty tips en trucs mbt 2e kindje

Bericht  Darius do 19 mei 2011 - 8:30

Okee, eerlijk gezegd valt het me nu even tegen. Dinsdag was ik vier uurtjes alleen met twee kids. De kraamhulp ging om half vier weg en mijn man kwam om half acht terug van het werk. Natuurlijk wel net spitstijd, maar L.aurens was me ook enorm aan het uitproberen. Als ik moest voeden, ging hij van alles uitvreten en hij heeft ook Pepijn bijna geknepen en zei heel dwingend: 'Pepijn slapen daar' en hij wees naar de kinderwagenbak.
Vandaag heb ik echt gemerkt dat L.aurens puur en alleen aandacht van mij wil. Als ik dat geef, is het een enorme lieverd, maar ik zie wat op tegen de momenten dat ik P.epijn moet voeden en L.aurens hier ook rondhangt. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

De kraamhulp gaf als tip dat ik voor de voeding even 10 minuten met L moet spelen, dan duidelijk moet zeggen dat ik P ga voeden en dat hij dan alleen moet spelen. Ik zou dan ook geen aandacht aan L moeten geven, ook niet even een boekje lezen of met een autootje rijden als hij bij me komt.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

tips en trucs mbt 2e kindje Empty Re: tips en trucs mbt 2e kindje

Bericht  Susan do 19 mei 2011 - 8:49

Als ik Yrsa zat te voeden dan gaf ik Ezra wel gewoon een aai over zijn bol of een kus en legde dan uit dat ik hem straks zou helpen als hij iets wilde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips en trucs mbt 2e kindje Empty Re: tips en trucs mbt 2e kindje

Bericht  Nana do 19 mei 2011 - 8:52

Herkenbaar! Mijn zoontje was tijdens de vakantie van mijn man (na de bevalling) het allerliefste jongetje! Heel lief voor zijn zusje, lief voor mama. En toen mijn man weer aan het werk ging en ik de hele dag twee kids had veranderde dat opeens. Zijn zusje slaan, een kopstoot geven, mij slaan, met spullen gooien, wijzen naar de box dat zijn zus daar maar moest liggen. Dit heeft een weekje geduurd en nu gedraagt hij zich weer als voorheen. Ik denk dat mijn zoontje echt even aan het aftasten was of er nog wel aandacht voor hem zou zijn, ergens heel logisch natuurlijk.

Ik zorg ervoor dat hij ook aan zijn 1 op 1 aandacht komt. Als zijn zusje boven slaapt doen we samen een spelletje, boekje lezen. Ook geef ik hem de hele dag vaak aaien over zijn bol/ kusjes/ knuffels zodat hij zich ook geliefd voelt.
Tijdens het voeden vraag ik hem een beetje te helpen door bijvoorbeeld vast een schoon luiertje te pakken/ de luierdoekjes. Of ik vraag of hij naast ons komt zitten met bijvoorbeeld een boekje. Of ik geef hem zijn pop en de fles zodat hij zijn pop de fles kan geven.

Misschien werkt dit ook voor jouw oudste? Hopelijk is het maar een fase en is hij gauw weer in zijn gewone doen!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips en trucs mbt 2e kindje Empty Re: tips en trucs mbt 2e kindje

Bericht  xxjojootjexx do 19 mei 2011 - 9:08

Geen aandacht geven als je met P. bezig bent lijkt mij juist absoluut geen optie. Dan zal L alles uit de kast halen om juist wel aandacht te krijgen.
Wat ik zou doen/ heb gedaan, maak een lekker bakje fruit klaar, beker drinken, een kleurplaat, speelgoed wat een uitdaging is waar hij niet altijd mee mag spelen, lees een boekje met hem terwijl je voedt.
En natuurlijk niet alles tegelijk, maar bij elke voeding 1 van de dingen.
Succes, en vergeet niet, afgelopen dinsdag was P. pas 5 dagen! Het gaat vanzelf beter.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips en trucs mbt 2e kindje Empty Re: tips en trucs mbt 2e kindje

Bericht  knets vr 20 mei 2011 - 0:55

Ik heb voor Jason een blauwe pop gekocht en een blauwe poppenwagentje.. En als ik dan Jordan een fles gaf dan gaf Jason zijn pop een fles.. En al die tijd zaten wij gezellig te kletsen over ''onze'' kindjes.. Jason hielp vooral veel met Jordan verzorgen.. In bad insoppen, doekje aangeven bij luierverschonen, luier aangeven, sokjes pakken uit de la,... enz.. Ik negeerde hem juist totaal niet en zei steeds dat ik zo blij was met zijn hulp..

Ik woonde toen tegenover het zwembad en toen ik met de jongens alleen naar het zwembad ging en Jordan moest een fles dan gaf ik jason een ijsje en hij bleef dan naast me zitten en liep daarom niet weg.. Dus dat is misschien wel een tip voor als je uit huis bent??
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips en trucs mbt 2e kindje Empty Re: tips en trucs mbt 2e kindje

Bericht  Darius vr 20 mei 2011 - 1:28

Dank jullie wel! Ik had ook dezelfde ideeen, maar de kraamhulp heeft me aan het twijfelen gebracht. Haar manier werkte dinsdag gewoon echt niet, dus morgen gaan we het op mijn en jullie manier proberen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

tips en trucs mbt 2e kindje Empty Re: tips en trucs mbt 2e kindje

Bericht  Susan vr 20 mei 2011 - 1:45

Ach ja, het is vast goed bedoeld, maar ik vind het niet een heel briljant pedagogisch advies.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips en trucs mbt 2e kindje Empty Re: tips en trucs mbt 2e kindje

Bericht  LMCurious vr 20 mei 2011 - 5:58

Ik kijk altijd hoe wat en waarom ik denk dat Joris zo doet. Hier was Dave gelukkig de eerste 4 weken veel thuis, en was ik hooguit een uurtje 2 alleen met Joris. Hij is de eerste paar keer wel gaan testen tijdens voedingen, maar ik heb bij die dingen meteen de eerste keer heel duidelijk gemaakt dat ik tijdens het voeden met Milou bezig ben. En na die dingen uitgelegd te hebben ben ik er ook heel strikt in geweest. Als hij ook maar iets deed, moest hij meteen in de hoek. Dat heeft ie een paar keer geprobeerd, en nu doet ie het echt niet meer als ik aan het voeden ben.

Ik merk nu wel ook verschil, dat ik soms gezegd heb van als mama dit gedaan heeft gaan we samen spelletje doen ofzo, maar dan word Milou bijv. eerder wakker dan ik had verwacht, en meot hij dus langer wachten. Dan mag hij lekker bij ons komen zitten om te hlpen flesje vasthouden/monddoekje pakken/helpen verschonen. Vaak verdraai ik het een beetje, vraag ik namens Milou of Joris haar voor wil lezen, en dat doet ie dan vaak wel. Soms vind ie dat ik maar moet lezen en dat kan dan ook. Maar er zijn ook momenten dat niks goed is voor hem, en dan vertel ik gewoon dat ik op dat moment met Milou bezig ben en geen tijd heb. Dan kan ie boos worden, maar dat is dan jammer, dan negeer ik hem wel.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

tips en trucs mbt 2e kindje Empty Re: tips en trucs mbt 2e kindje

Bericht  Kat1980 za 21 mei 2011 - 0:46

Susan schreef:Als ik Yrsa zat te voeden dan gaf ik Ezra wel gewoon een aai over zijn bol of een kus en legde dan uit dat ik hem straks zou helpen als hij iets wilde.

Zo doe ik het hier ook.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

tips en trucs mbt 2e kindje Empty Re: tips en trucs mbt 2e kindje

Bericht  Darius za 21 mei 2011 - 6:15

Joepie, het is vandaag echt HEEL ERG GOED gegaan!!! Ik ben echt super blij, ik zat er na afgelopen dinsdag behoorlijk mee in mijn maag. Laurens heeft Pepijn niet 1 x 'geslagen' of gezegd dat hij weg moest. Verder heeft Laurens heel erg lief gespeeld tijdens het voeden en hij heeft zelfs even met een billendoekje wat in het rond geveegd bij Pepijn. En verder gewoon mijn eigen ding gedaan en Laurens heeft zelf een boekje aan mij gegeven en we hebben heerlijk samen een boekje gelezen en de tv bood ook uitkomst voor een kwartiertje.

Pfffffff!

Bedankt allemaal voor jullie tips. Knets: ik ga denk ik toch nog even op zoek naar een poppenwagen. (pop heb ik van mezelf nog wel, haha!)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

tips en trucs mbt 2e kindje Empty Re: tips en trucs mbt 2e kindje

Bericht  Meeko zo 22 mei 2011 - 1:43

Senna kwam in t begin vaak tegen mij aanliggen als ik Elin aan het voeden was, minder handig, dat wel. Nu gaat ze zelf gewoon spelen en weet ze dat als ik klaar ben weer tijd voor haar heb. Nu is Senna ook wat ouder en kan zowiezo erg goed alleen spelen.
Als ze nu aandacht van mij wil als ik Elin voed doe ik de tv aan. Dan zitten we ook samen op de bank.
Als Elin onrustig is doe ik haar in de draagdoek, zo kan ik ook nog de aandacht aan Senna geven.
Maar zie dat t al goed is gegaan, helemaal super! En t went ook wel hoor.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips en trucs mbt 2e kindje Empty Re: tips en trucs mbt 2e kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum