Wie wil mijn sollicitatiebrief 'keuren'?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wie wil mijn sollicitatiebrief 'keuren'?
Hallo allemaal,
Ik ben nog maar net nieuw hier, maar zou jullie toch al om een gunst willen vragen
Ik ben aan het solliciteren voor een baan bij een kinderdagverblijf, aangezien ik vorige week mijn laatste examen heb gedaan. Nu ben ik (ondanks dat ik er al een stuk of 10 heb geschreven) niet zo heel goed in het schrijven van sollicitatiebrieven. Ben nu dus ook al 2 dagen met deze brief bezig geweest
Nu wilde ik jullie vragen of hij een btje lekker leest, en of er geen dingen inzitten die ik beter anders kan zeggen (of elk ander commentaar is ook welkom ) Vooral met het einde ben ik niet zo tevreden, maar mijn inspiratie is een btje op!
Alvast bedankt!!!!
<Mijn naam en adres>
<naam kdv en adres>
Zwijndrecht, 18 mei 2011
Betreft: sollicitatie pedagogisch medewerker hele dagopvang
Geachte heer, mevrouw,
Naar aanleiding van de advertentie op uw website solliciteer ik naar de functie pedagogisch medewerker op één van uw locaties voor hele dagopvang. Ik ben van mening dat ik voldoe aan de eisen die u stelt voor de functie pedagogisch medewerker in uw vacature.
Op 10 mei jl. heb ik mijn laatste examen, professionaliteit en kwaliteitszorg, afgerond. Op dit moment wacht ik op de uitslag hiervan, die ik na 6 tot 8 weken na mijn examendatum zou moeten ontvangen. Naar verwachting heb ik dan mijn diploma in juli, en zou dan graag aan het werk gaan in uw organisatie.
Mijn stage heb ik met veel plezier afgerond op kinderdagverblijf de <naam kdv> in <plaats>. Helaas kon ik hier na mijn stage niet blijven werken, en heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn collega’s en de kinderen daar. Ik kan dan ook niet wachten tot ik weer aan het werk kan op een kinderdagverblijf dat mij wel een goede plek kan aanbieden.
Ik vind het erg leuk om voor de kinderen verschillende mogelijkheden te bedenken om de kinderen te motiveren de wereld om zich heen te ontdekken en zichzelf te ontplooien. Tevens ben ik zelf ook erg leergierig, creatief ingesteld, waardoor ik mij nieuwe dingen gemakkelijk eigen maak.
Op mijn stage heb ik gemerkt goed te kunnen functioneren binnen een team, ik ben flexibel ingesteld en sta altijd klaar om een helpende hand toe te steken.
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u de mogelijkheden om als pedagogisch medewerker bij u te werken bespreken.
Met vriendelijke groet,
< mijn naam>
Bijlage: Curriculum Vitae
Ik ben nog maar net nieuw hier, maar zou jullie toch al om een gunst willen vragen
Ik ben aan het solliciteren voor een baan bij een kinderdagverblijf, aangezien ik vorige week mijn laatste examen heb gedaan. Nu ben ik (ondanks dat ik er al een stuk of 10 heb geschreven) niet zo heel goed in het schrijven van sollicitatiebrieven. Ben nu dus ook al 2 dagen met deze brief bezig geweest
Nu wilde ik jullie vragen of hij een btje lekker leest, en of er geen dingen inzitten die ik beter anders kan zeggen (of elk ander commentaar is ook welkom ) Vooral met het einde ben ik niet zo tevreden, maar mijn inspiratie is een btje op!
Alvast bedankt!!!!
<Mijn naam en adres>
<naam kdv en adres>
Zwijndrecht, 18 mei 2011
Geachte heer, mevrouw,
Naar aanleiding van de advertentie op uw website solliciteer ik naar de functie pedagogisch medewerker op één van uw locaties voor hele dagopvang. Ik ben van mening dat ik voldoe aan de eisen die u stelt voor de functie pedagogisch medewerker in uw vacature.
Op 10 mei jl. heb ik mijn laatste examen, professionaliteit en kwaliteitszorg, afgerond. Op dit moment wacht ik op de uitslag hiervan, die ik na 6 tot 8 weken na mijn examendatum zou moeten ontvangen. Naar verwachting heb ik dan mijn diploma in juli, en zou dan graag aan het werk gaan in uw organisatie.
Mijn stage heb ik met veel plezier afgerond op kinderdagverblijf de <naam kdv> in <plaats>. Helaas kon ik hier na mijn stage niet blijven werken, en heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn collega’s en de kinderen daar. Ik kan dan ook niet wachten tot ik weer aan het werk kan op een kinderdagverblijf dat mij wel een goede plek kan aanbieden.
Ik vind het erg leuk om voor de kinderen verschillende mogelijkheden te bedenken om de kinderen te motiveren de wereld om zich heen te ontdekken en zichzelf te ontplooien. Tevens ben ik zelf ook erg leergierig, creatief ingesteld, waardoor ik mij nieuwe dingen gemakkelijk eigen maak.
Op mijn stage heb ik gemerkt goed te kunnen functioneren binnen een team, ik ben flexibel ingesteld en sta altijd klaar om een helpende hand toe te steken.
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u de mogelijkheden om als pedagogisch medewerker bij u te werken bespreken.
Met vriendelijke groet,
< mijn naam>
Stitch- Fluisteraar
- Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11
Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief 'keuren'?
Nouska87 schreef:
<Mijn naam en adres>
<naam kdv en adres>
Zwijndrecht, 18 mei 2011
Geachte heer / mevrouw, Ik zou het op deze manier doen..
Naar Moet dit niet Na aanleiding van zijn? aanleiding van de advertentie op uw website solliciteer ik naar de functie pedagogisch medewerker op één van uw locaties voor hele dagopvang. Ik ben van mening dat ik voldoe aan de eisen die u stelt voor de functie pedagogisch medewerker in uw vacature.
Ik mis de opleiding in het verhaal, het is mischien logisch, maar ik zou het er toch even in zetten..
Mijn stage heb ik met veel plezier afgerond op kinderdagverblijf de <naam kdv> in <plaats>. Helaas kon ik hier na mijn stage niet blijven werken, en heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn collega’s en de kinderen daar. Ik kan dan ook niet wachten tot ik weer aan het werk kan op een kinderdagverblijf dat mij wel een goede plek kan aanbieden. Ehm, ik denk persoonlijk dat het de brieflezer niet uit maakt dat jij daar niet meer kon blijven. Ik zou iets meer over je taken van de stage vertellen..
Ik vind het erg leuk om voor de kinderen verschillende mogelijkheden te bedenken om de kinderen te motiveren de wereld om zich heen te ontdekken en zichzelf te ontplooien. Tevens ben ik zelf ook erg leergierig en creatief ingesteld, waardoor ik mij nieuwe dingen gemakkelijk eigen maak.
Ik sluit liever zelf af met.. Uiteraard wil ik deze brief in een persoonlijk gesprek toelichten. Ik hoop spoedig op een reactie van u.Met vriendelijke groet,
< mijn naam>
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ik let alleen op het taalgebruik. Ik waarschuw je alvast: ik ben een pietlut en waarschijnlijk is je brief prima. En zo belangrijk is taalgebruik niet op een kdv.
Geachte heer, mevrouw, Zo hoort het
NaarMoet dit niet Na aanleiding van zijn? Naar is goed aanleiding van de advertentie op uw website solliciteer ik naar de functie pedagogisch medewerker op één van uw locaties voor hele dagopvang. Ik ben van mening dat ik voldoe aan de eisen die u stelt voor de functie pedagogisch medewerker in uw vacature.
Op 10 mei jl. heb ik mijn laatste examen, professionaliteit en kwaliteitszorg, afgerond. Het is niet fout, maar ik stel voor: "Mijn laatste examen, professionaliteit en kwaliteitszorg, heb ik op 10 mei jl. afgerond". Op dit moment wacht ik op de uitslaghiervan, die ik na 6 tot 8 weken zes tot acht weken na mijn examendatum zou moeten ontvangen Ik stel voor dat je de datum erbij zet, dus dat je zelf uitrekent wanneer je de uitslag ontvangt. Naar verwachting heb ik dan mijn diploma in juli, en zou dan graag aan het werk gaan in uw organisatie. Ik stel voor om twee zinnen te maken. Achter 'juli' een punt en dan: "ik zou (...) [naam kinderdagverblijf].". "Uw organisatie" is onpersoonlijk. Waarom vind je dit kdv leuk?
Mijn stage heb ik met veel plezier afgerond Was je blij dat je klaar was? op kinderdagverblijf de <naam kdv> in <plaats>. Helaas kon ik hier na mijn stage niet blijven werken, en heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn collega’s en de kinderen daar. Ik kan dan ook niet wachten tot ik weer aan het werk kan op een kinderdagverblijf dat mij wel een goede plek kan aanbieden Dit klinkt wrokkig. En inderdaad, wat heb je daar geleerd?.
Ik vind het erg leuk omvoor de kinderen verschillende mogelijkheden te bedenken om de kinderen te motiveren de wereld om zich heen te ontdekken en zichzelf te ontplooien. Tevens ben ik zelf ook 'Tevens' en 'ook' is dubbelop en 'zelf' is overbodigerg leergierig en creatief ingesteld Zonder 'ingesteld' komt het krachtiger over, waardoor ik mij nieuwe dingen Wat voor dingen? gemakkelijk eigen maak.
Op mijn stage heb ik gemerkt goed te kunnen functioneren binnen een team Dat is een randvoorwaarde, daar scoor je geen extra punten mee. Ik stel voor dat je vertelt waarom je goed functioneerde binnen het team en/of wat je leuk vond aan dat team, ik ben flexibel ingesteld en sta altijd klaar om een helpende hand toe te steken. waarom is dit relevant?
Graag zou ik in een persoonlijk gesprekmet u Je weet niet wie de 'u' is de mogelijkheden om als pedagogisch medewerker bij u kinderdagverblijf [naam] te werken bespreken.
Geachte heer, mevrouw, Zo hoort het
Naar
Op 10 mei jl. heb ik mijn laatste examen, professionaliteit en kwaliteitszorg, afgerond. Het is niet fout, maar ik stel voor: "Mijn laatste examen, professionaliteit en kwaliteitszorg, heb ik op 10 mei jl. afgerond". Op dit moment wacht ik op de uitslag
Mijn stage heb ik met veel plezier afgerond Was je blij dat je klaar was? op kinderdagverblijf de <naam kdv> in <plaats>. Helaas kon ik hier na mijn stage niet blijven werken
Ik vind het erg leuk om
Op mijn stage heb ik gemerkt goed te kunnen functioneren binnen een team Dat is een randvoorwaarde, daar scoor je geen extra punten mee. Ik stel voor dat je vertelt waarom je goed functioneerde binnen het team en/of wat je leuk vond aan dat team, ik ben flexibel ingesteld en sta altijd klaar om een helpende hand
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Alvast bedankt voor de tips!
Het meeste heb ik ondertussen al veranderd, alleen heb ik mijn opleiding gedaan via de LOI, dus over de uitslag van mijn examen (nou ja, de datum van de uitslag) is echt helemaal geen zinnig woord te zeggen helaas. Heb de uitslag al eens na 4 weken gehad, maar ook wel eens na 12 weken Nou zal dat laatste niet gebeuren, omdat mijn vriend van plan is ze vanaf volgende week te gaan stalken, omdat ik nu werkloos thuis zit Maar goed, is nu ff niet relevant. Hier de aangepaste versie:
Geachte heer, mevrouw,
Het laatste examen van mijn opleiding SPW 3 kinderopvang, professionaliteit en kwaliteitszorg, heb ik op 10 mei jl. afgerond. Op dit moment wacht ik op de uitslag, die ik uiterlijk zes tot acht weken na mijn examendatum zou moeten ontvangen. Naar verwachting heb ik mijn diploma in juli, en zou dan graag aan het werk gaan op één van de kinderdagverblijven van <kdv>. is een grote organisatie, dus kan niet 1 kdv zelf noemen
Met veel plezier heb ik stage gelopen op kinderdagverblijf <naam kdv> in <plaats>. Op mijn stage heb ik erg veel geleerd met betrekking tot de verzorging van kinderen, het communiceren met kinderen en ouders, maar ook op organisatorisch gebied. Ik hoop daarom binnenkort aan de slag te gaan op een kinderdagverblijf, waar ik deze vaardigheden in de praktijk kan brengen
Ik vind het erg leuk verschillende mogelijkheden te bedenken om de kinderen te motiveren de wereld om zich heen te ontdekken en zichzelf te ontplooien. Tevens ben ik erg leergierig en creatief, waardoor ik mij verschillende werkwijzen gemakkelijk eigen maak. Het werken binnen een team heb ik altijd als zeer prettig ervaren, ....... Hier kom ik dus niet uit!
Graag zou ik mijn sollicitatie binnenkort in een gesprek komen toelichten. Ik hoop spoedig een reactie van u te ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Het meeste heb ik ondertussen al veranderd, alleen heb ik mijn opleiding gedaan via de LOI, dus over de uitslag van mijn examen (nou ja, de datum van de uitslag) is echt helemaal geen zinnig woord te zeggen helaas. Heb de uitslag al eens na 4 weken gehad, maar ook wel eens na 12 weken Nou zal dat laatste niet gebeuren, omdat mijn vriend van plan is ze vanaf volgende week te gaan stalken, omdat ik nu werkloos thuis zit Maar goed, is nu ff niet relevant. Hier de aangepaste versie:
Geachte heer, mevrouw,
Het laatste examen van mijn opleiding SPW 3 kinderopvang, professionaliteit en kwaliteitszorg, heb ik op 10 mei jl. afgerond. Op dit moment wacht ik op de uitslag, die ik uiterlijk zes tot acht weken na mijn examendatum zou moeten ontvangen. Naar verwachting heb ik mijn diploma in juli, en zou dan graag aan het werk gaan op één van de kinderdagverblijven van <kdv>. is een grote organisatie, dus kan niet 1 kdv zelf noemen
Met veel plezier heb ik stage gelopen op kinderdagverblijf <naam kdv> in <plaats>. Op mijn stage heb ik erg veel geleerd met betrekking tot de verzorging van kinderen, het communiceren met kinderen en ouders, maar ook op organisatorisch gebied. Ik hoop daarom binnenkort aan de slag te gaan op een kinderdagverblijf, waar ik deze vaardigheden in de praktijk kan brengen
Ik vind het erg leuk verschillende mogelijkheden te bedenken om de kinderen te motiveren de wereld om zich heen te ontdekken en zichzelf te ontplooien. Tevens ben ik erg leergierig en creatief, waardoor ik mij verschillende werkwijzen gemakkelijk eigen maak. Het werken binnen een team heb ik altijd als zeer prettig ervaren, ....... Hier kom ik dus niet uit!
Graag zou ik mijn sollicitatie binnenkort in een gesprek komen toelichten. Ik hoop spoedig een reactie van u te ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Stitch- Fluisteraar
Ik zou er bij zetten waarom je per se bij dat bedrijf wilt werken. Nu komt het over als een standaardbrief, bij wijze van spreken zou je deze brief naar elk kinderdagverblijf kunnen sturen
Laatst aangepast door Yasmin op do 19 mei 2011 - 5:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
'een van de kinderdagverblijven' is zonder accents op de 'een'.
Misschien kun je bij die laatste zin waar je niet uitkomt iets zeggen als 'als zeer prettig ervaren, maar ook zelfstandig werken gaat mij zeer goed af' o.i.d.
Goede brief!
Misschien kun je bij die laatste zin waar je niet uitkomt iets zeggen als 'als zeer prettig ervaren, maar ook zelfstandig werken gaat mij zeer goed af' o.i.d.
Goede brief!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Misschien kan je het krijgen van de uitslag helemaal weghalen en zeggen dat je verwacht in juli je diploma te halen/hebben. Wat je prettig vond aan het team: het omgaan met verschillende persoonlijkheden, het delen van de kennis, de zakelijke samenwerking of de gemoedelijke sfeer? Heb je wel eens ergens gewerkt waar je het níet prettig vond? Misschien kan je iets afleiden uit wat je niet wil.
Zijn er werkwijzen waar je al ervaring mee hebt, zoals leermethodes of communicatiemethodes? Ik weet niet hoe dat in jouw sector zit, hoor, maar je zou er iets over kunnen noemen. En dan verwijzen naar de methode die de organisatie waar je solliciteert gebruikt.
Een ander inkoppertje is herhalen wat in de vacature staat: het aantal uren spreekt je aan, de mate van flexibiliteit/zekerheid spreekt je aan etc. Je interpunctie is niet perfect, maar voor deze baan lijkt enthousiasme me belangrijker. Je zou de zinsvolgorde en zinslengte op enkele plaatsen kunnen aanpassen om enthousiaster te klinken. Het is een goede brief, maar nogal standaard.
Zijn er werkwijzen waar je al ervaring mee hebt, zoals leermethodes of communicatiemethodes? Ik weet niet hoe dat in jouw sector zit, hoor, maar je zou er iets over kunnen noemen. En dan verwijzen naar de methode die de organisatie waar je solliciteert gebruikt.
Een ander inkoppertje is herhalen wat in de vacature staat: het aantal uren spreekt je aan, de mate van flexibiliteit/zekerheid spreekt je aan etc. Je interpunctie is niet perfect, maar voor deze baan lijkt enthousiasme me belangrijker. Je zou de zinsvolgorde en zinslengte op enkele plaatsen kunnen aanpassen om enthousiaster te klinken. Het is een goede brief, maar nogal standaard.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik wil iedereen even heel erg bedanken voor het helpen met mijn sollicitatiebrief! Jullie tips waren erg handig, en de 'kritiek' over het algemeen niet meer dan terecht! Thnx daarvoor dus
Nu maar kijken wat (mijn hopelijk toekomstige werkgever) ervan vind.
Hij gaat zo de brievenbus in, dus ben benieuwd!
Nu maar kijken wat (mijn hopelijk toekomstige werkgever) ervan vind.
Hij gaat zo de brievenbus in, dus ben benieuwd!
Stitch- Fluisteraar
Heb je al wat gehoord toevallig? Hihi per post, ik dacht dat alles tegenwoordig per mail ging:P
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken?
» Wie kan mijn sollicitatiebrief in het engels vertalen?
» Af laten keuren?
» kwikfit en auto keuren.
» Is 50 euro voor keuren auto duur?
» Wie kan mijn sollicitatiebrief in het engels vertalen?
» Af laten keuren?
» kwikfit en auto keuren.
» Is 50 euro voor keuren auto duur?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: