Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken? Empty Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Silver do 1 maa 2012 - 9:22

Ik ben bezig een sollicitatiebrief op te stellen, maar voor mijn gevoel leest het niet lekker weg. Wie kan en wil mij even op weg helpen? Misschien tips geven.

Onlangs las ik uw vacature op **Naarmate ik verder las, raakte ik erg enthousiast en omdat ik zelf ook gewerkt heb als au-pair is dit niet nieuw voor mij.

Is nu:
Naar aanleiding van uw vacature op ** solliciteer ik naar de functie van oppas. De informatie die in de uitleg van de vacature staat heeft mij nog enthousiaster gemaakt, want ik kon mij erg vinden in de omschrijving van de gewenste oppas.

Tijdens mijn opleiding Helpende Welzijn heb ik veel geleerd in de omgang en verzorging met kinderen. In 2005
tot 2006 ben ik au-pair geweest in een Duits gezin met 2 kinderen, 2 meisjes van 2 en 4 jaar oud. Mijn werkzaamheden waren toen met de kinderen de dag doorbrengen door middel van spelen, lezen, sporten, puzzelen spelletjes ect. Buiten het vermaak van de kinderen moest ik ook kleine huishoudelijke taken uitvoeren.

Ik ben iemand die veel initiatief toont en beschikt over goede sociale- en communicatieve vaardigheden. Enthousiast, flexibel, open en consequent zijn begrippen die mij omschrijven.


Laatst aangepast door FryskeFlinter op do 1 maa 2012 - 10:34; in totaal 4 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 9:43

a/A aanklikken en dan kun je netjes posten. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Silver do 1 maa 2012 - 9:47

Gisele schreef:a/A aanklikken en dan kun je netjes posten. smile

Dankje smile Nu is het wachten op tips en suggesties.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Phileine do 1 maa 2012 - 9:58

FryskeFlinter schreef:Ik ben bezig een sollicitatiebrief op te stellen, maar voor mijn gevoel leest het niet lekker weg. Wie kan en wil mij even op weg helpen? Misschien tips geven.

Onlangs las ik uw vacature op **Naarmate ik verder las, raakte ik erg enthousiast en omdat ik zelf ook gewerkt heb als au-pair is dit niet nieuw voor mij.

Tijdens mijn opleiding Helpende Welzijn heb ik veel geleerd in de omgang en verzorging met kinderen. Ik ben een jaar werkzaam geweest als au-pair in een Duits gezin met 2 kinderen; 2 meisjes van 2 en 4 jaar oud. Mijn werkzaamheden waren bestonden toen uit het doorbrengen van de dag met de kinderen door middel van spelen, lezen, sporten, puzzelen, spelletjes etc. Buiten het vermaak van de kinderen moest ik ook kleine huishoudelijke taken uitvoeren.


Ik ben iemand die veel initiatief toont en beschikt over goede sociale- en communicatieve vaardigheden. Enthousiast, flexibel, open en consequent zijn begrippen die mij omschrijven.

Een idee:

Uw vacature sprong er voor mij uit,omdat ik al eerder als au-pair werkzaam ben geweest.

Ik heb wat woorden veranderd, maar ik zou ook letten op het gebruik van getallen. Voluit geschreven staat netter. Daarnaast zou ik het gebruik van moest vermijden. Succes!

Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Monte do 1 maa 2012 - 10:01

Mijn tips:

Onlangs las ik uw vacature op **Naarmate ik verder las, raakte ik erg enthousiast en omdat ik zelf ook gewerkt heb als au-pair is dit niet nieuw voor mij.
Ik neem aan dat je eerst begonnen bent met geachte die en die? Dan zou ik zelf het houden bij het feit dat je enthausiast ben en graag zou willen solliciteren naar de functie van au-pair. Dat je daarin al ervaring hebt, zou ik niet al hier neerzetten. Dit stukje is alleen om aan te geven dat je wilt solliciteren.

- Hier zou ik iets neerzetten dat je al als au-pair hebt gewerkt en wat je daar zo geweldig aan vindt. IK mis namelijk waarom je solliciteert, wat je zo aanspreekt en waarom jij die baan wilt hebben. En dat verwerken in je verhaal over je opleiding en ervaring.
Tijdens mijn opleiding Helpende Welzijn heb ik veel geleerd in de omgang en verzorging met kinderen. In 2005
tot 2006 ben ik au-pair geweest in een Duits gezin met 2 kinderen, 2 meisjes van 2 en 4 jaar oud. Mijn werkzaamheden waren toen met de kinderen de dag doorbrengen door middel van spelen, lezen, sporten, puzzelen spelletjes ect. Buiten het vermaak van de kinderen moest ik ook kleine huishoudelijke taken uitvoeren.

Ik ben iemand die veel initiatief toont en beschikt over goede sociale- en communicatieve vaardigheden. Enthousiast, flexibel, open en consequent zijn begrippen die mij omschrijven.
Dit is wel goed al zou ik het nog iets meer uitschrijven en betrekken bij de baan



Ik vind inderdaad dat het nog niet lekker loopt, maar dat komt denk ik omdat het nog geen verhaal is. Je moet zinnen iets meer uitschrijven en meer eromheen schrijven. Zoals ik bij je eerste stukje al aangaf, gewoon zeggen dat je wilt solliciteren, dat leest wat lekkerder. En verder zou ik ook eens zoeken op internet. Er zijn voor heel veel beroepen namelijk voorbeeldbrieven of brieven van mensen op internet te vinden.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Silver do 1 maa 2012 - 10:02

Dankje!

Ik zie zelf al dat ik een foutje heb gemaakt, het gaat om werk als oppas (nanny) vandaar dat ik mijn au-pair tijd ook benoemd heb.

Het gehele stukje met mijn adres gegevens, de datum, en de gegevens van het bedrijf heb ik weg gelaten. En idd geachte die en die staat er ook boven. Het gaat puur om de brief. Ik probeer het nu anders te verwoorden maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Sad Ik dacht ik ga er even voor zitten en klaar....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Atelier Madame do 1 maa 2012 - 22:00

FryskeFlinter schreef:Dankje!

Ik zie zelf al dat ik een foutje heb gemaakt, het gaat om werk als oppas (nanny) vandaar dat ik mijn au-pair tijd ook benoemd heb.

Het gehele stukje met mijn adres gegevens, de datum, en de gegevens van het bedrijf heb ik weg gelaten. En idd geachte die en die staat er ook boven. Het gaat puur om de brief. Ik probeer het nu anders te verwoorden maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Sad Ik dacht ik ga er even voor zitten en klaar....

Ik zou je persoonlijke sterke punten betrekken op de functie waarvoor je solliciteert. Waarom acht jij dit 'Ik ben iemand die veel initiatief toont en beschikt over goede sociale-
en communicatieve vaardigheden. Enthousiast, flexibel, open en
consequent zijn begrippen die mij omschrijven.' van belang voor de functie? Soms kan een voorbeeld geven hier ook helpen, bijvoorbeeld een situatie waarbij je twee van deze eigenschappen hebt getoond.

Voor de rest zou ik het daar bij houden en je CV bijvoegen. Als je een CV hebt die eruit spat op basis van je ervaring zou je nog kunnen aangeven dat je je brief en CV graag in een persoonlijk gesprek wil toelichten.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken? Empty Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief nakijken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum