Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

+5
Guus
Inge
Pien
Zininzon
Zonnetje
9 plaatsers

Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Zonnetje wo 18 mei 2011 - 9:27

Ik wil zaterdag gehaktballetjes maken als hapje op mijn verjaardag. Ik heb hier wel eens recepten voor gehaktballen voorbij zien komen, maar ik heb ze niet opgeschreven, dus mijn vraag is: wie heeft er een lekker recept voor gehaktballetjes? En gebruiken jullie hier runder- of half om half gehakt voor, ongekruid of gekruid?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Zininzon wo 18 mei 2011 - 9:33

half om half, ongekruid

Ik doe er meestal wat ketjap, peper, zout, paprikapoeder en gesnipperde ui doorheen
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Pien wo 18 mei 2011 - 9:42

een zakje gyros kruiden erdoor is echt héél erg lekker!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 9:46

Wat mijn vader altijd maakte was eigenlijk heel erg simpel.

Kleine gehaktballetjes van Half om Half, gekruid, eventueel uitje, beetje ketjap en dan in satesaus serveren. Heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Inge wo 18 mei 2011 - 10:22

Rundergehakt, scheutje ketjap, scheutje chilisaus, cayennepeper (kan ook zonder), peper, knoflookpoeder, uitje klein snijden en erdoor kneden

Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Guus wo 18 mei 2011 - 20:54

half om half gehakt, tomatenpuree, knoflook, rode ui, cayenne, kaneel en een klein beetje oregano

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  minoessepoes wo 18 mei 2011 - 21:12

Goochempie schreef:half om half gehakt, tomatenpuree, knoflook, rode ui, cayenne, kaneel en een klein beetje oregano


Dat is zo lekker! Je kan dan in het midden nog een klein blokje feta duwen (gewoon van die blokjes uit zo'n potje op olie). Is er erg lekker bij!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 22:43

een eitje er doorheen en daarna pas al die andere ingredienten toevoegen.

Ik gebruik alleen rundergehakt. (minder vet)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Rev3rie do 19 mei 2011 - 1:01

Ik het een recept wat altijd een succes is hier. Het zijn geen doorsnee gehaktballetjes hoor.

Rundergehakt kruiden met ketjap, zout, peper, rode currypasta (een beetje), ei, gesnipperde ui, geraspte kokos eventueel knoflook en alles mengen.

Maak van de gehaktmengel een bal ter grootte van een pingpongbal.
Bakken in zonnebloemolie. Serveer het met chillisaus (van Go-tan)
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Inge do 19 mei 2011 - 1:08

Feta erin ga ik ook eens proberen.

Rev3rie, klinkt ook lekker, ga ik ook eens proberen. lijkt wel beetje op mijn gehakballen, alleen ik doe er nooit cocos door.

Rev3rie schreef:Serveer het met chillisaus (van Go-tan)
Dat is wel de lekkerste chilisaus ja Very Happy
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 1:38

Ik maak ze zo :

Gekruid gehakt, paneermiddel naturel, ei, ketjap, teentje knoflook en een ui. En dan serveren met chilisaus of satesaus
en als ik het simpel wil doen koop ik half om half gehakt en strooi er een zakje nasikruiden doorheen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  VeryCherry do 19 mei 2011 - 1:53

Een flinke klodder harissa door het gehakt is ook heerlijk Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 2:03

Met jachtsaus serveren, ook erg lekker! Dit kun je gewoon uit zo'n zakje maken van Knorr, of zelf natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Zonnetje do 19 mei 2011 - 2:52

Bedankt voor de lekkere recepten allemaal! Jullie maken het mij niet makkelijk om te kiezen smile. Ik ga er nog even over nadenken.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 8:21

Ik had laatst heeele lekkere gehaktballetjes op een verjaardag! Toch 's vragen wat zij er in deed, volgens mij Nasi kruiden of zo??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  sonly do 19 mei 2011 - 9:34

500 gram rundergehakt.
2 eieren.
Paneermeel op gevoel.
Gehaktkruiden (ongeveer een eetlepel)

Daarvan krijg je de lekkerste gehaktballen vind ik, niks bijzonders aan, maar juist daarom lekker.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Rev3rie vr 20 mei 2011 - 5:49

Inge schreef:Feta erin ga ik ook eens proberen.

Rev3rie, klinkt ook lekker, ga ik ook eens proberen. lijkt wel beetje op mijn gehakballen, alleen ik doe er nooit cocos door.

Rev3rie schreef:Serveer het met chillisaus (van Go-tan)
Dat is wel de lekkerste chilisaus ja Very Happy

Same taste Laughing Cocos maakt de smaak juist iets zachter. Echt een goede combi met rode currypasta vind ik zelf.
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lekkerste recept voor gehaktballetjes Empty Re: Het lekkerste recept voor gehaktballetjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum