wie heeft het lekkerste recept voor cake?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
wie heeft het lekkerste recept voor cake?
Ik wil graag cake maken, voor kleine cakejes maar ik vind al die pakken uit de supermarkt niet te eten. Heb nu al 3 keer mijn cakejes weggeooid, het zag eruit zoals het eruit moet zien, het was gaar, maar de smaak... zo plastic.
Wie helpt mij aan een heerlijk cake recept. Over 2 weken ben ik jarig en wil nog ff oefenen op mijn kleine cakejes en hun versiersels.
Wie helpt mij aan een heerlijk cake recept. Over 2 weken ben ik jarig en wil nog ff oefenen op mijn kleine cakejes en hun versiersels.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Re: wie heeft het lekkerste recept voor cake?
Ik heb vorige week cakejes gemaakt met appel, kaneel, pecannoot, blanke rozijnen.
Klinkt het lekker? Ik zoek straks het recept wel even op.
Klinkt het lekker? Ik zoek straks het recept wel even op.
Gast- Gast
Welke pakken gebruik je? Ik heb vaak de pakken van honig voor cakemeel. Daarbij moet ik dan nog eieren, melk, boter en suiker toevoegen. Vaak doe ik er ook een beetje aroma doorheen (amaretto, vanille, van dr. Oetker). Melk doe ik op gevoel om te voorkomen dat het te nat wordt.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
silly-one schreef:Welke pakken gebruik je? Ik heb vaak de pakken van honig voor cakemeel. Daarbij moet ik dan nog eieren, melk, boter en suiker toevoegen. Vaak doe ik er ook een beetje aroma doorheen (amaretto, vanille, van dr. Oetker). Melk doe ik op gevoel om te voorkomen dat het te nat wordt.
Heb 2 keer koopmans geprobeerd (luchtige cake, bah, en boerencake, ook niet top) nog een merk maar ik weet ff niet hoe het heet.
Ik wil wel gewoon blanco cake, zonder stukjes of smaakjes er al in.
Die van honig heb ik nog nooit geprobeerd, kan die wel is proberen
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ik gebruik altijd het volgende:
Voor 6 cakejes: (wil je meer cakejes: doe alles het dubbele voor 12 cakejes, voor 18 cakejes alles keer 3 etc.)
- 50 gr boter
- 50 gr witte basterdsuiker
- mespunt zout
- 1 zakje vanillesuiker
- 1 ei
- 75 gr cakemeel
oven op 175 graden voorverwarmen, cakejes 20-25 minuten bakken.
boter en suiker met een mixer roeren tot het zacht en romig is. Dan het zout, vanillesuiker en ei toevoegen.
De cakemeel boven de kom zeven en met een lepel door het beslag roeren.
Ik had laatst ook een pak gebruikt, maar die cakejes waren compleet mislukt! geen idee wat er mis aan gegaan is, maar ze werden gewoon niet gaar. Ik gebruik voortaan gewoon dit recept maar weer..
Voor 6 cakejes: (wil je meer cakejes: doe alles het dubbele voor 12 cakejes, voor 18 cakejes alles keer 3 etc.)
- 50 gr boter
- 50 gr witte basterdsuiker
- mespunt zout
- 1 zakje vanillesuiker
- 1 ei
- 75 gr cakemeel
oven op 175 graden voorverwarmen, cakejes 20-25 minuten bakken.
boter en suiker met een mixer roeren tot het zacht en romig is. Dan het zout, vanillesuiker en ei toevoegen.
De cakemeel boven de kom zeven en met een lepel door het beslag roeren.
Ik had laatst ook een pak gebruikt, maar die cakejes waren compleet mislukt! geen idee wat er mis aan gegaan is, maar ze werden gewoon niet gaar. Ik gebruik voortaan gewoon dit recept maar weer..
waterkers- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 96
Registratiedatum : 02-12-10
Oops dubbel!
Laatst aangepast door Nicola op ma 21 feb 2011 - 9:23; in totaal 1 keer bewerkt
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
Ik gebruik altijd dit recept van The Hummingbird bakery
Vanilla cupcakes
Voor 12 cupcakes
Bloem 120 gram
Suiker 140 gram
Bakpoeder 7 ml - 1 ½ teaspoon
Zout snufje
Roomboter 40 gram (ongezouten)
Volle melk 120 ml
ei 1
Vanille extract 2.5 ml – ½ teaspoon
Oven verwarmen op 170 graden
Bloem, suiker, bakpoeder, zout en boter op lage snelheid mixen tot je een zanderige textuur krijgt. Helft van de melk toevoegen, even mixen.
Ei, vanille extract en overgebleven melk kloppen in apart schaaltje . Bij de mix doen tot het opgenomen is.
Paar minuutjes mixen maar niet overmixen!
Vormpjes vullen en 20 – 25 min. In de oven (15 in mijn oven, dus even testen )
Frosting
Poedersuiker 250 gram (gezeefd)
Roomboter 80 gram (kamertemp.)
Volle melk 25 ml
Vanille extract Paar druppels
Kleurstof paar druppels
Poedersuiker en boter op mediumstand mixen, mixer laag zetten. Melk en vanilleextract in aparte kom kloppen en lepel voor lepel bij de mix doen. Wanneer de melk is opgenomen de mixer op de hoge stand zetten en mixen tot het fluffy word, minstens 5 minuten!
Vanilla cupcakes
Voor 12 cupcakes
Bloem 120 gram
Suiker 140 gram
Bakpoeder 7 ml - 1 ½ teaspoon
Zout snufje
Roomboter 40 gram (ongezouten)
Volle melk 120 ml
ei 1
Vanille extract 2.5 ml – ½ teaspoon
Oven verwarmen op 170 graden
Bloem, suiker, bakpoeder, zout en boter op lage snelheid mixen tot je een zanderige textuur krijgt. Helft van de melk toevoegen, even mixen.
Ei, vanille extract en overgebleven melk kloppen in apart schaaltje . Bij de mix doen tot het opgenomen is.
Paar minuutjes mixen maar niet overmixen!
Vormpjes vullen en 20 – 25 min. In de oven (15 in mijn oven, dus even testen )
Frosting
Poedersuiker 250 gram (gezeefd)
Roomboter 80 gram (kamertemp.)
Volle melk 25 ml
Vanille extract Paar druppels
Kleurstof paar druppels
Poedersuiker en boter op mediumstand mixen, mixer laag zetten. Melk en vanilleextract in aparte kom kloppen en lepel voor lepel bij de mix doen. Wanneer de melk is opgenomen de mixer op de hoge stand zetten en mixen tot het fluffy word, minstens 5 minuten!
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
115 gr zachte boter
115 gr zeer fijne kristalsuiker, plus 1 eetl
115 gr zelfrijzend bakmeel
2 eieren
150 gr ongezoete appelmoes
3/4 theel. kaneel
100 gr gehakte pecannoten
100 gr blanke rozijnen
1 kleine rode handappel, in dunne schijfjes/stukjes
2 eetl. kristalsuiker
Verwarm de over voor op 175 graden. Vet een muffinbakplaat met 12 vormpjes in met boter.
Doe de boter met de suiker, bakmeel en eieren in een kom en klop alles met een handmixer in 2-3 minuten tot een glad, bleek beslag. Roer de appelmoes, kaneel, noten en rozijnen erdoor.
Schep het beslag in de vormpjes. Leg er een paar appelschijfjes op en bestrooi ze met suiker.
Bak de cakejes 25 minuten. Neem de bakplaten uit de oven en laat ze 5 minuten staan.
Zet de cakejes op een rooster en laat ze afkoelen.
Bewaar ze maximaal 3 dagen in een goed gesloten trommel, of 3 maanden in de diepvries.
115 gr zeer fijne kristalsuiker, plus 1 eetl
115 gr zelfrijzend bakmeel
2 eieren
150 gr ongezoete appelmoes
3/4 theel. kaneel
100 gr gehakte pecannoten
100 gr blanke rozijnen
1 kleine rode handappel, in dunne schijfjes/stukjes
2 eetl. kristalsuiker
Verwarm de over voor op 175 graden. Vet een muffinbakplaat met 12 vormpjes in met boter.
Doe de boter met de suiker, bakmeel en eieren in een kom en klop alles met een handmixer in 2-3 minuten tot een glad, bleek beslag. Roer de appelmoes, kaneel, noten en rozijnen erdoor.
Schep het beslag in de vormpjes. Leg er een paar appelschijfjes op en bestrooi ze met suiker.
Bak de cakejes 25 minuten. Neem de bakplaten uit de oven en laat ze 5 minuten staan.
Zet de cakejes op een rooster en laat ze afkoelen.
Bewaar ze maximaal 3 dagen in een goed gesloten trommel, of 3 maanden in de diepvries.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Het lekkerste recept voor gehaktballetjes
» Lekkerste recept voor kruidige nasi?
» Wie heeft HET recept voor stoofvlees?
» Heeft er iemand een recept voor tzaziki?
» Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel?
» Lekkerste recept voor kruidige nasi?
» Wie heeft HET recept voor stoofvlees?
» Heeft er iemand een recept voor tzaziki?
» Wie heeft er een lekker recept voor een soort preischotel?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: