Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

+9
litllejoy
Caulfield
*Lookie*
Niekske
Snack a Jack
Elsje
Reeza
silly-one
Schaapke
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 8:16

Zelf ben ik niet zo van het koken. Gelukkig mijn man wel, maar omdat we niet altijd tijd en zin hebben gebruiken we vaak potjes/pakjes/blikjes etc. bij het koken. Het nadeel daarvan vind ik dat er E-nummers en andere toevoegingen inzitten. Ook eten we toch best regelmatig frituur/pizza/chinees etc. Heerlijk, maar natuurlijk niet heel gezond.

Nu heb ik nog een paar weken vakantie en ga ik ook af en toe eens de keuken in. Het ontbreekt me echter aan gezonde, lekkere en als het kan ook wat snellere gerechten. Wat is jouw fijnste en gezondste recept?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Schaapke zo 5 aug 2012 - 8:53

Ik lees mee! Ben hier ook erg benieuwd naar.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  silly-one zo 5 aug 2012 - 9:59

Als je de basisrecepten zelf wilt gaan maken kan ik jullie het kookboek. Koken met Karin adviseren. Hierin staan alle recepten zonder pakjes en zakjes. Hoe kan je een lekkere pasta saus maken, of lekkere nasi. Je hoeft hiervoor geen vreemde kruiden etc. in huis te halen. De meeste kruiden zijn gewoon basis.

http://kokenmetkarin.nl/home/index.html

Wat ik je ook kan aanraden is om vaker wat grotere porties te koken en deze dan in te vriezen als het kan. Zo heb je, je eigen magnetronmaaltijden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Reeza zo 5 aug 2012 - 10:01

Ik maak dit regelmatig, lekker snel klaar smile http://www.ah.nl/allerhande/recepten/315804/couscous-met-gehaktsaus-en-feta
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Elsje zo 5 aug 2012 - 10:12

Stukje kip op bakken met kipkruiden. Een zakje sla wat dressing er over ( Olie, azijn, limoen, en een zakje van calve ik heb altijd de tuinkruiden.) Kip snijden en zo heb je een heerlijke kipsalade!
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 20:58

Reeza schreef:Ik maak dit regelmatig, lekker snel klaar Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept 561177 http://www.ah.nl/allerhande/recepten/315804/couscous-met-gehaktsaus-en-feta

Dat ziet er lekker uit! Ga 'm van de week proberen!


En dankje voor de kookboektip Silly-One, ga zeker eens kijken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Snack a Jack zo 5 aug 2012 - 21:34

Ik vind zelf de recepten op www.24kitchen.nl erg fijn. Zeker de recepten van de makkelijke maaltijd. Zijn recepten met verse ingredienten en zijn binnen een half uurtje klaar.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Niekske zo 5 aug 2012 - 21:38

Aardappels poffen in de magnetron: aardappels schoonboenen, paar gaatjes in prikken en 12 minuten in de magnetron (750W geloof ik). Daarna open snijden, schep zure room en wat kruiden erin... heerlijk! Je kan ze ook vullen met een mengsel van gehakt en wokgroenten, of waar je maar zin in hebt. Wij hebben ze laatste met garnaaltjes, aubergine, champignons en ui gevuld.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 20:45

Klinkt ook goed Niekske!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  *Lookie* ma 6 aug 2012 - 22:10

Broccolisoep:

250 gr broccoli in kleine stukjes snijden, en 2 sjalotjes snipperen

Maak een halve liter bouillon (kip- of groente-)

Bak in een beetje olijfolie de slalotjes glazig. Dan de broccoli toevoegen en 3 minuten meebakken.

Dan de bouillon toevoegen en dit 15 minuten laten koken.

De soep pureren met een staafmixer.

Neem 125 ml slagroom. 2 Eetlepels meng je met 2 theelepels maizena. Dit en de rest an de room door de soep mengen en nog een minuutjelaten doorkoken.

Eet smakelijk! (Lekker met stokbrood en kruidenboter!)

Edit: zie nu pas dat het recept gezond moet zijn. Je zou de slagroom kunnen vervangen door wat halva-room (blueband) en evt iets minder daarvan toevoegen. Ipv brood met kruideboter kun je dan ook gewoon wat brood roosteren en dat erbij eten. Het vult trouwens wel, dus je bespaart de calorieen van bijgerechten als vlees etc..
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 0:15

En snelle en gezonde maaltijd die mijn moeder altijd maakte is :

Rijst koken
Kipfilet bakken
Roerbakgroente wokken, kipfilet erbij met wat kruiden of een scheutje ketjap
En daarna dus eten met de rijst

Binnen een kwartier klaar en super gezond

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Caulfield di 7 aug 2012 - 1:37

Room is niet slecht voor je, zeker niet slechter dan bedachte producten als halvaroom. Als ik broccoli soep maak, doe ik er vaak helemaal geen zuivel door; het smaakt al wat romig van zichzelf. Ook lekker met bloemkool of courgette, en met gerookte zalmsnippers of gerookte forel erdoor.

Iets anders: kipfilet of biefstuk in stukjes snijden en marineren in ketjap, sesamolie, knoflook, chili en eventueel limoen. Kort roerbakken, en dan paksoi in grove stukken erbij. Handje cashewnoten, scheutje ketjap en even laten stoven. Serveren met mie of rijst.

Als je geen problemen hebt koolhydraatrijke maaltijden, dan is simpele spaghetti ook een goede optie. Blikje tomatenpuree mengen met olie, knoflook en basilicum. Tomaten, ui en venkel in grove stukken, met olie, zout en peper in de oven. Spaghetti koken en mengen met je oude tomatensausje; onmiddellijk serveren.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  litllejoy di 7 aug 2012 - 2:48

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=803618&rq=reuzenbonen&sr_type=recipe

Het is niet m'n aller aller aller gezondste gerechtje (ook al is het echt wel gezond), maar wel heel snel een makkelijk. Ik doe er geen frans stokbrood bij maar een geroosterde boterham van een donkere soort.

Vispakketjes zijn trouwens ook erg slank.
In het midden van een stukje bakpapier/ aluminiumfolie leg je bijvoorbeeld een zalmmoot. Deze kruid je naar smaak en je legt er diverse groente bij (1 soort kan natuurlijk ook). Daarna vouw je het dicht, 20 minuutjes (soms iets langer) in de oven op 200 graden en klaar is kees.

Bijvoorbeeld:
Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept 010220121122_-_kopie

* witvis of zalm
* gesnipperde uitje
* ½ tomaat in schijfjes
* schijfje citroen
* venkel in reepjes naar smaak toevoegen.
* 1 eetlepel spekjes (deze zou ik dan weg laten)
* ½ theelepel basilicum
* ½ theelepel dille
* peper & Zout

Welke ik ook weleens maak is zalmmootje in aluminiumfolie, overschenken met een beetje droge witte wijn en citroensap, bestrooien met beetje peper, zout en italiaanse kruiden en dan prei of courgette erbij.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 4:36

Leuk al die recepten!
Het hoeft voor mij ook niet übergezond hoor, het is niet dat ik wil afvallen ofzo (integendeel), maar het gaat me erom dat het allemaal een beetje vers bereid kan worden en als tegenhanger van onze frituur/pizza/chinees-dagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  MissBlunt di 7 aug 2012 - 4:57

Linzenschotel

Fruit flink wat knoflook en ui in een braadpan in olijfolie
Haal knoflook en ui uit de pan.
Snij van merguezworstjes het velletje open en knijp er steeds wat vulling uit en in de pan.
Bak op hoog vuur aan
Paprika in blokjes of reepjes erbij
Ui en knoflook terug in pan
Blik uitgelekte rode linzen erbij
Blik tomatenblokjes erbij
Peper en zout naar smaak
Goed laten doorwarmen

Op bord peterselie erop strooien en scheut olijfolie. Eventueel met brood serveren.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 21:58

Het is echt zo'n misverstand dat zakjes en pakjes sneller zijn. Ik maak net zo snel een pasta met een zelfgemaakte saus als met een zakje poeder.

Als ik snel en gezond wil eten dan wok ik gewoon wat groenten en kip in wokolie, eventueel wat teriyaki of oestersaus oid er bij, wat cashewnootjes en klaar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Marin di 7 aug 2012 - 22:07

Powerbabe schreef:Het is echt zo'n misverstand dat zakjes en pakjes sneller zijn. Ik maak net zo snel een pasta met een zelfgemaakte saus als met een zakje poeder.

Haha ja volgens mij kook ik nog sneller vers, omdat ik bij pakjes altijd 10 x moet lezen wat je nou moet doen en bij vers ik 't gewoon in de pan flikker Wink

Ik vind gegrilde groenten uit de oven toch ook nog wel steeds echt heel erg lekker. Groente naar je eigen smaak, maar ik ben fan van rode ui, paprika, cherry tomaatjes en courgette, met olijfolie en knoflook peper zout, en dan evt een kipfiletje bovenop. Kan je nog aanpassen naar met aardappeltjes er ook tussen (lekker met schil) of gamba's er op, of biefstuk, of walnoten er door...Van alles. Zeker met kip toch wel 40 minuutjes in de oven op 200 gr, dan weet je zeker dat het echt gaar is, en de groenten zijn dan zo lekker geroosterd. Zo simpel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 20:32

40 minuten is niet echt snel Marin pirat

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Gympie wo 8 aug 2012 - 20:43

Niet snel maar wel makkelijk. In die 40 minuten wachten kan je bijvoorbeeld de huishoudelijke taken doen die je eigenlijk na het eten zou doen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Marin wo 8 aug 2012 - 22:01

Haha ja dat is waar..

Ik vind het ook altijd wel lekker dat je dan tussendoor van alles kunt doen.

Echt snel vind ik in 5 a 10 minuten een maaltijd in elkaar draaie. Wokgroenten hebben echt maar 5 minuten nodig om te wokken..Meer dan dat worden ze niet eens lekker meer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  minoessepoes wo 8 aug 2012 - 23:10

Ik vind pilaf altijd makkelijk om te maken, maar dat is ook omdat ik dan maar 1 pan gebruik en dus weinig afwas heb.

Dan doe ik een beetje olie, een gesnipperd uitje, knoflook en blokjes kipfilet in een pan en bak dat even aan. Vervolgens gaat er zilvervliesrijst bij, een blikje tomatenblokjes, een flinke scheut paprikapoeder en kippenbouillon (van een blokje) ongeveer zoveel dat de rijst 1 a 1.5 cm onder het vocht staat. Dit laten koken totdat de rijst gaar is, alleen af en toe een keer doorroeren en als je de pan van het vuur haalt nog een bakje gehalveerde kerstomaatjes toevoegen. Als het goed is, is de rijst dan lekker smeuig en goed op smaak.

Ik maak ook weleens variaties door bijvoorbeeld de kip eruit te laten en een witvisje uit de oven erbij te doen, of ik voeg nog meer groenten toe, een handje sperziebonen uit de vriezer bijvoorbeeld.

Ik vries vaak de kip al in blokjes in, dus dan is dit helemaal makkelijk, alleen even een ui snijden en wat knoflook persen. Als de rijst opstaat heb je nog alle tijd om de kerstomaatjes te snijden.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 21:40

Marin schreef:
Powerbabe schreef:Het is echt zo'n misverstand dat zakjes en pakjes sneller zijn. Ik maak net zo snel een pasta met een zelfgemaakte saus als met een zakje poeder.

Haha ja volgens mij kook ik nog sneller vers, omdat ik bij pakjes altijd 10 x moet lezen wat je nou moet doen en bij vers ik 't gewoon in de pan flikker Wink

Ik vind gegrilde groenten uit de oven toch ook nog wel steeds echt heel erg lekker. Groente naar je eigen smaak, maar ik ben fan van rode ui, paprika, cherry tomaatjes en courgette, met olijfolie en knoflook peper zout, en dan evt een kipfiletje bovenop. Kan je nog aanpassen naar met aardappeltjes er ook tussen (lekker met schil) of gamba's er op, of biefstuk, of walnoten er door...Van alles. Zeker met kip toch wel 40 minuutjes in de oven op 200 gr, dan weet je zeker dat het echt gaar is, en de groenten zijn dan zo lekker geroosterd. Zo simpel.

Ik ga 'm vandaag proberen Marin!

Overigens maak ik pastasauzen enzo ook altijd al vers hoor. Daar voegt een pakje of blikje weinig aan toe. Maar bijvoorbeeld wereldgerechten, ovenschotels, aardappelpuree, soep etc. Dat komt vaak uit blik/pak/zakje bij ons.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Marin wo 15 aug 2012 - 0:19

Ik ben benieuwd!

Soep haal ik vaak uit van die zakken en soms vul ik ze dan nog aan. Heel erg lekker vind ik de pittige tomatensoep met paprika en cayennepeper (van Unox dacht ik). Daar voeg ik dan gerookte kip, mais en soms bonen aan toe en dan bak ik reepjes tortilla in de pan en dan heb je een soort croutons. Mexicaanse soep heb je dan in een handomdraai smile

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 4:27

Gooi jij het dan trouwens in een ovenschaal ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Marin wo 15 aug 2012 - 4:29

Ja, ovenschaal beetje invetten met olijfolie (liefste met een spuitfles en kwastje, dan is 't niet zo veel) en alles er in gooien en beetje mengen zodat alles beetje gelijk verdeeld ligt. Olijfolie en peper zout er over en eventueel een soort knoflookbom (hele knoflook doormidden gesneden en meeroosteren) aan de zijkant of wat knoflook er door heen. Soms leg ik er ook wat verse kruiden (takje tijm en rozemarijn) op wat ik mee bak.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept Empty Re: Jouw gezondste (en liefst ook lekkerste en snelste) recept

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum