Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beginnende borstonsteking?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Beginnende borstonsteking? Empty Beginnende borstonsteking?

Bericht  Meeko di 17 mei 2011 - 20:22

Maandag nacht sliep Elin voor het eerst door. Heerlijk! Maar niet fijn voor mijn borsten.
Mijn linker borst stond enorm op knappen die ochtend, zat helemaal vol en Elin kreeg hem niet goed leeg waardoor ik nog 80cc heb nagekolfd.
De hele dag is mijn borst een beetje pijnlijk geweest.
Gister avond om 11 uur heb ik gekolfd omdat ik weg was en Elin uit de fles heeft gedronken.
Vannacht om 4 uur werd ik wakker van weer een volle borst. Maar ik kolfde maar 100cc.
Er zat ook een pijnlijke harde plek die ik niet weg gekolfd kreeg en ook met een warme kersenpitten kruik, en Elin nog laten drinken kreeg ik hem niet weg. Ben weer gaan slapen,maar vanmorgen nog steeds die harde pijnlijke plek.
Ik heb gemasseerd, Elin daar steeds aangeleged, warme douche erop maar het blijft hard en pijnlijk.
Kan dit het begin zijn van een borstontsteking?
En hebben jullie nog andere tips om die plek weg te krijgen?
Ik heb al eerder een borstonsteking gehad, maar toen kreeg ik al snel koorts, en nu voel ik me verder wel goed.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beginnende borstonsteking? Empty Re: Beginnende borstonsteking?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 20:30

Dat zou een beginnende BO kunnen zijn inderdaad. Een tip, naast de dingen die je al doet: Ibuprofen slikken. Dat gaat de ontsteking tegen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beginnende borstonsteking? Empty Re: Beginnende borstonsteking?

Bericht  Meeko di 17 mei 2011 - 20:39

Minneke schreef:Dat zou een beginnende BO kunnen zijn inderdaad. Een tip, naast de dingen die je al doet: Ibuprofen slikken. Dat gaat de ontsteking tegen.


Maar dat mag toch niet als je BV geeft?
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beginnende borstonsteking? Empty Re: Beginnende borstonsteking?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 20:48

Jawel hoor. Kijk anders even op borstvoeding.com, dan kun je zelf lezen dat het mag, mocht je twijfels hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beginnende borstonsteking? Empty Re: Beginnende borstonsteking?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 23:44

Oei, pijnlijk. Ik heb dat ook iedere keer, als ze even iets te lange tijd er tussen laten zitten doen mijn borsten onwijs zeer, dit duurt dan ook gerust 2 dagen. Ik masseer dan constant, en ik koel dus met zo'n coolpack. Ik kan je dat echt aanraden. Voor het voeden moet je dan juist verwarmen. Maar dat wist je al.En kolven, ik kolf ze 1x helemaal leeg, vaker niet, want dan krijg je juist weer meer voeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beginnende borstonsteking? Empty Re: Beginnende borstonsteking?

Bericht  ekjir@M di 17 mei 2011 - 23:49

Ik had dit ook vaak maar dat duurde meestal een dag of 2 en dan was de pijn eruit. Wat je doet doe je goed volgens mij. Ik deed er vlak na het voeden of kolven een ijszak op en bij een volgende voeding een warme pittenzak.

En ibuprofen mag je ook gewoon gebruiken tijdens bv.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beginnende borstonsteking? Empty Re: Beginnende borstonsteking?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 1:17

Ik heb zelf meerdere borstontstekingen gehad en soms begonnen ze inderdaad met koorts, maar andere keren ook met een harde plek die niet weg wilde. Wat bij mij hielp was onder het voeden of kolven die plek eruit blijven masseren, vaak kwam de harde plek telkens terug, maar na een paar dagen masseren bleef die dan weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beginnende borstonsteking? Empty Re: Beginnende borstonsteking?

Bericht  Meeko wo 18 mei 2011 - 1:59

Gaat hier inmiddels wel beter. Nog steeds wel een pijnlijke plek meer niet meer zo heel hard. Elin heeft ook nog 2 keer heel goed leeg gedronken, en daarvoor had ik dan steeds een warme pittenzak erop.
Ibuprofen heb ik ook nog genomen dus wie weet valt t allemaal mee.
Zal als t weer pijnlijker wordt er eens kou op proberen.
Kan ik beter 's nachts wel kolven mocht ze weer doorslapen en m'n borsten op knappen staan? Of moet ik dan gewoon wachten tot ze komt voor een voeding.
Ze moeten er toch een keer aan wennen dat er meer tijd tussen gaat zitten.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beginnende borstonsteking? Empty Re: Beginnende borstonsteking?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 2:02

Hoe vervelend het ook is, ik denk dat je beter niet kunt gaan kolven dan. Ik heb helaas precies hetzelfde probleem, maar als je gaat kolven hou je het alleen maar meer op gang, en went het idd nooit.
Het is wel echt heel pijnlijk dan hè? Je ligt dan ook niet lekker meer. Het is lekker om wat langer te kunnen slapen, maar hier kun je ook wakker van liggen!
Nouja, ooit wordt het wel beter moeten we maar denken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beginnende borstonsteking? Empty Re: Beginnende borstonsteking?

Bericht  juffie001 wo 18 mei 2011 - 3:02

Ik heb het ook gehad en mijn kraamhulp heeft kool gekocht, deze in de koelkast gelegd en dan moesten de koude bladen op mijn borst op de plek waar de ontsteking zit. Heeft ontzettend goed geholpen en het ging vrij snel over. Was een beginnende borstontsteking trouwens.
Hoop dat je er snel vanaf bent want borstontsteking is niks!!
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beginnende borstonsteking? Empty Re: Beginnende borstonsteking?

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 6:23

Bij mij werkte kolven goed als middel tegen borstontsteking, zolang ik maar zo weinig mogelijk kolfde. Dus niet de hele borst leeg, maar veel druk uitoefenen op de harde plek, zodat die melk er als eerste uitkwam en dan stoppen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Beginnende borstonsteking? Empty Re: Beginnende borstonsteking?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum