Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Angst mbt overgeven beginnende zwangerschap...

2 plaatsers

Ga naar beneden

Angst mbt overgeven beginnende zwangerschap... Empty Angst mbt overgeven beginnende zwangerschap...

Bericht  Sweet33 wo 8 aug 2012 - 5:53

Ik ben mezelf helemaal naar aan het maken. Ik ben nu voor de derde keer zwanger en ik ben alleen maar aan het malen en piekeren over dat stomme overgeven. Voorgaande zwangerschappen speelde dit ook al parten. Ik ben nu ongeveer vijf wkn zwanger en de wetenschap dat het hormoon hcg nog weken lang kan stijgen en je beroerd kan maken, maken mij gek. Ik weet dat het een ir reele angst is, en eigenlijk moet ik er ook voor in theraphie maar goed, das nu al te laat....Cry . Ik sta wel onder controle bij de huisarts, maar mijn hemel wat moet ik toch in vredesnaam doen. Zijn er nog feiten dat het hormoon bijv sneller gestabeliseerd is na meerdere zwangerschappen oid? Whatever wellicht een warrig, moeilijk verhaal voor sommigen. Maar bedankt voor het lezen iig. Liefss
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst mbt overgeven beginnende zwangerschap... Empty Re: Angst mbt overgeven beginnende zwangerschap...

Bericht  Theeleut wo 8 aug 2012 - 7:22

Heel vervelend hoor deze fobie. Ik heb geen tips alleen dat je het op je af moet laten komen. Er bestaan natuurlijk wel pilletjes en zetpillen, maar dat helpt gedeeltelijk en bij sommige helemaal niet.

Ik vond het ook verschrikkelijk, één van de redenen dat ik geen 2e kindje wilde. Na ruim 5 jaar toch die stap gezet en, helaas, nóg zieker geweest dan bij de 1e. Gelukkig tot een week of 15 hevig en na 20 niet meer. Ik moet zeggen dat ik door het erge misselijk zijn en overgeven er minder angst aan overgehouden heb.

Ik heb zo'n 3 jaar geleden therapie gehad en dat scheelde al veel. Wie weet is het iets voor na deze zwangerschap.

Succes deze zwangerschap, hopelijk zonder misselijkheid/overgeven!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum