Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

baby 5/6 maanden hoe in bad/douchen?

+14
nillis
PapillonRose
yes1984
loesje
Makamba
Twellie
Smaragdje
studiebol
blondje1313
Liadan
Tiara
_Lana_
Tania
Floor
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

baby 5/6 maanden hoe in bad/douchen? Empty baby 5/6 maanden hoe in bad/douchen?

Bericht  Floor vr 4 mei 2012 - 21:34

Ik heb hulp nodig, tips als het kan.
Onze zoon wordt steeds groter, zwaarder en sterker. Ik wil hem graag 2 a 3 keer per week in bad doen of douchen.
Ik kan hem niet houden in de douche, hij is de sterk voor mij (trapt/zet zich af in mijn buik en daar heb ik nog steeds veel pijn). Nu kan mijn man hem dan altijd wel meenemen in de douche (dat vind hij uiteraard ook leuk) maar mijn man is niet altijd in NL.
Maar hem in bad doen vind ik vreselijk zwaar, ik moet in zo'n onmogelijke houding staan om hem vast te houden als hij in het badje ligt.
Ben ik nou de enige moeder die haar kind niet in bad kan doen Question
Ik weet dat ik niet heel sterk ben en ik heb vreselijk snel meer pijn maar ik wil hem uiteraard graag zelf in bad doen (hoeft niet altijd hoor, mijn man kan het ook prima maar toch vind ik het als moeder wel leuk om mijn kindje eens zelf in bad te doen).

weet ook niet echt wat ik hiermee wil maar misschien zijn er moeders hier die tips hebben over hoe je je kindje gemakkelijker kunt badderen/douchen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby 5/6 maanden hoe in bad/douchen? Empty Re: baby 5/6 maanden hoe in bad/douchen?

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 21:37

wat voor badje heb je, gewoon zo een op een standaard? Kan hij niet al wat zitten met ondersteuning? Anders zou ik 'm lekker op z'n billen zetten en 'm goed ondersteunen. Kun je rechtop blijven staan en hij kan zich ws. beter vermaken met speeltjes. Je hebt ook van die badstandaarden waarin je baby los in bad kan liggen, maar misschien is hij daar inmiddels ook al wel te groot voor.

Gast
Gast

baby 5/6 maanden hoe in bad/douchen? Empty Re: baby 5/6 maanden hoe in bad/douchen?

Bericht  Tania vr 4 mei 2012 - 21:39

Misschien kun je met hem gaan zitten? Zo hebben wij heel lang met J. onder docuhe gezeten. Dan zat hij op schoot en wij meestal in kleermakerszit. Zo kon hij een beetje spelen ondertussen en hoefde wij hem niet de hele tijd te tillen. We douchen nogsteeds wel is zo, hij vindt het heerlijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  _Lana_ vr 4 mei 2012 - 21:39

Wat vervelend dat je zo snel zoveel pijn hebt. Je hebt van die matrasjes, waar je kindje op kan liggen in bad. Dan gaan ze wel onder water, maar blijven wel drijven. Ik hoi het matrasje dan natuurlijk wel vast, maar heel licht, dus niet het volle gewicht van je zoontje. Misschien is dat iets? Het kan tot 11 kilo geloof ik.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Tiara vr 4 mei 2012 - 21:41

Ik heb toen een zitje gekocht voor in bad, daar zit ze nog steeds in. Die zet ik in het grote bad.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan vr 4 mei 2012 - 21:41

Wij hebben zo'n zitje voor in het badje:
baby 5/6 maanden hoe in bad/douchen? Foto-T7DWHSOO
Onze zoon ligt daar al heel lang op als hij in bad gaat. Vaak ga ik zelf douchen en dan zit mijn zoontje in zijn badje in het zitje voor de douche.
Ik kreeg ook snel last van mijn rug als ik onze zoon zonder dat zitje in bad moest doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  blondje1313 vr 4 mei 2012 - 21:43

Dat zitje van Liadan hebben wij ook, zonder dat lukt het me ook niet goed om Lotte in bad te doen, want ik ben heel onhandig...

Hebben jullie ook een ligbad voor jezelf, kun je daar niet eventueel samen in?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Tiara vr 4 mei 2012 - 21:43

Ik heb dezelfde als Liadan, echt heel erg handig vind ik.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 21:49

Mijn zoontje is net zo oud als jouw zoontje en ik leg hem ook in zo'n badstandaard als Liadan laat zien. Dit werkt erg goed en hij vindt het heerlijk! Ik heb ook al een badring aangeschaft, voor als hij goed kan zitten.

Gast
Gast

Bericht  Floor vr 4 mei 2012 - 21:49

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=21745&groep_id=8849&merk=8851
wij hebben gewoon zo'n badje met een badstandaard eronder.
zitten in het water wil hij niet scratch snap ook niet waarom wat zitten gewoon op schoot vind hij wel leuk. meestal gooit hij zichzelf achterover omdat hij wil liggen, tenminste dat doet hij bij mijn man in het grote bad. Ik zal eens proberen of hij wil zitten in zijn eigen badje, daar zit natuurlijk ook minder water in dan in de grote badkuip.
Ik heb al een zitje waar hij in kan zitten, maar dan moet hij echt kunnen zitten, nu is dat veel te groot voor hem. (zo'n liggende versie waar hij los op kan liggen hadden we maar daar was hij al veel te groot voor) http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=2590&groep_id=429&merk=7261

@ tania, Met hem in de douchebak zitten? dat zie ik mezelf niet doen, ik kan niet opstaan van de grond als ik hem vast heb, en hem neerleggen kan natuurlijk niet als ik in onze minidouchebak zit. Nu ik er aan denk, ik heb wel een douchestoel voor mezelf, als ik te veel pijn heb dan kan ik daarop zitten om te douchen, misschien kan ik hem op die manier wel vasthouden, dat is een beetje zoals ik ook op een huiskamerstoel zou zitten.

@lana, zo'n matrasje gebruik je dat in de grote badkuip of in het badje? ik ben alleen bang dat hij er te druk voor is, hij blijft nergens stil liggen, rolt altijd om, is vreselijk druk.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Floor vr 4 mei 2012 - 21:54

Wij hebben dus een andere versie van zo'n badzitje gehad, niet die Liadan laat zien. Die wij hadden paste hij niet meer op (hij is gewoon te lomp denk ik, hij beweegt zo ontiegelijk veel dat hij daar naast 'viel').
Van welk merk is dat zitje?

Wij hebben wel een grote badkuip blondje maar ik kan niet met hem in bad en er dan nog uit, dan moet mijn man thuis zijn om onze zoon aan te pakken en dan kan ik pas uit bad. :P ja sorry ik ben gewoon een ramp, als ik meer pijn heb dan gebruikelijk roep ik zelfs mijn man als ik alleen in bad zit om me er mee uit te halen, dan kan ik er gewoon niet uit. Embarassed
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Tania vr 4 mei 2012 - 21:56

Floor schreef:

@ tania, Met hem in de douchebak zitten? dat zie ik mezelf niet doen, ik kan niet opstaan van de grond als ik hem vast heb, en hem neerleggen kan natuurlijk niet als ik in onze minidouchebak zit. Nu ik er aan denk, ik heb wel een douchestoel voor mezelf, als ik te veel pijn heb dan kan ik daarop zitten om te douchen, misschien kan ik hem op die manier wel vasthouden, dat is een beetje zoals ik ook op een huiskamerstoel zou zitten.

Wij hebben ook niet zo'n grote douchebak. Toen ik zwanger was en niet meer met hem op kon staan legde ik een dikke handdoek op de grond voor de douchecabine en legde ik hem daar even op zodat ik zelf kon opstaan en dan pakte ik hem weer (als hij nog niet was weggekropen dan maar dat doet die van jou vast nog niet Wink ).
Maar een douchestoel is natuurlijk ook een goede optie, dan hoef je hem ook niet te tillen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  studiebol vr 4 mei 2012 - 22:01

Wij hebben ook zo'n badzitje.. ik vind het ideaal! hoef ik ze niet zo krampachtig vast te houden en zij liggen lekker in het water en kunnn vrij hun armpjes en beentjes bewegen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  _Lana_ vr 4 mei 2012 - 22:03

Wij hebben 'm nu alleen nog maar gebruikt in het grote bad, waar ze met mijn man ingingen. Maar eigenlijke waren ze toen nog net even te klein ervoor.
Je kindje zakt als het ware in het matrasje, dus volgens mij kan het bijna niet mogelijk zijn dat hij eraf draait. Je hoeft het matrasje dus alleen een beetje vast te houden.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Smaragdje vr 4 mei 2012 - 22:04

Eerst hadden wij in het badje ook zo'n zitje als liadan. Nu sta ik gewoon altijd met het te douchen. Als je dat niet goed kunt houden, zou zo'n douchesling dan misschien niet helpen? Ik weet het niet hoor, maar die heb ik ook wel eens gezien.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Floor vr 4 mei 2012 - 22:31

@tania, ik denk dat ik dan toch maar voor de douchestoel kies ipv op de grond in de bak zitten, dat denk ik echt niet dat ik dat kan. Echt wegkruipen doet hij nog niet echt maar hij schuift en tijgert zo hard dat hij meteen 2 meter verderop ligt, heb dus afgelopen week maar traphekjes gekocht dan kunnen de die binnenkort ophangen.

@lana, ik blijf zo'n matrasje toch eng vinden, vooral omdat hij zo beweeglijk is.

@smaragdje, ik ken zo'n douchesling niet maar het gaat er ook om dat hij tegen mijn buik schopt/zich afzet wat ik niet kan hebben door de pijn.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 22:38

Wat lastig zeg.

Ik ben ook afhankelijk van mijn man, in het gewone badje past hij niet meer en ik durf niet alleen met hem te douchen.

Je hebt overigens twee hoogte's van de standaard waar je het badje op kunt zetten.
Misschien dat een hogere fijner is voor jou? Dan kun je waarschijnlijk meer rechtop staan.

Gast
Gast

Bericht  Twellie vr 4 mei 2012 - 22:39

Ik doe de jongste in een tummytub (eigenlijk gewoon een emmer baby 5/6 maanden hoe in bad/douchen? 1578173417 ). Ze kan daar gewoon zelf rechtop in zitten, dus misschien ook een idee voor jou?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Liadan vr 4 mei 2012 - 22:52

Floor, mijn zoon is zeker niet klein 79 cm en 10,3 kilo) en hij pas nog liggend op het zitje in het babybadje. Hij past er natuurlijk niet met zijn benen gestrekt in maar het gaat echt makkelijk. Dus volgens mij moet dat nog wel lukken bij jullie hoor.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan vr 4 mei 2012 - 22:53

Floor schreef:Wij hebben dus een andere versie van zo'n badzitje gehad, niet die Liadan laat zien. Die wij hadden paste hij niet meer op (hij is gewoon te lomp denk ik, hij beweegt zo ontiegelijk veel dat hij daar naast 'viel').
Van welk merk is dat zitje?

Wij hebben wel een grote badkuip blondje maar ik kan niet met hem in bad en er dan nog uit, dan moet mijn man thuis zijn om onze zoon aan te pakken en dan kan ik pas uit bad. :P ja sorry ik ben gewoon een ramp, als ik meer pijn heb dan gebruikelijk roep ik zelfs mijn man als ik alleen in bad zit om me er mee uit te halen, dan kan ik er gewoon niet uit. Embarassed
Oh sorry deze reactie had ik niet gelezen, het zitje is van prenatal.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Makamba vr 4 mei 2012 - 23:40

Liadan schreef:Wij hebben zo'n zitje voor in het badje:
baby 5/6 maanden hoe in bad/douchen? Foto-T7DWHSOO
Onze zoon ligt daar al heel lang op als hij in bad gaat. Vaak ga ik zelf douchen en dan zit mijn zoontje in zijn badje in het zitje voor de douche.
Ik kreeg ook snel last van mijn rug als ik onze zoon zonder dat zitje in bad moest doen.

Die had ik ook en toen ze zelf kon zitten ging ze in zo'n bad stoeltje!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  loesje za 5 mei 2012 - 0:34

hoe groot en zwaar is jou kindje?
a heb ik heel lang gedragen onder de douche en toen hij te zwaar werd ging hij zitten in bad en nu speelt hij in bad en gaat hij bijna nooit onder de douche, bad vind hij veel leuker.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 0:36

Ik zit op een kruk met de kinderen onder de douche. De oudste staat wel zelf maar de middelste wil niet staan, vindt ze eng, en vooral in de zwangerschap kon ik dat niet houden. Voorlopig laten we de kruk nog wel even staan.

Gast
Gast

Bericht  Floor za 5 mei 2012 - 0:50

TBIB, ik vind het zelf ook lastig, bij eigenlijk alles wat ik doe met hem moet ik nadenken over hoe ik dat moet doen, wat de beste manier is voor hem zelf maar ook voor mij (zodat ik zo min mogelijk pijn heb), het went wel hoor, na 5 maanden weet je niet beter dan dat je dingen op een bepaalde manier doet.
Ik wist niet dat de badstandaard 2 hoogtes heeft, ik zal straks eens kijken.

@ tuinstoel, hij heeft echt nog nooit in een tummytub/emmer gezeten. Zou dat nu nog passen dan? (bijv. een luieremmer? Ik heb er daar 1 van waarmee we het badje vullen, hij wordt voor niks anders gebruikt)

@liadan, als alle andere oplossingen niet werken zal ik toch maar weer eens naar prenatal rijden om zo’n badzitje te kopen.

@loesje, ik schat zo’n 67cm en 7 kilo. Voor mij te zwaar om langer dan een paar minuten te tillen, ik til hem bijv ook nooit met maxicosi, alleen in en uit de auto verder staat hij dan op het onderstel, het is gewoon te zwaar voor mij.

@arden, ik denk dat ik dat ook een keer ga proberen, ik heb een speciale douchestoel voor mezelf dus dan kan ik hem ook vasthouden denk ik (mist hij een beetje wil meewerken).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 5 mei 2012 - 2:16

Hier gaan ze meestal in de tummitub. Hoef ze bijna niet meer vast te houden omdat ze er redelijk in kunnen zitten. Ik vind het ideaal.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: