Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

weer an het werk... hoe doen jullie dat??

+5
Annie24
Parisienne
Pussycat
Teddyaapje
duckie
9 plaatsers

Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  duckie di 17 mei 2011 - 1:25

als alles goed is ga ik maandag beginnen met mn nieuwe baan (whoehoe), maar nu vraag ik me af hoe doen jullie het allemaal sochtends?? hoe ziet jullie schema er uit? ga voor het eerst weer werken sinds mn dochtertje er is dus het zal wel even flink wennen zijn, ben 5 maand lekker elke dag bij haar geweest en dat word nu dus even anders, ga 3 dagen werken. maar zie er wel tegen op om te zien wat ik allemaal moet doen sochteds/savonds, hoe ga ik dat allemaal doen: fles, aankleden, tas pakken, zelf douchen, aankleden, ontbijten ed.... whaaaaa hoe doen jullie dit allemaal?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:29

Ik zorg ervoor dat ik alles de avond van tevoren al ingepakt heb, ook douche ik altijd 's avonds en niet 's ochtends. Ik zet de wekker nu 15 minuten eerder, ik hoef haar alleen uit bed te halen en aan te kleden. De fles krijgt ze bij de gastouder (ideaal, scheelt mij een half uur). Verder slaapt ze hier nog als het vroeg is, en anders heb ik haar vaak in de doek, zodat ik mezelf klaar kan maken, of ze speelt even in de box.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:33

ik maak de avond van te voren alles klaar wat ze mee moeten nemen ( eigenlijk is dat alleen het schriftje van mijn dochter en haar fles en speen ) en stop dat alvast in een rugzakje, leg de kleding die die dag aangaat alvast klaar.

S;morgens haal ik ze tegen half 7 uit bed,dan is het wassen , aankleden en eten en dan tegen half 8 rijden we richting opvang


Oja ik sta zelf om 6 uur op gelijk met mijn man, ga dan douchen en maak erna het brood voor mezelf en de kinderen klaar, mijn man die staat op en is gelijk wassen,aankleden en naar het werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  Teddyaapje di 17 mei 2011 - 2:12

Ik douche en pak de spullen de avond van te voren. Als we opstaan verschoont mn vriend ons zoontje en trekt hem meteen aan. Ik kolf ondertussen en die melk krijgt T dan ook meteen in de fles. Die krijgt hij bij ons op bed, ik ga er dan lekker langsliggen en nog even snoozen haha. Als hij genoeg gedronken heeft speelt hij nog wat bij ons op bed terwijl ik me klaarmaak. Dan gaan we naar beneden en leg ik hem nog even op het speelkleed terwijl ik nog even snel een boterham smeer. Dan gaat meneer in de wagen, spullen mee, en naar het kdv. Ik ben ong. 1,5u bezig voordat T op het kdv is.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  Pussycat di 17 mei 2011 - 2:46

Als ik naar mijn werk moet heb ik het lekker makkelijk smile Gewoon opstaan klaarmaken, ontbijten en naar mijn werk. Als ik werk is mijn man altijd thuis haha dus die verzorgt onze dochter dan.

Maar als ik met haar weg zou moeten dan ben ik met een uurtje klaar denk ik. Dan sta ik op en laat E.line nog even op bed liggen die vermaakt zich wel even. Dan maak ik mij gauw klaar en dan maak ik haar klaar. Dan gaan we naar beneden geef ik haar de fles. Dan gaat zij op het speelkleed zodat ik kan eten.
En dan is het al klaar.

ooh ik doe haar trouwens niet elke dag in bad en anders misschien s'avonds in bad doen?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  Parisienne di 17 mei 2011 - 3:14

Ik hoef alleen op maandag een dergelijk 'ochtendritueel' uit te voeren. Ik zorg er dan voor dat ik haar tas klaar heb de avond ervoor (fles, flesvoeding, speentjes, speelgoed, fruit-/groente, etc.). Ook douche ik zelf de avond ervoor. Ik sta rond 7 uur op, dan wassen, aankleden, haar doen, make-up, etc. Als N. wakker is zet ik haar in de wipstoel of in de box. Als ze een beetje zeurderig wordt zet ik even de tv aan voor haar. Ik zorg ervoor dat ik helemaal klaar ben en mijn spullen heb gepakt. Daarna ga ik N. verschonen, wassen en aankleden. Soms geef ik haar nog een fles, maar het ligt er maar net aan hoe laat het is. Rond 8 uur staat mijn stiefmoeder voor de deur om N. op te halen. Als N. nog geen fles op heeft krijgt ze deze bij mijn stiefmoeder. Als ze weg zijn ga ik zelf de deur uit.

Op dinsdag is mijn vriend thuis en op woensdag komt mijn moeder bij ons oppassen. Ik hoef dan dus alleen te zorgen dat ik zelf klaar ben.. ideaal!

Gaat je dochter naar een kinderdagverblijf?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  Annie24 di 17 mei 2011 - 6:02

Ik werk op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Y. gaat op maandag en dinsdag naar het kdv en dan gaat het als volgt: 6.15 uur de wekker en half 7 gaan mijn vriend en ik er uit. Ik maak beneden vast Y. zijn flesje en mijn vriend laat de hond even snel plassen. Dan haalt hij Y. uit bed, verschoond hem e.d. en dan heeft Y. om 7 uur zijn fles. Ondertussen kleed ik me om, make-upperen en als ik klaar ben is het flesje leeg en gaan we rond half 8 naar het kdv. Douchen enzo doen we 's avonds en we zorgen dat de kleding klaar ligt en de tas is ingepakt. Ik ben rond 8 uur op mijn werk en ontbijt dan achter mijn bureau.

Op donderdag en vrijdag is het papa dag, dus sta ik om 6.45 uur op en ga om 7.45 uur de deur uit. Zowel papa als Y. slapen dan nog Wink

Papa werkt trouwens in de horeca, vandaar dat hij 's morgens altijd thuis is.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  Annemie di 17 mei 2011 - 7:08

Ik stop de avond van tevoren alles in de tas, melkpoeder, fruit, kleertjes enz voor de volgende dag.
's Ochtends sta ik dan rond 6.30 op en ga me dan opmaken, ontbijten enz , dus eerst tijd voor mezelf en daarna haal ik mijn zoontje uit bed, hem verschonen enz. en dan breng ik hem naar de oppas/kdv.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  Flemy di 17 mei 2011 - 22:09

Ik denk dat het na een dag allemaal al gewend is, het gaat gewoon vanzelf. Je merkt dan wel wat je de volgende keer eventueel anders kan doen of juist niet.
Ik was echt de hele avond daarvoor bezig met alles klaarzetten en nadenken wat ik de volgende ochtend moest doen. Ik zette een wekker zodat ik eerst mezelf kon aankleden e.d. en dat ik tijd had om zonder de kinderen het ontbijt klaar te maken.. Nu doe ik dat allemaal niet meer hoor. Ik zorg dat de tas van de jongste klaar staat (die gaat naar oma en de oudste naar KDV) en that's it.

's Morgens zijn ze allebei om 7:30 wakker, mijn man gaat om 7:00 de deur uit dus dan ben ik ook wakker. Meestal ga ik er dan uit en kleed me aan e.d., maar vaak genoeg blijf ik liggen tot de meiden wakker zijn.
Dan kleed ik me aan, gaan we met z'n drieën naar beneden. De jongste gaat even in de box, de oudste kruipt op de bank en kijkt televisie. Dan smeer ik ons brood, maak ik de fles voor de jongste. Ik geef de fles dan aan de ontbijttafel, als ik klaar ben eet ik mijn eigen brood op en eet de jongste wat stukjes mee. Ondertussen doe ik mijn make-up, aan de ontbijttafel dus haha. Om 9:00 gaan we de deur uit, dus tijd zat.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  Aagje! di 17 mei 2011 - 23:55

op maandag en dinsdag ga ik om 6.15 mijn bed uit. mijn man is dan al weg. ik kleed mezelf aan, haren doen, make up doen. Dan om 6.45 haal ik D. uit bed, kleed haar aan en dan gaan we beneden een broodje eten. Ondertussen pak ik mijn brood etc om mee te nemen. Om 7.25 gaan we richting het kdv.

En op donderdag komt mijn moeder oppassen, dan ga ik er om 6.45 uit en blijft D nog lekker liggen.

Douchen doe ik altijd savonds smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:10

Ik hoef dan niet naar het KDV maar ze moeten wel klaar zijn want ik moet Lise gewoon naar school brengen.
Ik ga er om 6.45 uit, maak voor Amé een fles, maak Lise wakker en maak yoghurt voor haar klaar. Amé een fles, daarna meteen wassen en aankleden, dan maak ik Mas wakker, geef Mas een fles, dan douchen, Lise onder de douche en kleed ik me aan, daarna Lise onder de douche vandaan halen, dan was ik Mas en kleed ik hem aan. Lise's brood smeren voor school en dan haren kammen. Het lijkt heel druk, maar ik heb ook nog rustig de tijd om koffie te drinken 's morgens smile
Mas en Amé gaan 's avonds in bad of onder de douche, want dat ga ik 's morgens gewoon niet redden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 0:33

Weetjewel schreef:Ik hoef dan niet naar het KDV maar ze moeten wel klaar zijn want ik moet Lise gewoon naar school brengen.
Ik ga er om 6.45 uit, maak voor Amé een fles, maak Lise wakker en maak yoghurt voor haar klaar. Amé een fles, daarna meteen wassen en aankleden, dan maak ik Mas wakker, geef Mas een fles, dan douchen, Lise onder de douche en kleed ik me aan, daarna Lise onder de douche vandaan halen, dan was ik Mas en kleed ik hem aan. Lise's brood smeren voor school en dan haren kammen. Het lijkt heel druk, maar ik heb ook nog rustig de tijd om koffie te drinken 's morgens smile
Mas en Amé gaan 's avonds in bad of onder de douche, want dat ga ik 's morgens gewoon niet redden.

Wow! Respect :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  _Jet do 19 mei 2011 - 8:35

Ik hoef eigenlijk alleen maar voor mezelf te zorgen 's morgens. Mijn vriend werkt in continudiensten en is soms vrij wanneer ik moet werken, dus dan is hij er voor S. Op de dagen dat wij allebei moeten werken dan is mijn moeder (of mijn broer) hier om 7 uur 's morgens. Ik zorg er alleen voor dat haar fruit en groente klaar staat, maar dat hoef ik alleen uit de vriezer te halen, omdat ik het altijd voor meerdere dagen klaarmaak.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

weer an het werk... hoe doen jullie dat?? Empty Re: weer an het werk... hoe doen jullie dat??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum