Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het Kook-complot

+2
LMCurious
Liadan
6 plaatsers

Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Het Kook-complot

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 5:02


Ik weet het zeker: mijn monsters hebben een complot tegen mij gesmeed! Elke dag als ik ga koken veranderen ze in draakjes. De jongste besluit ineens dat hij zichzelf helemáál niet alleen kan vermaken (vreemd genoeg kan hij dat op andere tijdstippen prima), en de oudste zoekt elke dag een nieuwe vorm van kook-terreur.

Vandaag riep ze ineens heel blij: 'Regenboog mama!'. Dus ik dacht nog heel naïef terwijl ik door de pan roerde dat dat goed zou kunnen. Het was immers regenachtig, maar met een waterig zonnetje.
Totdat ik besloot toch maar even te kijken wat ze aan het doen was.

Mevrouw had een práchtige kleurrijke regenboog op de binnenkant van de tuindeur getekend met stoepkrijt. Ze was er enorm trots op.

Hebben jullie dat nou ook weleens, dat er van koken maar moeizaam iets terecht komt?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Liadan ma 16 mei 2011 - 5:22

Laughing

Nee, mijn dochter is altijd een engeltje als ik aan het koken ben angel .

(hier niet alleen tijdens het koken, maar het is ook heel leuk om de stofzuiger steeds uit te zetten, als je aan het opruimen bent alle speelgoedbakken om te kiepen enz enz).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 5:28

Whaha, ik moest wel een beetje lachen hoor! smile
Maar kan je ze beide niet bij je neerzetten aan tafel in hun stoel? Wat speelgoed of hapjes laten proeven.

Ik zet mijn zoontje ook altijd bij me neer, dat vind hij gezellig. Ik zing wat liedjes, laat hem hapjes eten proeven en en geef hem een boekje of wat anders te spelen en dan houd hij het makkelijk 30 min vol tot we gaan eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  LMCurious ma 16 mei 2011 - 5:52

Herkenbaar, maar door mee te laten helpen gaat het een heel stuk beter.
- Wij doen de vaatwasser meestal tijdens het koken in/uit ruimen, en dan doet Joris zijn eigen bekers en bordjes.
- Joris krijgt vaak een bakje met een pollepel zodat hij zelf ook kan roeren.
- Bij bijv. aardappels schillen geeft Joris de aardappels aan, ik schil 'm, Joris krijgt hem terug en legt hem in de pan.
Het duurt allemaal net even iets langer, maar dan is het wel de hele tijd gezellig ipv continue moeten checken wat hij uitspookt. Als ik weet dat ik lang bezig ben met koken, dan probeer ik al voorbereidingen te doen als hij in bed ligt of als hij nog zijn boterham aan het eten is smiddags en ik al klaar ben.

De meeste andere huishoudelijke taken doe ik als hij in bed ligt. Anders word ik helemaal gek!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Parisienne ma 16 mei 2011 - 8:49

Hahah! Sorry, ook ik moet even lachen! Wink Ik ben erg benieuwd wat ons te wachten staat. N. is nu al een erg druk, ondernemend en kattig meisje.. met een sterk eigen willetje. Ik bereid me vast voor op dergelijke taferelen!

Misschien is het een idee om ze inderdaad mee te laten doen? Eigen pollepels geven en een pan en ze mee laten koken op die manier? N. krijgt met Sinterklaas een eigen houten (speel)keukentje. Ik hoop dat dat genoeg is om haar daarmee even mij mijn kookrust te gunnen! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Coccinelle ma 16 mei 2011 - 9:15

Parisienne schreef:Hahah! Sorry, ook ik moet even lachen! Wink Ik ben erg benieuwd wat ons te wachten staat. N. is nu al een erg druk, ondernemend en kattig meisje.. met een sterk eigen willetje. Ik bereid me vast voor op dergelijke taferelen!

Misschien is het een idee om ze inderdaad mee te laten doen? Eigen pollepels geven en een pan en ze mee laten koken op die manier? N. krijgt met Sinterklaas een eigen houten (speel)keukentje. Ik hoop dat dat genoeg is om haar daarmee even mij mijn kookrust te gunnen! Wink

Het keukentje van de ikea? Die staat hier op het verlanglijstje voor de toekomst, vind hem zo leuk! I love you
Als ze oud genoeg zijn is het misschien wel een leuk idee om ze 'mee te laten helpen'.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Parisienne ma 16 mei 2011 - 9:55

Coccinelle schreef:
Parisienne schreef:Hahah! Sorry, ook ik moet even lachen! Wink Ik ben erg benieuwd wat ons te wachten staat. N. is nu al een erg druk, ondernemend en kattig meisje.. met een sterk eigen willetje. Ik bereid me vast voor op dergelijke taferelen!

Misschien is het een idee om ze inderdaad mee te laten doen? Eigen pollepels geven en een pan en ze mee laten koken op die manier? N. krijgt met Sinterklaas een eigen houten (speel)keukentje. Ik hoop dat dat genoeg is om haar daarmee even mij mijn kookrust te gunnen! Wink

Het keukentje van de ikea? Die staat hier op het verlanglijstje voor de toekomst, vind hem zo leuk! I love you
Als ze oud genoeg zijn is het misschien wel een leuk idee om ze 'mee te laten helpen'.

Nee, niet die van de Ikea. Zal vast ook een heel leuk keukentje zijn, maar ben helemaal verliefd op een aantal andere keukentjes! I love you

Waaronder een aantal van deze:
Het Kook-complot 17

Het Kook-complot 22

Het Kook-complot 11

Hier de link:
http://www.speelkeuken.com/houten-speelkeukens.html

Aangezien hij hier in de woonkamer zou komen te zijn wil ik wel een beetje een mooi uitziende keuken voor N. Ons oog wil ook wat! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Parisienne ma 16 mei 2011 - 9:57

Heb net even gekeken.. die van de Ikea is overigens ook erg leuk! We kijken tegen die tijd even wat ons budget is Wink

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Nana ma 16 mei 2011 - 10:42

Herkenbaar! Daarom eten we op dagen dat ik alleen ben vaak ovenschotel die ik al heb voorbereid als mijn zoontje zijn middagdutje doet.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 11:04

Even helemaal off topic, maar Minneke, ik vind jouw avatarfoto zo schattig smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Coccinelle ma 16 mei 2011 - 19:39

Parisienne schreef:
Coccinelle schreef:
Parisienne schreef:Hahah! Sorry, ook ik moet even lachen! Wink Ik ben erg benieuwd wat ons te wachten staat. N. is nu al een erg druk, ondernemend en kattig meisje.. met een sterk eigen willetje. Ik bereid me vast voor op dergelijke taferelen!

Misschien is het een idee om ze inderdaad mee te laten doen? Eigen pollepels geven en een pan en ze mee laten koken op die manier? N. krijgt met Sinterklaas een eigen houten (speel)keukentje. Ik hoop dat dat genoeg is om haar daarmee even mij mijn kookrust te gunnen! Wink

Het keukentje van de ikea? Die staat hier op het verlanglijstje voor de toekomst, vind hem zo leuk! I love you
Als ze oud genoeg zijn is het misschien wel een leuk idee om ze 'mee te laten helpen'.

Nee, niet die van de Ikea. Zal vast ook een heel leuk keukentje zijn, maar ben helemaal verliefd op een aantal andere keukentjes! I love you

Hier de link:
http://www.speelkeuken.com/houten-speelkeukens.html

Aangezien hij hier in de woonkamer zou komen te zijn wil ik wel een beetje een mooi uitziende keuken voor N. Ons oog wil ook wat! Wink

Daar staan ook leuke keukentjes op zeg. Die site kende ik niet, bedankt!

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Flemy di 17 mei 2011 - 4:06

Mijn dochter is ook zo´n ster in dingen uitvreten als het niet uitkomt!
Ook zo´n fijne; een kop erop zetten en niks willen als je haast hebt en weg moet :S
Ze weet het precies en dan zie ik het al helemaal aan haar blik; dat wordt weer een strijd!

Dat eerste plaatje van dat keukentje is trouwens geweldig!!
Ik stond gister nog bij de Ikea naar dat keukentje te kijken, want ook die vind ik super.
We wilden 'm eigenlijk voor haar verjaardag geven, maar ik heb net een nieuwe kast gekocht voor in de keuken dus nu past zo'n mini-keuken er niet echt meer bij helaas..
Maar meestal laat ik haar met een pannetje en een lepel in de wasbak klooien, vindt ze ook altijd leuk.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 7:53

Dijn82 schreef:Even helemaal off topic, maar Minneke, ik vind jouw avatarfoto zo schattig smile

Dank je! Ze ís ook best schattig I love you (nu zeker, ze is net kletsend in slaap gevallen haha).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 7:57

Bedankt voor de tips, al heb ik het meeste al wel geprobeerd ondertussen haha. Ze heeft al een eigen keukentje waar ze graag in kookt, maar níet als ik aan het koken ben. En één monstertje kan ik nog wel afleiden en bezighouden, maar het zijn er nu twee natuurlijk.

Ach ja, achteraf kan ik er altijd wel om lachen hoor. Op het moment zelf is het soms frustrerend en stressvol als er twee tegelijk aan het huilen/zeuren/ondeugend zijn en ik voor iedereen iets eetbaars op tafel probeer te toveren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het Kook-complot Empty Re: Het Kook-complot

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum