Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft er steunzolen?

+11
Annemarie
Jerry
Mysterious
Angela_1986
miss piggy
Pien
Sterre
Gigi_
Xanna
Huppekee
Bliss
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wie heeft er steunzolen? - Pagina 2 Empty Re: Wie heeft er steunzolen?

Bericht  Annemarie wo 25 mei 2011 - 7:10

[quote="AngelNyn] Ik denk dat ze ook bedoeld dat ze een 3/4 model heeft, deze lijken alleen snel op halve smile[/quote]

AngelNyn,

Ja die 3/4-tjes lopen ook van hak tot onder de voorvoeten en hebben een boog voor in de voetholte en een bobbel voor onder de voorvoeten. Soms lijken ze wel klein maar zijn ze toch compleet.

Allemaal,
Voor de rest niemand meer steunzolen (gehad)?

Groetjes,
Annemarie.

Annemarie
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 22-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 10:27

Annemarie, ik heb volledige zolen en ik vind het wel prettig. Overigens doe ik maximaal 1,5 jaar met een paar, dan zijn ze volledig afgesleten! Hier zijn ze van leer, met de toplaag van een soort neopreen, omdat ik pijn in mijn hielen en rug kreeg van het hard materiaal.

Ook krijg ik alles volledig vergoed van mijn verzekering (IZA). Een tweede paar zolen is de helft van de prijs smile
OOK geen afdrukken in schuim oid en ik krijg ze ook niet mee smile Bij mij gaat alles digitaal!

Gast
Gast

Bericht  Niekske wo 25 mei 2011 - 20:25

Ik draag ook al jaren steunzolen, ik heb ze van een podotherpaeut en ze kosten me ongeveer 120 euro per paar (30 euro consult, 90 euro voor de zooltjes) ik krijg niks vergoed van de verzekering. De mijne gaan best lang mee, ik kan er vaak wel meer dan twee jaar mee doen, dus het geld valt me ontzettend mee.

Met schoenen kopen heb ik geen problemen, ik draag toch geen hakken en ik heb meerdere leuke ballerina's/zomerschoentjes gevonden waar mijn zooltjes ook inpassen. En mijn zooltjes zijn best dik... in de zomer loop ik ook vaak op birckenstocks. Ik vind een beetje extra 'vulling' in de meeste schoenen juist wel fijn, slof ik vaak een beetje in de schoenen zeg maar smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annemarie vr 3 jun 2011 - 19:25

Niekske schreef:Ik draag ook al jaren steunzolen, ik heb ze van een podotherpaeut en ze kosten me ongeveer 120 euro per paar (30 euro consult, 90 euro voor de zooltjes) ik krijg niks vergoed van de verzekering. De mijne gaan best lang mee, ik kan er vaak wel meer dan twee jaar mee doen, dus het geld valt me ontzettend mee.

Met schoenen kopen heb ik geen problemen, ik draag toch geen hakken en ik heb meerdere leuke ballerina's/zomerschoentjes gevonden waar mijn zooltjes ook inpassen. En mijn zooltjes zijn best dik... in de zomer loop ik ook vaak op birckenstocks. Ik vind een beetje extra 'vulling' in de meeste schoenen juist wel fijn, slof ik vaak een beetje in de schoenen zeg maar smile

Niekske,

Zijn ballerina's wel de goede schoenen als je steunzolen hebt. Heb daar zelf geen enkele steun e/o correctie aan. Mijn voeten zijn behoorlijk in- en doorgezakt en knikken ook nog eens vreselijk naar binnen door. Ik sta dan als het ware bijna naast mijn schoenen. Dikke steunzolen die je beschrijft heb ik niet, ik heb dunne maar harde, passen wel in veel schoenen maar hebben een harde kern. Heb je dan ook nog hele steunzolen (van hak tot onder de tenen of juist dan weer kortere 1/2-jes of 3/4-jes? Heb zelf altijd van die 3/4-jes en daardoor de tenen vrij (maar wel met z'n boog voor in de voetholte en een voorvoetsteun). Steunzolen heb ik altijd via de orthopedisch-instrumentenmaker en nog nooit via de Podo gehad. Hoe werden ze dan bij jou aangemeten? Bij mij bijna altijd d.m.v. het maken van gipsafdrukken e/o het gaan staan in z'n schuimbakje waar je dan in wegzakt. Tevens heb ik al wel diverse soorten steunzolen gehad. Vaak en landurig van die metalen (met een knikleertje aan de bovenkant/tussen voorvoet en tenen), daarop zulke van plastic, kurk/leer en nu die met een harde metalen kern.

Annemarie
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 22-05-11

Bericht  Niekske zo 5 jun 2011 - 19:45

Ik weet inderdaad niet of ballerina's wel de juiste schoenen zijn voor me, het heeft me ook veel moeite gekost om er te vinden waar die zooltjes in passen Wink maar voor zomerschoenen zijn er niet veel andere opties. Gympen ofzo zou nog kunnen, maar dat is niet echt iets voor mij.

Maar om je vragen verder te beantwoorden, ik heb hele zooltjes, er zitten daar zelfs ook verdikkingen in net onder mijn tenen. Ik had er veel last van dat mijn tenen nogal naar binnen zakte, wat tot gevolg had dat mijn middenvoetsbeentjes vaak tegen elkaar kwamen. Bij het aanmeten moest ik op een soort spiegel gaan staan, die maakte zo een scan van mijn voeten. En ik moest over een rubberen mat lopen en rennen, die maakte dan een afdruk van mijn voeten in beweging. Ik heb altijd leren zooltjes gehad, met een stevige rubberen kern. Ik kan ze dus redelijk buigen om ze in schoenen te doen. Mijn moeder heeft plastic/kunststof zooltjes, bij dat metaal kan ik niets voorstellen eigenlijk. Lijkt me vreemd om te lopen op iets hards dat niet een beetje indeukt zeg maar smile

wat is uberhaupt het verschil tussen zooltjes van een podo en van een orthopedisch instrumentenmaker? Ik werd gewoon naar de podo verwezen door de huisarts, over die andere optie is niet eens gesproken.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 0:37

Ik heb ook zooltjes, gelukkig wel halve, waarbij de tenen vrij blijven.
Ik draag bijna altijd platte schoenen. Vanwege de zooltjes, maar ook omdat ik anders last krijg van mn rug en enkels. Het is verder erg verschillend in welke schoenen de zooltjes wel/niet passen. Ik neem ze altijd gewoon mee naar de winkel en als ze er niet in passen pas ik de schoenen niet eens.
Het ligt er natuurlijk aan hoe hard je de zolen nodig hebt, maar ik kan het me gelukkig veroorloven om af en toe eens te smokkelen en een dagje schoenen zonder zooltjes te dragen.

Gast
Gast

Bericht  Hoochie do 9 jun 2011 - 19:53

Ik heb ook steunzolen, omdat ik altijd veel pijn in mijn rug had en last van mijn enkelbanden. Ik heb best veel schoenen waar ze inpassen (laarzen en zomerschoenen). Ik heb ook schoenen waar ze niet inpassen en dat zijn voornamelijk zomerschoenen. In de zomer draag ik mijn steunzolen dus ook niet altijd alleen als ik lang stuk moet lopen zorg ik dat ik schoenen aan doe waar ze inpassen. Ik heb ook gewoon hakken aan met mijn steunzolen erin. Ik begrijp niet helemaal waarom dat niet zou kunnen?
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk do 9 jun 2011 - 21:10

Hoochie schreef:Ik heb ook steunzolen, omdat ik altijd veel pijn in mijn rug had en last van mijn enkelbanden. Ik heb best veel schoenen waar ze inpassen (laarzen en zomerschoenen). Ik heb ook schoenen waar ze niet inpassen en dat zijn voornamelijk zomerschoenen. In de zomer draag ik mijn steunzolen dus ook niet altijd alleen als ik lang stuk moet lopen zorg ik dat ik schoenen aan doe waar ze inpassen. Ik heb ook gewoon hakken aan met mijn steunzolen erin. Ik begrijp niet helemaal waarom dat niet zou kunnen?

Je hebt enorm veel verschillende steunzolen, sommige zijn heel dik, dat past gewoon niet in pumps bijvoorbeeld, dan slof je er heel snel uit, of ze zijn te breed voor smalle pumps etc.
Overigs vraag ik me af of steunzolen in hakken het gewenste effect hebben, je voet wordt toch anders belast dan, je hebt te maken met een schuif kracht die ook nog eens naar voren richting je tenen werkt, maar ik neem aan dat het door de persoon die je steunzolen heeft aangemeten wel is gezegd of het wel of geen probleem is?
Weet er nu gewoon nog te weinig van af om daar echt een duidelijk antwoord op te hebben, maar vraag me dat gewoon af.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Bliss di 16 aug 2011 - 21:45

Nou, ik heb zojuist een afspraak bij een podoloog gemaakt voor volgende week woensdag. Ben erg benieuwd! Wilde eigenlijk zaterdag nieuwe schoenen gaan kopen, maar ik kan hier zeker beter mee wachten tot ik de steunzolen heb??

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Niekske di 16 aug 2011 - 21:54

Bliss schreef:Nou, ik heb zojuist een afspraak bij een podoloog gemaakt voor volgende week woensdag. Ben erg benieuwd! Wilde eigenlijk zaterdag nieuwe schoenen gaan kopen, maar ik kan hier zeker beter mee wachten tot ik de steunzolen heb??

Ja zou ik wel doen, zeker als je 'hele' zooltjes krijgt. Schoenen kunnen toch echt te strak zitten met die dingen, maar vaak is een maatje groter dan wel prima. Succes ermee!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bliss vr 26 aug 2011 - 23:59

Ben afgelopen woensdag bij de podoloog geweest en krijg dus daadwerkelijk steunzolen. Geen hele, maar tot aan de voorvoet zeg maar. Ik kan ze maandag over een week ophalen, ben erg benieuwd!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  nina za 27 aug 2011 - 0:39

Hopelijk valt het je allemaal mee. Er is al heel veel gezegd dus ik wil alleen nog even zeggen dat ik ht niet eens zo vervelend vind allemaal. Het is even wennen om ze elke keer in de schoenen te doen die je aan wil maar ja, dat is ook zo klaar. Ik heb de mijne trouwens al een jaar of zes. Dezelfde dus hoef zeker niet elk jaar nieuwe. Vind het wel bijzonder dat je nooit last ergens van gekregen hebt. Je zou zeggen als je zulke 'slechte' voeten heb dat je steunzooltjes moet, dat je dan ook last krijgt van je rug/knieën ofzo. Hopen dat dat zo blijft.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Bliss za 27 aug 2011 - 0:45

nina schreef:Hopelijk valt het je allemaal mee. Er is al heel veel gezegd dus ik wil alleen nog even zeggen dat ik ht niet eens zo vervelend vind allemaal. Het is even wennen om ze elke keer in de schoenen te doen die je aan wil maar ja, dat is ook zo klaar. Ik heb de mijne trouwens al een jaar of zes. Dezelfde dus hoef zeker niet elk jaar nieuwe. Vind het wel bijzonder dat je nooit last ergens van gekregen hebt. Je zou zeggen als je zulke 'slechte' voeten heb dat je steunzooltjes moet, dat je dan ook last krijgt van je rug/knieën ofzo. Hopen dat dat zo blijft.

Heb je het tegen mij? Ik heb wel ergens last van hoor, heb al tien jaar rugklachten! Alleen nooit echt de link gelegd met mijn voeten verder. Het zal er iets mee te maken hebben, maar denk dat de oorzaak ergens anders ligt. Ga er binnenkort ook maar weer eens voor naar de fysiotherapeut.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  nina za 27 aug 2011 - 1:15

Bliss schreef:
Heb je het tegen mij? Ik heb wel ergens last van hoor, heb al tien jaar rugklachten! Alleen nooit echt de link gelegd met mijn voeten verder. Het zal er iets mee te maken hebben, maar denk dat de oorzaak ergens anders ligt. Ga er binnenkort ook maar weer eens voor naar de fysiotherapeut.
Had het inderdaad tegen jou. Maar sorry ik dacht dat je verder geen klachten had. Maar zit ook op mijn telefoon dus heb er vast overheen gelezen. Ik hoop voor je dat de klachten dan met de steunzooltjes verdwijnen want dat zou zomaar kunnen als ik kijk Joe weinig last ik nog van m'n knieën heb.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Bliss vr 9 sep 2011 - 8:51

Vandaag de steunzolen opgehaald, maar vond ze nog niet echt prettig zitten. Voelt echt alsof er iets zit wat er niet hoort. Hadden jullie dat ook? Moest ze vandaag maar een half uurtje dragen, morgen een uur etc.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 vr 9 sep 2011 - 8:56

Ja ik heb dat ook hoor als ik nieuwe steunzolen heb! En dat zul je de komende dagen, misschien nog wel wat langer, ook zo blijven voelen. Bij mij is het ook wel eens even 'pijnlijk' geweest, omdat mijn voeten natuurlijk in een andere stand werden gezet. Maar het moet natuurlijk geen ondraaglijke pijn zijn!

Je mag in ieder geval wel rustig opbouwen, fijn! Ik kan dat nu niet meer omdat ik ze altijd draag en dus ook niet zonder de deur uit kan. Dus als ik nieuwe heb dan doe ik die maar meteen 'full-time' in en neem voor de zekerheid m'n oude mee, voor als het écht niet gaat.

Succes!!!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Bliss vr 9 sep 2011 - 10:23

Ok thanks! De podologe zei ook wel dat ik er een week of twee aan moet wennen. Gaan we dus maar doen dan!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: