Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

onrustig

+2
BJA
Sterre
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

onrustig Empty onrustig

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:21

Laatste weken had ik vaak hoofdpijn, wat ik normaal gesproken nooit heb. Soms zo erg dat ik er niet door kan slapen of er juist weer wakker van word, gaat dus echt nergens over. Vandaag weer met hoofdpijn opgestaan en had vanochtend al wat moeite met concentreren op een overleg dat ik had, maar behalve wat rillerig en duizelig en dus hoofdpijn ging het wel. Vanmiddag ben ik echter heel oncharmant tegen de koffieautomaat gedonderd, omdat ik zo duizelig werd dat ik niet kon blijven staan en meteen twee collega's erbij, waaronder mijn baas. Hij stond erop dat ik naar huis ging en nu zit ik thuis met nog steeds hoofdpijn, maar wel minder duizelig en voel ik me rot dat ik thuis ben, terwijl er al onderbezetting is. M'n baas wil me niet weer zien voordat de hoofdpijn weg is en ik vind het voelen alsof ik nu lekker het even ervan neem, omdat ik toch weet dat ik een contractsverlenging heb gekregen. Wat zouden jullie doen? Echt goed uitrusten of met draaglijke, maar gewoon irritante hoofdpijn morgen weer gaan werken. Ik slaap doordeweeks gemiddeld 6 uur per nacht, omdat ik veel werk en ernaast studeer en hoewel het zwaar is, heb ik niet het idee dat ik dit geestelijk niet aankan. Ik voel me ook niet ziek als in griep hebben. Dan is het toch wat overdreven om thuis te blijven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:23

Euh uitrusten!!!

uitleg lijkt me niet nodig, het feit dat je tegen een koffieapparaat aanvalt zegt al genoeg.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:24

Het zouden heel goed tekenen van 'te druk zijn' kunnen zijn. In dat geval lijkt het me niet verkeerd, wanneer de mogelijkheid daar is, om even wat rust te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:26

Als ik nooit hoofdpijn zou hebben en ik zou me nu zo voelen zoals jij aangeeft dan zou ik naar de huisarts gaan.

Ik vind al die verschijnselen bij elkaar echt vreemd helemaal omdat je aangeeft bijna nooit hoofdpijn te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:29

Marin: ik vind het een beetje de omgekeerde wereld lijken om van werk thuis te gaan blijven, maar ondertussen wel fulltime studie ernaast te doen. Dan zou ik de goede prioriteiten moeten stellen, toch? En wat ik al zei, ik vind het geestelijk niet zozeer afzien, dat ik me gesloopt voel. Het is druk, maar ik loop gevoelsmatig echt niet op m'n achterste benen (of hoe je dat ook noemt;-))

Smikkell: zolang mijn team onderbezet is en het tot iig eind juni nog druk is, voel ik me heel onrustig als ik lekker thuis ga chillen. Dan zit ik dus echt niet rustig. Heb de laptop van werk thuis staan en moet me nu ook al een beetje inhouden om niet even op het netwerk in te loggen, zodat ik thuis nog wat kan doen. De duizeligheid is zo goed als verdwenen.

Punk'd: absoluut niet lullig bedoelt, maar zou je voor zoiets echt naar een huisarts gaan? Ik heb idd zelden tot nooit hoofdpijn, maar het is dus niet een dusdanig zware hoofdpijn dat ik niets anders kan dan uitgeschakeld op bed liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Sterre ma 16 mei 2011 - 4:33

Jemig, maar goed dat hij je naar huis heeft gestuurd, dit klinkt niet als 'een beetje hoofdpijn'. Ik zou er misschien ook wel een doktersbezoekje aan wagen, vooral omdat je zegt dat het je onbekend is. Zitten je spieren in je nek en schouders ook vast? En doet het pijn als je op je achterhoofd onder je schedelrand duwt? Dan kan het door spierspanning komen, wat trouwens ook weer met rsi klachten kan samenhangen.

Wat ik doe als ik spierspannings hoofdpijn heb en onrustig ben; genoeg me-time inplannen, bewust heel vroeg naar bed gaan, zo goed mogelijk (ook in het weekend) mijn ritme proberen aan te houden, en soms ontspanningsoefeningen. Doe je dat weleens? Op bed liggen en dan heel bewust al je ledematen 1 voor 1 ontspannen? Daar zijn bepaalde oefeningen voor, die soms best wel voor even kunnen helpen.

Beterschap! En neem het wel serieus madame, het klinkt niet fijn.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:36

Ik denk dat juist het feit dat je nooit hoofdpijn hebt, wel een verontrustend teken is. Ik heb altijd hoofdpijn, die dingen die je beschrijft ervaar ik bijna dagelijks. Dus voor mij zou het niet zo bijzonder zijn of verontrustend. Maar voor jou, als normaal hardwerkend gezond persoon, zou ik hier nu toch wel even rust houden. Het hoeft niet langduring te zijn, maar al ga je even een dagje uitrusten, en dan ook echt uitrusten en niet studeren. Moet je jezelf maar tot dwingen, ik denk dat dat heel erg goed voor jou kan zijn. Ik geloof heel erg in dat je lichaam wel aangeeft wat wel en niet kan. Zelfs al voel je je geestelijk prima, kan het best zijn dat je lichaam even denkt 'ho, en nu stoppen we er even mee'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Sterre ma 16 mei 2011 - 4:37

Guattari schreef:
Punk'd: absoluut niet lullig bedoelt, maar zou je voor zoiets echt naar een huisarts gaan? Ik heb idd zelden tot nooit hoofdpijn, maar het is dus niet een dusdanig zware hoofdpijn dat ik niets anders kan dan uitgeschakeld op bed liggen.

Juist omdat het een voor jou onbekende hoofdpijn is, en je het niet goed kunt verklaren zou ik misschien ook wel even een huisarts bezoeken. Tenzij het heel duidelijk is waar het vandaan komt, zoals te weinig drinken ongesteld zijn, spierspanning etc.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:37

Sterre, ik vermoed ook dat het met mijn RSI-klachten samenhangt, want de manueel therapeut doet ook aan manipulatietechnieken en dan waarschuwt ze me ook dat ik migraine-achtige hoofdpijn kan krijgen daarna of het gevoel kan hebben alsof ik beurs ben. Maar het gekke is dat ik dat maar 1 keer heb gehad, omdat ik daarna niet voldoende had gedronken en dit ook echt opeens misselijkmakende hoofdpijn was en na een paar uurtjes liggen weer was verdwenen. Vorige week ben ik niet eens bij de therapeut geweest, want ik had de afspraak verkeerd in m'n agenda gezet.

Had het zojuist expres niet tegen je gezegd, omdat ik dan wist dat je me streng zou aanspreken en nu lees je dus alsnog m'n topic.;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Sterre ma 16 mei 2011 - 4:41

Guattari schreef:Sterre, ik vermoed ook dat het met mijn RSI-klachten samenhangt, want de manueel therapeut doet ook aan manipulatietechnieken en dan waarschuwt ze me ook dat ik migraine-achtige hoofdpijn kan krijgen daarna of het gevoel kan hebben alsof ik beurs ben. Maar het gekke is dat ik dat maar 1 keer heb gehad, omdat ik daarna niet voldoende had gedronken en dit ook echt opeens misselijkmakende hoofdpijn was en na een paar uurtjes liggen weer was verdwenen. Vorige week ben ik niet eens bij de therapeut geweest, want ik had de afspraak verkeerd in m'n agenda gezet.

Had het zojuist expres niet tegen je gezegd, omdat ik dan wist dat je me streng zou aanspreken en nu lees je dus alsnog m'n topic.;-)

Haha sorry, nu doe ik het dus alsnog *kijkt streng* smile. Die spieren richting je hoofd zijn soms zo nasty, ik heb een keer een drukpunt massage workshop gevolgd, en alles hangt zo'n beetje met elkaar samen. Pijn in je arm kan heel goed hoofdpijn veroorzaken. Als het daarmee samen kan hangen kun je het ook nog wel effe aankijken denk ik, maar ik zou het gewoon in de gaten houden, that's all!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:45

Ik weet natuurlijk niet hoe je gezondheid verder is dus daar kan ik niet over oordelen. (Ik las iets over RSI ik weet niet in hoeverre dit de hoofdpijn kan verklaren)

Maar ik zelf heb echt nooit ergens last van, dus als ik echt hoofdpijnen zou krijgen die weken aanhielden, duizelig zou worden en zelf bijna zou flauwvallen zou ik wel naar een huisarts gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:45

Sterre schreef:
Guattari schreef:Sterre, ik vermoed ook dat het met mijn RSI-klachten samenhangt, want de manueel therapeut doet ook aan manipulatietechnieken en dan waarschuwt ze me ook dat ik migraine-achtige hoofdpijn kan krijgen daarna of het gevoel kan hebben alsof ik beurs ben. Maar het gekke is dat ik dat maar 1 keer heb gehad, omdat ik daarna niet voldoende had gedronken en dit ook echt opeens misselijkmakende hoofdpijn was en na een paar uurtjes liggen weer was verdwenen. Vorige week ben ik niet eens bij de therapeut geweest, want ik had de afspraak verkeerd in m'n agenda gezet.

Had het zojuist expres niet tegen je gezegd, omdat ik dan wist dat je me streng zou aanspreken en nu lees je dus alsnog m'n topic.;-)

Haha sorry, nu doe ik het dus alsnog *kijkt streng* smile. Die spieren richting je hoofd zijn soms zo nasty, ik heb een keer een drukpunt massage workshop gevolgd, en alles hangt zo'n beetje met elkaar samen. Pijn in je arm kan heel goed hoofdpijn veroorzaken. Als het daarmee samen kan hangen kun je het ook nog wel effe aankijken denk ik, maar ik zou het gewoon in de gaten houden, that's all!


Ja precies, het minste of geringste kan al hoofdpijn veroorzaken, vanuit je armen, schouders, nek, rug..zelfs vanuit m'n oor bij mij :P

Ik zou voor de rest van vandaag sowieso rustig aan doen, en als je nou morgen niet goed voelt, afspraak maken bij de huisarts. Vooral omdat je al met je lichaam bezig bent met manuele therapie zou dit er best wat mee te maken kunnen hebben. Misschien is er iets misgeschoten, of is het juist 'tension relief'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:48

Ik zou bij zulke dingen ook voor de zekerheid even een bezoekje brengen aan de huisarts. Beter een keer te veel dan te weinig. En verder toch vooral uitrusten en je werk even laten voor wat het is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  BJA ma 16 mei 2011 - 5:00

Volgens mij ben jij heel druk toch? Heb wel wat reactie voorbij zien komen dat je moest overwerken etc.
Tja, het kan natuurlijk een voorteken van je licham zijn dat je het rustig aan moet doen. En dat zou ik ook echt doen!
Been there, done that. Bij mij kwam het plotsklaps en ben sinds maart weer aan het re-integreren op mijn werk.
Ik ben aan het leren beter naar mezelf te luisteren.
Het zit vaak in de aard van het beestje om maar door te gaan omdat het te druk is, onderbezet of wat anders.

Ik vind het goed van je baas dat je naar huis bent gestuurd, dat betekent dat ie zich wel zorgen om je maakt.

Sterkte!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:37

Zo, daar was ik weer. Gisteravond goed geluisterd en veel gerust.:-) Ik zit niet tegen overwerken aan, maar heb wel heel veel geslapen en ben vandaag enigszins hoofdpijnvrij. Had eerst van 19 tot 20:30 uur geslapen en daarna van middernacht tot 13 uur. Da's dus ongeveer ruim 2 nachtrusten bij elkaar. Misschien wel goed voor me, maar ik hoop dus wel dat ik daardoor vanavond nog wel normaal in slaap kan vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  sonly di 17 mei 2011 - 1:42

Ik zou toch tzt wel even naar de huisarts gaan. Het hoeft niet perse van vermoeidheid te komen he. Ook al vermoed je baas dat. Een tante van mij dacht ook altijd dat haar hoofdpijn door stress kwam, maar zij had een te hoge bloeddruk en het had uiteindelijk dus niks met stress te maken. De symptomen kunnen gewoon erg op elkaar lijken. Dus misschien gewoon even ter controle heen gaan.
En als je baas je zelf al naar huis stuurt, hoef je je écht geen aansteller te voelen of het idee te hebben dat je voor niks thuis zit!
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Melis_je di 17 mei 2011 - 2:03

Lieverd, hoe is het nu?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 2:08

Goed dat je rust hebt genomen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 2:09

Had zojuist de mevrouw van het UWV aan de lijn en ze herkende me nog van de vorige keer; ik heb wel eens thuis moeten blijven vanwege de RSI-klachten en ze was wederom heel erg lief en begripvol. Ik gaf aan dat ze me wel weer op beter melden mag zetten vanaf morgen, maar dat wilde ze niet doen. Ik mag wel zelf morgen bellen, maar ik mag niet nu beslissen dat ik morgen weer beter ben. Zij zat eerder te denken aan na het wknd, maar no way.;-)

Ben heel moe nog, maar dat komt denk ik ook doordat ik nooit meer zo lang slaap. Had zojuist nog even een collega gesproken en die eiste ook min of meer dat ik rust nam en was bezorgd. Dat hoeft helemaal niet, want ik heb niets ernstigs of zoiets. Hoge bloeddruk zal bij juist eerder te lage bloeddruk zijn, maar ik kijk het liever eerst nog even aan voordat ik meteen naar de huisarts ga. Mijn baas wilde gisteren iemand van BHV bellen of een huisarts en toen heb ik hem min of meer uitgelachen. Ik wilde graag even rustig zitten en daarna nog wat werk afmaken, maar dat mocht dus niet. Ga zo naar de manueel therapeut en ben benieuwd wat ze zegt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Sterre di 17 mei 2011 - 2:18

Fijn dat je je rust pakt, en dat je je al iets beter voelt. Ik word ook altijd enorm gaar van zo lang slapen, maar uiteindelijk rust je er wel van uit. Hopelijk kan die manueel therapeute iets betekenen straks!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Melis_je di 17 mei 2011 - 2:35

Jij gaat een vreselijk koppige bejaarde worden. Vreselijk, wat een werk zullen de zusters aan jou hebben!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 3:15

Guattari, volgens mij ben jij iemand die zelden of nooit ziek is. Maar echt, als je er bij neer valt op je werk, daar krijg ik de kriebels van.
Jij kent jezelf natuurlijk het beste, maar als ik jou een advies mag meegeven: wees zuinig op jezelf. Neem lichamelijke signalen serieus. Ik heb het gevoel dat jij dat nu niet doet.
Hoe dan ook, ik bedoel het niet verkeerd hoor :P
Ik hoop voor je dat je hoofdpijnklachten gauw over gaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 4:07

Melis_je schreef:Jij gaat een vreselijk koppige bejaarde worden. Vreselijk, wat een werk zullen de zusters aan jou hebben!

Geldt hierbij hetzelfde als de veto op kindernamen? angel Dat ik gewoon een aantal keren mag weigeren ermee in te stemmen? Wink Maar ok ok, ik zal wat beter luisteren naar denkbeeldige zusters, collega's en forummers, want was net in de supermarkt en toen was het bijna weer bingo. Manueel therapeut heeft net manipulatietechniek in nek gedaan en gekraakt en dat kan weer hoofdpijn en duizelingen veroorzaken, dus nog maar even relaxen vanavond.

BOD: ik ben wel eens ziek, maar geef er niet snel aan toe, dat klopt wel. Maar echt ziek versta ik ook onder dat ik met hoge koorts op bed lig en niets anders kan dan slapen. Dat had ik rondom de feestdagen eind december en achteraf gezien bleek dat Mex. griep te zijn en toen werd ik idd ook weer naar huis gestuurd door m'n baas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 2:00

Even zeiken bij gebrek aan een dagboek hoor: potverklote, ben ik vandaag nog thuis, omdat ik weer duizelig was vanochtend. Ik slaap zoveel en zodra ik wakker word, baal ik gigantisch van mezelf, doordat het voelt als falen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Sterre wo 18 mei 2011 - 2:21

Balen Guatt!

Ik ben zelf een enorme ervaringsdeskundige op het gebied van het lichamelijk uiten van stress nerd . Hoofdpijn, migraine, PDS en hyperventilatie (met duizeligheid) heb ik allemaal in meer of mindere mate gehad ooit. Kan je voor jezelf deze dingen uitsluiten? Hoe is bijvoorbeeld je ademhaling en spierspanning?

Als je denkt dat het daar niks mee te maken heeft en rust houden dus ook niet genoeg is, zou ik echt even naar een huisarts gaan. Als het wel stress is moet je het ook serieus nemen natuurlijk, maar dan hoef je misschien niet gelijk naar een arts en zou je nog langer kunnen proberen uit te rusten. Wat volgens mij niet echt aan je is besteed, Wink

Beterschap!


Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

onrustig Empty Re: onrustig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum