onrustig drinken, spruw?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
onrustig drinken, spruw?
L drinkt soms wat onrustig. Dit doet hij voornamelijk aan er begin van n voeding. Als hij dan loslaat lijkt mn borst net een fonteintje zo hard spuit het er uit. L ligt dan vaak even te proesten en drnkt dan weer verder. naarmate de voeding langer duurt houd hij langer vast, dan stroomt het denk ik wat minder snel.
Ik las dat onrustig drinken ook n teken kan zijn van spruw. Moet ik hiermee naar de dokter? Ik heb niet er idee dat hij er last van heeft, het is gewoon wat veel om te verwerken lijkt t... hij heeft ook geen aansag in zn mondje ofzo.
Hoe herkenden jullie spruw, had je zelf ook ergens last van?
Ik las dat onrustig drinken ook n teken kan zijn van spruw. Moet ik hiermee naar de dokter? Ik heb niet er idee dat hij er last van heeft, het is gewoon wat veel om te verwerken lijkt t... hij heeft ook geen aansag in zn mondje ofzo.
Hoe herkenden jullie spruw, had je zelf ook ergens last van?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: onrustig drinken, spruw?
Dan denk ik eerder dat hij wat moeite heeft met je sterkte toeschietreflex. Met spruw drinken kindjes vaak de hele voeding onrustig, pijn van spruw verdwijnt niet gedurende de voeding. Zijn er nog andere tekenen van spruw? Witte vlekjes in de mond, parelmoerkleurige glans op de lippen, luieruitslag, krampjes, pijn (als in speldenprikjes) aan je tepels tijdens en na de voeding?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Dan denk ik eerder dat hij wat moeite heeft met je sterkte toeschietreflex. Met spruw drinken kindjes vaak de hele voeding onrustig, pijn van spruw verdwijnt niet gedurende de voeding. Zijn er nog andere tekenen van spruw? Witte vlekjes in de mond, parelmoerkleurige glans op de lippen, luieruitslag, krampjes, pijn (als in speldenprikjes) aan je tepels tijdens en na de voeding?
Nee, verder nergens last van. Nou ja, ik heb rechts nog wel wat last van pijn zoals je omschrijft, maar dat is waar ik van de week die enorme bloedende kloof had
Muppetje- Ratel
Zoals ik je verhaal nu lees, denk ik eerder dat hij moeite heeft met het TSR dan dat het spruw is. Je kunt voor de zekerheid een LK mee laten kijken en specifiek te laten letten op tekenen van spruw, maar als je verder geen aanwijzingen hebt voor spruw, denk ik dat het ligt aan je sterke TSR. Als hij er echt moeite mee heeft kun je de druk er een beetje afkolven (eventueel met de hand).
Gast- Gast
Ach, ik kijk het wel even aan nog. Ik lees ook dat als het spruw zou zijn dat ook vanzelf weer weg kan gaan. Zo lang hij er geen last van heeft, wat niet lijkt, is het ook niet schadelijk toch? Maar denk inderdaad eerder dat het man TSR is inderdaad
Muppetje- Ratel
Ik heb net de spruw achter de rug. Maar heb ook net als jou een sterke toeschietreflex en daar heeft ze ook last van. Dan laat ze ook wel eens even los en dan verslikt ze zich ook soms.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Vandaag bij het cb en de huisarts geweest en het is toch spruw. Kuurtje gehad. Waar moet ik verder nog op letten?
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Vandaag bij het cb en de huisarts geweest en het is toch spruw. Kuurtje gehad. Waar moet ik verder nog op letten?
Alles wat in contact komt met melk of de mond uitwassen op minimaal 60 graden, gekolfde melk zit ook spruw in, dat moet je pasteuriseren of direct geven. Heb je ook wat voor jezelf?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Muppetje schreef:Vandaag bij het cb en de huisarts geweest en het is toch spruw. Kuurtje gehad. Waar moet ik verder nog op letten?
Alles wat in contact komt met melk of de mond uitwassen op minimaal 60 graden, gekolfde melk zit ook spruw in, dat moet je pasteuriseren of direct geven. Heb je ook wat voor jezelf?
Hetzelfde spul als hij heeft moet ik op mn tepels smeren.
Ik heb wel n voorraadje melk in de vriezer, moet ik dat dan maar wegdoen?
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Rejoy. schreef:Muppetje schreef:Vandaag bij het cb en de huisarts geweest en het is toch spruw. Kuurtje gehad. Waar moet ik verder nog op letten?
Of pasteuriseren, hoef je t ook nier weg te kooien. Kolf, flesjes ed moet je nu ook iedere keer uitkoken
Gast- Gast
En uitwassen dus voornamelijk de hydrofielen en spuugdoekjes? Vind het zonde om zijn kleertjes op 60 graden te wassen als het niet nodig is
Muppetje- Ratel
Rejoy. schreef:Muppetje schreef:Rejoy. schreef:Muppetje schreef:Vandaag bij het cb en de huisarts geweest en het is toch spruw. Kuurtje gehad. Waar moet ik verder nog op letten?
Of pasteuriseren, hoef je t ook nier weg te kooien. Kolf, flesjes ed moet je nu ook iedere keer uitkoken
Hoe doe ik dat dan?
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:En uitwassen dus voornamelijk de hydrofielen en spuugdoekjes? Vind het zonde om zijn kleertjes op 60 graden te wassen als het niet nodig is
Kleertjes niet, maar idd spyugdoekjes, voedingsbh, wasbare zoogcomoressen ed. Als je op google even zoekt op pasteuriseren moedermelk kun je wel vinden hoe het werkt. Ik internet op mijn mobiel, kan dus geen teksten kopiëren.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Muppetje schreef:En uitwassen dus voornamelijk de hydrofielen en spuugdoekjes? Vind het zonde om zijn kleertjes op 60 graden te wassen als het niet nodig is
Kleertjes niet, maar idd spyugdoekjes, voedingsbh, wasbare zoogcomoressen ed. Als jopleidinge op google even zoekt op pasteuriseren moedermelk kun je wel vinden hoe het werkt. Ik internet op mijn mobiel, kan dus geen teksten kopiëren.
Ok, dus ik zou eventueel zelfs alles kunnen ontdooien, pasteuriseren en weer invriezen? Of kunnen we het beter voor het drinken doen? Dat is natuurlijk niet zo handig, want dan moet het eerst weer afkoelen, en L heeft dan al honger
Muppetje- Ratel
Wat naar dat het toch spruw is. Ik neem maar aan dat je nystatine hebt gekregen. Je moet nadat de plekjes weg zijn nog zeker een week doorgaan om de schimmel goed te doden.
Strijken helpt ook tegen de schimmel, dus ik zou de kleertjes die niet op zestig kunnen gewoon goed strijken. Verder de hygiëne maatregelen zoals je ze waarschijnlijk gelezen hebt. Zowel voor als na de voeding je handen wassen. Er staat dat je elke keer een andere handdoek moet gebruiken. Ik heb tijdelijk mijn handen afgedroogd met keukenrol. En je borsten wassen voor de voeding. Het beste is als je de nystatine of het medicijn zo verdeeld dat je elke voeding iets kunt geven. Maar niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid overschreiden.
Strijken helpt ook tegen de schimmel, dus ik zou de kleertjes die niet op zestig kunnen gewoon goed strijken. Verder de hygiëne maatregelen zoals je ze waarschijnlijk gelezen hebt. Zowel voor als na de voeding je handen wassen. Er staat dat je elke keer een andere handdoek moet gebruiken. Ik heb tijdelijk mijn handen afgedroogd met keukenrol. En je borsten wassen voor de voeding. Het beste is als je de nystatine of het medicijn zo verdeeld dat je elke voeding iets kunt geven. Maar niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid overschreiden.
MADDIE- Prater
Je moet het tien dagen gebruiken toch? Ik dacht ik doe het gewoon vier keer op n dag na de voeding... Borsten wassen voor de voeding is mij niet verteld. Doe wel dat spul erop na de voeding.MADDIE schreef:Wat naar dat het toch spruw is. Ik neem maar aan dat je nystatine hebt gekregen. Je moet nadat de plekjes weg zijn nog zeker een week doorgaan om de schimmel goed te doden.
Keukenrol is wel n idee, elke keer nieuwe handdoek is inderdaad ook zo iets
Muppetje- Ratel
Dat van het wassen van de borst stond bij mij in de uitgeprinte folder van de apotheek. Ik heb nog contact gehad met een lactatiekundige en die zei dat je die nystatine het beste elke voeding kunt geven. Dat staat ook in de folder over spruw op borstvoedingnatuurlijk.nl Dan geef je namelijk continue wat en heeft de schimmel minder kans om te overleven.
MADDIE- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Onrustig drinken
» Onrustig fles leeg drinken.
» Na de voeding onrustig en spugen...
» onrustig
» Hij is zo onrustig!
» Onrustig fles leeg drinken.
» Na de voeding onrustig en spugen...