Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onrustig gevoel over werkeloosheid.......

+5
RYW
Muurvlindertje
SleepingBeauty
silly-one
Puk
9 plaatsers

Ga naar beneden

Onrustig gevoel over werkeloosheid....... Empty Onrustig gevoel over werkeloosheid.......

Bericht  Puk di 10 jan 2012 - 4:24

He dames,

Ik werk sinds 4,5 jaar in het onderwijs en ik heb vanaf het begin vaste inval gehad en na 1 jaar kreeg ik zelf al een vaste baan voor 2 dagen. Die andere 3 dagen werden aangevuld met inval, de laatste 1,5 jaar met contracten bij de Pflex(contracten van een half jaar) Die vaste baan heb ik nu nog steeds, maar mijn Pflex dagen zijn gestopt omdat ik anders een vaste baan zou moeten krijgen en die kunnen ze mij gewoon niet geven i.v.m. terugloop van leerlingaantal.

Ik werk nu dus 2 dagen per week. Ik ben nog jong(26) en ik woon samen met mijn vriend, ik volg een masteropleiding en ik zou dolgraag fulltime willen werken omdat dat makkelijk kan en ik mijn werk ook leuk vind! De afgelopen jaren heb ik me nooit zorgen hoeven maken om werk, tot nu dus.

Wel onderneem ik zelf veel actie, ik heb al een meedraaidag gehad in het praktijkonderwijs en daar mag ik vanaf april langdurge inval doen voor 3 maanden(3 dagen per week, dus perfect naast mijn 2 vaste dagen)

Maar toch merk ik enorme onrust. Ik ben aangemeld bij de invalpools, maar er zijn zo ontzettend veel invallers die al meer credits hebben opgebouw zodat ik nog niet veel gebeld word waarschijnlijk. Ik heb een WW aangevraagd en dat voelt zo verrekte slecht, ik kan er niks aan doen dat ik werkeloos ben, maar toch voelt het verkeerd. Ik ben mijn relaxte houding kwijt, ik maal wat af en dat ken ik helemaal niet van mezelf...

Ik weet niet wat ik met deze post wil, ik moet het even kwijt en ik vind het fijn dat mijn gevoelens even op papier staan, maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen om mijn gevoel te temperen........
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onrustig gevoel over werkeloosheid....... Empty Re: Onrustig gevoel over werkeloosheid.......

Bericht  silly-one di 10 jan 2012 - 4:47

Ik herken het wel een beetje in die zin. Ik ben nu 2 jaar klaar met de PABO en ik heb nog geen aanstelling gehad waarbij er zicht was op een vaste baan. Ik heb nu al op 4 verschillende scholen en langdurige vervanging gedaan en daar een hoop geleerd, maar het is toch wel tegen de tijd dat het gaat aflopen dat je weer afhankelijk bent van invallen op losse scholen. Nu is de invalpoule in onze omgeving overvol. Er zijn er vorig jaar rond de 40 uitgestroomd bij de verschillende stichtingen vanwege de terugloop van de leerlingen en de bezuinigingen. Wat ook betekend dat je als losse invaller geen kans hebt om er tussen te komen. Vacatures gaan eerst naar de vaste poulers omdat er aan hun verplichtingen vast hangen. Daarna komen pas de losse invallers aan de beurt en dat zijn er een stuk of 200 voor deze omgeving.

Nu ben ik deze week begonnen aan een baan als leraar Wiskunde om het VMBO en stiekem vind ik het de afgelopen twee dagen echt super leuk. Het was alleen vervelend starten omdat er totaal geen duidelijkheid was.

Voorlopig zal het onderwijsland wel zo blijven dat er geen vaste contracten komen, aangezien Den Haag wilde plannen heeft en scholen nu al gaan korten op de begrotingen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Onrustig gevoel over werkeloosheid....... Empty Re: Onrustig gevoel over werkeloosheid.......

Bericht  SleepingBeauty di 10 jan 2012 - 8:08

Het onderwijs is ook drama wat dat betreft als ik dat zo om mij heen hoor!
Balen is dat he.
Ik werk zelf in de zorg en daar is het ook erg vervelend om een vast contract te krijgen!
Ik werk nu een jaar bijdezelfde instelling en ik hoop zo dat mijn contract verlengd wordt, maar ik vrees het ergste. Ik verwacht dat mijn uren in de invalpoule terecht komen, zodat ze flexibeler kunnen inzetten!

En het vervleende is dat je bij ons ook zowat geen volledige baan kunt krijgen. Werk nu 24 uur. En zou wel graag naar 32 willen. Maar helaas zit dat er ook nog niet in. Nu een week thuis geweest, maar dan voel ik me zo nutteloos....
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Muurvlindertje di 10 jan 2012 - 12:01

Hoe kun je in godsnaam een uitkering aanvragen als je voor 2 dagen werk hebt?
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  RYW di 10 jan 2012 - 12:13

Muurvlindertje schreef:Hoe kun je in godsnaam een uitkering aanvragen als je voor 2 dagen werk hebt?

Als je eerst fulltime werkte en dus parttime werkloos geworden bent, dan kan je ook een parttime uitkering aanvragen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 12:48

Muurvlindertje schreef:Hoe kun je in godsnaam een uitkering aanvragen als je voor 2 dagen werk hebt?

Formuliertje invullen. 't Is niet moeilijk, zelfs jij kan 't smile

Gast
Gast

Bericht  Puk di 10 jan 2012 - 20:04

Ik heb al die jaren fulltime gewerkt en heb van mijn werkgever geen nieuw contract gekregen i.v.m. leerlingterugloop, dat is buiten mijn schuld om, dus heb ik recht op een aanvullende ww. :-)
Puk
Puk
Prater
Prater

Bericht  Jeanette di 10 jan 2012 - 23:08

Wat zou je verder nog leuk vinden om te doen? Het is misschien nu juist het moment om te kijken welke richtingen je ook interesseren en je daarin te verdiepen. Want ik kan me voorstellen dat er de komende jaren niet opeens een groei komt in de vaste banen sector bij de leraren.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muurvlindertje wo 11 jan 2012 - 1:15

Ik vind het maar raar dat je een aanvullende ww kan aanvragen... zodat je toch fulltime geld hebt!
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  nina wo 11 jan 2012 - 1:29

silly-one schreef:
Nu ben ik deze week begonnen aan een baan als leraar Wiskunde om het VMBO en stiekem vind ik het de afgelopen twee dagen echt super leuk. Het was alleen vervelend starten omdat er totaal geen duidelijkheid was
Dit heb ik ook gedaan. Ik ben ook na de Pabo in het voortgezet onderwijs aan t werk gegaan. Nu ik 'vast' werk heb, ben ik ook begonnen met de deeltijdopleiding.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Puk wo 11 jan 2012 - 2:32

Muurvlindertje schreef:Ik vind het maar raar dat je een aanvullende ww kan aanvragen... zodat je toch fulltime geld hebt!

Je mag het raar vinden, maar het is niet raar, het is een recht. Ik wil fulltime werken in het onderwijs, maar het kan niet.
Puk
Puk
Prater
Prater

Bericht  Puk wo 11 jan 2012 - 2:34

Jeanette schreef:Wat zou je verder nog leuk vinden om te doen? Het is misschien nu juist het moment om te kijken welke richtingen je ook interesseren en je daarin te verdiepen. Want ik kan me voorstellen dat er de komende jaren niet opeens een groei komt in de vaste banen sector bij de leraren.

Ik ben dol op het onderwijs, ik wil er sowieso niet helemaal uit. Wel sta ik er voor open om naast die 2 vaste dagen die ik heb iets anders te doen. Ik heb de horeca altijd heel erg leuk gevonden bijvoorbeeld. Maar het is zo moeilijk, ik solliciteer me suf!
Puk
Puk
Prater
Prater

Bericht  Lejow wo 11 jan 2012 - 3:58

Muurvlindertje schreef:Ik vind het maar raar dat je een aanvullende ww kan aanvragen... zodat je toch fulltime geld hebt!

Zou mooi wezen als dat niet kon. Mijn vader heeft 40 jaar lang fulltime gewerkt en moest door bezuinigingen terug naar 26 uur in de week. Hij solliciteert zich suf, maar wordt met zijn (nu) 59 jaar echt nergens aangenomen.
Hoe zou hij zijn vaste lasten moeten betalen als hij ook maar voor 26 uur betaald zou krijgen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Arwyn wo 11 jan 2012 - 4:06

Je moet niet gelijk te bang zijn dat je niet gebeld gaat worden hoor.
Ik ben sinds november aan het invallen na er 2,5 jaar uit te zijn geweest. Had de eerste weken sowieso 1 dag per week die ik kon werken en sinds de week voor de kerst 4 dagen in de week tot de Cito toetsen.
Natuurlijk blijven het tijdelijke dingen, maar ja, dat is nu eenmaal even zo. Beter dat, dan echt thuis zitten.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Arwyn wo 11 jan 2012 - 4:08

Lejow schreef:

Zou mooi wezen als dat niet kon. Mijn vader heeft 40 jaar lang fulltime gewerkt en moest door bezuinigingen terug naar 26 uur in de week. Hij solliciteert zich suf, maar wordt met zijn (nu) 59 jaar echt nergens aangenomen.
Hoe zou hij zijn vaste lasten moeten betalen als hij ook maar voor 26 uur betaald zou krijgen?

Dit soort dingen zouden ze trouwens echt meer per persoon moeten bekijken.
Een situatie als jouw vader, vind ik dat hij er recht op heeft. Ik ken echter ook iemand die 2 of 3 jaar thuis heeft gezeten (zogenaamd overspannen, maar echt niet zo lang). Inmiddels heeft hij weer werk, maar steeds als hij een loonsverhoging heeft gekregen gaat hij minder werken, omdat de rest toch wel door de aanvullende WW uitbetaald wordt. Dat soort situaties vind ik echt belachelijk. Hij zou gewoon 38 of 40uur in de week kunnen werken en het geld zelf verdienen, maar in plaats daarvan werkt meneer 32uur en krijgt hij de rest gratis en voor niets. Daar zouden ze dus wel eens beter op mogen letten!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  nina wo 11 jan 2012 - 5:13

Arwyn schreef:
Dit soort dingen zouden ze trouwens echt meer per persoon moeten bekijken.
Een situatie als jouw vader, vind ik dat hij er recht op heeft. Ik ken echter ook iemand die 2 of 3 jaar thuis heeft gezeten (zogenaamd overspannen, maar echt niet zo lang). Inmiddels heeft hij weer werk, maar steeds als hij een loonsverhoging heeft gekregen gaat hij minder werken, omdat de rest toch wel door de aanvullende WW uitbetaald wordt. Dat soort situaties vind ik echt belachelijk. Hij zou gewoon 38 of 40uur in de week kunnen werken en het geld zelf verdienen, maar in plaats daarvan werkt meneer 32uur en krijgt hij de rest gratis en voor niets. Daar zouden ze dus wel eens beter op mogen letten!
Oeh ik vind zulke dingen echt zoooo belachelijk. Daar kan ik me heel boos over maken.. Want door dit soort mensen moeten de regels aangescherpt worden en worden andere mensen de dupe. Zoals in het geval van Bazinga.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: