Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onrustig gevoel

2 plaatsers

Ga naar beneden

Onrustig gevoel Empty Onrustig gevoel

Bericht  maiadebij za 21 mei 2011 - 10:21

Ehm tsja... Hoe zal ik het uitleggen. Ik heb af en toe zo'n onrustig, naar gevoel. Ik voel me dan angstig, haal me rare vervelende dingen in m'n hoofd waardoor ik me nog vervelender ga voelen.
Dan bedenk ik me bijv. dat er ooit een moment zal komen dat ik m'n kindjes moet gaan missen, of m'n moeder er op een dag niet meer zal zijn. Ik denk dat het besef dat alles tijdelijk is dan toeslaat en dat maakt me zo onrustig.

Ik heb dit de laatste tijd weer vaker, ik denk omdat ik over 3 weken op vakantie ga en ik dat best spannend vind. Met het vliegtuig met de kinderen, naar een vreemd land kan ik dan moeilijk overzien. Terwijl toen ik nog geen kinderen had ik op m'n 18e alleen fluitend het vliegtuig instapte.

Maar dat gevoel, herkennen jullie dit? Wat doen jullie op die momenten? En waar ligt de grens van een normaal gevoel die iedereen wel eens heeft en een gevoel waar je iets mee moet?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onrustig gevoel Empty Re: Onrustig gevoel

Bericht  Mamsie za 21 mei 2011 - 10:23

Heel herkenbaar. Dat is het lot als je moeder bent geloof ik.
Ik probeer er dan maar gewoon niet aan te denken en er overheen te stappen. Moeilijk is dat wel hoor maar ja anders kun je bezig blijven met jezelf dingen in je kop te halen.

Ik heb het nooit als we allemaal samen gezellig en veilig in huis zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 10:24

Ik heb het ook, al ben ik geen moeder :P Probeer op je ademhaling te letten. Doe je wel eens ontspannigsoefeningen?

Gast
Gast

Bericht  maiadebij za 21 mei 2011 - 10:38

Het is idd sinds ik moeder ben. Nadat N geboren was nog niet zozeer, ik raakte snel weer zwanger en alles was zo nieuw dat ik de tijd niet had om te piekeren. Maar nu J 9 maanden is, de rust in huis terug is en we weer een ritme hebben is het op komen zetten. Ik heb er vooral 's avonds last van, Maarja dat is ook het eerste moment van de dag dat ik even rustig kan zitten en tijd voor mezelf heb. Het is vervelend, maar hoort waarschijnlijk bij het moeder-zijn.

Ontspanningsoefeningen heb ik nooit gedaan. Maar is misschien wel een goede tip!

Bij ons in de Fam. zijn we bekend met hipochondrie/ depressie etc dus misschien dat ik er daarom ook wat waakzamer op ben.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven