N.a.v. Wat en hoe duur zijn jullie weekboodschappen
+20
Poisongirl
Caramba
Ellebel
rapa nui
CCC
Rev3rie
Effie_O
loesje
Mizz_S
Zonnetje
Suus
Arwyn
minoessepoes
Rovine
Catwoman79
Zora
Mamasapje
Sjaantje
Atelier Madame
Pien
24 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: N.a.v. Wat en hoe duur zijn jullie weekboodschappen
Ik zie dat het een hele kromme topictitel is geworden.
Bij 20 euro, als ik dus echt loop te budgetshoppen, heb ik na vier dagen geen avondeten meer. Bij 30 euro kan ik het net redden. Maar meestal zit ik op de 40/50 euro per week. Voor een alleenstaande vind ik dat heel erg veel. Vooral als ik me bedenk dat ik eigenlijk net niets heb.
Bij 20 euro, als ik dus echt loop te budgetshoppen, heb ik na vier dagen geen avondeten meer. Bij 30 euro kan ik het net redden. Maar meestal zit ik op de 40/50 euro per week. Voor een alleenstaande vind ik dat heel erg veel. Vooral als ik me bedenk dat ik eigenlijk net niets heb.
Gast- Gast
chococupcake schreef:Ik doe echt iets verkeerds... :S ik geef rond de 80 euro per week uit voor 2 personen..
Kunnen jullie eens voor de grap een lijstje posten.. Kan ik hem vergelijken met die van mij...
Een gemiddelde boodschappenlijst van mijn vriend en mij voor een week is:
- 3 bruine broden
- 2 pakken melk
- 1 pak yoghurt
- 1 zak broodjes
- 1 a 2 pakjes vleeswaren
- 1 stuk kaas of doosje smeerkaas
- 6 kiwi's
- 6 appels/peren/bananen
- 1 bakje druiven/aardbeien/netje mandarijnen/mango/sinaasappels
- 1 komkommer/cherrytomaatjes/worteltjes/paprika
- 1 doosje walnoten of andere ongezouten noten
- aardappels/rijst/pasta/wraps voor 7 dagen
- flesje woksaus/tomatenpuree/kruiden/creme fraiche/pesto/pakje saus voor 7 dagen
- groente voor 7 dagen
- vlees voor 6 dagen
- vis/vegetarische schijven voor 1 dag
- 1 zak chips
- 1 pak koekjes
- 1 fles aanmaaklimonade
- 1 pakje theezakjes
En dan alle dingen die je niet iedere week nodig hebt, zoals wc-papier, keukenrol, schoonmaakmiddelen, wasmiddel, hagelslag, appelstroop, pindakaas, eieren, boter, frisdrank, wijn, bier, toastjes, kaasjes, salade, toiletspullen, boterhamzakjes, waxinelichtjes, coffeepads, koffiemelk, suiker, etc.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb geen vriezer, dus daar begint het al bij mij
Gast- Gast
Deze heb ik wel elke week nodigzonnetje schreef:chococupcake schreef:Ik doe echt iets verkeerds... :S ik geef rond de 80 euro per week uit voor 2 personen..
Kunnen jullie eens voor de grap een lijstje posten.. Kan ik hem vergelijken met die van mij...
- 3 bruine broden
- 2 pakken melk
- 1 pak yoghurt
- 1 zak broodjes
- 6 kiwi's
- 6 appels/peren/bananen
- flesje woksaus/tomatenpuree/kruiden/creme fraiche/pesto/pakje saus voor 7 dagen
- groente voor 7 dagen
- vlees voor 6 dagen
- 1 zak chips
- 1 pak koekjes
- 1 fles aanmaaklimonade
- 1 pakje theezakjes
En dan alle dingen die je niet iedere week nodig hebt, zoals wc-papier, keukenrol, schoonmaakmiddelen, wasmiddel, hagelslag, appelstroop, pindakaas, eieren, boter, frisdrank, wijn, bier, toastjes, kaasjes, salade, toiletspullen, boterhamzakjes, waxinelichtjes, coffeepads, koffiemelk, suiker, etc.
Gast- Gast
Weet ook niet of dat zo ideaal is. Vond er laatst nog een Loempia in. En een Magnum. Ik vergeet altijd dat ik iets in de vriezer heb gestopt, behalve brood dan, omdat ik eigenlijk altijd wel vers eet.Noa schreef:Ik heb geen vriezer, dus daar begint het al bij mij
Gast- Gast
chococupcake schreef:Ik doe echt iets verkeerds... :S ik geef rond de 80 euro per week uit voor 2 personen..
Ik ben ook 70-80 euro per week kwijt hoor. En dan krijg ik het brood van mijn moeder en ga ik eens per 2 maanden in Duitsland inkopen doen a 160 euro ongeveer.
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Noa schreef:Ik heb geen vriezer, dus daar begint het al bij mij
Dat heb ik ook niet en dat is best onhandig! Daarom eet ik toch vaak 2 x hetzelfde achter elkaar maar dan net even wat anders. Zoals vandaag, pasta met tomaten-groenten saus, en daar heb ik dan voor 2 dagen genoeg aan. Maar vandaag gewoon zo gegeten, voor morgen gooi ik het dan even in de oven. Zat geen vlees bij, zakje Italiaanse roerbakgroenten was 35% korting dus ik denk iets minder dan een euro, en zo'n pakje passata van de Euroshopper van 28 cent. Pasta heb ik altijd wel in huis, dus ik heb voor twee dagen eten voor nog geen 5 euro.
Maar andere dagen ben ik dan weer duurder uit. En zo wissel ik het een beetje af.
Gast- Gast
Noa schreef:Deze heb ik wel elke week nodigzonnetje schreef:chococupcake schreef:Ik doe echt iets verkeerds... :S ik geef rond de 80 euro per week uit voor 2 personen..
- 3 bruine broden
- 2 pakken melk
- 1 pak yoghurt
- 1 zak broodjes
- 6 kiwi's
- 6 appels/peren/bananen
- groente voor 7 dagen
- vlees voor 6 dagen
- 1 zak chips
- 1 pak koekjes
- 1 fles aanmaaklimonade
- 1 pakje theezakjes
Zo zie je dat het toch bij iedereen anders is. Ik koop altijd doosjes van 10 eieren, waar we dan ongeveer 2 weken mee doen. Bij boter ook zo. Bier kopen we eens in de zoveel tijd in de aanbieding.
Zonnetje- Kletskop
Ja dat probeer ik ook wel eens. Maar als ik de ene dag zoiets eet, dan heb ik de volgende dag geen zin meer in datzelfde. En niet gewoon geen zin, maar echt dat ik bij het idee alleen al kotsneigingen krijg... dus tja... maar ik ben gewoon heel verwend wat eten betreft, ik vind dat een van de belangrijkste dingen in het leven.Marin schreef:Noa schreef:Ik heb geen vriezer, dus daar begint het al bij mij
Dat heb ik ook niet en dat is best onhandig! Daarom eet ik toch vaak 2 x hetzelfde achter elkaar maar dan net even wat anders. Zoals vandaag, pasta met tomaten-groenten saus, en daar heb ik dan voor 2 dagen genoeg aan. Maar vandaag gewoon zo gegeten, voor morgen gooi ik het dan even in de oven. Zat geen vlees bij, zakje Italiaanse roerbakgroenten was 35% korting dus ik denk iets minder dan een euro, en zo'n pakje passata van de Euroshopper van 28 cent. Pasta heb ik altijd wel in huis, dus ik heb voor twee dagen eten voor nog geen 5 euro.
Maar andere dagen ben ik dan weer duurder uit. En zo wissel ik het een beetje af.
Gast- Gast
Oh bah nee dat is niet goed nee. Ik heb er ook niet altijd zin in, maar meestal eet ik 't dan toch maar gewoon op. Ik vind 't ook heerlijk om echt uit te pakken hoor met koken, alhoewel ik wel van mening ben dat je met een budget ook heerlijk kunt koken. Maar af en toe pak ik ook uit, op etentjes met anderen, maar ook gerust voor mezelf.
Gast- Gast
Ik probeer elke dag weer om een beetje normaal te doen in de supermarkt. Het lukt me vrijwel nooit... want dat ene gerecht is toch 10x lekkerder met wat verse peterselie en dat andere gerecht kan niet zonder rode peper en gember en dan doe ik er ook maar een bosuitje bij en ik neem niet van die ranzige currypasta, maar maak het natuurlijk zelf en zo kan ik nog wel even doorgaan
Ik hou gewoon téveel van lekker eten
Ik hou gewoon téveel van lekker eten
Gast- Gast
Hahaha oh nou als je het kunt missen, zou ik daar ook zeker niet op bezuinigen. Je mag blij zijn dat je zo van eten houdt en er mee om kunt gaan! Ik had vandaag eigenlijk ook onwijze spijt dat ik een zak roerbakgroenten had gekocht, maar ja het was zo goedkoop. Ik koop het ook 10x liever gewoon los en snij alles.
Gast- Gast
@ Noa: Ik zou dat ook hebben als ik alleen zou wonen. Ik heb er een hekel aan om twee dagen (bijna) hetzelfde te eten. Ik wil echt iedere dag iets anders. Als je samenwoont, gaat dat heel goed. Bovendien hebben wij een vriezer waar ik regelmatig stukjes vlees of vis of porties saus die over zijn in doe.
Zonnetje- Kletskop
Hmm gelukkig ben ik niet de enige die dus zoveel uitgeeft. Ik hou ook gewoon van lekker eten en gevarieerd eten... Misschien is dat het...
Ik ben net even bij de C1000 geweest en ik heb voor 4 dagen eten in huis gehaald. Geen brood, dat hadden ze niet meer. Ik was 39 euro kwijt... Daarbij heb ik wel een grote verpakking kip krokant snitzels gehaald en een bak met chickenwings. Daar kan ik dus langer mee doen als ik het invries.
Ik haal altijd zo'n grote verpakking eieren van 20 stuks ofzo.. daar doen we ongeveer 3/4 weken mee... Boter koop ik amper... Zo verschilt het bij iedereen denk ik wel.. Aanmaaklimonade drinken we ook veel ipv frisdrank..
Ik ben net even bij de C1000 geweest en ik heb voor 4 dagen eten in huis gehaald. Geen brood, dat hadden ze niet meer. Ik was 39 euro kwijt... Daarbij heb ik wel een grote verpakking kip krokant snitzels gehaald en een bak met chickenwings. Daar kan ik dus langer mee doen als ik het invries.
Ik haal altijd zo'n grote verpakking eieren van 20 stuks ofzo.. daar doen we ongeveer 3/4 weken mee... Boter koop ik amper... Zo verschilt het bij iedereen denk ik wel.. Aanmaaklimonade drinken we ook veel ipv frisdrank..
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Maar wil je dan geen lekker vers eitje? Op een bepaald moment is zo'n ei toch gewoon oud?chococupcake schreef:Hmm gelukkig ben ik niet de enige die dus zoveel uitgeeft. Ik hou ook gewoon van lekker eten en gevarieerd eten... Misschien is dat het...
Gast- Gast
Ja daarom! Kijk ik kan wel goedkoop koken op een manier dat het best te eten is, maar dat vind ik zo ongezond, die zakjes en blikjes en pakjes zitten vol met e-nummers en toevoegingen, daar begin ik niet aan.Marin schreef:Hahaha oh nou als je het kunt missen, zou ik daar ook zeker niet op bezuinigen. Je mag blij zijn dat je zo van eten houdt en er mee om kunt gaan! Ik had vandaag eigenlijk ook onwijze spijt dat ik een zak roerbakgroenten had gekocht, maar ja het was zo goedkoop. Ik koop het ook 10x liever gewoon los en snij alles.
Gast- Gast
Noa schreef:Ja daarom! Kijk ik kan wel goedkoop koken op een manier dat het best te eten is, maar dat vind ik zo ongezond, die zakjes en blikjes en pakjes zitten vol met e-nummers en toevoegingen, daar begin ik niet aan.Marin schreef:Hahaha oh nou als je het kunt missen, zou ik daar ook zeker niet op bezuinigen. Je mag blij zijn dat je zo van eten houdt en er mee om kunt gaan! Ik had vandaag eigenlijk ook onwijze spijt dat ik een zak roerbakgroenten had gekocht, maar ja het was zo goedkoop. Ik koop het ook 10x liever gewoon los en snij alles.
Ik heb er de laatste tijd een beetje een sport van gemaakt om die gouwe ouwe wereldgerechten vers zelf na te maken, en dan lekkerder.
Gast- Gast
Ik wil ook een vriezer... Al zou die - mij een beetje kennende - na enkele weken stampvol zitten, omdat ik vergeet erin te kijken en toch stiekem liever vers kookzonnetje schreef:@ Noa: Ik zou dat ook hebben als ik alleen zou wonen. Ik heb er een hekel aan om twee dagen (bijna) hetzelfde te eten. Ik wil echt iedere dag iets anders. Als je samenwoont, gaat dat heel goed. Bovendien hebben wij een vriezer waar ik regelmatig stukjes vlees of vis of porties saus die over zijn in doe.
@Marin: Ja dat soort dingen doe ik ook! Leuk is dat! Ik kijk vaak op internet naar leuke recepten, daar staat echt veeeeeeeeeeel op en uit een paar recepten die mij aanspreken maak ik dan mijn eigen gerecht met de ingrediënten erin die ik het lekkerste vindt
Gast- Gast
Noa, waarom schrijf jij eigenlijk niet mee in het wat eten we vandaag topic? Volgens mij zou ik blij van jou worden
Mijn favoriete website is foodgawker met veel Amerikaanse dingen. Veel bak-recepten maar ook heel veel gezonde gerechten. En dan net weer even wat anders dan de Nederlandse dingen. En Martha Stewart is ook altijd een goeie. Ik verander trouwens inderdaad ook eigenlijk altijd een recept. Laatst had ik iets van Jamie Oliver gemaakt, maar dan pas ik het toch weer aan naar m'n eigen liking.
Mijn favoriete website is foodgawker met veel Amerikaanse dingen. Veel bak-recepten maar ook heel veel gezonde gerechten. En dan net weer even wat anders dan de Nederlandse dingen. En Martha Stewart is ook altijd een goeie. Ik verander trouwens inderdaad ook eigenlijk altijd een recept. Laatst had ik iets van Jamie Oliver gemaakt, maar dan pas ik het toch weer aan naar m'n eigen liking.
Gast- Gast
@Marin, oooh dat ziet er hééél lekker uit!!!! Ik mag van mezelf niet zo vaak taarten maken, want dan eet ik het allemaal in 1 keer op en dat is niet gezond! Maar wil wel wat vaker een taart meenemen naar een verjaardag, dat vind ik wel een supermooi cadeau! Maar ik denk er altijd te laat aan... Wel leuk om ideeen uit te wisselen. Ik hou het meestal vrij simpel, maar dan wel met lekker veel verse kruiden en specerijen erdoor Mijn lievelingskok is die donkere man van Born2 Cook
Gast- Gast
Nu ik thuis zit, kijk ik ook de hele dag kookprogramma's. Ik ben ook echt vrij erg.
Gast- Gast
Noa schreef:Maar wil je dan geen lekker vers eitje? Op een bepaald moment is zo'n ei toch gewoon oud?chococupcake schreef:Hmm gelukkig ben ik niet de enige die dus zoveel uitgeeft. Ik hou ook gewoon van lekker eten en gevarieerd eten... Misschien is dat het...
Ik let wel op de houdbaarheidsdatum... Maar mijn vriend eet zo per keer 3/4 eieren weg... En ik eet niet heel vaak een ei eigenlijk... Maar nee geen last van een oud eitje
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik snap t hélemaal! Als ik zijn programma kijk, dan zit ik helemaal zwijmelend voor de televisie, en dan zeg ik steeds dingen als: hij is zó handig he, en: OMG, dat is echt zoooo'n tof gerecht, dat ga ik ook maken!! (al aantekeningen makend ) en voor de gein als mijn vriend ernaast zit: je zou maar zo'n man hebben die lekker de hele dag in de keuken staat ) En dan gaat mijn vriend fronsen whahaaMarin schreef:Nu ik thuis zit, kijk ik ook de hele dag kookprogramma's. Ik ben ook echt vrij erg.
Dit is 'm :
Gast- Gast
Hahaha geweldig! Die is inderdaad erg leuk. Ik ben Nigella fan, zij is sophisticated en refined, maar toch niet strak in haar koken, en dat vind ik heel prettig. Ze kookt (en is!) heel elegant, maar tegelijkertijd gaat het ook heel soepeltjes en is ze niet van de regeltjes. Zo kook ik ook precies. Jamie blijft ook leuk, heb ook al een aantal keer in zijn restaurants gegeten (Fifteen was heerlijk, Jamie's Italian was super slecht, niet eens echte Parmiggiano Reggiano en gewoon steak-geur-kruiden op de steak, ipv echt gegrild).
Ik wou dat ik de Food Network kon ontvangen, maar op YouTube kijk ik wel eens daar naar.
Ik wou dat ik de Food Network kon ontvangen, maar op YouTube kijk ik wel eens daar naar.
Gast- Gast
Ik vind het in veel kookprogramma's zo irritant dat ze ineens zo snel kunnen gaan en dingen niet duidelijk uitleggen... Jammer is dat. Weet je waar mijn hart ook volledig van op hol slaat, misschien een tip voor jou: Mijn favoriet winkel. En ook de kookboekenafdeling van de Openbare Bilbiotheek is goed voor een sprong van mijn hart, hahaMarin schreef:Hahaha geweldig! Die is inderdaad erg leuk. Ik ben Nigella fan, zij is sophisticated en refined, maar toch niet strak in haar koken, en dat vind ik heel prettig. Ze kookt (en is!) heel elegant, maar tegelijkertijd gaat het ook heel soepeltjes en is ze niet van de regeltjes. Zo kook ik ook precies. Jamie blijft ook leuk, heb ook al een aantal keer in zijn restaurants gegeten (Fifteen was heerlijk, Jamie's Italian was super slecht, niet eens echte Parmiggiano Reggiano en gewoon steak-geur-kruiden op de steak, ipv echt gegrild).
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» een kroon hoe duur zal dat gemiddeld zijn?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?
» Zijn jullie ook zo moe?
» Hoe oud zijn jullie?
» Hoeveel zijn jullie aangekomen tijdens jullie zwangerschap?
» Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?
» Zijn jullie ook zo moe?
» Hoe oud zijn jullie?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: