Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. Wat en hoe duur zijn jullie weekboodschappen

+20
Poisongirl
Caramba
Ellebel
rapa nui
CCC
Rev3rie
Effie_O
loesje
Mizz_S
Zonnetje
Suus
Arwyn
minoessepoes
Rovine
Catwoman79
Zora
Mamasapje
Sjaantje
Atelier Madame
Pien
24 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v. Wat en hoe duur zijn jullie weekboodschappen Empty N.a.v. Wat en hoe duur zijn jullie weekboodschappen

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 9:28

Hoi!

N.a.v. het topic of de Lidl/Aldi echt goedkoper is dan een Jumbo/AH/C1000 e.d., ben ik benieuwd wat jullie wekelijks in huis halen en wat jullie hiervoor kwijt zijn.

Zelf weet ik dat ik veel te veel geld uitgeef aan boodschappen. De wijze raad van mijn oude baas ("Eerst in de mond, dan om de kont") neem ik iets te serieus. Ik ben over het algemeen geen dure shopper, want ook ik weet waar ik mijn koopjes moet halen, maar ik heb weleens het idee dat ik veel te veel koop. En hier en daar te lekker eet. Wat echt in het boodschappenwagentje aantikt.

Als alleenstaande vind ik het ook moeilijk om gezond te eten. Gezond eten houdt bij mij in; Drie dagen hetzelfde eten. Of bakjes maken voor in de diepvries en ze vervolgens vergeten. Niet echt handig te noemen.

Dus wat halen jullie waar en waarom en wat eten jullie dan in een week? Wellicht dat ik zo inzicht krijg in hoe ikzelf het beste boodschappen kan doen. smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat en hoe duur zijn jullie weekboodschappen Empty Re: N.a.v. Wat en hoe duur zijn jullie weekboodschappen

Bericht  Pien zo 15 mei 2011 - 9:45

per week zijn wij ongeveer 45 tot 50 euro voor 2 personen kwijt.
de wekelijkse boodschappen doen we bij de c1000 en dan zijn we ongeveer 30 euro kwijt.
1 keer in de 3 of 4 weken doen we bij de lidl boodschappen en zijn dan ook rond de 50 euro kwijt.
de spullen voor onze kat halen we elders, dat komt er dus nog boven.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

N.a.v. Wat en hoe duur zijn jullie weekboodschappen Empty Re: N.a.v. Wat en hoe duur zijn jullie weekboodschappen

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 9:50

Als mijn vriend gaat 50 euro per week. Als ik ga 75 euro per week :P Mijn vriend is veel beter in boodschappen doen Wink.

Voor 3 personen trouwens.

Basis wordt bij de Aldi gehaald en speciale producten bij een biologische winkel of de AH.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame zo 15 mei 2011 - 10:31

Ongeveer 40 TOT 50 per week voor 2 personen
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Sjaantje zo 15 mei 2011 - 10:36

€ 20,- per week voor alles, dus ook drogisterij-artikelen. En dan heb ik per maand nog € 20,- speling voor de onvoorziene dingetjes.
Voornamelijk koop ik bij Lidl, want ik vind de Aldi hier echt ruk. Ik merk wel echt dat mijn budget er heel hard doorheen gaat als ik een keertje bij de Jumbo kom, ook al probeer ik daar zo goedkoop mogelijk te shoppen.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamasapje zo 15 mei 2011 - 11:15

Sjaantje schreef:€ 20,- per week voor alles, dus ook drogisterij-artikelen. En dan heb ik per maand nog € 20,- speling voor de onvoorziene dingetjes.
Voornamelijk koop ik bij Lidl, want ik vind de Aldi hier echt ruk. Ik merk wel echt dat mijn budget er heel hard doorheen gaat als ik een keertje bij de Jumbo kom, ook al probeer ik daar zo goedkoop mogelijk te shoppen.

wat knap! daar red ik net mijn brood en melk mee zo ongeveer ( wel voor 2 volw,2kindjes en een baby smile Nou ja, en yoghurt dan...

Hier gaat er zeker zo'n 100 euro doorheen per week, maar dan incl. luiers, potjes etc. Ook eten wij 1 x per week bij Ikea ( hier 10 minuutjes vandaan..). Mijn vriend betaald huur, gas licht etc. Ik betaal de boodschappen en vakanties en andere luxe. Binnenkort verhuizen we naar een duurder huis dus dan zullen we toch eens moeten kijken om ergens iets te besparen.

Ik heb echt een AH-tic, we hebben een Digros op een minuutje lopen, maardaar haal ik het hoognodige en dingetjes van de aanbiedingen soms...De AH ligt op mijn route naar mijn ouders en die pik ik dan meteen even mee .

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661

Bericht  Sjaantje zo 15 mei 2011 - 11:33

Mamasapje, ik ben maar alleenstaand, dat scheelt wel hoor! Bovendien, ik moet wel want ik heb gewoon niet meer budget. En ik vertik het om geld van mijn spaarrekening te halen voor de boodschappen. Ik doe begin vd week 20,- in de portemonnee en daar moet ik het gewoon mee doen. Op = op.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 14:02

Opzich moet 20 euro wel te doen zijn hoor. Als je van elke maaltijd 2 dagen kunt eten smile

Gast
Gast

Bericht  Zora zo 15 mei 2011 - 18:14

Ik denk dat wij per week zo'n 50 à 60 euro uitgeven aan boodschappen, voor 2 personen. Kan een stuk goedkoper denk ik, maar is vooralsnog niet echt nodig. Over het algemeen denk ik dat we zo'n 4 tot 5 keer per week 'gezond' eten, en de andere keren wat minder gezond (pizza, frietjes, pannenkoeken, broodjes etc).
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Catwoman79 zo 15 mei 2011 - 19:30

Tussen de 75 en 100 euro per week.
Ik haal eerst de grote boodschappen bij de Aldi en daarna haal ik de rest bij de AH of groenteboer enzo
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Rovine zo 15 mei 2011 - 20:02

Wij hebben ongeveer 400 euro per maand voor boodschappen. Maar soms halen we er ook weleens wat af voor etentjes, kadootjes of uitjes. We houden vrijwel altijd over, maar als het opgelopen is tot een leuk bedragje gaan we er weer eens op van vakantie. Zo hebben we er vorig jaar vliegtickets van gekocht.

We letten er niet zo op hoeveel we uitgeven. We nemen wel de goedkoopste alternatieven, maar hebben geen vast budget.

Ik ga meestal naar de AH XL, soms ook C1000, maar denk vanaf nu minder omdat die niet op de route van mijn werk ligt. Jumbo doe ik soms in het weekend. Vriendje meestal ook AH, maar op rustiger dagen ook wel Aldi of Lidl. We koken trouwens erg weinig uit pakjes, dat scheelt ook erg in de kosten.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 20:06

Wij doen gemiddeld voor €50 per week boodschappen. Soms halen we ook voorraad aan drinken etc. en dan zijn we €70 kwijt. Dat is dan inclusief verzorgingsproducten en spullen voor de kat, en vers brood van de bakker, etc.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes zo 15 mei 2011 - 21:51

Wij komen meestal rond de 40 euro in de week uit, met zijn tweeen.

Groenten en fruit halen we op de markt, garnalen enz ook meestal, verder eten we de meeste vis uit de diepvries en we eten meestal 1 dag geen vlees en de andere dagen doorgaans geen grote hoeveelheden vlees. Verder halen wij alle boodschappen bij de AH, we kopen alles van de euroshopper wat we lekker vinden, we vinden het zonde om dan meer te betalen.

De ene keer nemen we weer bier mee de andere keer shampoo de volgende keer een wijntje en dan halen we weer voor 3 keer garnalen op de markt. Maar we komen eigenlijk altijd ongeveer op die prijs uit.

Tussendoortjes eten we eigenlijk niet, meestal maar 1 zak chips en 1 pakje koekjes in de week, we smeren brood en nemen dat mee naar ons werk en we zijn overdag nooit thuis dus we gebruiken dan ook geen drinken bijvoorbeeld. 's Avonds drinken we meestal 1 of 2 glaasjes cola light en verder thee. Ik koop nooit uit pakjes en zakjes, ik gebruik altijd verse kruiden en die heb ik op voorraad en daar doe ik vrij lang mee.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Arwyn zo 15 mei 2011 - 23:18

Wij zijn per week toch wel gauw 50,- tot 60,- kwijt.
Vind het zelf vrij veel, vriend vindt dat niet, haha. Komt bij ons ook vooral door extraatjes en zo. M'n vriend eet ook vrij veel, dus als we bijvoorbeeld pizza eten, worden er altijd 3 gehaald in plaats van 2 en tsja, dat tikt toch ook wel aan dan.
We letten er eigenlijk wel op. Zo halen we heel veel dingen van de Euroshopper en anders AH eigen merk, we halen bijna nooit A merk artikelen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Suus zo 15 mei 2011 - 23:20

Ik ben meestal rond de 60 euro vrij voor twee personen (als mijn vriend alleen boodschappen gaat doen is hij algauw het dubbele kwijt :P ). Niet heel weinig dus blijkbaar als ik dat vergelijk met anderen hier. Doe meestal de wekelijkse boodschappen bij de jumbo, wel zo makkelijk met de auto. Moet ook wel zeggen dat we vrij duur brood en kaas enzo eten, omdat we altijd voor de versies met minder zout gaan, heb namelijk een te hoge bloeddruk Sad
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Zonnetje zo 15 mei 2011 - 23:27

Wij zijn gemiddeld ongeveer 50 euro per week kwijt, inclusief toiletspullen, schoonmaakspullen, wc-papier en wasmiddel. We gaan meestal naar de Plus toe, die is hier het dichtste bij, maar ik ga ook iedere week wel een keer naar de Aldi en regelmatig naar AH voor aanbiedingen, Euroshopper of dingen die we daar gewoon lekkerder vinden.

Wij eten vrij gezond, eigenlijk nooit kant-en-klaar-maaltijden, we koken wel 1-2x per week uit pakjes en zakjes, maar ik maak ook veel sausjes, soepen en andere dingen zelf. We eten meestal verse groenten. Ik eet 1x per week vis of vegetarisch. Vis meestal uit de diepvries. We smeren altijd brood met vlees en/of kaas wat we meenemen naar ons werk. We drinken voornamelijk melk, thee en aanmaaklimonade. In het weekend of met bezoek wel frisdrank, sapjes, bier of wijn. We eten allebei iedere dag wel 1 of 2 stuks fruit, ik neem ook regelmatig iets van groenten mee naar het werk, zoals worteltjes, komkommer of cherrytomaatjes. Met een pak koekjes en een zak chips kunnen we prima een week doen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Mizz_S zo 15 mei 2011 - 23:49

Ik denk gemiddeld 40 a 50 euro per week (zal de ene keer net iets meer zijn, de andere keer minder), en we kopen vrijwel alles bij de AH en tegenwoordig ook wel eens bij de groentewinkel die er tegenover zit. We kopen soms wel wat dingetjes Euroshopper, maar niet eens echt alles. Ik let wel goed op aanbiedingen, zo hebben we bv. altijd wasmiddel en wasverzachter van Robijn, en dat koop ik dan altijd groot in, dus dat heb ik al meer dan een half jaar niet hoeven kopen. Ook zitten daar verzorgingsproducten als shampoo/douchespul enzo bij in. Op zich denk ik dat we nog wel zouden kunnen besparen, maar ik vind het niet nodig eigenlijk, ik vind dit een net bedrag.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  loesje ma 16 mei 2011 - 2:37

wij geven rond de 100 euro per week uit dat is voor 2 personen en een baby. Wij halen de boodschappen bij de jumbo en het vlees bij de c1000
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Effie_O ma 16 mei 2011 - 3:54

Ik ben ongeveer 40-50 euro per week kwijt voor 2 personen. Inclusief toiletpapier, schoonmaakmiddelen, eigenlijk alle huishoudelijke artikelen. Toiletartikelen zoals shampoo heb ik daar niet bij gerekend, omdat ik dat vaak koop als het ergens in de aanbieding is en ik dan meer tegelijk insla of ik koop het in een grootverpakking, zoals 4 tubes tandpasta. Per maand komt er dus nog wel een klein bedrag extra bij, denk dat ik op zo'n 20 euro zit.

Ik koop alle boodschappen bij de AH. Het is makkelijk, het zit hier vlakbij en heeft veel keus (goedkoop standaardspul maar ook duurdere 'meer bijzondere' producten). Af en toe ga ik nog naar de Aldi, omdat mijn vriend de jus d'orange daar het lekkerst vindt, maar merk dat veel artikelen van Aldi inmiddels duurder zijn dan Euroshopper spul. Ik ging voorheen nog wel eens naar de Aldi om bepaalde producten goedkoper te halen, maar dat heeft nu ook geen nut meer. Kan nu vrijwel alles bij de AH halen.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 5:36

Ongeveer €60 per week, onze voorraadkast en diepvries is altijd goed gevuld.
De afgelopen weken zaten we met boodschappen rond de €70, maar nu is alles weer aangevuld en gaan we weer eens wat dingen opmaken.

Wekelijkse boodschappen doen we bij AH, als ik nog iets anders (verse groenten enzo) nodig heb dan koop ik deze bij Jumbo of Lidl.

Gast
Gast

Bericht  Rev3rie ma 16 mei 2011 - 6:21

Ik ben vaak 60 euro per week kwijt voor 1 persoon (zo af en toe is mijn vriend er ook maar die eet nooit mee maar snack en drinkt wel veel). Ik weet het, het is heel veel geld. Af en toe geef ik zelfs meer uit en zo nu en dan weer iets minder.

Ik probeer sinds vorige week te bezuinigen waarbij ik (maar) €32,- heb uitgegeven!
Rev3rie
Rev3rie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  CCC ma 16 mei 2011 - 6:44

Ik doe echt iets verkeerds... :S ik geef rond de 80 euro per week uit voor 2 personen..

Kunnen jullie eens voor de grap een lijstje posten.. Kan ik hem vergelijken met die van mij...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  rapa nui ma 16 mei 2011 - 8:02

Varieert sterk. Van ca. 20 euro in de week tot over de 60 euro. Dit is voor 1 persoon. Ik heb een goedgevulde voorraadkast en vriezer. En kijk de aanbiedingen na en sla dan groot in. Dus als er veel aanbiedingen zijn ben ik meer kwijt maar dan kan ik in weken daarna alleen maar geld kwijt zijn aan verse dingen als groente, fruit en zuivel.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 8:10

Toch wel zo'n 70e voor 1, soms 2 laughcry Ik eet graag ultra gezond, vers en biologisch.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 8:16

Gemiddeld 40 a 50 in de week, maar kan ook wel 20 a 30 als het moet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: