Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ouderwetse/antieke kinderwagen

+5
Sjaantje
yes1984
Mamasapje
PapillonRose
Floor
9 plaatsers

Ga naar beneden

Ouderwetse/antieke kinderwagen Empty Ouderwetse/antieke kinderwagen

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 4:35

Zo'n wagen met een grote (houten) bak als reiswieg en supergrote wielen.
Zou je daarmee durven/gaan wandelen? Uiteraard wel 1 in nette staat.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ouderwetse/antieke kinderwagen Empty Re: Ouderwetse/antieke kinderwagen

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 4:36

als hij niet op het punt staat uit elkaar te vallen en je kunt 'm fatsoenlijk duwen zonder dat ie stroef loopt omdat ie hartstikke verroest is wel, waarom niet?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 4:40

Toevallig zagen wij vandaag ergens zo'n wagen. Verder zie je het eigenlijk bijna nooit meer.
Maar vind het wel wat hebben. Uiteraard wel een wagen die in nette staat is.
Dus eigenlijk meer omdat je het zelf leuk vindt om met zo'n wagen te lopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 4:43

No way, maar ik zie er hier nog heel veel dames mee lopen..

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 4:46

haha ik vind mezelf wel het type voor zo'n wagen. Al weet ik niet of het er ooit van komt, het lijkt me niet zo comfortabel lopen plus dat ik een wagen met een knal blauwe of knal roze kleur toch ook wel erg leuk vind.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 4:46

als je veel de kinderwagen gebruikt lijkt mij me niet zo praktisch (als in: inklappen en makkelijk in de auto zetten e.d.), maar het maakt mij vrij weinig uit of ik met zo'n wagen loop, of de nieuwste bugaboo. Hij moet alleen wel heel, schoon en in goede staat zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 4:48

Nee echt praktisch zal het inderdaad niet zijn. Ik zou niet weten hoe ik zo'n wagen in onze auto krijg haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 5:07

Ik vind ze echt heel mooi, maar idd alles behalve praktisch. Maar voor een klein rondje in de buurt lopen wel leuk, als wagen voor erbij, omdat ik ze zo leuk vind.
Ze zouden zulke modellen opnieuw moeten maken! Want zoveelste hands zou ik hem dan weer niet willen.

Gast
Gast

Bericht  Floor za 14 mei 2011 - 5:16

Coco schreef:Ik vind ze echt heel mooi, maar idd alles behalve praktisch. Maar voor een klein rondje in de buurt lopen wel leuk, als wagen voor erbij, omdat ik ze zo leuk vind.
Ze zouden zulke modellen opnieuw moeten maken! Want zoveelste hands zou ik hem dan weer niet willen.

Wij zagen een tijdje terug het opnieuw uitgebrachte model van een ouderwetse kinderwagen, zo'n wagen waar ik vroeger (bijna 30 jaar terug) zelf in heb gelegen. Dat was wel leuk om te zien.
maar praktisch vind ik het niet, handig in/uit de auto of inklappen kon die wagen niet.
Verder vind ik het wel leuk, als ik handig met zo'n wagen zou lopen zou ik er gerust mee wandelen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PapillonRose za 14 mei 2011 - 6:00

Ze zijn er ook nieuw! Geen idee meer waar, maar ben ze een keer tegengekomen in een babyzaak. Zelf zou ik er geen willen, tenzij de nieuwe wat makkelijker werken dan de echte oude.

De moeder van mijn ex heeft er namelijk eentje (ze vangt pleegkinderen op) en daar hebben we een tijdje geleden toen we daar waren mee gewandeld.. Mijn wagen is heel wendbaar, het voorste wiel kan 360 graden draaien. Als je de oude wagen te snel de bocht om deed ging je met piepende banden door de bocht :P En voor in de auto is het niet praktisch, ze zijn niet erg compact op te vouwen. Maar afgezien van dat vind ik het uiterlijk van die wagens best wat hebben.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 6:35

Ik vind ze supermooi, voor die pastelkleurige (mint en lichtblauw). Helaas zijn ze er bij kringlopen / tweedehands zaken ook achter dat ze gewild zijn, want ze vragen nu ongeveer het vierdubbele vergeleken met een paar jaar terug.

Gast
Gast

Bericht  Mamasapje za 14 mei 2011 - 6:52

PapillonRose schreef:Ze zijn er ook nieuw! Geen idee meer waar, maar ben ze een keer tegengekomen in een babyzaak. Zelf zou ik er geen willen, tenzij de nieuwe wat makkelijker werken dan de echte oude.

De moeder van mijn ex heeft er namelijk eentje (ze vangt pleegkinderen op) en daar hebben we een tijdje geleden toen we daar waren mee gewandeld.. Mijn wagen is heel wendbaar, het voorste wiel kan 360 graden draaien. Als je de oude wagen te snel de bocht om deed ging je met piepende banden door de bocht :P En voor in de auto is het niet praktisch, ze zijn niet erg compact op te vouwen. Maar afgezien van dat vind ik het uiterlijk van die wagens best wat hebben.

Ze verkopen ze iig bij Babypark in Gouda. Daar heb ik ze pas nog gezien, hele mooie donkerblauwe met wit. Maar je moet een aardig spaarvarkentje klaar hebben staan, dacht dat ze 1600 euro waren..
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  yes1984 za 14 mei 2011 - 6:58

Het lijkt me niet praktisch. Maar ik vind ze erg mooi! Om voor het comfort twee wagens aan te schaffen zou ik zelf niet doen. Dus hebben wij een nieuwe gekocht.

Maar een oude kinderwagen in goede staat..... erg mooi!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Sjaantje za 14 mei 2011 - 7:13

Jaaah! Bij het Babypark in Kesteren heb ik die zien staan! Zei nog tegen m'n zus dat ik wel iemand wist op te noemen die graag met zo'n wagen wilt lopen. Ze zijn alleen heel duur vond ik maar ik weet niet meer precies hoe duur. 1500 euro ofzo? Nou ja, mijn stijl is het verder ook niet, maar ze vielen me wel op in de winkel Very Happy
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 7:14

Nee dat zou ik niet doen omdat ik het niet mooi kan vinden.

Gast
Gast

Bericht  ProudMom za 14 mei 2011 - 8:26

Ik vind het wel wat hebben. Als ze nog heel, mooi en in goede staat zijn, dan vind ik het op zich wel mooi. Maar meer omdat het me doet denken aan de wagen waar ik vroeger zelf in heb gelegen.
Maar om er nu zelf mee te gaan lopen.. Nee, eerlijk gezegd ben ik daar het type niet voor.
Hoewel ik die wagens toch wel wat (moois) vind hebben, vond ik het laatst ook wel ''apart'' toen ik iemand met zo'n wagen zag lopen. (Al was dat ook wel echt een oude wagen, niet mooi meer eigenlijk..)
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Bericht  Fearie za 14 mei 2011 - 9:12

Mijn vriend wil graag zo'n kinderwagen om mee over het dorp te lopen, ikzelf word er liever niet achter gezien. Aangezien ik pas in augustus beval, kopen we er geen. Maar anders was ie er wss wel gekomen, alleen moet je wel goed zoeken, op marktplaats wordt er aardig wat voor gevraagd en dan is het nog zoeken naar eentje in een goede staat.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 9:51

Ja, gaaf Very Happy Toen wij de kinderwagen uit gingen zoeken, stond er inderdaad ook zo'n nieuwe. Echt superleuk. Alleen niet echt praktisch Wink

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M za 14 mei 2011 - 10:23

Ik denk dat ik de wagen alleen zou gebruiken als ´wieg´ in de kamer. De bakken van zo´n kinderwagen zijn best groot. Op het kinderdagverblijf hebben ze 2 van deze wagens en J. slaapt er daar vaak nog in.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Maris1985 zo 15 mei 2011 - 5:44

Ik had er 1 haha. Via marktplaats jaren 50. Was een man die ze helemaal opknapte en weer verkocht. Hier vooral gebruikt in de huiskamer want echt lopen hier in het dorp met kinderkopjes was niet te doen.

Maris1985
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 9
Registratiedatum : 13-05-11

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 7:05

Mama_van2 schreef:Nee dat zou ik niet doen omdat ik het niet mooi kan vinden.

+1

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 7:08

Wij niet, ook omdat het onze smaak gewoon NIET is...maar als we ergens zouden zijn en we hebben de onze niet bij ons en het is het enige wat er op dat moment is zal het dus wel moeten..maar nee we zouden niet zo 1 zelf aanschaffen..gewoon te lelijk voor woorden..sorry!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: