Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

+3
Verde
TukTuk
Atelier Madame
7 plaatsers

Ga naar beneden

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren? Empty Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

Bericht  Atelier Madame za 14 mei 2011 - 2:19

eventjes een snelle vraag:

Ik wil voor morgenmiddag tomatensoep maken, gewoon een soep met ballen.. Zou ik deze gewoon tot morgen in de koelkast kunnen bewaren en dan morgenmiddag kunnen opwarmen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren? Empty Re: Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

Bericht  TukTuk za 14 mei 2011 - 2:20

Ja hoor! Wel eerst goed laten afkoelen buiten de koelkast, en daarna gewoon afgedekt in de koelkast zetten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren? Empty Re: Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

Bericht  Verde za 14 mei 2011 - 2:21

Ja, dat doe ik tenminste ook wel eens, nog nooit ziek van geworden! Misschien alleen de room/creme fraiche, als je dat erin doet, pas morgen toevoegen bij het opwarmen.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren? Empty Re: Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

Bericht  blondje1313 za 14 mei 2011 - 2:25

ja hoor, soep kan best meerdere dagen in de koelkast. Als het buiten niet te warm is (zoals nu) kan het ook wel een dag op een koele plek in huis bewaard worden (als je die hebt, een kelder ofzo).
Vroeger bij mijn ouders thuis deden we altijd 3 dagen met soep, die stond dan beneden in de kelder en we zijn er nooit ziek van geworden. Met warm weer moet je wel zorgen dat je het op tijd op de koele plek zet en niet te lang in de keuken laat staan.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren? Empty Re: Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

Bericht  Monte za 14 mei 2011 - 2:31

Ik bewaar soep altijd meerdere dagen in de pan in de koelkast. Dan warm ik het op de dag zelf weer op in het pannetje. Gaat prima
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren? Empty Re: Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

Bericht  Atelier Madame za 14 mei 2011 - 2:35

Bedankt voor de reacties *ondertussen in de soep roert*
ik laat m gewoon goed afkoelen en zet m dan met deksel erop in de koelkast smile
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren? Empty Re: Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 9:19

AngelNyn schreef:Ja hoor! Wel eerst goed laten afkoelen buiten de koelkast, en daarna gewoon afgedekt in de koelkast zetten.

Ik las laatst ergens dat je eten het beste zo warm mogelijk in de koelkast kunt zetten; hoe sneller het afkoelt, des te minder bacteriën vermeerderen zich.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren? Empty Re: Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

Bericht  Jerry za 14 mei 2011 - 10:02

ik zou 'm gewoon op 't fornuis laten staan (fornuis wel uit of course) Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren? Empty Re: Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 10:03

Jerry schreef:ik zou 'm gewoon op 't fornuis laten staan (fornuis wel uit of course) Rolling Eyes

en dan wel een deksel erop Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren? Empty Re: Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 10:04

Waarom zou het bij soep anders werken dan bij ander voedsel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren? Empty Re: Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

Bericht  SoezieQ za 14 mei 2011 - 10:22

Dijn82 schreef:
AngelNyn schreef:Ja hoor! Wel eerst goed laten afkoelen buiten de koelkast, en daarna gewoon afgedekt in de koelkast zetten.

Ik las laatst ergens dat je eten het beste zo warm mogelijk in de koelkast kunt zetten; hoe sneller het afkoelt, des te minder bacteriën vermeerderen zich.

In de horeca word dat idd gedaan ja omdat je daar hele krachtige koelingen hebt. Thuis zal de temperatuur van je koelkast meteen omhoog schieten en dat is weer niet goed voor de overige producten in je koelkast smile
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10
Woonplaats : Nijkerk

Terug naar boven Ga naar beneden

Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren? Empty Re: Soep een dag van te voren maken --> hoe bewaren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum