Oog om oog, tand om tand
+7
pantuf
Yzma
Supertalentje
Jeanette
rapa nui
Ilargi
Susan
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Oog om oog, tand om tand
Blinde Iraanse mag wraak nemen
Een Iraanse vrouw die door een aanval met zwavelzuur blind is geworden, mag morgen wraak nemen op haar aanvaller. De vrouw kreeg het zuur in 2004 in het gezicht gegooid nadat ze een aanbidder had afgewezen.
De vrouw heeft jarenlang gestreden voor het recht om bij de dader hetzelfde te doen. Omdat het islamitische recht het principe kent van oog-om-oog, tand-om- tand, is dat toegestaan.
De vrouw die in Barcelona woont, is nu naar Teheran gereisd. Daar mag ze, of een familielid, morgen met een pipet zuur in de ogen druppelen van de aanvaller. De man zal wel eerst verdoofd worden.
Wat vinden jullie hiervan?
Een Iraanse vrouw die door een aanval met zwavelzuur blind is geworden, mag morgen wraak nemen op haar aanvaller. De vrouw kreeg het zuur in 2004 in het gezicht gegooid nadat ze een aanbidder had afgewezen.
De vrouw heeft jarenlang gestreden voor het recht om bij de dader hetzelfde te doen. Omdat het islamitische recht het principe kent van oog-om-oog, tand-om- tand, is dat toegestaan.
De vrouw die in Barcelona woont, is nu naar Teheran gereisd. Daar mag ze, of een familielid, morgen met een pipet zuur in de ogen druppelen van de aanvaller. De man zal wel eerst verdoofd worden.
Wat vinden jullie hiervan?
Gast- Gast
Re: Oog om oog, tand om tand
Heel raar. Ik zou het ook niet willen als ik die vrouw was. Je bereikt er toch niets mee?
Gast- Gast
Ik zou dat echt niet willen. Zou me er niet beter door voelen als ik hetzelfde bij de dader zou doen.
Gast- Gast
Allereerst had de man in kwestie nooit iemand blind moeten maken en dus is het zijn verdiende loon. Maar ik zou dat niet kunnen hoor. Dan moet er zoveel van haat zitten om dat te kunnen....
Gast- Gast
Ik vind het raar dat het mag, niet perse dat die vrouw dat ook echt zou willen. Als het puntje bij het paaltje komt zet ze misschien ook niet door, maar iemand die jou zo iets aan doet verdient eigenlijk wel hetzelfde. Maar ja, zo werkt de wereld niet.
Gast- Gast
Als iemand mij zuur in mijn ogen zou gooien dan zou ik ook vol haat zitten denk ik.. Wel raar dat dit word goedgekeurd door een rechter..ABE schreef:Allereerst had de man in kwestie nooit iemand blind moeten maken en dus is het zijn verdiende loon. Maar ik zou dat niet kunnen hoor. Dan moet er zoveel van haat zitten om dat te kunnen....
Gast- Gast
Nou heb ik geen zuur in de ogen gehad.. Maar ik zie het nut er niet van in.
Gast- Gast
yvonne schreef:Als iemand mij zuur in mijn ogen zou gooien dan zou ik ook vol haat zitten denk ik.. Wel raar dat dit word goedgekeurd door een rechter..ABE schreef:Allereerst had de man in kwestie nooit iemand blind moeten maken en dus is het zijn verdiende loon. Maar ik zou dat niet kunnen hoor. Dan moet er zoveel van haat zitten om dat te kunnen....
Nou, ondanks dat ik haat zou voelen zou ik degene niet hetzelfde kunnen aandoen als hij mij. En nee, ik vind het niet zo vreemd, gezien het land, dat dit wordt goedgekeurd door een rechter.
Gast- Gast
Lijkt me best lastig om met een pipet zuur in iemands ogen te druppelen als je blind bent, maar dat ter zijde.
Ik vind het zo'n raar rechtssysteem, oog om oog, tand om tand. Daar los je natuurlijk geen drol mee op. Kan me ook niet voorstellen dat je je nou veel beter voelt als je het terug mag doen. Als iemand dus iemand vermoord heeft, mag een familielid het terug doen. Zo blijf je toch bezig?
Ik vind het zo'n raar rechtssysteem, oog om oog, tand om tand. Daar los je natuurlijk geen drol mee op. Kan me ook niet voorstellen dat je je nou veel beter voelt als je het terug mag doen. Als iemand dus iemand vermoord heeft, mag een familielid het terug doen. Zo blijf je toch bezig?
Gast- Gast
Weetje wat ik eigenlijk nog het meest gaar vind! Die vrouw heeft zich dus serieus ingezet om haar "recht" te behalen en het terug te mogen doen en is serieus vanuit Barcelona naar Teheran gereisd. Al die moeite en waarvoor?
Gast- Gast
Ik vind dit uiteraard een idiote regeling, maar ik kan wel begrijpen dat die vrouw niet wilde dat haar ex hier ongestraft mee wegkwam.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vraag me af of ze hier ook voor gestraft kan worden in Spanje? Als die man haar daar zou aanklagen? (als zij dan al die moeite er voor doet dan kan die man dat misschien ook wel?)Powerbabe schreef:Weetje wat ik eigenlijk nog het meest gaar vind! Die vrouw heeft zich dus serieus ingezet om haar "recht" te behalen en het terug te mogen doen en is serieus vanuit Barcelona naar Teheran gereisd. Al die moeite en waarvoor?
Gast- Gast
James schreef:Wtf!
+1, want ik dacht net nog; Er is iemand die de vertaling van ... heeft. Blijk je het gewoon zelf te zijn....
Gast- Gast
Haha ik dacht ook heuj! Een James, wat geinig. En toen zag ik je avatar haha. Leuk! Ik vind James en zo'n toffe naam. Ik zou mijn eventuele toekomstige kindje wel James willen noemen. Ik zou het voor een meisje ook leuk vinden, maar ik weet niet of dat handig is.
Gast- Gast
Powerbabe schreef:Haha ik dacht ook heuj! Een James, wat geinig. En toen zag ik je avatar haha. Leuk! Ik vind James en zo'n toffe naam. Ik zou mijn eventuele toekomstige kindje wel James willen noemen. Ik zou het voor een meisje ook leuk vinden, maar ik weet niet of dat handig is.
Ja, de helft noemt me toch al James, dus dan kan ik maar net zo goed gewoon James heten
Gast- Gast
Dit is echt behoorlijk ziek idd Is natuurlijk vreselijk wat er met haar is gebeurd, maar om zo wraak te nemen vind ik wel heel ver gaan.
Ilargi- Prater
- Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10
Zij heeft waarschijnlijk niet de luxe om de eer aan haarzelf te houden. Weet je hoe vaak in landen als Pakistan, Afghanistan en Iran dit soort dingen overkomt? Ik denk dat ze een krachtig statement neerzet, ook al verwerpen we zoiets in het westen.
Gast- Gast
Gloria schreef:Zij heeft waarschijnlijk niet de luxe om de eer aan haarzelf te houden. Weet je hoe vaak in landen als Pakistan, Afghanistan en Iran dit soort dingen overkomt? Ik denk dat ze een krachtig statement neerzet, ook al verwerpen we zoiets in het westen.
Ben het hier wel mee eens. Het lijkt me hier in Nederland toch ook vrij onvoorstelbaar dat je zoutzuur over je heen krijgt omdat je een aanbidder afwijst. Dan zou hier de dader al lang gestaft zijn. En je hebt hier als vrouw gewoon de keuze om zonder consequenties iemand af te wijzen. Terwijl je in bovenstaande landen dat recht vaak niet hebt/niet kunt nemen omdat zulk soort dingen kunnen gebeuren. Dit klinkt als straf idioot maar misschien geeft deze uitspraak van het recht andere vrouwen in Iran wel extra bescherming om zulke nieuwe zaken te voorkomen omdat ze het recht hebben om op dezelfde manier wraak te nemen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: