Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Medicatie gesprek met arts GGZ.

2 plaatsers

Ga naar beneden

Medicatie gesprek met arts GGZ. Empty Medicatie gesprek met arts GGZ.

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 2:13

Ik heb woensdag een oriënterend medicatie gesprek bij een arts van de GGZ, maar wat kam ik hiervan verwachten?
Helaas de afgelopen maanden een aantal depressies doorgemaakt, waarin het nu weer iets beter gaat, maar ik kan soms gewoon wakker worden en het is weer klaar dat kan een aantal weken duren voordat het weer beter gaat. Heel vermoeiend voor mezelf maar ook voor mijn omgeving, ik probeer dan nog wel mijn best te doen, maar alles kost dan teveel moeite.
Ook heb ik dan zoveel moeite met inslapen, ik heb al tig manieren geprobeerd, maar niks werkt.
Nu ben ik overigens ook nog in afwachting van testen voor oa manisch depressief, en persoonlijkheidstesten, gewoon alles dus, maar overal zijn wachtlijsten voor (voor sommige zelfs 1,5 jaar). Ik heb zelf hele slechte ervaringen met AD, heb er psychoses van gehad en de bijwerkingen waren ook verschrikkelijk dit was paroxetine, dus zou het ook eng vinden om er wel mee te beginnen. En ik zie ook best wel tegen dat gesprek op.
Wie slikt er nog meer AD of heeft slaappillen? Hoe voel je je erbij?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicatie gesprek met arts GGZ. Empty Re: Medicatie gesprek met arts GGZ.

Bericht  Zininzon vr 13 mei 2011 - 7:25

Het is belangrijk om jouw eerdere ervaringen met medicatie te vertellen! Je krijgt niet 'zomaar iets' voorgeschreven en iedereen reageert anders op medicatie. Je kunt het zien als een soort intake; eerlijk je verhaal vertellen, waar loop je tegenaan, wat zijn je klachten en welke medicatie heb je in het verleden gehad en hoe reageerde je daar op?

Verder niet bang zijn, zo'n GGZ-arts is ook maar een mens Wink
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Curious vr 13 mei 2011 - 8:01

ik slik citalopram (AD) en indien nodig alprazolam (rustgever, als je wilt ook te gebruiken voor het rustig slapen).
Ik voel me er enorm goed bij. Dat heeft zeker heel lang geduurd, want ik was er zit natuurlijk wel degelijk iets achter het feit dat ik depressief was. Maar nadat dat verwerkt/opgelost/geaccepteerd was, ging het stukke beter.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 8:34

nerd

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: