Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is de Pil medicatie?

+15
lieke89
Sneeuwvlok
SuperGrover
Ugly Betty
Ella
Merai
Toet
nina
Laquisia
Blond
minoessepoes
Minx
Roze Roos
Jeanette
silly-one
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Is de Pil medicatie?

Bericht  silly-one ma 10 jan 2011 - 23:43

Wat vinden jullie?

Ze vragen aan mij of ik medicatie slik en dan zeg ik nee, maar ik slik wel de pil. Ik vind de pil gevoelsmatig niet onder medicatie vallen. Het is puur een stukje gemakszucht voor mij. Wel ooit aangevraagd voor buikkrampen, maar dat is niet de rede dat ik hem nu nog slik.
Terwijl het wel van belang is om te melden als je iets van antibiotica etc. krijgt, omdat hij dan minder betrouwbaar is.


silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Jeanette ma 10 jan 2011 - 23:45

Nee, ik vind anticonceptie niet onder medicatie vallen, maar dat is meer gevoelsmatig. Geen flauw idee eigenlijk of het wel onder die groep behoort.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 23:46

In mijn beleving valt de pil wel onder medicatie, er zitten stoffen in die niet op een natuurlijke manier in je lichaam komen en het eea regelen dus ja ik zou zeggen dat het valt onder medicatie!

Op mijn werk( en vorige werk) wordt het wel gezien als medicatie op het moment dat het aan een cliënt gegeven wordt!


Laatst aangepast door Roze Roos op ma 10 jan 2011 - 23:47; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : aanvulling)
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Minx ma 10 jan 2011 - 23:48

Ja de pil valt gewoon onder medicatie. Zolang je iets op recept moet verkrijgen is het medicatie. Omdat zo'n grote groep het slikt en het als normaal gezien word en het niet gebruikt word tegen een ziekte zijn we sneller gezegd te zeggen dat het geen medicatie is. Het is alleen wel zo dat je er goed ziek van kan worden. Dus altijd opschrijven.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  minoessepoes ma 10 jan 2011 - 23:50

Als als er naar je medicijn gebruik gevraagd wordt dan zou ik dat wel melden. Er zijn namelijk medicijnen waar je een wisselwerking met de pil mee hebt en daar kan je dan rekening mee houden, inderdaad bijvoorbeeld de antibiotica. Ik meld het liever een paar keer onnodig dan 1 keer te weinig.....
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 23:51

Uhm toen ik laatst bij de gyn was, vroeg de arts, nadat hij wist dat ik had gezegd de pil te nemen, of ik med. slikte. Ik zei nee. Hij zei ook niets over de pil, dus voor mij is de pil geen med.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  silly-one ma 10 jan 2011 - 23:51

Dat is ook een beetje waar ik mee zat. Het is inderdaad medisch gezien medicatie. Je kan het niet zomaar krijgen, maar het wordt wel op verzoek voorgeschreven.
Maar zodra ze in het ziekenhuis vragen, slik je medicatie zeg ik vrij snel nee. De vorige keer werd ik er op gewezen dat de pil er ook onder valt maar vandaag dus niet.

Het is ook puur gevoelsmatig dat ik het niet als medicatie zie, maar ik weet wel dat het zo is. Het was ook meer bedoelt als gevoelskwestie. Is het voor je gevoel medicatie?
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Blond ma 10 jan 2011 - 23:52

Ja, het is medicatie.

Toen een vriendin van mij in Curacao naar de dokter moest moest ze opschrijven of ze medicatie gebruikte. Ze heeft het toen nagevraagd, en de pil viel inderdaad onder medicatie.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Laquisia ma 10 jan 2011 - 23:52

Roze Roos schreef:In mijn beleving valt de pil wel onder medicatie, er zitten stoffen in die niet op een natuurlijke manier in je lichaam komen en het eea regelen dus ja ik zou zeggen dat het valt onder medicatie!

Op mijn werk( en vorige werk) wordt het wel gezien als medicatie op het moment dat het aan een cliënt gegeven wordt!

Eens.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 0:02

Voor mijn gevoel is de pil gewoon geen med.
Med. geeft mij het beeld. tegen ziektes, pijnremmend etc.
De Pil heeft niets met mijn bovengenoemde samen. Vandaar dat het dus voor mij geen med. is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Blond di 11 jan 2011 - 0:08

plumke schreef:Voor mijn gevoel is de pil gewoon geen med.
Med. geeft mij het beeld. tegen ziektes, pijnremmend etc.
De Pil heeft niets met mijn bovengenoemde samen. Vandaar dat het dus voor mij geen med. is.

Misschien niet voor jouw gevoel, maar als ernaar gevraagd wordt moet je het wel als medicatie melden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 0:17

Ik zei altijd gewoon dat ik alleen medicatie gebruik wanneer de pil daar ook onder valt. Elke arts reageert daar ook anders op. De één noteert dat wel en de ander niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 0:26

_Chance schreef:
plumke schreef:Voor mijn gevoel is de pil gewoon geen med.
Med. geeft mij het beeld. tegen ziektes, pijnremmend etc.
De Pil heeft niets met mijn bovengenoemde samen. Vandaar dat het dus voor mij geen med. is.

Misschien niet voor jouw gevoel, maar als ernaar gevraagd wordt moet je het wel als medicatie melden.

Er word mij vaak gevraagd, slikt u medicijnen. Mijn antwoord nee. Noteren zij.
Er word mij daarna gevraagd, slikt u de pil. Mijn antwoord ja. Noteren zij niet.

Wat is het nu? Zelfs mijn h.a vraagt dit wel eens en doet er verder niets mee! Ja wat is het dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  nina di 11 jan 2011 - 0:29

Ja ik vind dat de pil wel degelijk medicatie is.

Een maand terug had ik nee gezegd, maar sinds ik een trombosebeen (heb je háár weer) heb wat alleen te verwijten is aan de pil, besef ik wat het met je lichaam kán doen.
Mag dus persoonlijk nooit meer de pil gebruiken dus dat zegt al genoeg vind ik!
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 0:33

Ja, want vroeger was deze alleen op medische indicatie verkrijgbaar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Toet di 11 jan 2011 - 0:35

Lijkt me wel, het voelt misschien niet zo maar de pil is wel degelijk medicatie.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 0:38

Alleen de Diane, want die wordt voorgeschreven tegen acne. Een andere pil kun je toch zonder recept ophalen bij de apotheek, mits die al eens voorgeschreven is? Ik kan dat met de Diane niet, want dat is een medicijn, en daar is een recept voor nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 0:43

Ik vermeld het altijd als er wordt gevraagd welke medicatie ik gebruik. In het ziekenhuis moest ik daarom namelijk een anti-trombose prik na een operatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Merai di 11 jan 2011 - 0:45

minoessepoes schreef:Als als er naar je medicijn gebruik gevraagd wordt dan zou ik dat wel melden. Er zijn namelijk medicijnen waar je een wisselwerking met de pil mee hebt en daar kan je dan rekening mee houden, inderdaad bijvoorbeeld de antibiotica. Ik meld het liever een paar keer onnodig dan 1 keer te weinig.....

+1
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Ella di 11 jan 2011 - 0:45

danielledeliefste schreef:Ja ik vind dat de pil wel degelijk medicatie is.

Een maand terug had ik nee gezegd, maar sinds ik een trombosebeen (heb je háár weer) heb wat alleen te verwijten is aan de pil, besef ik wat het met je lichaam kán doen.
Mag dus persoonlijk nooit meer de pil gebruiken dus dat zegt al genoeg vind ik!

Jeetje wat heftig zeg!

Ontopic ik vind ook echt dat de pil onder medicatie valt
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Minx di 11 jan 2011 - 1:27

_Leaf_ schreef:Alleen de Diane, want die wordt voorgeschreven tegen acne. Een andere pil kun je toch zonder recept ophalen bij de apotheek, mits die al eens voorgeschreven is? Ik kan dat met de Diane niet, want dat is een medicijn, en daar is een recept voor nodig.
dus moet die voorgeschreven worden
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 1:38

Maarja.. in mijn Mirena zitten ook hormonen en die komen daar ook niet vanzelf. Moet ik dan ook zeggen dat ik medicijnen gebruik? Ik bedoel: ik doe er niks voor: dat ding hangt daar maar een beetje, maar het geeft wel hormonen af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  nina di 11 jan 2011 - 1:46

June schreef:Maarja.. in mijn Mirena zitten ook hormonen en die komen daar ook niet vanzelf. Moet ik dan ook zeggen dat ik medicijnen gebruik? Ik bedoel: ik doe er niks voor: dat ding hangt daar maar een beetje, maar het geeft wel hormonen af.
De hormonen die de mirena afgeeft, is maar een heel klein beetje. Dat kun je niet vergelijken met de pil.
Ook heb je niet te maken met hulpstoffen die wel in de pil zitten en die wel invloed hebben op je lichaam.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 1:49

danielledeliefste schreef:
June schreef:Maarja.. in mijn Mirena zitten ook hormonen en die komen daar ook niet vanzelf. Moet ik dan ook zeggen dat ik medicijnen gebruik? Ik bedoel: ik doe er niks voor: dat ding hangt daar maar een beetje, maar het geeft wel hormonen af.
De hormonen die de mirena afgeeft, is maar een heel klein beetje. Dat kun je niet vergelijken met de pil.
Ook heb je niet te maken met hulpstoffen die wel in de pil zitten en die wel invloed hebben op je lichaam.

Dat klopt, maar het is niet natuurlijk. Het is ook niet iets wat je van jezelf al hebt. Dat wordt hier toch regelmatig als argument gebruikt. Ik zeg niet dat ik het medicatie vind Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  nina di 11 jan 2011 - 1:51

June schreef:
danielledeliefste schreef:
June schreef:Maarja.. in mijn Mirena zitten ook hormonen en die komen daar ook niet vanzelf. Moet ik dan ook zeggen dat ik medicijnen gebruik? Ik bedoel: ik doe er niks voor: dat ding hangt daar maar een beetje, maar het geeft wel hormonen af.
De hormonen die de mirena afgeeft, is maar een heel klein beetje. Dat kun je niet vergelijken met de pil.
Ook heb je niet te maken met hulpstoffen die wel in de pil zitten en die wel invloed hebben op je lichaam.

Dat klopt, maar het is niet natuurlijk. Het is ook niet iets wat je van jezelf al hebt. Dat wordt hier toch regelmatig als argument gebruikt. Ik zeg niet dat ik het medicatie vind Wink.
ok! smile Snap 't! Heb je trouwens (sorry offtopic) je mirena allang? En bevalt t goed?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Is de Pil medicatie? Empty Re: Is de Pil medicatie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum