eczeem en zonnebrand
+3
Fiwen
meisjesmama
mauwmauw
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
eczeem en zonnebrand
wij weten sinds gister dat ons zoontje eczeem heeft,niet zo heel ernstig een paar grote plekken,vooral op zijn wangetjes.nu vroeg ik mij af welk zonnebrand creme er het beste gaat met eczeem.of maakt dat niet uit?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: eczeem en zonnebrand
Ik gebruik voor de meiden p20 en Vision voordeel van de laatste is dat het niet vlekt op de kleding.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
die kan goed met eczeem?
mauwmauw- Kletskop
Ja beide zijn goed bij eczeem ik liep met de oudste bij een dermatoloog en die adviseerde deze zonnebrand.
meisjesmama- Kletskop
oke dankje wel,ga ik die straks meteen halen,
mauwmauw- Kletskop
Ik heb de zonnebrand van La Roche Posay en dat werkt bij J. echt super goed. Zo goed zelfs dat ik de rest van de (bad) producten ook aangeschaft heb en ik wil voor haar (voorlopig) echt niks anders meer.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Die had ik ook als eerste bij de oudste en dat spul vlekt enorm tenminste 3,5 jaar terug wel. Het heeft hier behoorlijk wat shirtjes verpest.
meisjesmama- Kletskop
even uppen.
Ons zoontje reageert ineens op de zonnebrand of de zon.
Dus of zonneallergie of een allergische reactie op de zonnebrand.
Nog goede tips?
Hen nu zon proef verpakking van la roche posay.
Maar dat is factor 50. En ik zou het liefst factor 30 willen omdat 50 ook afgeraden word omdat het de huis helemaal afsluit voor uv.
Ons zoontje reageert ineens op de zonnebrand of de zon.
Dus of zonneallergie of een allergische reactie op de zonnebrand.
Nog goede tips?
Hen nu zon proef verpakking van la roche posay.
Maar dat is factor 50. En ik zou het liefst factor 30 willen omdat 50 ook afgeraden word omdat het de huis helemaal afsluit voor uv.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ik heb heel lang gezocht, en uiteindelijk werken 'gewone' merken het beste. Zo gauw ik 'sensitive' gebruik van een merk reageert ze erop. Gewone niveau gaat best ok, de duurdere merken maakte hier nauwelijks verschil.
Gast- Gast
Ik denk dat het handig is om uit te zoeken op welke stoffen je kind precies reageert. Ik ben zelf allergisch voor parabenen en dat zit nog in heel veel zogenaamde 'hypo-allergene' producten, ik moet dus echt op het etiket kunnen kijken wat erin zit (al valt het de laatste jaren wel mee en kan ik het wat beter hebben). En dan nog is het een kwestie van uitproberen, mijn huid reageerde heel slecht op de Toleriane-crème van La Roche-Posay terwijl die echt geschikt is voor de meest gevoelige huid en ik normaal heel goede ervaringen heb met producten van dat merk. Je weet het pas als je het probeert, soms blijk je tegen een heel doodgewoon merk heel goed te kunnen en soms tegen een merk dat speciaal voor de gevoelige huid is juist niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Kun je de plekken uit de zon houden? Door een shirtje ofzo? Of in de schaduw houden? Het enige waar ik tegen kan is NoAd, kost ook geen drol, gewoon bij kv. En hoe hoger de factor des te meer is er chemisch toegevoegd, ook logisch want factor 50 moet beter 'presteren' dan 30. Met eczeem zou ik ook kiezen voor 30.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Artemis schreef:Dat is mijn ervaring idd ook Susan.
Ja, ik reageer bijvoorbeeld heel goed op de crèmes van de Aldi en ook op de gewone simpele crème in een tube van Zwitsal, terwijl dat nou niet de crèmes lijken die speciaal worden gemaakt voor gevoelige huidjes. Van merken als Roc, Eucerin en Vichy zijn er geen crèmes waar ik goed tegen kan, zelfs niet van Zarqa, terwijl daar echt helemaal niks in zit waar ik allergisch op kan reageren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Het zit is zn wangen en oren.
Vandaag had hij korte mouwen aan en nig gesmeerd met nivea factor30 en ook meteen weer die pukkeltjes. Maar zn wangen zijn het ergst.
Toch gek want do en vr is hij op het kdv ook ingesmeerd en nergens last van.
Eens navragen wat hun gebruiken. Volgens mij van albert heijn.
Vandaag had hij korte mouwen aan en nig gesmeerd met nivea factor30 en ook meteen weer die pukkeltjes. Maar zn wangen zijn het ergst.
Toch gek want do en vr is hij op het kdv ook ingesmeerd en nergens last van.
Eens navragen wat hun gebruiken. Volgens mij van albert heijn.
-Ieniemienie-- Kletskop
N. reageert goed op No add zonnebrand.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk niet dat het exczeem is wat hij er van krijgt.
Ik heb nu 2 dagen achter elkaar 2 soorten zonnebrand gesmeerd (gewoon voor binnen, was slecht weer)
de ene kant van zn wang, en zn arm Ah huismerk, andere kant nivea. Op nivea regageerde hij vorige keer.
Maar er gebeurde nu weinig. Alleen een heel klein beetje rood aar kan ook van de slaap zijn.
Dus dan denk ik toch zonne allergie.
Ik heb bij de apotheek nu een andere zonnebrand gekregen.
Speciaal voor kinderen, factor 30 (wilde ik graag ipv 50) en is voor zonneallergie en gevoelige huid ed.
Nu hopen op mooi weer om te testen of dat werkt voor we op vakantie gaan.
Ik heb nu 2 dagen achter elkaar 2 soorten zonnebrand gesmeerd (gewoon voor binnen, was slecht weer)
de ene kant van zn wang, en zn arm Ah huismerk, andere kant nivea. Op nivea regageerde hij vorige keer.
Maar er gebeurde nu weinig. Alleen een heel klein beetje rood aar kan ook van de slaap zijn.
Dus dan denk ik toch zonne allergie.
Ik heb bij de apotheek nu een andere zonnebrand gekregen.
Speciaal voor kinderen, factor 30 (wilde ik graag ipv 50) en is voor zonneallergie en gevoelige huid ed.
Nu hopen op mooi weer om te testen of dat werkt voor we op vakantie gaan.
-Ieniemienie-- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: